Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?

Vierailija
16.07.2025 |

Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.

Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.

Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?

Kommentit (357)

Vierailija
81/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helle on kivaa vain, jos voi viettää päivän uimaveden äärellä varjossa. Mistään muusta säätilasta en suoranaisesti kärsi kuin kuumuudesta. Kylmyys on vain pukeutumiskysymys. Olen kai fysiikaltani kylmän ilmanalan ihminen, tykkään esim. talviuinnista. Ja en ole läski, kuten hellehullut väittävät. En vain jaksa tehdä helteellä mitään, ja tulee huono olo. 

Vierailija
82/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tykkään näistä sen takia kun on ainoa aika vuodesta kun tarkenen kunnolla. Minulla on aina kylmä, eikä ole mitään sairauksia. Ymmärrän toki, että kaikki eivät näistä helteistä tykkää, mutta sitten löytyy myös meitä jotka tykkäävät. Joku tuolla sanoi yksi päivä jossakin, että ei muka ketään näy nyt ulkona kun on helteet, niin kyllä tuolla läheisellä uimarannalla oli ainakin sata peltilehmää ja ihmisiä täynnä. Muutenkin tuolla pyörillä ja kävellen liikkuu nyt ihmisiä kun 12-15 asteen toisten mielestä unelmakesäsäässä ei liikkunut juuri ketään. Ja jos liikkui, niin oli pipot ja villapaidat päällä. Nyt tarkenee kesävaatteissa liikkua, eli vähillä mennään.

Peltilehmät rannalla?

Mitä mä en ymmärrä.

Peltilehmien, eli autojen l

Ah, kiitos asiallisesta vastauksesta. Kuten näkee, en ole juuri nukkunut. Yleensä palstalla viisastellaan tai käsketään raivoisasti katsomaan googlesta "vai ootko niin tyhmä ettet edes sitä osaa".

Kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kumma joitakin vaivaa? 10 kk vuodessa kylmää tai ainakin viileää ja ei riitä. Normi lämmintä nytkin. Eihän tämä ole mitään keski ja eteläeuroopan oikeisiin helteisiin verrattuna. Täällä 25 on etelässä 35.

Jos tämä on niin ihanaa, miksi säätiedotuskin varoittaa TUKALASTA helteestä?

Siksi koska tämä on Suomi. Hirveä paniikki, ylireagointi ja hysteerinen uutisointi kun kerrankin on edes vähän lämmin.

Vierailija
84/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hulluna näihin helteisiin. Ihminenhän on lähtökohtaisesti trooppinen laji. Senhän voi päätellä jo vastasyntyneen lapsen vaatetuksestakin.

Vierailija
85/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuumuudesta valittaminen on ihan yhtä turhaa kuin kuukausi sitten kylmästä valittaminen. Ei sää harmituksesta huolimatta muutu ja itselle tulee vain paha mieli.

Minun oloani ainakin helpottaa, kun saa välillä valittaa. Saa sitä pahaa oloaan purettua ulos. 

Ja mun mielestä saa valittaa just niistä asioista, joille ei mitään voi. Jos valituksen aiheelle voi jotain, niin sitten toimii ja hoitaa sen aiheen pois, niin asia on sillä selvä. Tai anakin yrittää. Mutta jos ei voi mitään, niin... voi edes valittaa.

Vierailija
86/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää. Aloittaja ja muut mielenterveysongelmaiset nauttivat.

Tuskin nämä aloittajan kaltaiset mt-potilaat missään töissä käyvät. Saman koti-ikkunan kautta maailmaa seuraavat kesät talvet ja yhteiskunta antaa elannon.

Tämähän se on. Nämä naukumaijat on niitä kelan elätyksessä olevia talipalloja, jotka joutuu nakkelemaan tissejään olkiensa yli, ja kitisevät kun kelan kustantaman betonikorsunsa sisälämpö nousee, niin alkavat sen naukumisensa. Päivät pääksytysten aikaa kun töissä ei käydä ja muut maksaa sen lojumisen, niin on aikaa kitistä. Kunnon demaripiruja ovat. Kaiken saavat muilta eikä seKÄÄN riitä, vaan naukua tarvii ihan tottumuksesta.

Tuossahan sitä naukumista oli 😆 Taas yksi positiivinen helleihminen

Vierailija
87/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Eikö teillä valivaleilla ole suihkuja kotona ? Sieltä tulee kylmää vettä jos on kuuma. Tää on joka kesä 2viikon pätkä Suomessa kun on lämmin, onko se oikeasti valittamisen arvonen aika jos loput 11kk on viileää? Aikuistukaa jo, olisi kiva tulla tänne palstalle joskus niin että tämä ei ole ihan täynnä valittamista koko etusivu

Anna mä arvaan. Et asu kuumassa kerrostaloasunnossa? Eikä sinulla ole esim. koiraa, joka kärsii helteistä ja lisäksi se on pakko viedä ulos useaan kertaan päivässä vaikka olisi miten kuuma.

Ja sä voit muutenkin hypätä nämä hellevalitusketjut yli suoraan sinne PU.ppa-ketjuun.

No minä asun kerrostalossa ja minulla on koira, kohtalaisen iso sellainen. Koira rakastaa kesää yhtä paljon kuin minäkin, liikutaa

Helposti? No ei. Kummasti ne katukoiratkin jaksavat jossain etelän maissa elää. Ihan samoin kuin Suomessa asuva koira pystyy oikein hyvin liikkumaan lämpimälläkin.

Vierailija
88/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helle on kivaa vain, jos voi viettää päivän uimaveden äärellä varjossa. Mistään muusta säätilasta en suoranaisesti kärsi kuin kuumuudesta. Kylmyys on vain pukeutumiskysymys. Olen kai fysiikaltani kylmän ilmanalan ihminen, tykkään esim. talviuinnista. Ja en ole läski, kuten hellehullut väittävät. En vain jaksa tehdä helteellä mitään, ja tulee huono olo. 

Kyllä kylmästäkin kärsii. Pakkasella tulee pää ja jäsenet kipeäksi eikä pysty tekemään mitään kun vain paleltaa. Ei saa myöskään henkeä ulkona pakkasella. Lisäksi paleltumavammat. Niitä on tosi monella.

Vierailija
89/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpö on ihanaa ja trooppinen tunne on ihanaa. Se ei ole mulle ihanaa, kun on liian tunkkainen ilma, liian hiostavaa ja liian kuuma. Iho palaa niin herkästi ja helteillä saa helposti huonon olon. Nukkuminen on todella vaikeaa, kun on lämmin olo. Muutaman tunnin nukuin viime yönä.  

Tykkään helteistä vain, kun oon luonnonkeskellä ja vesistöjen lähellä. 

Vierailija
90/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmettelen. Lisäksi niitä helteistä nauttivia ihmisiä ei tunnu olevan missään vaan kaikki on enemmän tai vähemmän ähkäviä ja tuskastuneita eikä tuolla näy lenkkeilijöitäkään muualla kuin varjoisissa paikoissa.

Vierailija
91/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lämmin. Ei tarvitse palella. Voi käyttää kivoja kesävaatteita. Voi vaan lähteä ovesta ulos kevyesti pukeutuneena. On kiva mennä ulos ja tapahtumiin kun ei sada ja on lämmin.

Tämä 👍

Vierailija
92/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ettei koske, kylmä ja viileä ilma koskee reumaattisiin niveliin niin helvetisti. Talvella jokaista niveltä särkee ja joutuu syömään kovia kipulääkkeitä että selviää tavallisesta arjesta. Kesällä tätä ongelmaa ei ole.

Toinen on iho, mulla on vaikea atooppinen ihottuma joka repii kylmässä säässä ihon halki monesta suunnasta. Kesällä ja auringossa se paranee. Nyt on ollut muutama päivä lämmintä ja mulla on ihottuma suurimmaksi osaksi kadonnut.

Ei se silti helteitä vaadi. +20c varmaan riittäisi         :)

Minulla ei riitä. Usein 20 asteessa on kylmä tuuli, kostrutta jne. 25 on minimi

Sitten ihmettelen, miksi et ole muuttanut esim: Espanjaan, siellä kuuma jatkuvasti..

Espanjassa, edes etelässä ei todellakaan ole aina kuuma vaan talvella vpi olla kylmän kosteaa. Työtä ei myöskään välttämättä löydy noin vaan.

-eri

Vierailija
93/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimarannat on täynnä persettä esitteleviä 

Vierailija
94/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen hulluna näihin helteisiin. Ihminenhän on lähtökohtaisesti trooppinen laji. Senhän voi päätellä jo vastasyntyneen lapsen vaatetuksestakin.

Näinpä, kukaan ei synny toppahousut jalassa, tumput käsissä jne. Helteet, on ihmisen luonnollinen tila.

Vierailija
95/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo hellehulluthan on itse niitä läskejä pulleroita! Niitä punaiseksi itsensä kärtsänneitä laardikasoja makoilee puistojen nurtseilla ja rannoilla "nauttimassa elämästään" sekä mölisemässä terasseilla.

Siis just sitä samaa sakkia jonka rodoslainen ravintoloitsijakin tunnistaa 100m päästä suomalaisturistiksi.

Vierailija
96/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää. Aloittaja ja muut mielenterveysongelmaiset nauttivat.

Tuskin nämä aloittajan kaltaiset mt-potilaat missään töissä käyvät. Saman koti-ikkunan kautta maailmaa seuraavat kesät talvet ja yhteiskunta antaa elannon.

Tämähän se on. Nämä naukumaijat on niitä kelan elätyksessä olevia talipalloja, jotka joutuu nakkelemaan tissejään olkiensa yli, ja kitisevät kun kelan kustantaman betonikorsunsa sisälämpö nousee, niin alkavat sen naukumisensa. Päivät pääksytysten aikaa kun töissä ei käydä ja muut maksaa sen lojumisen, niin on aikaa kitistä. Kunnon demaripiruja ovat. Kaiken saavat muilta eikä seKÄÄN riitä, vaan naukua tarvii ihan tottumuksesta.

Ootko saanu auringonpistoksen?

Puhut ihan hulluja.

Miks muuten helleihmiset pitää itseään niin paljon parempina?

Vierailija
97/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että saa maata rannalla/kalliolla auringonpaistessa tai varjossa, mutta on kuitenkin niin lämmin että parasympaattinen hermosto aktivoituu ja keho sekä mieli rentoutuu <3

Vierailija
98/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki. Eikö teillä valivaleilla ole suihkuja kotona ? Sieltä tulee kylmää vettä jos on kuuma. Tää on joka kesä 2viikon pätkä Suomessa kun on lämmin, onko se oikeasti valittamisen arvonen aika jos loput 11kk on viileää? Aikuistukaa jo, olisi kiva tulla tänne palstalle joskus niin että tämä ei ole ihan täynnä valittamista koko etusivu

Valitusta tuo sinunkin oksennus on. Siedät itse aikuistua ensin, ennen kuin alat muita mollaamaan. 

Vierailija
99/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna mä arvaan. Et asu kuumassa kerrostaloasunnossa? Eikä sinulla ole esim. koiraa, joka kärsii helteistä ja lisäksi se on pakko viedä ulos useaan kertaan päivässä vaikka olisi miten kuuma.

Ja sä voit muutenkin hypätä nämä hellevalitusketjut yli suoraan sinne PU.ppa-ketjuun.

Vähänkö kannattaisi hankkiutua sinne TÖIHIN!, niin olisi varaa asua okt :ssa ja nauttia ILPn viilennyksestä sekä omasta pihasta, missä koirotinkin saisi olla kuten haluaa eikä tar

Rikkaan kun kannattaa myös vähän hakea yleissivistystä ja ymmärrystä oman kuplan ulkopuolelta. Voisi vaikka nähdä vähän avarammin maailmaa ja ymmärtää ettei tuo ole mikään itsestäänselvyys kaikille työssäkäyville. 

Vierailija
100/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta mulle nämä helteet puskivat aknen takaisin naamaan. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme seitsemän