Minä, työssäkäyvä ihminen, saan vähemmän kuin toimeentulotuen saaja
Laskun tämän juuri. Johtuu siitä, että minulla menee työmatkoihin 200€ kuukaudessa. Tt-tuen saaja siis saa käteen enemmän kuin minä.
Hassua on se, että hallitus päätti leikata jopa asumistukeani.
Olen kyllä miettinyt töiden lopettamista
Kommentit (160)
Miten voi olla mahdollista? Ei saisi kyllä olla näin. Kyllä työssäkäyntiä pitäisi tukea enemmän kuin kotona jouten oloa.
Miten pieni palkka sinulla on? Olet taatusti oikeutettu johonkin tukeen kunhan vain haet etkä kitise.
Mulla menee työmatkakustannuksiin 1000 euroa päivässä. Perkele, hallituksen vika että olen hakenut töitä jossa on pitkät työmatkat.
Vierailija kirjoitti:
Teretulemast kerhoon.
Meilläkin elintaso jää n. 350e nelihenkisen totuperheen alle. Onneksi tämä on väliaikaista ja puoliso palaa töihin n. 1,5v kuluttua kun nuorin on kolmevuotias.
Saisimme jopa tukia. Jos asuisimme vuokralla.
Höpöti höpöti. Tekin olette oikeutettu tukiin jos kerta tulonne jää "totuperheen" alle (mistä muuten olet sellaisen saanut päähäsi)? Asumistuen lisäksi on muitakin tukia.
Minäkin miettisin irtisanoutumista, jos jäisi 200 € vähemmän käteen kuin tukia nostamalla. Mutta on työssäkäynnissä kyllä muitakin puolia kuin raha. Varsinkin työuran alussa voi olla järkeä hankkia kokemusta, joka auttaa uralla eteenpäin. Tai myöhemminkin työ voi tuoda mielekkyyttä elämään. Mutta jos on sellainen työ, jota tekee vain rahan takia, niin varmaan ottaisin loparit ja nostaisin mielummin tukia. Laittaisin niistä tuista vaikka joka kk patjan alle säästöön sen 200 €.
Vierailija kirjoitti:
Mulla menee työmatkakustannuksiin 1000 euroa päivässä. Perkele, hallituksen vika että olen hakenut töitä jossa on pitkät työmatkat.
Hallitushan se (viimeksi Sipilän) nimenomaan onkin määrittänyt työnhakualueen näin isoksi kuin se nykyään on.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla mahdollista? Ei saisi kyllä olla näin. Kyllä työssäkäyntiä pitäisi tukea enemmän kuin kotona jouten oloa.
Koska aloitus ei ole totta tai sitten aloittaja ei ole hakenut hänelle kuuluvia tukia. Tätä samaa paskaa jauhetaan täällä joka päivä ja aina se aiheuttaa samanlaista hämmästystä ja öyhötystä ihmisissä. Ettekö te muista lukemaanne vai esitättekö tyhmää?
Varmaan joku toimeentulotuella oleva saa enemmän rahaa kuin minä, mutta vastapainoksi joutuu selvittämään Kelalle menonsa ja tulonsa, eikä rahansaannin jatkuvuus ole lainkaan taattua näinä aikoina.
Tosi paljon mieluummin mä käyn pienipalkkaisissa osa-aikatöissä: palkka tulee eikä kukaan kysele mitään. Lisäksi teen keikkatöitä, joista saan vähän ekstraa, eikä senkään suhteen tarvitse selittää millekään viranomaisille mitään, kun en saa mitään tukia.
Rupee loisijaksi...rahaa tulee..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teretulemast kerhoon.
Meilläkin elintaso jää n. 350e nelihenkisen totuperheen alle. Onneksi tämä on väliaikaista ja puoliso palaa töihin n. 1,5v kuluttua kun nuorin on kolmevuotias.
Höpöti höpöti. Tekin olette oikeutettu tukiin jos kerta tulonne jää "totuperheen" alle (mistä muuten olet sellaisen saanut päähäsi)? Asumistuen lisäksi on muitakin tukia.
Asumistuki on ensisijainen. Mutta ei sitä omaan asuntoon saa.
Voi voi, pitäiskö työssäkäyvän päätä silittää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska aloitus ei ole totta tai sitten aloittaja ei ole hakenut hänelle kuuluvia tukia. Tätä samaa paskaa jauhetaan täällä joka päivä ja aina se aiheuttaa samanlaista hämmästystä ja öyhötystä ihmisissä. Ettekö te muista lukemaanne vai esitättekö tyhmää?
Ok, en käy täällä joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Ikuisuusongelma ellei lopeteta koko sosiaaliturvaa.
Tuet ovat siis ongelma eikä aloittajan paska palkka?
Anna se työpaikka jollekin, joka siellä kävisi mielellään. Kaikki voittavat.
Jos on kateellinen toimeentulotuen saajalle, jolla ei saa olla mitään omaisuutta tai edes hetkittäisiä lahjoja tilillä, jonka tilejä ja jokaista liikettä vainotaan, on aika sairas ihminen.
Sen sijaan, että olisi kateellinen sille pörssiyhtiön työntekijälle, jonka työpaikka saa miljoonien yritystuet valtiolta, niin kateellisena tuijotetaan jotain kuvitteellista toimeentulotuen asiakasta, jolla ei ole yhtään omaisuutta.
Onko sulla kaikki muumit laaksossa?
Vierailija kirjoitti:
Sama mulla! Omistusasujana en saa mitään tukia ja suojaosakin meiltä osa-aikaisilta leikattiin, niin haaveilla vaan saa jostain 300€ käyttörahasta kuukausittain! Työmatka on mulla sentään käveltävävissä, muuten ei olisi pienintäkään järkeä vaan pitäisi jo käytännössä maksaa työssäkäynnistä.
Varmana saat ainakin toimeentulotukea jos tulot ovat tarpeeksi pienet. Omistusasunto ei siihen heti vaikuta jos vaikuttaa ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni työmatkoihin 350 euroa kk. lopetin työt koska käteen jäi vain 270 euroa laskujen jälkeen enkä saanut toimeentulotukea euroakaan. Nyt minulle työttömänä jää 500 euroa käteen laskujen jälkeen.
Höpsistä, höpsistä ja vielä kerran höpsistä.
Vierailija kirjoitti:
Asuntolainan lyhennys on meidän suurin asumismeno. Reilu 900e/kk mutta sitä ei ymmärrettävästi hyväksytä menoksi.
Muut asumismenot kuten jätemaksut, lämmitys ja vesi pyörii siellä 200-400e/kk välillä riippuen onko kesä vai talvi. Kela varmaan tulkitsisi meidän asumismenot kohtuulliseksi, kun vielä asutaan PKS jossa kohtuullisena pidettävät menot oli n. 1200e?
Arkea pyöritellään minun 2300e palkalla, lapsilisillä ja vaimon kotihoidon tuella. Työmatkakuluna hyväksyisivät varmasti 4 vyöhykkeen lipun ja ehkä myös autoilun kuluja.
Siihen sitten kotivakuutus päälle ja satunnaiset lääke ja terveydenhuollon menot.
Vierailija kirjoitti:
Saat vähentää matkakuluista osan verotuksessa. Otitko sen laskelmissasi huomioon. Sinulla täytyy olla pieni palkka tai teet vain osa-aikaista, muuten en usko aloitukseesi.
Olen eri, mutta vähemmän saa vähentää kuin edellisen hallituksen aikana ja alv:in nosto nosti matkalippujen hintoja, itselläni yli 20€ kk. Sellainen työväenpuolue on hallituksessa tällä hetkellä.
Teretulemast kerhoon.