Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Ystävän mielestä ihanaa rötköttää monta tuntia auringossa ihoa ruskettamassa. Kuulemma kotonakin on ihanaa nukkua, kun asunnon lämpötila yölläkin 29 astetta. Ainoa aika vuodesta, jolloin voi kuulemma kokea olevansa elossa.
Itse en tavoita yhtään tuota onnellisuutta. Jatkuvasti vain kurja ja tuskainen olo, liian kuuma.
Mikä näissä helteissä on oikeasti niin ihanaa?
Kommentit (357)
Päivittäinen sää jankutus meneillään osa 291.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan epäreilua että helteistä tykkäävillä on pari viikkoa tänä kesänä kelejä mistä nauttivat.
On se. Pitäisi olla puolet ja puolet.
Vierailija kirjoitti:
Sen mäkin haluaisin tietää. Helteissä ei ole mitään ihanaa. Mulla on ollu sisällä jo toukokuun lopusta saakka niin kuuma, että viilennin on huutanut koko ajan. Nyt kun on helle ja jos viilennin on tunnin päältä pois, asunnossa on lämmintä +33. Viilentimellä sen saa laskettua +28, muttei sen alle (viilentimeen on kyllä laitettu tavoitelämmöksi +22). Lokakuussa sitten mietitään taas, millä maksetaan viilentimen aiheuttama sähkölasku.
Ulkona ei voi olla yhtään. Vaikka kuinka olis vesipullo, kevyet vaatteet, hattu jne. niin ei tarvi olla kuin hetki, niin oksentaa huonoa oloa. Ja kyllä, meillä on suihku. Kävin eilen kuusi kertaa...
Soita korjaaja vilkaisemaan viilennintäsi, suosittelen myös lääkärissä käyntiä jos hetken ulkona olo saa oksentamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kohta on taas marraskuu, kengät ja sukat märkinä loskasta, räntää sataa vaakatasossa ja töihin mennessä ja sieltä lähdettäessä on pimeää.
Niin. Koskaan ei ole hyvä sää. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse palella. Eikä pukea paljon vaatteita päälle. Jo pelkästään se on mulle ison riemun aihe.
Jep. On ihanaa kun ei tarvitse pukea niin paljon vaatteita päälle. Viihtyisin vähän lämpimämmässä maassa paljon paremmin.
jep sinne sinut vois laittaa ulkotöihin saisit nauttia nii perkeleesti helteestä.
miks et lähe jonnekkin maahan missä perse hiki ilma jokapäivä turha täällä on itkeä
Ei mun perse, kuten niin herttaisesti ilmaiset, ole ollut hiessa vielä kertaskaan tänä kesänä. Sitä paitsi, ulkotyöt on ammatinvalintakysymys kuten hyvin tiedät.
Niin me ollaan erilaisia. Mulla jumittaa pää ja turpoaa kroppa näillä helteillä. Sen sijaan ne vähä aikaa sit olleet vesisateet, ne oli kivoja! Happipitoinen ilma niin virtaa riitti! Kaahasin töissäkin trukilla/kuormaimella tyytyväisenä pitkin pihaa ja tunsin olevani elossa. Sain tehdä kaikki kivat ulkotyöt itse kun muut eivät halunneet mennä vesisateeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se ihan epäreilua että helteistä tykkäävillä on pari viikkoa tänä kesänä kelejä mistä nauttivat.
On se. Pitäisi olla puolet ja puolet.
No muuta hiekkaneekeriii sellaiseen maahan missä voit hikoilla jokapäivä vittuukooo täällä itket.
Meidän helteistä kärsivien mielenterveysonhelmat kestää kuitenkin vain max. 4 kk vuodesta, toisin kuin teillä viileydestä ruikuttavilla, joilla sitä on läpi vuoden! Nytkin oli ihan täydellinen alkukesä: aurinkoa, riittävästi lämpöä t-paidassa kulkemiseen ja sopivasti sadetta ja hirvee itku, kun oli "vaan" +18 - 20! Just hyvä lämpötila ihan minkä tahansa tekemiseen, toisin kuin nyt.
Vierailija kirjoitti:
Meidän helteistä kärsivien mielenterveysonhelmat kestää kuitenkin vain max. 4 kk vuodesta, toisin kuin teillä viileydestä ruikuttavilla, joilla sitä on läpi vuoden! Nytkin oli ihan täydellinen alkukesä: aurinkoa, riittävästi lämpöä t-paidassa kulkemiseen ja sopivasti sadetta ja hirvee itku, kun oli "vaan" +18 - 20! Just hyvä lämpötila ihan minkä tahansa tekemiseen, toisin kuin nyt.
EI ollut palentaa niin saatanasti +20 asteessa hellettää hellettää +40 on hyvä ihanaa nautimista öÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ ÖH ÖH...............
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä näissä helteissä on ihanaa juuri tuo, minkä ystävä ap:lle jo kertoikin. Ja sitten se, että saa kulkea hameessa ja sandaaleissa. Koko alkukesän kuljin samoissa paksuissa housuissa kuin koko talven. Ei oikein mieltä ylentänyt. Nyt on ihanaa. Illalla aiomme mennä ensimmäistä kertaa terassille juomaan jonkun kylmän juoman ja ajattelin rohkeasti lähteä ensimmäistä kertaa koko kesänä ilman takkia.
Nii sinne ei voi mennä juomaan jos +20 vaan sinne pitää mennä perse hiessä +30 ja aurinkovarjon alle
Ei se värjöttely ole sama asia. Niin lämmin täällä Suomessa ei iltaisin ole koskaan, että tarvitsisi asettua aurinkovarjon alle.
Ihan sama mitä muut sanoo, minusta ei ole kivaa kun lämpötila ylittää 25 astetta. Tai edes 20 astetta. Olisinhan minä mielummin terve ja nauttisisin kesähelteistä kuin olisin sairas ja kärsisin kuumuudesta ja tukalasta olosta. Jotenkin outoa että kesähelteiden rakastajat ei kestä kuulla jos joku ei tykkää mutta meidän pitäisi ymmärtää kun syksy ja talvi on niin kamalan pimeää ja märkää jne.
Helle ja auringonpaiste on ihanaa. Voi vihdoinkin olla ulkona kesävaatteissa, eikä tarvitse takkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain todelliset hardcore-sekopäät valittavat silloin kun muutamana päivänä Suomen kesä on kauneimmillaan. Oikeasti, kuinka pahasti pitää pään olla pipi että nyt valittaa?
Kauneutta on riittänyt tätäkin ennen. Miten 30 asteen lämpötila saa siitä erityisen kauniin?
No kun alle sen on KYLMÄ! Tajuatko, KYLMÄ!
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama mitä muut sanoo, minusta ei ole kivaa kun lämpötila ylittää 25 astetta. Tai edes 20 astetta. Olisinhan minä mielummin terve ja nauttisisin kesähelteistä kuin olisin sairas ja kärsisin kuumuudesta ja tukalasta olosta. Jotenkin outoa että kesähelteiden rakastajat ei kestä kuulla jos joku ei tykkää mutta meidän pitäisi ymmärtää kun syksy ja talvi on niin kamalan pimeää ja märkää jne.
Meistä kesähelteiden rakastajista on siksi kummallista kuulla hellevalituksista, kun niitä hellepäiviä on yleensä ehkä kesässä joku viikko pari ja sitten on 50 viikkoa taas kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Helle ja auringonpaiste on ihanaa. Voi vihdoinkin olla ulkona kesävaatteissa, eikä tarvitse takkia.
Kyllä noin pystyi olemaan alkukesästäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä näissä helteissä on ihanaa juuri tuo, minkä ystävä ap:lle jo kertoikin. Ja sitten se, että saa kulkea hameessa ja sandaaleissa. Koko alkukesän kuljin samoissa paksuissa housuissa kuin koko talven. Ei oikein mieltä ylentänyt. Nyt on ihanaa. Illalla aiomme mennä ensimmäistä kertaa terassille juomaan jonkun kylmän juoman ja ajattelin rohkeasti lähteä ensimmäistä kertaa koko kesänä ilman takkia.
Nii sinne ei voi mennä juomaan jos +20 vaan sinne pitää mennä perse hiessä +30 ja aurinkovarjon alle
Ei se värjöttely ole sama asia. Niin lämmin täällä Suomessa ei iltaisin ole koskaan, että tarvitsisi asettua aurinkovarjon alle.
Mikä saatanan värjöttely jos +20 ?????????????????????????????????
Taitaa olla sulla kusta päässä ja viirata päässä ihan kunnolla .jos tungen sut tonne keskuslämmitys kattilaan niin saat nauttia kunnolla hullu kuumuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noin pystyi olemaan alkukesästäkin.
Ei pystyny pitää olla minimissään ÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ +30 .missähän nää helle kusipäät on talvella
Olikohan espanjassa vielä kauniinpaa ja nautinnollinen keli kun oli +48.