Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset, jotka eivätoma-aloitteiaesti kerro mitään kuulumisiaan, odottavat että erikseen kysellään!

Vierailija
15.07.2025 |

Ai että ärsyttää kaikki tuppisuut, jotka odottavat, että heiltä ihan erikseen kysellään kuulumiset! Muut kertovat itse ja nämä sitten loukkaantuvat, kun heitä ei ihan erikseen otettu huomioon. Yksikin sukulainen aina muikistelee salaperäisesti, että nyt hänellä olisi kerrottavaa, vaan eipä kerro, jos ei kysytä! Samoin työkaveri. Koeta siinä sitten arvailla, että mitä pitäisi kysellä, kun ei jaksa ulkoa jokaisen asioita muistaa. Sitten saa kuulla kolmannelta olleensa niiiiin kateellinen, että en sanallakaan maininnut ja kysynyt tämän tuppisuun lomamatkasta / uudesta hankinnasta / projektista / tms. minkä hän kokee sillä hetkellä merkittäväksi. No kuule: jos haluat, että asiasta jutellaan, niin avaa itse suusi! Ei me muut olla mitään ajatustenlukijoita! 

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ihmeen juorurinkiin oikein kuulut, ap 😅

Vierailija
22/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt sellainen tilanne missä voisi aidosti käyttää sanaa "uhriutuminen". En yleensä tykkää käyttää tuota sanaa mutta tähän tilanteeseen sopii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä se on hyvä testi oletko aiemminkaan kuunnellut. Jos et kysele mitään erityistä niin eipä taida kiinnostaakaan. Itse kyselen, että mites se ja se meni? Oliko kiva vkloppu mökillä? Jne. Ei sen kummempaa, mutta kertoo että on perillä missä mennään. Itse en enää vastaile kuin parilla sanalla eräille, koska aina kun alkanut sitten kertomaan enemmän niin vaihdetaankin puheenaihetta ja ensi kerralla ei muisteta mitään.

Vierailija
24/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuulumisia ei tarvitse erikseen kysyä. Kysymykset esitetään keskustelun lomassa. Esim.

Kaveri: Me suunnitellaan, että laitettaisiin keittiöön uudet kaapistot

Minä: Aijaa, millaisia olette miettineet?

Vierailija
26/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on hyvä testi oletko aiemminkaan kuunnellut. Jos et kysele mitään erityistä niin eipä taida kiinnostaakaan. Itse kyselen, että mites se ja se meni? Oliko kiva vkloppu mökillä? Jne. Ei sen kummempaa, mutta kertoo että on perillä missä mennään. Itse en enää vastaile kuin parilla sanalla eräille, koska aina kun alkanut sitten kertomaan enemmän niin vaihdetaankin puheenaihetta ja ensi kerralla ei muisteta mitään.

Tämä. 

Vierailija
27/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä nämä hiljaisemmat eivät saa suunvuoroa kun sinä pälpätät?

Minua itseä ainakin kiinnostaa ystävien ja sululaisten asiat, joten kyselen ihan luonnostaan. Ihmetyttää ihmiset jotka eivät kysele mitään toisen asioista tai muista toisen asioita. Sellaiset ihmiset jotka hölöttävät vain omia asioitaan ovat todella rasittavia. Miksi he edes ovat muiden kanssa tekemisissä jos heitä ei kiinnosta muiden asiat? 

Tämä tuli minullekin mieleen. Jos oletus on se, että jokainen pajattaa kuulumisensa monologina ilman, että kukaan esittää kysymyksiä, hiljaisemmat ei todellakaan saa suunvuoroa. Mieheni veljen ja hänen vaimonsa kanssa on aina tuollaista. Minä istun hiljaa kun he pajattavat kaiken mitä ovat tehneet. 

Vierailija
28/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun se mitä sulle kuuluu ei riitä, siihen vastaa, että ihan hyvää. pitäisi osata tehdä täsmäkysymyksiä että kertoo oikeasti kuulumisiaan. Sitten loukkaannutaan, kun ei oltu osattu kysyä juuri oikeasta asiasta! 

Ap

No ei tarvii tehdä täsmäkysymyksiä. Se on jokaisen omalla vastuulla että kertooko vai jättääkö kertomatta omat asiansa. Ja sen voi kyseiselle henkilölle sanoa. 

Vierailija
29/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta kuulumisia ei tarvitse erikseen kysyä. Kysymykset esitetään keskustelun lomassa. Esim.

Joo ja sit jos ei kerro mitään niin se on kyseisen henkilön valinta. 

Vierailija
30/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Koeta siinä sitten arvailla, että mitä pitäisi kysellä, kun ei jaksa ulkoa jokaisen asioita muistaa."

