Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi täällä ei pystytä keskustelemaan asiallisesti ylipainosta tai lihavuudesta ja niihin johtaneista syistä?

Vierailija
15.07.2025 |

Äsken poistattettiin asiallinen Ylen aihetta käsitelleen uutisen linkki. Onko ihan pakko alkaa haukkumaan, huutaa wokea ja kehopositiivisuutta kun voisi keskustella ihan asiallisesti siitä, kuinka Suomesta saataisiin terveyttä edistävä yhteiskunta, jossa olisi helpompaa noudattaa suosituksia?

Minulla on muutama liikakilo, enkä siitäkään huolimatta ota itseeni ihmisten huuteluista. Olen tehnyt paljon työtä sen eteen etten lihoisi enempää tässä lihomista edistävässä yhteiskunnassa. Minä keskityn siihen, ettei paino ainakaan nousisi nykyisestä. Olen onnekas, koska minulla ei ole ylipainosta johtuvia sairauksia mutta tiedän, että todennäköisyyslaskentakin osoittaa sen, että minulla on normaalipainoisia suurempi riski sairauksiin.

Miksi täällä ei osata keskustella asiallisesti kansanterveydelle tärkeästä aiheesta, joka koskee myös lapsia? Mikseivät räksyttäjät, huutelijat ja läskivihaajat voi tehdä omaa ketjuaan ja pysyä pois, jos muut haluavat keskustella asiallisesti? Mikä siinä on niin vaikeaa?

Kommentit (686)

Vierailija
621/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihavuus on mielisairaus. Kun lihava ymmärtää tämän voidaan mieltä hoitaa ja painokin laskee.

Vierailija
622/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä näkee kyllä sellasia punkero vauvoja mitä äiti on pitänyt syöttöporsaana.

Siinä äiti on yrittänyt laihduttaa itseään rintaruokkimalla lasta ylenpalttisesti.

Nykyään on vallalla väite, että laihoilla vanhemmilla on laihoja lapsia, mutta aiemmin tunnustettiin että laihoina läpi raskauden pysyneiden äitien lapset lihovat muita herkemmin. Heidän systeeminsä on sekaisin jo syntyessä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lihavuus on mielisairaus. Kun lihava ymmärtää tämän voidaan mieltä hoitaa ja painokin laskee.

Miksi syötit lapsesi ylipainoiseksi. 

Vierailija
624/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Välillä näkee kyllä sellasia punkero vauvoja mitä äiti on pitänyt syöttöporsaana.

Siinä äiti on yrittänyt laihduttaa itseään rintaruokkimalla lasta ylenpalttisesti.

Nykyään on vallalla väite, että laihoilla vanhemmilla on laihoja lapsia, mutta aiemmin tunnustettiin että laihoina läpi raskauden pysyneiden äitien lapset lihovat muita herkemmin. Heidän systeeminsä on sekaisin jo syntyessä. 

Rasvasolut muodostuvat 20-vuotiaaseen asti. Sen jälkeen ne eivät lisäänny, korkeintaan kasvavat kokoa.

Jos on hoikka lapsena ja nuorena on helpompi laihduttaa aikuisena, ei tarvitse harrastaa niin paljon liikuntaa ja voi syödä enemmän. 

Vierailija
625/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi syötit lapsesi ylipainoiseksi. 

Lapsensa ylipainoiseksi syöttävät syyllistyvät pahoinpitelyyn. Jokaisesta ylipainokilosta pitää antaa kuukausi ehdotonta vankeutta.

Vierailija
626/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän hoikkia jotka polttaa tupakkaa ja juo paljon kahvia ja syö tyyliin kerran päivässä. Sairas elämäntapa.

Vierailija
627/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän hoikkia jotka polttaa tupakkaa ja juo paljon kahvia ja syö tyyliin kerran päivässä. Sairas elämäntapa.

Ei nuo pitkäikäisiä ole ollutkaan. 

Vierailija
628/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä olenko ankea, mutta mun mielestä yhteiskunnan tulisi verottaa epäterveellisiä ruokia enemmän. Kaupassa kun käy, niin ei voi kun ihmetellä kuinka halpoja kaikki karkit, pullat ja sipsut ovat.

Ihan perus perunat, vähärasvainen kala ja vihersalaatit jos olisivat ruokalistalla, niin meillä olisi lihavuutta paljon vähemmän. Noutoruoan tilauksille korkeat verot.

Vierailija
629/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakka ja alkoholi vanhentaa. Näkyy hyvin 40-vuotiaissa ihmisissä. 

Vierailija
630/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sossut eivät vielä tiedä tätä. Miksi lihava saa olla esimiesasemassa? Tai hoitaa lapsia? Eikös tämä ole vaarallista?

Vierailija
631/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina laske ainakaan pysyvästi jos onnistuu laskemaan, voi tulla korkojen kera takaisin. Muutosten, varsinkin sisäisten tulee olla pysyviä.

Vierailija
632/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossun lapsia on myös huostaanotettu meilläpäin. 

Suutarin lapsilla ei ole kenkiä. 

Vierailija
633/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se minussa näy eikä monessa muussakaan, se on tuo ikäryhmä 1970 syntyneet ja ehkä hieman nuoremmat enimmälti.

Vierailija
634/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi käytti päihteitä. Sossun lapsi. 

Vierailija
635/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se minussa näy eikä monessa muussakaan, se on tuo ikäryhmä 1970 syntyneet ja ehkä hieman nuoremmat enimmälti.

Kyllä näkyy, mutta luulet vaan itse näyttäväsi nuoremmalta. 

Vierailija
636/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että kostavat meille muille nauttiakseen kostostansa.

Vierailija
637/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että kostavat meille muille nauttiakseen kostostansa.

Vielä kun se yksi tulisi kertomaan mun kotikaupungin niin kaikki tietäisi minkä kaupungin sossun lapsi. 

Vierailija
638/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näytä nuoremmalta mutta olen elämänenergisempi. En ole ilkeä tai paha ihminen, sekin vaikuttaa. 

Vierailija
639/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näytä nuoremmalta mutta olen elämänenergisempi. En ole ilkeä tai paha ihminen, sekin vaikuttaa. 

Vanha akka sä olet miesten puheissa. 

Vierailija
640/686 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha akka sä olet miesten puheissa. 

Ei se minua liikuta, elä sinä uskossasi, minä elän elämääni vapaammin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme