Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.
Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.
Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Kommentit (357)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää. Aloittaja ja muut mielenterveysongelmaiset nauttivat.
Sateen kestävät kengät on keksitty? Jos ei Suomen sää kelpaa, olisiko sinulla jossain aavikolla mukavampaa? Kaikki ei vietä kuumia kesäpäiviä viilennetyissä kodeissa ja uimarannalla, vaan osa tekee fyysistä työtä ja haluaisi kotona / ulkonakin tehdä ja liikkua. Kyllähän sitä urheilee vielä näilläkin keleillä, mutta aika hiki ja paahde on. Mutta onneksi ne viileät kelitkin taas tulevat aikanaan :)
Samalla logiikalla voi sitten sanoa että jos ei Suomen helteet kelpaa, muuta Antarktikselle.
Aina tämä jokavuotinen vääntö siitä kuka rakastaa ja inhoaa mitäkin säätä.
Onhan se ihan epäreilua että helteistä tykkäävillä on pari viikkoa tänä kesänä kelejä mistä nauttivat.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä näissä helteissä on ihanaa juuri tuo, minkä ystävä ap:lle jo kertoikin. Ja sitten se, että saa kulkea hameessa ja sandaaleissa. Koko alkukesän kuljin samoissa paksuissa housuissa kuin koko talven. Ei oikein mieltä ylentänyt. Nyt on ihanaa. Illalla aiomme mennä ensimmäistä kertaa terassille juomaan jonkun kylmän juoman ja ajattelin rohkeasti lähteä ensimmäistä kertaa koko kesänä ilman takkia.
Myös 20 asteen lämmössä voi kulkea hameessa ja sandaaleissa. Ei palele.
Ei mua ressaa nää helteet eikä talven pakkaset. Molemmat on oikein mukavia.
Ei tarvitse palella. Eikä pukea paljon vaatteita päälle. Jo pelkästään se on mulle ison riemun aihe.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen myös tyypin, joka nauttii näistä säistä, kun "ei tartte kerrospukeutua" vaan voi pukea kevyet vaatteet. Hän on täysin lihakseton, ja olen varma, että tämä helteistä nauttiminen johtuu juuri siitä. Itsellä on lihaksikas vartalo, vaikka olen hoikka eli ei ole ylimääräistä rasvaa eristeenä, ja helteet ovat sietämättömiä.
Ihmiset ovat niin erilaisia. Minusta helteistä on lupa nauttia, jos on tuollainen lihakseton kroppa, joka ei itse tuota lämpöä ollenkaan. On myös niitä, joilla on esim. huonot polvet tai muita vaivoja, joita kuuma ilma helpottaa. Nauttikaa jos nautituttaa.
Se asia, mitä itse helteen vihaajana en voi sietää, on se, että hellettä ei olisi lupa vihata ja sanoa sitä ääneen. Jos marraskuu on kurjaa, siitä saa kyllä valittaa, mutta helteestä ei muka saisi. Kyllä saa! Se, että vihaan jotain, mistä joku toinen erityisesti tykkää, ei ole loukkaus sitä toista ihmistä kohtaan. En minä sano vihaavani helteit
No jaa, jos sanoo tykkäävänsä helteistä niin tulee kommenttia että "kuitenkin olet ilmastoidussa tilassa suurimman osan ajasta". Jos sanoo että inhoaa kylmää niin käsketään pistämään lisää vaatteita, kun kuulemma ei vain voi olla kylmä jos osaa pukeutua oikein. Ihan sama mitä sanoo niin kyllä jollain menee herne nenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä näissä helteissä on ihanaa juuri tuo, minkä ystävä ap:lle jo kertoikin. Ja sitten se, että saa kulkea hameessa ja sandaaleissa. Koko alkukesän kuljin samoissa paksuissa housuissa kuin koko talven. Ei oikein mieltä ylentänyt. Nyt on ihanaa. Illalla aiomme mennä ensimmäistä kertaa terassille juomaan jonkun kylmän juoman ja ajattelin rohkeasti lähteä ensimmäistä kertaa koko kesänä ilman takkia.
Myös 20 asteen lämmössä voi kulkea hameessa ja sandaaleissa. Ei palele.
Puhu omasta puolestasi.
Vierailija kirjoitti:
AURINKO PAISTAA, ON VALOISAA EIKÄ TARVITSE KÄYTTÄÄ PIPOA JA HANSKOJA, AHDISTAAAAAAAAAA!!!!!!