Tuo lause kertoo että sinua ei pätkääkään kiinnosta toisten kuulumiset. Ìhme että joku vielä haluaa sinulle kuulumisiaan edes kertoa.

Vierailija
31/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei heitä kiinnosta kertoa yhtään mitään eivätkä edes odota mitään kysymyksiä vaan heille riittää että saavat olla rauhassa utelemisilta. 

Niinpä, jotkut ei halua puhua yksityisasioista muille.

Vierailija
32/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta paskaakaan 

Vierailija
33/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ja sit jos ei kerro mitään niin se on kyseisen henkilön valinta. 

Juurikin näin. Jos ei halua vastata esitettyyn kysymykseen, sitten ei vastaa ja jutellaan jostain muusta. Toki normaalit sosiaaliset taidot omaava sanoo "en halua vastata tuohon" tms. eikä vain istu hiljaa sanomatta mitään. 

Vierailija
34/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Utelias-Ulla siellä aina tivaa muiden asioita.

Vierailija
35/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mä en kerro edes vaikka kysyttäisiinkin.

Vierailija
36/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkei heitä kiinnosta kertoa yhtään mitään eivätkä edes odota mitään kysymyksiä vaan heille riittää että saavat olla rauhassa utelemisilta. 

Just näin, itse olen tällainen hivenen introvertti ja sivussa viihtyvä tyyppi. Kuuntelen ihan mielelläni muiden juttuja, mutta minulla ei ole tarvetta alkaa omia kuulumisiani, varsinkaan isommassa porukassa selostamaan. En loukkaannu, vaikka minulta ei erikseen kysyttäisi, mitä kuuluu.

Vierailija
37/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koeta siinä sitten arvailla, että mitä pitäisi kysellä, kun ei jaksa ulkoa jokaisen asioita muistaa."

Tuo lause kertoo että sinua ei pätkääkään kiinnosta toisten kuulumiset. Ìhme että joku vielä haluaa sinulle kuulumisiaan edes kertoa.

Tuo kertoo myös siitä, ettei ole aktiivisesti kuunneltu, mitä toinen sanoo. Ei tarvitse arvailla, mitä kysyy, kun on läsnä tilanteessa ja aktiivisesti kuuntelee, mitä  toinen kertoo. Sieltä on sitten helppo poimia kysyttävää tyyliin: "Oliko se Kajaani millainen paikka?" tai "Pääsikö Jessica-Waltteri sinne edustusjoukkueeseen, josta niin kovasti haaveili" jne. jne. 

Vierailija
38/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää provo? Siitä utelusta mä ärsyynnyn. Ei mun asiat sulle kuuluu. Esim. aikuisten lasteni asiat ei kuulu sulle. Voin puhua säästä, maailman tilanteesta tai lokinpoikasista mutta perheenjäsenten asiat on yksityisiä. Työni taas on ulkopuoliselle liian tylsää ha kun ei ole sairauksia, asuinpaikka ja moni uu asia ei ole muuttunut vuosiin, mitä pitäisi kertoa? 

Vierailija
39/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo kertoo myös siitä, ettei ole aktiivisesti kuunneltu, mitä toinen sanoo. Ei tarvitse arvailla, mitä kysyy, kun on läsnä tilanteessa ja aktiivisesti kuuntelee, mitä  toinen kertoo. Sieltä on sitten helppo poimia kysyttävää tyyliin: "Oliko se Kajaani millainen paikka?" tai "Pääsikö Jessica-Waltteri sinne edustusjoukkueeseen, josta niin kovasti haaveili" jne. jne. 

Juuri näin! Näin helppoa se keskustelu on, kun keskittyy välillä kuuntelemiseenkin eikä vain jauhaa omia asioitaan

Vierailija
40/88 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tää provo? Siitä utelusta mä ärsyynnyn. Ei mun asiat sulle kuuluu. Esim. aikuisten lasteni asiat ei kuulu sulle. Voin puhua säästä, maailman tilanteesta tai lokinpoikasista mutta perheenjäsenten asiat on yksityisiä. Työni taas on ulkopuoliselle liian tylsää ha kun ei ole sairauksia, asuinpaikka ja moni uu asia ei ole muuttunut vuosiin, mitä pitäisi kertoa? 

Miksi olet noin kiukkuinen? Kyllä normaaleissa ystävyyssuhteissa on tapana kertoa kuulumisia. Ihan sellaisia tavallisia arkisia juttuja. Harvalla elämässään jatkuvasti mitään mullistavaa tapahtuu ja aika tylsäksi käy, jos jatkuvasti vain jauhetaan säästää  tms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi