Poistettu keskustelu: "Loma pilalla puolison lapsen takia"
Eilen täällä oli herkullinen keskustelu, joka keräsi ainakin 13 sivua, kunnes se poistettiin.
Sen oli aloittanut lapseton nainen, joka oli ollut jo n. 5 vuotta naimisissa/yhdessä miehen kanssa, jolla on tällä hetkellä 12-vuotias lapsi vuoroviikoin. AP:lla ja miehellä oli alkamassa kolmen viikon kesäloma samaan aikaan ja mies oli ihan vaan ilmoitusluontoisesti ilmoittanut, että lapsi onkin sitten koko loman eli kolme viikkoa putkeen heillä kotona. Tämä oli kyrsinyt ap:a siksi, koska hän oli suunnitellut, että voisivat osan lomasta viettää ihan vaan kahdestaan ja lisäksi tämä 12-vuotias lapsi on ikäänsä nähden omatoimisen vastakohta ja on liimautuneena kiinni isässään koko ajan eikä yhtään viiohdy itsekseen.
Suurin osa kommentoijista oli sitä mieltä, että "sellaista se on" ja sinällään hyvä, että isä on oman lapsensa kanssa koko lomansa ja osa taasen sitä mieltä, että edelleen pitäisi lomasta huolimatta jatkaa vuoroviikkosysteemiä, koska lapsen äidilläkin on itse asiassa loma samaan aikaan, eli lapsi ei kuitenkaan olisi yksin kotona vaikka olisikin äidin asunnossa.
Kommentit (340)
Vierailija kirjoitti:
Uutta naista lynkataan aika paljon, lapsettomien pitäisi seurustella vain lapsettomien kanssa, tämä nainen on itsekäs ja tunnekylmä jne.
Sovitaanko lomat sitte uusperheissä, joissa molemmilla on lapsia, asiat automaattisesti täydellisesti? Kumpikaan ei väsy toisen lapsiin ja siihen, ettei saa puolisonsa aikaa?
Aina kai niissä tulee vaikeuksia, koska on monta ihmistä ja niiden kesken pitää sopia.
Mutta kyllä niitä miehiäkin moititaan ja haukutaan, jotka ei halua olla naisen lasten kassa tekemisissä. Ja ihmetellään, miksi mies ei huoli yh-äitiä puolisoksi.
Tuntuu vaan, että onko tuo aloitus ollut trolli, koska muuten on omistuista, että tuon eroperheen molemmat vanhemmat lomaisilisi juuri se saman 3 viikkoa ja lopun kesää lapsi olisi yksi päivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uutta naista lynkataan aika paljon, lapsettomien pitäisi seurustella vain lapsettomien kanssa, tämä nainen on itsekäs ja tunnekylmä jne.
Sovitaanko lomat sitte uusperheissä, joissa molemmilla on lapsia, asiat automaattisesti täydellisesti? Kumpikaan ei väsy toisen lapsiin ja siihen, ettei saa puolisonsa aikaa?
Aina kai niissä tulee vaikeuksia, koska on monta ihmistä ja niiden kesken pitää sopia.
Mutta kyllä niitä miehiäkin moititaan ja haukutaan, jotka ei halua olla naisen lasten kassa tekemisissä. Ja ihmetellään, miksi mies ei huoli yh-äitiä puolisoksi.
Tuntuu vaan, että onko tuo aloitus ollut trolli, koska muuten on omistuista, että tuon eroperheen molemmat vanhemmat lomaisilisi juuri se saman 3 viikkoa ja lopun kesää lapsi olisi yksi päivät.
Eihän niin olekaan.
Lapsen äiti päätti yllättäen viettää lapsettoman 3 viikon loman samaan aikaan kuin lapsen isällä ja uudella vaimolla oli jo aiemmin sovittu yhteinen loma.
Lopun ajan kesästä se lapsi viettää viikko - viikko -systeemillä.
Eli joko se ex vaimo halusi tahallaan sabotoida ex miehensä uuden avioliiton ja saada samalla itse lapsivapaan loman, tai sitten hän on alkukesästä tutustunut uuteen mieheen ja päätti spontaanisti viettää lapsettoman kutuloman sen kesämiehen kanssa.
Kummassakin tapauksessa se eniten väärin toiminut ja lapsen 'pois heittänyt' on lapsen bioäiti, eli miehen exä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.
Juuri näin. Lapsettomien ei kannata sekaantua ihmisiin jotka ovat epäonnistuneet vanhempina ja ihmisinä. Lapsettoman kanattaa ehdottomasti pariutua vain toisen lapsettoman kanssa.
Juuri näin. Ihmisellä on taipumusta toistaa käytöstään. Jos ei kykene vakaaseen, pysyvään parisuhteeseen edes silloin kun on lapsi tehtynä, millä todennäköisyydellä siihen kykenee uuden kumppanin kanssa? Tai uuden? Tai uuden?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettoman ei pidä muuttaa samaan asuntoon eronneen isän kanssa. Hänestä yritetään tehdä varaäitiä, mutta hänen toiveitaan tai tarpeitaan ei kunnioiteta. Ainoastaan nämä eroisät hyötyvät kuviosta. Omasta kokemuksesta voin todeta, että uuden puolison ei annettaisi edes viettää omaa aikaa lapsen ollessa isällään, vaan uutta puolisoa painostetaan yhteisille matkoille ja lasten viihdyttäjäksi muulloinkin. Lasten ollessa läsnä puoliso kuitenkin kohtelee kuin ilmaa, jottei lapselle tule paha mieli.
Jos asut taloudessa, jossa on kenen tahansa lapsia, olet väistämättä osa lapsiperhe-elämää. Koska se on myös sen lapsen koti. Niin se vain on. Ei silloin voi elää kuin kaksi lapsetonta aikuista, koska se lapsi nyt vaan on olemassa.
Järkyttävää lukea, kuinka lapsi voi olla ihmisille riesa.
Näihin tilanteisiin joudutaan, koska lapsen omat vanhemmat eivät huolehdi lapsista. Ne kaatuvat muiden niskaan ja sitten se uusi puoliso saa vihat päälleen.
Se on aina niiden omien vanhempien vastuulla, missä lapsi asuu, mitä koulua käy ja miten kulkee sinne, mitä harrastaa, mitä syö. Vanhemmat hoitavat nuo asiat yksiselitteisesti.
Alkuperäisen ketjun isä toimi ihan oikein. Hän otti vastuun lapsensa lomasta, kuten pitääkin. Hän on aina ja ikuisesti ensisijaisesti vanhempi. Se pitää uuden puolison ymmärtää.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapset kuuluvat perheeseen. Lapsi ei tule kylään tai vierailulle, vaan toiseen kotiinsa. Älkää lapsettomat sekaantuko parisuhteisiin sellaisten kanssa joilla lapsia, jos ette lapsista välitä.
Juuri näin. Lapsettomien ei kannata sekaantua ihmisiin jotka ovat epäonnistuneet vanhempina ja ihmisinä. Lapsettoman kanattaa ehdottomasti pariutua vain toisen lapsettoman kanssa.
Juuri näin. Ihmisellä on taipumusta toistaa käytöstään. Jos ei kykene vakaaseen, pysyvään parisuhteeseen edes silloin kun on lapsi tehtynä, millä todennäköisyydellä siihen kykenee uuden kumppanin kanssa? Tai uuden? Tai uuden?
Tämä kertaa sata.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Nämä on aina surullisia lukea. Inhottavaa että joku ajattelee lapsen pilaavan yhtään mitään. Lapset ovat aina vanhemmilleen (normaaleille) ykkösiä ja kuka ei sitä tajua on tunneälykkyydeltään etanan tasoa.
Ihmisellä on yksi lapsuus, ja jokaisella lapsella on oikeus kasvaa tuntien olevansa rakastettu ja haluttu ja tietenkin osa perhettä.
Ei lapsi kovin tunne oloaan rakastetuksi tai turvalliseksi, kun ei osaa hetkeksikään irrottautua vanhemmastaan. Tämä on mielipiteeni, ottaen myös huomioon eroperheen,
Vierailija kirjoitti:
Tilanteesta puuttuu kunnioitus kaikkia kohtaan. Isän olisi pitänyt keskustella naisystävänsä kanssa asiasta, koska uudella naisella ei ole vastuuta lapsesta, eikä hänen voida vaatia pitää tästä lapsesta. Ja lapsen äidin pitäisi puhua isän kanssa, onko hänellä ylipäätänsä suunnitelmia. Ja naisen itsensä pitäisi ymmärtää olevansa parisuhteessa miehen kanssa, jolla on lapsi. Lasta ei voi täysin syrjäyttää miehen elämästä.
Vaimo tais olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se tuota puolisoa kohtaan ole ollenkaan oikein.
kumpaan siis viittaat?
Minä ymmärsin, että lapsettoman puolella on.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minä haluan. Minä minä minä. Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..
Niin. Äityli halusi ja sai kuitenkin oman aikansa ja työnsi lapsensa isälle koko lomansa ajaksi.
Tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia, kun äiti työntää jo ihan pieniä lapsia isälleen enemmän ja enemmän, jotta saa itselleen enemmän vapaata, koska ihan omien sanojensa mukaan "ei jaksa olla lastensa kanssa".
Vierailija kirjoitti:
Oli harvinaisen ilkeä ketju. Miten ihminen voikaan olla niin pahansuopa antaessaan kommentteja? Ap ainoastaan valitti, että on väsynyt kuvioon, ja siitä syystä av-mammat lynkkasivat hänet elävältä. Ihan kuin ihminen ei saisi sanoa olevansa väsynyt.
Ei tarvitse lynkata, mutta pitää ymmärtää että miehen koti on lapsen koti.
En ymmärrä miksi lapsettomat menee yhteen lapsia omaavien kanssa jos se lapsi koetaan häiriötekijänä. T: vela N33
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä on aina surullisia lukea. Inhottavaa että joku ajattelee lapsen pilaavan yhtään mitään. Lapset ovat aina vanhemmilleen (normaaleille) ykkösiä ja kuka ei sitä tajua on tunneälykkyydeltään etanan tasoa.
Ihmisellä on yksi lapsuus, ja jokaisella lapsella on oikeus kasvaa tuntien olevansa rakastettu ja haluttu ja tietenkin osa perhettä.
Tämä lapsihan ei ollut ykkönen kenellekään. Kukaan ei häntä halunnut, ja siksi häntä riepoteltiin paikasta toiseen. Hänellä ei ollut selkeästi omaa kotia, vaan hän oli vieras kaikkialla. Siksi hän pilasi aikuisten lomat. Joku kirjoitti siihen ketjuun (ironisesti?) että lapsista täytyy aina tarvittaessa voida hankkiutua eroon ja että he eivät kuulu vanhempiensa uusiin parisuhteeseen. Kysymys: mihin he sitten kuuluvat? Vastaus: entiseen elämään. Really?
Jokainen lapsi vaistoaa kun aikuiset riitelevät keskenään siitä k
Sehän on myös tyypillistä että uuden puolison kanssa hankitaan "rakkauslapsi" joka on sitten arvoasteikossa sanattomasti tämän exän lapsen yläpuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapsi kovin tunne oloaan rakastetuksi tai turvalliseksi, kun ei osaa hetkeksikään irrottautua vanhemmastaan. Tämä on mielipiteeni, ottaen myös huomioon eroperheen,
Nimenomaan silloin on kyse jostain kiintymyssuhdeongelmasta sen lapsen ja vanhemman välillä. Miksi terveesti kiintynyt lapsi tarrautuu isään? Siksi, koska hän ei ole varma, välittääkö isä hänestä.
Tämä on isän ongelma, ei liity uuteen puolisoon mitenkään.
Lapsen turvallisuuden tunteesta vastaavat aina omat vanhemmat.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun minä haluan. Minä minä minä. Lapsen edun pitäs olla ykkösenä, mutta kun..
Niin. Äityli halusi ja sai kuitenkin oman aikansa ja työnsi lapsensa isälle koko lomansa ajaksi.
Tuttavapiirissä on vastaavia tapauksia, kun äiti työntää jo ihan pieniä lapsia isälleen enemmän ja enemmän, jotta saa itselleen enemmän vapaata, koska ihan omien sanojensa mukaan "ei jaksa olla lastensa kanssa".
Jos isä haluaa olla lastensa kanssa? Moni isä haluaa. Jos äiti ja isä keskenään sopivat näin, mitä se kenenkään pyllyä kutittaa?
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos isä haluaa olla lastensa kanssa? Moni isä haluaa. Jos äiti ja isä keskenään sopivat näin, mitä se kenenkään pyllyä kutittaa?
Tuntemassani tapauksessa ei ole sovittu mitään tällaista vaan äiti alkoi haluta enemmän aikaa omille harrastuksilleen, ja jos isälle ei kävisi se, että jättää työnteon vähemmälle ja ottaa lapset omaan kotiinsa koska "häntä ei nyt kiinnosta" niin sitten uhkailee lasten sijoitukseen antamisella. Nykyään on yllättävän paljon todella itsekkäitä äitejä.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettoman ei pidä muuttaa samaan asuntoon eronneen isän kanssa. Hänestä yritetään tehdä varaäitiä, mutta hänen toiveitaan tai tarpeitaan ei kunnioiteta. Ainoastaan nämä eroisät hyötyvät kuviosta. Omasta kokemuksesta voin todeta, että uuden puolison ei annettaisi edes viettää omaa aikaa lapsen ollessa isällään, vaan uutta puolisoa painostetaan yhteisille matkoille ja lasten viihdyttäjäksi muulloinkin. Lasten ollessa läsnä puoliso kuitenkin kohtelee kuin ilmaa, jottei lapselle tule paha mieli.
