Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?

Vierailija
16.07.2025 |

Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.

Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.

Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?

Kommentit (357)

Vierailija
61/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle valittamaan ja levittämään negatiivisuuttasi, kiitos.  Maailma ei tarvitse ihmisiä jotka kitisevät muutamasta lämpimästä kesäpäivästä, kun suurin osa vuodesta menee pimeässä mörön perseessä kylmyyden keskellä.

Oikeasti, mene roskiin.

Taas täällä huomaa, että viilemmästä ilmasta tykkäävät osaavat tuoda mieltymyksensä asiallisemmin esille. Ovatkohan himohelteistä tykkäävät jotenkin keskimäärin hieman matalaälyisempiä?

Sitä viileämpää ilmaa riittää meillä Suomessa 95% vuodesta, joten "pardon my French" kun ei oikein jaksa asiallisemmin vastata niille jotka heti muutaman päivän helteiden jälkeen on nillittämässä että on kuuma ja hiki ja vaikka mitä...

Lähdenpä tästa ulos aurinkoon aivan justiinsa. 

Vierailija
62/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa olla munasillaan koko ajan eikä tarvii välittää muista. Menen munasillaan mökillä uimaankin vaikka naapuri mökki on 40 metrin päässä.

Miksi sinun tarvitsee välittää muista, jos olisikin hieman viileämpää? Harmittaako, ettei naapurimökillä ole kukaan katselemassa viuhahdustasi syksyn pimeydessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kumma joitakin vaivaa? 10 kk vuodessa kylmää tai ainakin viileää ja ei riitä. Normi lämmintä nytkin. Eihän tämä ole mitään keski ja eteläeuroopan oikeisiin helteisiin verrattuna. Täällä 25 on etelässä 35.

Jos tämä on niin ihanaa, miksi säätiedotuskin varoittaa TUKALASTA helteestä?

Vierailija
64/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä tykkään näistä sen takia kun on ainoa aika vuodesta kun tarkenen kunnolla. Minulla on aina kylmä, eikä ole mitään sairauksia. Ymmärrän toki, että kaikki eivät näistä helteistä tykkää, mutta sitten löytyy myös meitä jotka tykkäävät. Joku tuolla sanoi yksi päivä jossakin, että ei muka ketään näy nyt ulkona kun on helteet, niin kyllä tuolla läheisellä uimarannalla oli ainakin sata peltilehmää ja ihmisiä täynnä. Muutenkin tuolla pyörillä ja kävellen liikkuu nyt ihmisiä kun 12-15 asteen toisten mielestä unelmakesäsäässä ei liikkunut juuri ketään. Ja jos liikkui, niin oli pipot ja villapaidat päällä. Nyt tarkenee kesävaatteissa liikkua, eli vähillä mennään.

Peltilehmät rannalla?

Mitä mä en ymmärrä.

Vierailija
65/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Eikö teillä valivaleilla ole suihkuja kotona ? Sieltä tulee kylmää vettä jos on kuuma. Tää on joka kesä 2viikon pätkä Suomessa kun on lämmin, onko se oikeasti valittamisen arvonen aika jos loput 11kk on viileää? Aikuistukaa jo, olisi kiva tulla tänne palstalle joskus niin että tämä ei ole ihan täynnä valittamista koko etusivu

Anna mä arvaan. Et asu kuumassa kerrostaloasunnossa? Eikä sinulla ole esim. koiraa, joka kärsii helteistä ja lisäksi se on pakko viedä ulos useaan kertaan päivässä vaikka olisi miten kuuma.

Ja sä voit muutenkin hypätä nämä hellevalitusketjut yli suoraan sinne PU.ppa-ketjuun.

Mitäs hankit koiran.

Vierailija
66/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvasti yltä päältä hiessä, sekö on ihanaa??

Jos olet jatkuvasti hiessä parinkymmenen asteen lämmössä, mene lääkäriin.

Hikoilu on ihan normaalia, hakeudu sinä hoitoon jos et kerran hikoile.

Vierailija
67/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuudesta valittaminen on ihan yhtä turhaa kuin kuukausi sitten kylmästä valittaminen. Ei sää harmituksesta huolimatta muutu ja itselle tulee vain paha mieli.

