Mies pisti estolle kun sai tietää mun sairaudesta
Aivan naurettavaa. Vieläpä aiemmin kertoi kuinka rakastaa ja haluaa olla aina kanssani. Tunnettiin aika kauan. Sitten kun sai tietää mun sairaudesta, pisti estolle. Kuka tekee näin?
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se viimeinen viesti voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sen ettei viestin vastaanottaja hyväksy sitä ja päättä oikeuttaa häiriköintinsä sekä ymmärtää viestin että lähettäjä ei ole tosissaan ja heittäytyy riesaksi. Ghostaaminen helpompaa koska ei ole viestiä minkä voisi käsittää väärin omalla tavallaan
Mutta se ghostaushan sen juuri aiheuttaa, eikä edes pahimmassa tapauksessa vaan suurella todennäköisyydellä. Kun vaan katoat ilman selitystä jää se ghostattu vuosikausiksi etsimään selitystä mitä tapahtui, ja todennäköisesti kaivaa yhteystietosi tai tulee kitiovelle.
Helpommalla pääsee kun antaa sen seljeän vastauksen viimeisessä viestissä ja sitten vaikka estää jos tahtoo.
Ghostaaminen on helpompaa ainoastaan ghostaajalle, ei ghostatulle eikä ghostatun läheisillekään.
Harvemmin törmännyt tilanteeseen jossa puuropää ymmärtänyt yskän viimeisessä viestissä ja jättänyt rauhaan vaan siitä se innostus vainoamiseen ym. on lähtenytkin ja samalla loputon kierre kyseisen tyypin kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa. Tuttu tunne miehenä. Huomannut monesti että kiinnostunut nainen katoaa kun jokin heikkous tai inhimillisyys paljastuu. Miehenä ei voi muuta kuin piilottaa heikkoutensa tai olla sinkku.
Vaikea mielenterveysongelma tai sairaus ei ole "heikkous" tai inhimillisyys, vaan vakava, krooninen sairaus, joka vaikuttaa elämään ja myös toimintakykyyn.
On ihan selvää, ettei kukaan halua ylimääräistä riesaa ja ongelmia itselleen. Niin vakavasta asiasta nyt puhutaan.
Taidat olla skitso itsekin,kun kyse on mielestäsi pikku heikkoudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin häipyisin. En todellakaan haluaisi lähteä suhteeseen, jos on skitsofrenia tai ylipäätään mitään vakavampaa mielenterveyden ongelmaa. JA kyllä monet fyysisetkin sairaudet on turn off.
Ken tuossa narsismista taas heti alkoi huudella, niin se on AIVAN ERI ASIA, jos jo olemassa oleva puoliso sairastuu. Mutta kyllä tuoreen suhteen alussa sitä haluaa suojella itseään.
Tämä! Miksi kukaan vapaaehtoisesti haluaisi tutustumisvaiheessa elämäänsä ihmistä, jolla on vakavia mielenterveysongelmia. Ne vaikuttavat suhteeseen ja elämään väistämättä. Helpompi erota heti. Ei kukaan halua myöskään narkomaania tai alkoholistia. Moni muukin asia karsii, kuten työttömyys, haluaa/ei halua lapsia, lemmikit, harrastukset.
Esimerkiksi minun vuoro työ on ollut miehille ongelma. Kun viikonloput pitäisi istua sen miehen kanssa käsikädessä 🤢. Miehen mielest
Erota pitää tottakai. Mutta ei kadota vailla selitystä. Sitähän tämä ketju käsittelee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onko muka sitten parempi miehen olla yksin, kun saatavissa olisi mukava kivannäköinen nainen joka rakastaa täysillä miestään. Onko todellakaan mitään järkeä hylätä sellaista suloista ihmistä.
Eli mt-ongelmainen ja omahyväinen 🙄
Lisäksi harhainen ja jopa ahdistava. "Rakastaa täysillä" kuulostaa lähinnä silmukalta kaulassa.
Se mies kyllä löytää niitä mukavia kivoja naisia muualtakin. Tai on parempi olla yksin. Ei kuulosta mitenkään suloiselta ihmiseltä, vaan todella ongelmaiselta
Itselläni on psykoosisairaus (ei skitsofrenia) ja myös vaikea fyysinen sairaus. Ei lääkityksiä mt-ongelmaan. Mies tiesi melko pian jo viestittelyvaiheessa, ihan ekoina päivinä kerroin ja fyysisen sairauden oireet näkisi ja huomaisi yhtään läheisemmässä kanssakäymisessä..
Ihan ok, mieheni on hyvin älykäs ja analyyttinen ja olen itsekin ihan fiksu, puhuttu asiat läpi että jos tulee psykoosin ensioireita tai toisen sairauden puolesta vuodeosastojakso ja lääkitys sairaalassa.
Jos diagnoosini olisivat ongelma niin sehän on ihan väärä mies. Ihme kommenttia kyllä täällä mt-ongelmista. Toisaalta siis oma perheeni uhriutui sekä sairauksistani että siitä että viilensin välejä koska siitä taas tuli heille syyllinen olo. Miehelleni taas asia ei ole koskaan ollut mikään ongelma ja siinä missä oma perheeni ei aikanaan voinut edes käydä ruokkimassa kissaani kun olin sairaalassa (vaan jouduin pyytämään 200km päässä asuvan ystävän kissavahdiksi vs. 4-8km säteellä asuvat perheenjäsenet 😅) niin mies kantaa minut sylissä huoneesta toiseen, tarjoutui pesemään minut pyörätuoliaikoina kun suihkussakäynti oli haaste ja huolehtii että on hyvä olla ja etsii uusinta tietoa sairaudestani. Ensimmäistä kertaa oppinut edes ottamaan apua vastaan sen sijaan että minun tehtäväni on pyydellä anteeksi ja lohduttaa sairauden vaiheista pelästyneitä läheisiä ja anella pientäkin palvelusta edes pahimpina aikoina. Toiset ihmiset kai vain ottaa nämä asiat eri tavalla.
Jonkun AVn perusteella olisin toki ihan roska kun on sekä kropassa että päässä vikaa. Ja kuitenkin hyvinä aikoina käyn salilla, teen vapaaehtoistyötä ja olen aina läheisten tukena. Ei joku teidän ilkeä ja hoitovastainen läheinen tai haastavat asiakkaat ole kaikki sairaat ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Onko muka sitten parempi miehen olla yksin, kun saatavissa olisi mukava kivannäköinen nainen joka rakastaa täysillä miestään. Onko todellakaan mitään järkeä hylätä sellaista suloista ihmistä.
Itse olisin tehnyt samoin, koska olen aina tiennyt haluavani lapsia, enkä kokisi jälkeläisiä kohtaan reiluna tuoda heitä tuollaiseen tilanteeseen.
No, perustin perheen, ja miehellä ilmeni myöhemmin jossakin määrin periytyviä ongelmia, joten tiedän, ettei mikään maailmassa ole itsestään selvää. Mutta siltikään en neuvoisi ketään perustamaan perhettä skitsofreenikon kanssa.
Skitsofrenia voi myös tulla vaikkei sitä olisi vanhemmilla.
Ja siksikö pitää ottaa skitsofreenikkokumppani?
Ei pidä. Vaan on ihan tervettä ja hyvin järkevää, ettei tietoisesti hakeudu skitsofreenikon kumppaniksi.
Aina sitä ei voi ajoissa tietää. Mutta silloin, kun tietää, on järkevää vältellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis skitsofrenia?
Oliko suhde online-suhde?
Kuinka kauan tunsitte?
Kyllä skitsofrenia. Online suhde oli hänen kanssaan. No parempi näin, että tyyppi lähti menemään jos ei hyväksy mun sairautta.
Ei kysymys ole hyväksymisestä. Skitsofreenikko voi saada raivokohtauksen. Sellaiseen minä ainakin reagoin kuolettavalla väkivallalla, koska en osaa "tapella". Jos joku käy minin kimppuuni, niin hyökkääjä kuolee lähes heti.
Vierailija kirjoitti:
AP ei kerro, mitä tapahtui ennen estoja. Ehkäpä hän sai tuollaisen viimeisen viestin, ja kilahti niin, että mies joutui estämään. Se esto nyt on sitä ghostaamista AP.n mielestä. Ei se kyllä ole, esto on vielä kovempi juttu. Se tehdään silloin, kun toinen ei kertakaikkiaan ymmärrä jättää rauhaan.
Ei kerro niin, mutta ihan sairasta sinulta olettaa ap:n kilahdelleen, se jos on mt dg niin ei se tarkoita että olisi kusipää. Enemmän kuulostat itse julmalta, sydämettömältä ja kusipäiseltä.
Esto tehdään tottakai jos joku ei jätä rauhaan. Silloin on ensin kerrottu että nyt on juttu loppu ja pyydetty jättämään rauhaan.
Mutta estokaan ei ole sama asia kuin ghostaus. Ghostaus on yhteydenpidon lopettamista ilman selitystä, ja eihän se ghostattu silloin voi edes tietää että haluat hänen jättävän sinut rauhaan, kun et ole sanonut. Ja jos on empaattinen ihminen niin voi kuvitella vaikka sinulle sattuneen jotakin ja alkavan vaikka soitella sairaaloita läpi.
Vierailija kirjoitti:
Itselläni on psykoosisairaus (ei skitsofrenia) ja myös vaikea fyysinen sairaus. Ei lääkityksiä mt-ongelmaan. Mies tiesi melko pian jo viestittelyvaiheessa, ihan ekoina päivinä kerroin ja fyysisen sairauden oireet näkisi ja huomaisi yhtään läheisemmässä kanssakäymisessä..
Ihan ok, mieheni on hyvin älykäs ja analyyttinen ja olen itsekin ihan fiksu, puhuttu asiat läpi että jos tulee psykoosin ensioireita tai toisen sairauden puolesta vuodeosastojakso ja lääkitys sairaalassa.
Jos diagnoosini olisivat ongelma niin sehän on ihan väärä mies. Ihme kommenttia kyllä täällä mt-ongelmista. Toisaalta siis oma perheeni uhriutui sekä sairauksistani että siitä että viilensin välejä koska siitä taas tuli heille syyllinen olo. Miehelleni taas asia ei ole koskaan ollut mikään ongelma ja siinä missä oma perheeni ei aikanaan voinut edes käydä ruokkimassa kissaani kun olin sairaalassa (vaan jouduin pyytämään 200km päässä asuvan yst
Sanoisin, että miehesi on tässä se poikkeustapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Karmeaa. Tuttu tunne miehenä. Huomannut monesti että kiinnostunut nainen katoaa kun jokin heikkous tai inhimillisyys paljastuu. Miehenä ei voi muuta kuin piilottaa heikkoutensa tai olla sinkku.
Vaikea mielenterveysongelma tai sairaus ei ole "heikkous" tai inhimillisyys, vaan vakava, krooninen sairaus, joka vaikuttaa elämään ja myös toimintakykyyn.
On ihan selvää, ettei kukaan halua ylimääräistä riesaa ja ongelmia itselleen. Niin vakavasta asiasta nyt puhutaan.
Taidat olla skitso itsekin,kun kyse on mielestäsi pikku heikkoudesta.
Mun mies pitää skitsofreniaani pikkuheikkoutena. Ei se niin vakavaa ole. Taidat itse olla "pikkuvikainen" hoitaja. -sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se viimeinen viesti voi pahimmassa tapauksessa aiheuttaa sen ettei viestin vastaanottaja hyväksy sitä ja päättä oikeuttaa häiriköintinsä sekä ymmärtää viestin että lähettäjä ei ole tosissaan ja heittäytyy riesaksi. Ghostaaminen helpompaa koska ei ole viestiä minkä voisi käsittää väärin omalla tavallaan
Mutta se ghostaushan sen juuri aiheuttaa, eikä edes pahimmassa tapauksessa vaan suurella todennäköisyydellä. Kun vaan katoat ilman selitystä jää se ghostattu vuosikausiksi etsimään selitystä mitä tapahtui, ja todennäköisesti kaivaa yhteystietosi tai tulee kitiovelle.
Helpommalla pääsee kun antaa sen seljeän vastauksen viimeisessä viestissä ja sitten vaikka estää jos tahtoo.
Ghostaaminen on helpompaa ainoastaan ghostaajalle, ei ghostatulle eikä ghostatun läheisillekään
Harvemmin törmännyt tilanteeseen jossa puuropää ymmärtänyt yskän viimeisessä viestissä ja jättänyt rauhaan vaan siitä se innostus vainoamiseen ym. on lähtenytkin ja samalla loputon kierre kyseisen tyypin kanssa...
Miksi olet ollut tekemisissä jonkun puuropään kanssa ylipäätään? Miten se loputon kierre on päässyt syntymään, kun olet viimeisen viestin jälkeen estänyt tyypin? Avaisitko tätä logiikkaa meille muillekin?
Me emme tiedä, miten AP on käyttäytynyt kun mies joutui estämään. Jotain siinä on tapahtunut.
Minulla on läheinen, jolla on persoonallisuushäiriö ja mielenterveysongelmia. Hän ei ymmärrä omaa sairasta käytöstään, vaan pitää sitä normaalina. Hänen mielestään on esimerkiksi ihan ok seurata puolisoa, kun hän lähtee töihin, että meneekö se töihin. Se, että puoliso meni töihin, ei silti sulje pois sitä, etteikö sillä olisi toinen nainen, siellä töissä tai jossain. Eli ne epäilyt ja sekoilut vaan on ja pysyy, ja mikään ei riitä todisteeksi. Hän ei kertakaikkiaan näe omassa toiminnassaan mitään omituista, väärää tai sairasta, vaan kokee sen oikeutettuna.
Hänelle hänen ajatuksensa ja epäilyksensä ovat totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siis skitsofrenia?
Oliko suhde online-suhde?
Kuinka kauan tunsitte?
Kyllä skitsofrenia. Online suhde oli hänen kanssaan. No parempi näin, että tyyppi lähti menemään jos ei hyväksy mun sairautta.
Ei kysymys ole hyväksymisestä. Skitsofreenikko voi saada raivokohtauksen. Sellaiseen minä ainakin reagoin kuolettavalla väkivallalla, koska en osaa "tapella". Jos joku käy minin kimppuuni, niin hyökkääjä kuolee lähes heti.
Kuka tahansa voi saada raivokohtauksen, ei skitsofreenikko erityisemmin.
Kukapa ei laittaisi estoa vakavasti mielisairaalle.
Jaken äiti, tuo rehti ja reilu Lapin tyttö pääsi nylonsukkien ja runsaan ravinnon pariin Fritzin kanssa. Ä..rä onkin syytä jättää silloin taakseen kun astuu uuteen ja menestyvään elämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ghostaaminen on helpompaa ainoastaan ghostaajal
En halua muistella kyseistä tyyppiä yhtään enää. Pääsin eroon kun menin viranomaisten juttusille ja muutin muualle laittaen kaikki yhteystietoni salaiseksi ja sain vielä turvakiellonkin siihen päälle. Tyyppi jonka ymmärrys riitti vain itselleen mieluisiin asioihin, mustasukkainen, väkivaltainen jne.
Enkä ole ainoa joka kokenut vastaavaa...
Kaveri seurusteli skitsofreenikon kanssa.
Yksi yö hän heräsi siihen, että tyttöystävä seisoi hänen vieressään keittiöveitsi kädessään.
-Mitä sinä teet?
-Mää aattelin että tapan sut, mutta en mää taidakaan...
Tyttö vie veitsen pois ja tulee kaverin kainaloon.
Mielisairaitten asuntolassa huudan kovaa, että haluan syödä paljon hyvää ruokaa. Sellaista kuin pizza, hampurilaiset, makkara, paistetut kananmunat, juusto, kinkku ja ennen kaikkea lihaa. Huudan kovaa, kiroilen, uhkailen, riehun, ruokalassa heittelen tuoleja, rikon ikkunoita, hakkaan nyrkeillä ovia, uhkailen hoitajia, rikon ja heittelen tavaroita, lyön toisia asukkaita, menen toisten asukkaiden huoneisiin rikkomaan tavaroita ja koko ajan kovaa huudan. Yölläkin huudan, riehun, hakkaan asukkaiden ovia nyrkeillä kun en pääse huoneisiin kun ovet ovat lukossa ja käyn yöhoitajan kimppuun huutaen, että tapan kaikki. Olen monta kertaa repinyt hoitajia tukasta ja lyönyt niitä, heitellyt hoitajia tavaroilla ja uhannut tappaa kaikki hoitajat ja asukkaat. Yritän sytyttää asuntolan tuleen, riehun, rikon ikkunoita, heittelen tuoleja ruokalassa ja usein heittelen ruoatkin lattialle. Miksi minulle ei tehdä omia ruokia, vaikka olen jo yli 3 vuotta koko ajan huutanut?
Yksi skitsotuttuni tyytyy vain deittailemaan miehiä, suhteeseen ei edes ala, koska kriteerit parisuhde miehelle on niin korkeat. Deittailu kuulemma on jopa henkilökuntaa (mieli)sairaalasta.
Tämä.