Ei nyt käsitit väärin vaan esim ulko töissä on helvetin kuuma ja jatkuvasti paita märkänä se ahdistaa kun tekee +30 helteessä töitä.+20olis ihan hyvä siinäkään en ole pipoa tarvinnut.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan epäreilua että helteistä tykkäävillä on pari viikkoa tänä kesänä kelejä mistä nauttivat.
Nuttii hikoilusta ja kuumasta kämpästä just just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutama päivä hellettä ja vatipäiden mielestä maailma vähintäänkin tuhoutuu
Kansa on ylipainoista nykyään. Muutenkin ollaan vieraannuttu luonnosta. Totta kai on kuuma, jos kerrostaloakvaariossa betonin sisällä lusii.
Ei 90-luvulla kukaan valittanut helteistä. Silloin ei myöskään ollut ilmastointeja juuri missään. Kesän kuumuuteen totuttiin ja siitä nautittiin.
Olin lapsi 90-luvulla ja muistan kyllä miten vanhempani valittivat helteistä joka kesä. Varsinkin jos helteet sattuivat työaikaan.
Vuonna 1994 oli juurikin tällainen tosi kuuma loppukesän kestävä hellejakso. Ei helteet poikkeuksia olleet ennenkään.
Vierailija kirjoitti:
Nii sinne ei voi mennä juomaan jos +20 vaan sinne pitää mennä perse hiessä +30 ja aurinkovarjon alle
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse palella. Eikä pukea paljon vaatteita päälle. Jo pelkästään se on mulle ison riemun aihe.
Jep. On ihanaa kun ei tarvitse pukea niin paljon vaatteita päälle. Viihtyisin vähän lämpimämmässä maassa paljon paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on kun on niin itsekäs että ei voi yhtään edes kuvitella että joistain ihmisistä hellekelit on mukavia; kaikkien on pakko kokea se negatiivisena koska MINÄ koen niin, muut valehtelevat vaan ärsyttääkseen että helteet on mukavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. On ihanaa kun ei tarvitse pukea niin paljon vaatteita päälle. Viihtyisin vähän lämpimämmässä maassa paljon paremmin.
jep sinne sinut vois laittaa ulkotöihin saisit nauttia nii perkeleesti helteestä.
miks et lähe jonnekkin maahan missä perse hiki ilma jokapäivä turha täällä on itkeä
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä lämpimät säät ovat suomessa tukalamman oloisia kuin jossain etelä euroopassa tai yhdysvalloissa. Joku amerikkalainen muusikkokin tämän huomasi kun kävi vierailulla suomessa aikoinaan kesällä. Tästä aiheesta on lehdissäkin ollut juttuja.
Johtuu siitä, kun niitä on täällä niin harvoin, että elimistö ei ehdi tottua.
Vittuuu nää helteet on perseestä kun töissä pitää käydä lomalla menee jotenkin. tulis nyt +15- +20 ilmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota se on kun on niin itsekäs että ei voi yhtään edes kuvitella että joistain ihmisistä hellekelit on mukavia; kaikkien on pakko kokea se negatiivisena koska MINÄ koen niin, muut valehtelevat vaan ärsyttääkseen että helteet on mukavia.
Hulluista on mukavia kun ei tartte töissä käydä kun kela maksaa niin voi loisia sortsit jalassa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Vain todelliset hardcore-sekopäät valittavat silloin kun muutamana päivänä Suomen kesä on kauneimmillaan. Oikeasti, kuinka pahasti pitää pään olla pipi että nyt valittaa?
Kauneutta on riittänyt tätäkin ennen. Miten 30 asteen lämpötila saa siitä erityisen kauniin?
Sen mäkin haluaisin tietää. Helteissä ei ole mitään ihanaa. Mulla on ollu sisällä jo toukokuun lopusta saakka niin kuuma, että viilennin on huutanut koko ajan. Nyt kun on helle ja jos viilennin on tunnin päältä pois, asunnossa on lämmintä +33. Viilentimellä sen saa laskettua +28, muttei sen alle (viilentimeen on kyllä laitettu tavoitelämmöksi +22). Lokakuussa sitten mietitään taas, millä maksetaan viilentimen aiheuttama sähkölasku.
Ulkona ei voi olla yhtään. Vaikka kuinka olis vesipullo, kevyet vaatteet, hattu jne. niin ei tarvi olla kuin hetki, niin oksentaa huonoa oloa. Ja kyllä, meillä on suihku. Kävin eilen kuusi kertaa...
Niin, ja etelän maissa sanoisivat jotain -10 asteen pakkasta tappokylmäksi, joka on ihan normaalia täällä Suomessa. Vaikutus riippuu ihan siitä missä maailmankolkassa sattuu asumaan.