Vierailija
68/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Eikö teillä valivaleilla ole suihkuja kotona ? Sieltä tulee kylmää vettä jos on kuuma. Tää on joka kesä 2viikon pätkä Suomessa kun on lämmin, onko se oikeasti valittamisen arvonen aika jos loput 11kk on viileää? Aikuistukaa jo, olisi kiva tulla tänne palstalle joskus niin että tämä ei ole ihan täynnä valittamista koko etusivu

Anna mä arvaan. Et asu kuumassa kerrostaloasunnossa? Eikä sinulla ole esim. koiraa, joka kärsii helteistä ja lisäksi se on pakko viedä ulos useaan kertaan päivässä vaikka olisi miten kuuma.

Ja sä voit muutenkin hypätä nämä hellevalitusketjut yli suoraan sinne PU.ppa-ketjuun.

No minä asun kerrostalossa ja minulla on koira, kohtalaisen iso sellainen. Koira rakastaa kesää yhtä paljon kuin minäkin, liikutaan vähintään se 10km per päivä ilman mitään ongelmia. Kotona saa ikkunat auki enkä muutenkaan juurikaan vietä siellä aikaa koska nyt on kesä! joten olen mieluummin ulkona.

Eri

Vierailija
69/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle helle ei vain sovi. Olen kärsinyt migreenistä nyt useampana päivänä. Unet katkonaisia, joka edelleen lisää päänsärkyä. Olo on fyysisesti muutenkin huono. 

Vierailija
70/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä lämpimät säät ovat suomessa tukalamman oloisia kuin jossain etelä euroopassa tai yhdysvalloissa. Joku amerikkalainen muusikkokin tämän huomasi kun kävi vierailulla suomessa aikoinaan kesällä. Tästä aiheesta on lehdissäkin ollut juttuja.

taitaa olla se hemmetin kosteus joka tekee tästä erityisen tukalan. Auringossa paistattelijat on kohta sitten täyttämässä melanoomatilastoja, nyt on annettu koko viikolle korkean uv-säteilyn varoitus mut juntit menee toki rantsuun hankkimaan lisää brunaa...

Vierailija
71/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä asun kerrostalossa ja minulla on koira, kohtalaisen iso sellainen. Koira rakastaa kesää yhtä paljon kuin minäkin, liikutaan vähintään se 10km per päivä ilman mitään on

Ei kannattaisi. Koira saa helposti lämpöhalvauksen.

Vierailija
72/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain todelliset hardcore-sekopäät valittavat silloin kun muutamana päivänä Suomen kesä on kauneimmillaan. Oikeasti, kuinka pahasti pitää pään olla pipi että nyt valittaa?

Mulla mm ptsd, vaikea asteinen masennus ja ahdistuneisuus, dissosiaatiohäiriö sekä krooninen unettomuus.

En tosin valita kun tiedän että tämä menee ohi ja saan olla rauhassa kotona viilentimeni kera ja nukkua parvekkeella.

Miksi dissaat mt-ongelmaisia?

Luontokin kärsii jos helle jatkuu pitkään. Viljelijöiden sadot kärsii eli ruuan hinta nousee ja sit sä pääset valittamaan. En usko että eläimetkään tykkää. 

Vierailija
73/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jostain syystä lämpimät säät ovat suomessa tukalamman oloisia kuin jossain etelä euroopassa tai yhdysvalloissa. Joku amerikkalainen muusikkokin tämän huomasi kun kävi vierailulla suomessa aikoinaan kesällä. Tästä aiheesta on lehdissäkin ollut juttuja.

Mun karibialainen sukulainen inhoaa Suomen pistävää aurinkoa. 24 astetta on pahempi heidän 40 astetta.

Huomaahan tuon jo Euroopassa, 30 astetta etelässä on ihana mutta Suomessa ei. 

Mutta täähän on pelkästään hyvä juttu, tosin en ole vakuuttunut sen tieteellisistä perusteista, kun ei sellaisia ole esitetty.

Meillä Suomessa kun kuitenkin harvemmin on edes sitä 24 astetta, niin onhan se nyt vain hyvä että silloin kun on, niin se kanssa jum4nkauta tuntuu samalta kuin neljäkymppiä Karibialla, Woooohoooo!!!!

Vierailija
74/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on ilmastoitu koti, auto ja työpaikka saavat olla helteessä juuri sen verran kuin hyvältä tuntuu ja siitä on helppo nauttia. Uimarantaretken jälkeen pääsee 20-asteiseen kotiin, tai viileässä vietetyn työpäivän jälkeen voi käydä hetken aurinkoisella terassilla istumassa. 

Mä olen aina ihmetellyt, miksi helteestä nauttivat ihmiset hankkivat ilmalämpöpumpun tai muun viilennyslaitteen kotiinsa. Jos kuumuus on kerran ihanaa, niin miksi kotia pitää saada viileämmäksi?

Vierailija
75/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

älä AP turhaan valita. Suomessa helteet kestää yleensä sen 2 viikkoa ja ne pahimmat lämmöt on ohi. sitten nautitaan vaan 20 asteesta

Vierailija
76/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että täällä jotkut valittavat kuumuudesta ja toisissa maissa vedetään samassa lämpötilassa kevyttoppaa päälle ja pipoa päähän.

Kukaan ei vedä 30 asteessa pipoa ja kevyttoppaa päälle.

Täällä Suomessa vetää jotkut. Talvella vastaavasti, mutta päin vastoin.

Vierailija
77/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tykkään näistä sen takia kun on ainoa aika vuodesta kun tarkenen kunnolla. Minulla on aina kylmä, eikä ole mitään sairauksia. Ymmärrän toki, että kaikki eivät näistä helteistä tykkää, mutta sitten löytyy myös meitä jotka tykkäävät. Joku tuolla sanoi yksi päivä jossakin, että ei muka ketään näy nyt ulkona kun on helteet, niin kyllä tuolla läheisellä uimarannalla oli ainakin sata peltilehmää ja ihmisiä täynnä. Muutenkin tuolla pyörillä ja kävellen liikkuu nyt ihmisiä kun 12-15 asteen toisten mielestä unelmakesäsäässä ei liikkunut juuri ketään. Ja jos liikkui, niin oli pipot ja villapaidat päällä. Nyt tarkenee kesävaatteissa liikkua, eli vähillä mennään.

Peltilehmät rannalla?

Mitä mä en ymmärrä.

Peltilehmien, eli autojen luontaista käytöstä, että helleilmoilla ne pysäköityvät vesistöjen äärelle.

Seuraava kysymys.

Vierailija
78/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lämmin. Ei tarvitse palella. Voi käyttää kivoja kesävaatteita. Voi vaan lähteä ovesta ulos kevyesti pukeutuneena. On kiva mennä ulos ja tapahtumiin kun ei sada ja on lämmin.

Vierailija
79/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne joilla on ilmastoitu koti, auto ja työpaikka saavat olla helteessä juuri sen verran kuin hyvältä tuntuu ja siitä on helppo nauttia. Uimarantaretken jälkeen pääsee 20-asteiseen kotiin, tai viileässä vietetyn työpäivän jälkeen voi käydä hetken aurinkoisella terassilla istumassa. 

Mä olen aina ihmetellyt, miksi helteestä nauttivat ihmiset hankkivat ilmalämpöpumpun tai muun viilennyslaitteen kotiinsa. Jos kuumuus on kerran ihanaa, niin miksi kotia pitää saada viileämmäksi?

Ei mulla vaan ole. 1960-luvulla rakennetussa lauta-sahanpuru talossa jossa on "ilmastointina" reikä seinässä,on minulla just nyt +28,5 ja I'm Loving It!!! Ja lähden kohta ulos aurinkoon nauttimaan.

Vierailija
80/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mene muualle valittamaan ja levittämään negatiivisuuttasi, kiitos.  Maailma ei tarvitse ihmisiä jotka kitisevät muutamasta lämpimästä kesäpäivästä, kun suurin osa vuodesta menee pimeässä mörön perseessä kylmyyden keskellä.

Oikeasti, mene roskiin.

Se pimeys on jännä yhdistelmä tässä asiassa. Kun suomessa vain puoli vuotta on pimeämpää kuin etelässä nii jopa kesällä vaikka on yöttömät yöt valitetaan kuinka pimeää ja kylmää. Siellä etelässähän sitä pimeää nimenomaan on niinku mörön pers...ssä ja silti sinne uunoimmat lähtee vaikka siitä valittaa:D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän