Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies pisti estolle kun sai tietää mun sairaudesta

Vierailija
15.07.2025 |

Aivan naurettavaa. Vieläpä aiemmin kertoi kuinka rakastaa ja haluaa olla aina kanssani. Tunnettiin aika kauan. Sitten kun sai tietää mun sairaudesta, pisti estolle. Kuka tekee näin?

Kommentit (190)

Vierailija
181/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Yksi skitsotuttuni tyytyy vain deittailemaan miehiä, suhteeseen ei edes ala, koska kriteerit parisuhde miehelle on niin korkeat. Deittailu kuulemma on jopa henkilökuntaa (mieli)sairaalasta.'

Trållaatko?

Minulla on Asperger, korkea äo,

ei mt-diagnooseja.

En ole koskaan ollut psykiatr. sairaalassa

[Avo/suljettu osasto]. En käytä

minkäänlaista psyykenlääkitystä. Ei sillä,

että epäilisin sinun viittaavan juuri minuun,

mutta sanonpa kuitenkin. 😀

Vierailija
182/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa keskustelijoista on täällä puhunut todella yleistävään sävyyn mielenterveysongelmista kärsivistä ihmisistä. Mielenterveysongelmat ovat jatkumo, josta löytyy kaikkea lievästä ja ohimenevästä vakavaan ja krooniseen (aivan kuten fyysisistäkin sairauksista). Lievimmästä päästä esimerkkeinä voisivat olla esim. lievä masennus josta paranee kokonaan. Suuri osa mielenterveysongelmaisista ihmisistä on myös ihan todellisuudentajuisia, psykoottisista tiloista kärsiviä lukuun ottamatta. Ja ne vakavimmat ja kroonisimmatkin mielenterveyshäiriöt ilmenevät eri ihmisillä hyvin eri tavoin. Näin ollen on älytöntä väittää, että kaikki mielenterveysongelmista kärsivät olisivat parisuhteeseen soveltumattomia. Vaikka toki ihmisellä on oikeus rajata kaikki mielenterveysongelmista kärsineet tai kärsivät ihmiset pois kumppaniehdokkaistaan, niin nykypäivänä tämä rajaa jo kumppaniehdokkaiden määrää melko paljon. 

Skitsofreniaa sairastavan läheisenä ymmärrän kyllä toisaalta sen, että valtaosa ihmisistä ei halua parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa. Omat voimavarat eivät vaan riitä, eivät riittäisi minullakaan. Tosin poikkeustapauksia on, mediassa on ollut joskus haastattelujakin tällaisista pariskunnista (eli jossa mies terve ja naisella skitsofrenia).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Skitsofrenia periytyy lapsille todennäköisesti, ei sellaisen kanssa lisääntyä auta. 

Vierailija
184/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei halua hyppykuppaneekerisarkkeria.

Vierailija
185/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'Ottaa nyt ne lääkkeet ja korkki kiinni. Älä hajota kämppää.'

Sinä taidat olla joku paikkakunnalla asuva, joka seuraa jokaista kommenttiani sillä silmällä, että voi tulla halveeraamaan minua seuraavassa kommentissa.

Kehuiko miehesi ulkonäköäni?

Ei voi muuten noin voimakas mustisrage nousta täysin tuntematonta, raitista, hypersiistiä hlöä kohtaan.

Mikä sinulla ihminen on?

Vierailija
186/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä melkoista natsiasennetta ja empatiakyvyttömyyttä ja mielikuvituksettomuutta. Niin suurta ettette ole ihan terveitä suinkaan itsekään, juuri tällälailla ajattelevat. Pahinta on ettette edes itse tajua olevanne edes avun tarpeessa. Noh se näkyy tarkkasilmäisille kyllä.

Ei se ole natsiasennetta, ku ei ota sitä riskiä, että alkaa suhteeseen hullun kanssa joka menkkäpäissään jättää lääkkeet ottamatta ja sit onkin koko maailma salaliitossa häntä vastaan ja heräät joku aamu puukko rinnassa pystyssä.

Näille se on, nykypäivän asenteen mukaisesti🤷🏻

Vierailija
187/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mielisairautesi ei näkynyt kummemmin miehen kanssa ollessa ja vaikka näkyisikin, muttet olisi liian raskasta seuraa ja miehen mielestä sinussa on enemmän kivoja puolia niin olisihan mies voinut antaa sulle mahdollisuuden ja jäädä yrittämään suhdetta kanssasi jos hänelläkin on paljon tunteita pelissä. Ei ihmistä kannata automaattisesti hylätä minkään sairauden takia, sen perusteella meitä olisi aika monta hylättyä. Harva meistä täydellinen on. Sitten tietysti jos suhde käy mistä tahansa syystä liian raskaaksi ihmiselle itselleen, on oikeus lähteä. Mutta ei ketään kannata liian kylmästi kohdella. Joskus se sairas kumppani voi olla kaikista ihanin vaihtoehto terveeseen verrattuna, vaikuttaahan suhteen muodostumiseen monet asiat, luonteet yms. Miten toinen sinua kohtelee. Sairas henkilö voi hemmotella sinua ja ottaa paljon enemmän huomioon joskus kuin terve  

Ymmä

Niin mitenkä se muka näkyi? AP on vaan kertonut miehelle sairastavansa skitsofreniaa, mutta ei ole ilmeisesti kuitenkaan käyttäytynyt huonosti.

Vierailija
188/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on skitsofrenia, mielestään terve mies ja aikuiset lapset jotka eivät ole sairastuneet skitsofreniaan. Ihme yleistä täällä taas.

Vierailija
189/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on skitsofrenia, mielestään terve mies ja aikuiset lapset jotka eivät ole sairastuneet skitsofreniaan. Ihme yleistä täällä taas.

*mieleltään terve

Vierailija
190/190 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut yli 2 ja puoli vuotta etäsuhteessa

kaltaiseni Asperger-miehen kanssa. 

Koen hänen olevan todella erinomainen 

match kaikin puolin, ja toisinpäin.

Kenties 2 saman

'vaivan' haltijaa todella ymmärtää syvästi

toistaan.. 🤔 Näin ainakin meillä.