Jos asut taloudessa, jossa on kenen tahansa lapsia, olet väistämättä osa lapsiperhe-elämää. Koska se on myös sen lapsen koti. Niin se vain on. Ei silloin voi elää kuin kaksi lapsetonta aikuista, koska se lapsi nyt vaan on olemassa.
Järkyttävää lukea, kuinka lapsi voi olla ihmisille riesa.
Alkuperäisen ketjun isä toimi ihan oikein. Hän otti vastuun lapsensa lomasta, kuten pitääkin. Hän on aina ja ikuisesti ensisijaisesti vanhempi. Se pitää uuden puolison ymmärtää.
Ok, mutta isän pitäisi myös ymmärtää, ettei hän edes yritä solmia uutta parisuhdetta. Kenenkään ei tarvitse hyväksyä sitä, että on ikuinen kakkonen, jonka toiveita ei ikinä tarvitse huomioida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli harvinaisen ilkeä ketju. Miten ihminen voikaan olla niin pahansuopa antaessaan kommentteja? Ap ainoastaan valitti, että on väsynyt kuvioon, ja siitä syystä av-mammat lynkkasivat hänet elävältä. Ihan kuin ihminen ei saisi sanoa olevansa väsynyt.
Ei tarvitse lynkata, mutta pitää ymmärtää että miehen koti on lapsen koti.
En ymmärrä miksi lapsettomat menee yhteen lapsia omaavien kanssa jos se lapsi koetaan häiriötekijänä. T: vela N33
Ei alkuperäisessä ketjussa ap kokenut lapsen olevan häiriötekijä. Hänelle sopi oikein hyvin viikko-viikko-systeemi. Se, mikä ei hänelle sopinut, oli miehen ilmoitusluontoinen asia, että lapsi on sitten meillä kolme viikkoa.
Monesti asiat selviävät, ja ap olisi ehkä myös hyväksynyt tilanteen, jos asiasta olisi keskusteltu etukäteen ja mietitty eri vaihtoehtoja, kuka pitää lomansa miten ja milloin.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemassani tapauksessa ei ole sovittu mitään tällaista vaan äiti alkoi haluta enemmän aikaa omille harrastuksilleen, ja jos isälle ei kävisi se, että jättää työnteon vähemmäll
No jos äidillä on jaksamisen kanssa ongelmia niin tietysti isä sellaisessa tapauksessa haluaa lapset luokseen. Tietenkin! Etkö muka itse vastaavassa tilanteessa haluaisi?
Useimmat tuntemani erovanhemnat haluavat olla lastensa kanssa mahdollisimman paljon ja riitelevät siitä, kumpi saa lapset kesäloman ajaksi.
Yleensä nimenomaan isät haluavat nähdä lapsia kesällä enemmän, koska lasten koulun vuoksi muut vuodenajat asutaan pääsääntöisesti äidillä. Tämä on kipeä paikka monelle isälle.
Pitäisin tosi outona isää, joka ei vietä koko lomaansa lapsensa kanssa, kun siihen kerrankin on mahdollisuus. Varsinkin, jos lapsen äidillä on jotain häikkää jaksamisen kanssa. Silloinhan lasten kannattaisi muuttaa isälle kokonaan. Itse ainakin ehdottaisin sitä.
🇺🇦🇮🇱
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan silloin on kyse jostain kiintymyssuhdeongelmasta sen lapsen ja vanhemman välillä. Miksi terveesti kiintynyt lapsi tarrautuu isään? Siksi, koska hän ei ole varma, välittääkö isä hänestä.
Tämä on isän ongelma, ei liity uuteen puolisoon mitenkään.
Lapsen t
No sehän minun sanomani oli, vai halusitko päteä?!
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemassani tapauksessa ei ole sovittu mitään tällaista vaan äiti alkoi haluta enemmän aikaa omille harrastuksilleen, ja jos isälle
edelleen ongelma ei ollut isän valinnoissa vaan isän itsevaltiaassa päätöksessä sanella, miten asiat menevät. Ei ihme, että oli eronnut mies.
No tässä alkuperäisen ap:n tapauksessa ei ollut kyse siitä, että yh-isä ihan yksin hoitaa lapsensa. Tässä oli avioliitossa elävä mies, jolla on entisestä suhteesta lapsi, johon liittyen hän tekee päätöksiä keskustelematta asiasta vaimonsa kanssa. Emme puhu yh-isästä.