Minä, työssäkäyvä ihminen, saan vähemmän kuin toimeentulotuen saaja
Laskun tämän juuri. Johtuu siitä, että minulla menee työmatkoihin 200€ kuukaudessa. Tt-tuen saaja siis saa käteen enemmän kuin minä.
Hassua on se, että hallitus päätti leikata jopa asumistukeani.
Olen kyllä miettinyt töiden lopettamista
Kommentit (160)
Saat vähentää matkakuluista osan verotuksessa. Otitko sen laskelmissasi huomioon. Sinulla täytyy olla pieni palkka tai teet vain osa-aikaista, muuten en usko aloitukseesi.
Niin. Joskus myös parisuhteessa oleva nainen saa rakkauden sijaan: turpaansa!
Ei kannata ostaa paskaa hienossa paperissa, vaan lukea tarkasti myös sisällön koostumus.
Vierailija kirjoitti:
Miten sulla menee 200€ työmatkoihin ja eikö niistä saisi jo sitten vähennyksiä?
aika monella menee. Työmatkoissa 900€ omavastuu, jos verotusta mietin, ja senkin jälkeen saa vain roposia.
Ikuisuusongelma ellei lopeteta koko sosiaaliturvaa.
Vierailija kirjoitti:
Saat vähentää matkakuluista osan verotuksessa. Otitko sen laskelmissasi huomioon. Sinulla täytyy olla pieni palkka tai teet vain osa-aikaista, muuten en usko aloitukseesi.
900€ omavastuu työmatkoista ja senkin jälkeen vain pienesti palautetaan
Suklaatehtaalle menet töihin, siellä maksetaan hyvää palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 150 e kuussa työmatkoihin enkä saa mitään vähennyksiä näistä. Selitys on seutulipun tuettu hinta, johon työmatkustannuksia verrataan ja siksi en saa vähennystä. Monella muulla varmaan samankaltainen tilanne.
Mitenkä saa enemmän. No jos palkkasi on työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea pienempi, pölvästi.
Työtätekevien pitää järjestäytyä ja taistella vamokappia vastaan parempien palkkojen puolesta.
PS. VAMOKAP = VALTIOMONOPOLISTINEN KAPITALISMI
Vierailija kirjoitti:
Mitenkä saa enemmän. No jos palkkasi on työttömyyskorvausta tai toimeentulotukea pienempi, pölvästi.
Kukahan se tässä on pölvästi.
Missä? Voin ottaa työsi.
-työtön
Ei noin pienistä työmatkakuluista tule erikseen vähennyksiä, menevät omavastuuseen. Mutta voisit varmaan esittää sen laskelman Kelalle ja hakea toimeentulotukea. Ellei sinulla sitten ole vain liian kallis asunto? Nimittäin ei toimeentulotukeakaan saa enempää, jos asunnon vuokra ylittää Kelan rajat.
Sama mulla! Omistusasujana en saa mitään tukia ja suojaosakin meiltä osa-aikaisilta leikattiin, niin haaveilla vaan saa jostain 300€ käyttörahasta kuukausittain! Työmatka on mulla sentään käveltävävissä, muuten ei olisi pienintäkään järkeä vaan pitäisi jo käytännössä maksaa työssäkäynnistä.
Minusta 200 euroa kuukaudessa on aika paljon työmatkoihin. Etkö pysty muuttamaan lähemmäs työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 150 e kuussa työmatkoihin enkä saa mitään vähennyksiä näistä. Selitys on seutulipun tuettu hinta, johon työmatkustannuksia verrataan ja siksi en saa vähennystä. Monella muulla varmaan samankaltainen tilanne.
Seutulippua voi kuitenkin käyttää myös vapaa-ajan menoihin, eli siinä kohtaa pääset halvemmalla kuin työtön.
Minulla meni työmatkoihin 350 euroa kk. lopetin työt koska käteen jäi vain 270 euroa laskujen jälkeen enkä saanut toimeentulotukea euroakaan. Nyt minulle työttömänä jää 500 euroa käteen laskujen jälkeen.
Suosittelen kaikkia katkeria työssäkävijöitä irtisanoutumaan. Tilallenne tulee paremmat tekijät alta aikayksikön. Kaikki voittavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
900€ omavastuu työmatkoista ja senkin jälkeen vain pienesti palautetaan
Se 900 on vuodessa. Jos menee 200 kuussa, niin se tekee vuodessa jo 2200, olettaen että 11 kuukautta käy töissä ja 1 kk lomaa. Mutta saa siitä 1300 vähennyksiin.