Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pisti estolle kun sai tietää mun sairaudesta

Vierailija
15.07.2025 |

Aivan naurettavaa. Vieläpä aiemmin kertoi kuinka rakastaa ja haluaa olla aina kanssani. Tunnettiin aika kauan. Sitten kun sai tietää mun sairaudesta, pisti estolle. Kuka tekee näin?

Kommentit (190)

Vierailija
121/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaiden kanssa seurustelu on ihanaa! Spontaania ja yllätyksellistä.

Vierailija
122/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni skitsofrenia on ihan yhtä hyvä syy olla haluamatta suhdetta kuin vaikkapa jalkasieni - pakko kun ei ole kuin kuolla. Minulle on kerran jopa sanottu, että miksi ihmeessä sairastavana (fyysisesti) ihmisenä _kehtaan_ kieltäytyä kun joku haluaa kanssani suhteeseen (!) Kehtaan? En ylipäätään halua suhdetta, enkä ainakaan jonkun pipipään kanssa, joka priorisoi elämässä suhteen kenen kanssa tahansa! Meitä on monesta kennelistä. Ghostaaminen taas on sekä lapsellista että ikävää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni on psykoosisairaus (ei skitsofrenia) ja myös vaikea fyysinen sairaus. Ei lääkityksiä mt-ongelmaan. Mies tiesi melko pian jo viestittelyvaiheessa, ihan ekoina päivinä kerroin ja fyysisen sairauden oireet näkisi ja huomaisi yhtään läheisemmässä kanssakäymisessä..

Ihan ok, mieheni on hyvin älykäs ja analyyttinen ja olen itsekin ihan fiksu, puhuttu asiat läpi että jos tulee psykoosin ensioireita tai toisen sairauden puolesta vuodeosastojakso ja lääkitys sairaalassa. 

Jos diagnoosini olisivat ongelma niin sehän on ihan väärä mies. Ihme kommenttia kyllä täällä mt-ongelmista. Toisaalta siis oma perheeni uhriutui sekä sairauksistani että siitä että viilensin välejä koska siitä taas tuli heille syyllinen olo. Miehelleni taas asia ei ole koskaan ollut mikään ongelma ja siinä missä oma perheeni ei aikanaan voinut edes käydä ruokkimassa kissaani kun olin sairaalassa (vaan jouduin pyytämään 200km päässä asuvan yst

Vaikka sinun miehesi onkin hyväksynyt sairautesi se ei auta siihen, että monet muut eivät hyväksy ja eivät jaksa vakavasti sairaan kanssa. Ei voi millään silloin ketään pakottaa. Joskus on niin, että joillain ihmisillä on kova hoivausvietti tai joku sellainen piirre, että henkinen, fyysinen tai molemmat sairaudet eivät ole este. Mutta se on näiden ko. pariskuntien oma kuvio. Sitä ei voi soveltaa yleisesti, että se käy kaikille. Ei väkisin mitään hyvää parisuhdetta tule. 

Vierailija
124/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erota pitää tottakai. Mutta ei kadota vailla selitystä. Sitähän tämä ketju käsittelee."

Eikä käsittele. Ap ei missään väittänyt, että mies katosi ilman selitystä. Ap tiesi jo aloituksessa, että selitys oli skitsofrenian paljastuminen.

Tämä ketju käsittelee sitä miten tavallinen mies ei halua aloittaa suhdetta skitsofreenikon kanssa. Ja miten ap:n salailu ei ainakaan auttanut asiaa.

Vierailija
125/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin nostaisin kytkintä mt-potilaan kohdalla.

Pahimmat sekopäät kävelevät vapaana ihmisten joukossa ilman mitään diagnooseja- kuten narsistit, lapsiin sekaantujat ja sosiopaatit/psykopaatit + vain luonteeltaan lapselliset ja ilkeät aikuiset.

Sekä tietenkin palstamammat. Tosin he eivät kulje ulkona, vaan pysyttelevät itsarikopeissaan.

Vierailija
126/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis skitsofrenia?

Oliko suhde online-suhde?

Kuinka kauan tunsitte?

Kyllä skitsofrenia. Online suhde oli hänen kanssaan. No parempi näin, että tyyppi lähti menemään jos ei hyväksy mun sairautta.

Ei kysymys ole hyväksymisestä. Skitsofreenikko voi saada raivokohtauksen. Sellaiseen minä ainakin reagoin kuolettavalla väkivallalla, koska en osaa "tapella". Jos joku käy minin kimppuuni, niin hyökkääjä kuolee lähes heti.

Öö, eri, mutta ei sinullakaan kyllä ihan kaikki aakkoset ole taulukossa jos et voi olla turvallisesti toisten lähellä 😳

Toivottavasti tuo on vain jokin oma voimafantasiasi, koska huh..

Itse olen autistisen teinin läheinen ja vaikka olen oikean elämän vaaratilanteessa joutunut jo työnkin puolesta välillä vastaamaan väkivaltaan niin en minä esimerkiksi autistisen läheisen raivariin reagoi yhtäkkisellä voimankäytöllä, saati tappavalla väkivallalla. 

Vierailija
127/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se viimeinen viesti voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sen ettei viestin vastaanottaja hyväksy sitä ja päättä oikeuttaa häiriköintinsä sekä ymmärtää viestin että lähettäjä ei ole tosissaan ja heittäytyy riesaksi. Ghostaaminen helpompaa koska ei ole viestiä minkä voisi käsittää väärin omalla tavallaan

Mutta se ghostaushan sen juuri aiheuttaa, eikä edes pahimmassa tapauksessa vaan suurella todennäköisyydellä. Kun vaan katoat ilman selitystä jää se ghostattu vuosikausiksi etsimään selitystä mitä tapahtui, ja todennäköisesti kaivaa yhteystietosi tai tulee kitiovelle.

Helpommalla pääsee kun antaa sen seljeän vastauksen viimeisessä viestissä ja sitten vaikka estää jos tahtoo. 

Ghostaaminen on helpompaa ainoastaan ghostaajalle, ei ghostatulle eikä ghostatun läheisillekään. 

Tämä ei nyt kuitenkaan päde ap:hen, sillä ap:han tiesi miksi mies laittoi estot.

Eikä ap sanonut, että mies olis ghostannut. Mikää ei myöskään viittaa siihen.

Vierailija
128/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofreenikko voi saada onnellisen suhteen mutta vain toisen skitsofreenikon kanssa. Rakkaus on mahdollista.

Vierailija
129/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus: "Vaikka sinun miehesi onkin hyväksynyt sairautesi se ei auta siihen, että monet muut eivät hyväksy ja eivät jaksa vakavasti sairaan kanssa. Ei voi millään silloin ketään pakottaa. Joskus on niin, että joillain ihmisillä on kova hoivausvietti tai joku sellainen piirre, että henkinen, fyysinen tai molemmat sairaudet eivät ole este. Mutta se on näiden ko. pariskuntien oma kuvio. Sitä ei voi soveltaa yleisesti, että se käy kaikille. Ei väkisin mitään hyvää parisuhdetta tule. "

-Ei tietenkään. Kuten sanoinkin, jos diagnoosini olisivat ongelma niin sitten olisi väärä mies. En ikinä haluaisi että joku uhrautuu puolestani jotenkin vastentahtoisesti. Sairaat ihmiset ovat myös yksilöitä ja joitakin on huomattavasti vaikeampaa auttaa jos he eivät kykene yhtään auttamaan itseään tai surkuttelevat kohtaloaan koko ajan ja lamaantuvat. Vaikka sekin on ymmärrettävää, sitä on vielä vaikeampaa jaksaa. 

Ihmettelin lähinnä sitä miten itsestäänselvän parisuhdekelvottomina vaikeita mt-ongelmia omaavista puhuttiin. APta varmasti harmittaa miehen estot ja katoaminen heti kun diagnoosista kerrottiin. Itse olen kokenut parhaaksi kertoa ihan heti kättelyssä siinä missä lemmikeistä tai lapsista/lapsettomuudesta yms. Näin säästyy aikaa ja sydänsuruja, koska kyseessä ON iso asia joka ei ymmärrettävästi kaikille ole ok suhteessa. 

Vierailija
130/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa lapsia, ei kai tahallaan valitse huonoja geenejä. 

Vierailija
131/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ihmeestä olette saaneet päähänne, että ap olisi ghostattu?

Vierailija
132/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä sairaudesta on kyse? Miehen reaktion järkevyyshän riippuu ihan siitä. 

Vakava mielensairaus, mutta on tasapainossa ja lääkitys olemassa. Olen ihan normaali. En ymmärrä ihmisiä enää.

Periytyvää?

Halusiko mies lapsia?

Vierailija
133/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelpaako aloittajalle mt-sairastava, etsi samanlainen kumppani.

Jos ei kelpaa, älä syytä jättäjää. 

Vierailija
134/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sain tuon diagnoosin hengellisten kokemusten takia. Ei kai tässä auta kuin ryhtyä nunnaksi. Selkeästi minulla on myös lahjoja siihen. Vaikka muut toki haukkuu mielisairaaksi. Sekin kertoo jotain, ettei ap:sta selkeästi näkynyt asia päällepäin. Ei näy minustakaan, osastolla kommentoitiin että olen "ainakin hyvännäköinen". 

Vierailija
135/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakava mielensairaus?

Ymmärrän estot

Vierailija
136/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla siis skitsofrenia?

Oliko suhde online-suhde?

Kuinka kauan tunsitte?

Kyllä skitsofrenia. Online suhde oli hänen kanssaan. No parempi näin, että tyyppi lähti menemään jos ei hyväksy mun sairautta.

Ei kysymys ole hyväksymisestä. Skitsofreenikko voi saada raivokohtauksen. Sellaiseen minä ainakin reagoin kuolettavalla väkivallalla, koska en osaa "tapella". Jos joku käy minin kimppuuni, niin hyökkääjä kuolee lähes heti.

😂😂 Olet kirjoitellut näitä fantasioitasi aiemminkin. Ometkohan se sama jolla on suojelukoulutettu koira joka  suojelee sinua ja muuta hoopoa. Kuulostat seköpäältä, mitä oletkin. Ilmeisesti kirjoittelet suljetulta

Vierailija
137/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni skitsofrenia on ihan yhtä hyvä syy olla haluamatta suhdetta kuin vaikkapa jalkasieni - pakko kun ei ole kuin kuolla. Minulle on kerran jopa sanottu, että miksi ihmeessä sairastavana (fyysisesti) ihmisenä _kehtaan_ kieltäytyä kun joku haluaa kanssani suhteeseen (!) Kehtaan? En ylipäätään halua suhdetta, enkä ainakaan jonkun pipipään kanssa, joka priorisoi elämässä suhteen kenen kanssa tahansa! Meitä on monesta kennelistä. Ghostaaminen taas on sekä lapsellista että ikävää. 

Tämä. En minä alkaisi suhteeseen vaikkapa hiv- tai hepatiitti potilaan kanssa. En alkoholisti  tai narkomaanin kanssa. Pettävän miehen jättäisin. Tupakointi on todella vastenmielistä, ja vähentää kiinnostusta.  Eläimille olen allerginen joten eläinten omistajatkaan eivät käy. Minun lapsen on joillekin este. 

Vierailija
138/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri seurusteli skitsofreenikon kanssa. 

Yksi yö hän heräsi siihen, että tyttöystävä seisoi hänen vieressään keittiöveitsi kädessään.

-Mitä sinä teet?

-Mää aattelin että tapan sut, mutta en mää taidakaan...

Tyttö vie veitsen pois ja tulee kaverin kainaloon.

Keksitty juttu

Vierailija
139/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skitsofreenikko voi saada onnellisen suhteen mutta vain toisen skitsofreenikon kanssa. Rakkaus on mahdollista.

Toivottavasti sinäkin saat suhteen vain sellaisen kanssa, jolla on joku sinun vastaava leima tai vamma. Esim. jos saat syövän, katsele vain muita syöpäsairaita, älä muita.

Vierailija
140/190 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saatte kaikki syrjijät itse väärän mt-diagnoosin, ja vihaa päälle. Vaikka meditoidessa pääsette sellaiseen tilaan jonka psykiatri lukee psykoosiksi ja tadaa=skitsofrenia. Vaikka ettehän te meditoi tai mitään vähänkään haastavampaa. Teille iltis on totuus jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kuusi