Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?

Vierailija
16.07.2025 |

Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.

Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.

Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?

Kommentit (357)

Vierailija
1/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä helteissä? Nippanappa lämmintä ja se on parasta.

2/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei tarvitse pukea monta kerrosta vaatteita, että tarkenee töissä 😎

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Eikö teillä valivaleilla ole suihkuja kotona ? Sieltä tulee kylmää vettä jos on kuuma. Tää on joka kesä 2viikon pätkä Suomessa kun on lämmin, onko se oikeasti valittamisen arvonen aika jos loput 11kk on viileää? Aikuistukaa jo, olisi kiva tulla tänne palstalle joskus niin että tämä ei ole ihan täynnä valittamista koko etusivu

Vierailija
4/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene muualle valittamaan ja levittämään negatiivisuuttasi, kiitos.  Maailma ei tarvitse ihmisiä jotka kitisevät muutamasta lämpimästä kesäpäivästä, kun suurin osa vuodesta menee pimeässä mörön perseessä kylmyyden keskellä.

Oikeasti, mene roskiin.

Vierailija
5/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelän maissa tätä meidän tämän hetken säätä sanottaisiin viileäksi

Vierailija
6/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää. Aloittaja ja muut mielenterveysongelmaiset nauttivat.

Vierailija
7/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AURINKO PAISTAA, ON VALOISAA EIKÄ TARVITSE KÄYTTÄÄ PIPOA JA HANSKOJA, AHDISTAAAAAAAAAA!!!!!!

Vierailija
8/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettei koske, kylmä ja viileä ilma koskee reumaattisiin niveliin niin helvetisti. Talvella jokaista niveltä särkee ja joutuu syömään kovia kipulääkkeitä että selviää tavallisesta arjesta. Kesällä tätä ongelmaa ei ole.

Toinen on iho, mulla on vaikea atooppinen ihottuma joka repii kylmässä säässä ihon halki monesta suunnasta. Kesällä ja auringossa se paranee. Nyt on ollut muutama päivä lämmintä ja mulla on ihottuma suurimmaksi osaksi kadonnut.

Vierailija
9/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain todelliset hardcore-sekopäät valittavat silloin kun muutamana päivänä Suomen kesä on kauneimmillaan. Oikeasti, kuinka pahasti pitää pään olla pipi että nyt valittaa?

Vierailija
10/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä pidän lämpimästä mutta nyt on kyllä niin kuuma etten voi ottaa aurinkoa. vähän voisi viiletä.

Vierailija
11/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain matelijoiden ja muiden vaihtolämpöisten ötököiden pitää maata auringossa lämmittelemässä. Me tasalämpöiset nisäkkäät pystymme ylläpitämään korkeaa ruumiinlämpöä alhaisemmissakin lämpötiloissa. Tämän vuoksi me tasalämpöiset olemme älykkäämpiä kuin vaihtolämpöiset, aivomme toimivat kaikissa lämpötiloissa emmekä tarvitse jatkuvaa auringossa pötköttelyä ollaksemme elossa. 

Vierailija
12/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mikä niissä on ihanaa, mutta se lämpö ja kuumuus on vain hyväntuntuista. Lenkkeilenkin näillä säillä eikä mitään ongelmaa, nautin paahteesta. Samalla tavalla nautin myös niistä 20-30 asteen pakkasista talvella.

Vierailija
13/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helteiden ikävät puolet

Siitepölypitoisuudet nousevat. Kesä on siitepölyallergikolle vaikeaa aikaa.

On ihosairauksia joita aurinko pahentaa.

On fyysisiä oerussairauksia joita kuumuus pahentaa.

Ei jaksa tehdä niin paljon asioita. Suorittajaa tämä harmittaa.

Kaikki ei pidä samoissa asioista. Ei kaikille kuumuus ole ihanne.  

Vierailija
14/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hassua, että täällä jotkut valittavat kuumuudesta ja toisissa maissa vedetään samassa lämpötilassa kevyttoppaa päälle ja pipoa päähän.

Vierailija
15/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten kehot reagoivat eri tavoin. Vaikkapa ruokahalu on tästä esimerkki: mulla ruokahalu nousee helteellä ja kykenen syömään enemmän ilman, että tulee ähky ja paha olo (en sano, et kannattaa syödä enemmän, mutta näin se mulla menee. Mulla kestää pari päivää tottua ja sitten työnteko alkaa sujua. Toki taukoja on pidettävä enemmän ja juotava paljon.

Vierailija
16/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että täällä jotkut valittavat kuumuudesta ja toisissa maissa vedetään samassa lämpötilassa kevyttoppaa päälle ja pipoa päähän.

Kukaan ei vedä 30 asteessa pipoa ja kevyttoppaa päälle.

Vierailija
17/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitä em ole nähnyt. Mutta kyllä toppatakkeja ja suksia on myynnissä. Jos joku on menossa vuorille laskettelemaan. Esim Nepalissa.

Vierailija
18/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jostain syystä lämpimät säät ovat suomessa tukalamman oloisia kuin jossain etelä euroopassa tai yhdysvalloissa. Joku amerikkalainen muusikkokin tämän huomasi kun kävi vierailulla suomessa aikoinaan kesällä. Tästä aiheesta on lehdissäkin ollut juttuja.

Vierailija
19/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ettei koske, kylmä ja viileä ilma koskee reumaattisiin niveliin niin helvetisti. Talvella jokaista niveltä särkee ja joutuu syömään kovia kipulääkkeitä että selviää tavallisesta arjesta. Kesällä tätä ongelmaa ei ole.

Toinen on iho, mulla on vaikea atooppinen ihottuma joka repii kylmässä säässä ihon halki monesta suunnasta. Kesällä ja auringossa se paranee. Nyt on ollut muutama päivä lämmintä ja mulla on ihottuma suurimmaksi osaksi kadonnut.

Sama minulla, kivut katoaa vasta +25 asteessa. Helle hellii.

Olen onnekas kun voin olla kuukausia lämpimässä, pystyn liikkumaan ja tekemään ruumiillista työtä. 38 astettakaan ei ole mikään ongelma

65v

Vierailija
20/357 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitänyt lapsenakaan lämpimistä säistä. Jotkut tykkää mitä en ihan ymmärrä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi