Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivätoma-aloitteiaesti kerro mitään kuulumisiaan, odottavat että erikseen kysellään!

Vierailija
15.07.2025 |

Ai että ärsyttää kaikki tuppisuut, jotka odottavat, että heiltä ihan erikseen kysellään kuulumiset! Muut kertovat itse ja nämä sitten loukkaantuvat, kun heitä ei ihan erikseen otettu huomioon. Yksikin sukulainen aina muikistelee salaperäisesti, että nyt hänellä olisi kerrottavaa, vaan eipä kerro, jos ei kysytä! Samoin työkaveri. Koeta siinä sitten arvailla, että mitä pitäisi kysellä, kun ei jaksa ulkoa jokaisen asioita muistaa. Sitten saa kuulla kolmannelta olleensa niiiiin kateellinen, että en sanallakaan maininnut ja kysynyt tämän tuppisuun lomamatkasta / uudesta hankinnasta / projektista / tms. minkä hän kokee sillä hetkellä merkittäväksi. No kuule: jos haluat, että asiasta jutellaan, niin avaa itse suusi! Ei me muut olla mitään ajatustenlukijoita! 

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä he tietävät että juoruat ja jauhat paskaa selän takana?+

Vierailija
82/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muita, joiden mielestä AP:n tekstissä mainittu kolmas osapuoli kuulostaa riidankylväjältä ja tilanteen todelliselta ilkimykseltä?

Näin itse tuppisuuna olen oppinut elämään aika kivasti, vaikka jotkut ihmiset kovia päpättäjiä ja päällepuhujia ovatkin. Kyllä mulla on ympärillä tarpeeksi ihmisiä, jotka pystyvät muistamaan elämästäni sanan tai kaksi ja edes esittämään kiinnostunutta. Ei kaikkien tarvi.

Joo, tällaiset selän takana jauhajat on juuri pahimpia riidankylväjiä. Mistä ap voit olla edes varma että sinulle on suututtu? Ehkä tämä kolmas osapuoli haluaa vain kylvää riitaa ja draamaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tyypin. Itsekin olen joskus miettinyt, että osaankohan nyt kysellä oikeasta asiasta. Viimeksi tällainen ystäväni kertoi,, että työkaverit olivat kaikki niin kateellisia hänen lapsensa yliopistoon hausta, että kukaan ei ole kysynyt, että pääsikö sisään. Oli siis päässyt, mutta hän ei väkisin halua tyrkyttää kuulumisiaan ja ilonaiheitaan muille, jos ei kerta kiinnosta kysyä. Varmaan kuulemma työkavereiden omat lapset niin luusereita, että mammat eivät hyväksy, jos joku toinen pärjää elämässään........

Koitin kyllä sanoa, että nyt kaikki nuoret hakevat jonnekin ja eihän niitä sitten muista ksikilta tuloksia kysellä. Ja paremmin, ainakin omalta osaltani niin, että jos ihminen ei itse kerro, niin oletan menneen huonosti, enkä viitsi udella. Pettymyksistä ei ole mukava kertoa.

Minä siis olen läheisempi tälle ystävälleni, joten minulle avautuu enemmän, mutta muiden kanssa harrastaa tuota, että odottaa toisten kysyvän juurikin tietystä aiheesta.

Vierailija
84/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kiitos! Sinä ymmärsit aloitukseni pointin ja osasit tuoda sen minua selkeämmin esille.

Puhuit siis ihan eri asiasta, kuin se monologia pitävä ystävä joka ei soita kuin kertoakseen omat asiansa ja sitten lopettaa puhelun ilman että antaa toisen kertoa mitään. Siinä keskustelussa toinen Ap olisi vastannut yhtä pitkästi omasta parisuhteestaan tai mistä ikinä puhuttiinkaan, jos pallo olisi ikinä siirtynyt toiselle. Eikä ollut kyse mistään "tehtävänäsi on arvata mistä haluaisin oikeasti puhua, vaikka en vastaa kysymykseen tai kerro itsestäni mitään" -leikistä. Ei ole ihme, ettei moni ymmärtänyt aloitustasi jos sekoitat näin eri tilanteet ja ihmistyypit keskenään. 

Itse sekoitat kaksi eri aloitusta samaksi keskusteluksi. Enhän minä ole maininnut tai viitannut siihen toiseen ketjuun mitenkään. Se on eri keskustelu ja jotta ei olisi lähtenyt eri suuntaan rönsyilemään, niin siksi nimenomaan tein tästä asiasta ihan oman ketjun, enkä kirjoittanut aloitustani sinne toiseen ikäänkuin vastauksena.

Ap

Vierailija
85/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa seurustella vain sellaisten kanssa, joiden kanssa on samalla aaltopituudella. Silloin keskustelu sujuu helposti.

Vierailija
86/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut on niin täynnä omia asioitaan, että jopa keskeyttävät sen joka yrittää kertoa vastavuoroisesti omista asioistaan ilman, että niitä on kysytty.

Vierailija
87/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut on niin täynnä omia asioitaan, että jopa keskeyttävät sen joka yrittää kertoa vastavuoroisesti omista asioistaan ilman, että niitä on kysytty.

No se kai on ihan normikeskustelua, että kun joku sanoo jotain, niin siitä tulee toiselle mieleen jotain muuta minkä kertoo ja kolmas tai eka puolestaan nappaa jonkun ajatuksen tästä kertomuksesta.

Vierailija
88/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haha! Taas av-mammat täällä kihisee, joo ap on varmasn itse suupaltti utelias juoruämmä jne. Huomaa kyllä, että suurin osa teistä ei edes ole lukenut TÄMÄNKÄÄN ketjun aloitusta, saati jaksanut keskittyä sen vertaa, että ymmärtäisi lukemaansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi