Suomi täynnä paskoja työnantajia
-laittomia potkuja
-kyykytystä
-kiusaamista
-savustamista
-supattelua
-kyttäämistä
-ammattitaidon kyseenalaistamista
-eipä ihme, kun moni haluaa olla työtön ja epäkohta listaa voisi jatkaa
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa ja myötähävettää ihmiset jotka luulee, että vakkari työ on vakkari hautaan saakka, vaikka irtisanomis lappu voi tulla tuosta noin vain. Ja sitten hankitaan 300 000 talolainat.
300 000 hintainen talo on todellakin aika normi. Miksi palkka ei riitä siihen vaan joudutaan ottamaan lainaa? Mikä on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja keiden toimesta?
300 000 euroa on niin iso summa, että vain hyvin harvoilla on koskaan ollut kerralla sellaisia summia.
Kyllä.
Ja Suomi on täysin tuhottu kahden hallinnon voimin 2020-2025.
Ja mm. ostovoima on tuhottu pysyvästi valtavalla ahneudella, tuotteiden ja palveluiden hintojen ja katteiden 10-1000% korotuksilla. Inflaatio oli pelkkää valehtelua.
Tampereen Stockmann on pas ka työnantaja. Ja kaiketi muutkin Stockat.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kehdataan väittää, että Suomessa irtisanominen hankalaa. Joopa joo. Sitten työnantajan joutuu käräjille ja maksaa 10 000 korvaukset joka on pikku raha isolle työnantajalle.
Mutta pienemmälle se on konkurssi. Sen tähden hän ei uskalla palkata ketään. Heitä on kymmeniä tuhansia.
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä kehdataan väittää, että Suomessa irtisanominen hankalaa. Joopa joo. Sitten työnantajan joutuu käräjille ja maksaa 10 000 korvaukset joka on pikku raha isolle työnantajalle.
Tämän takia firmat siirtyikin vuokratyövoimaan. Kukaan ei saa enää vakityöpaikkaa. Vin-Vin-tilanne? Ei kyllä Ay-liike tunaroi ja pahasti.
Vierailija kirjoitti:
Eräs taksikeskus.
Kuntien Hetapalvelut, jossa esihenkilö kaivaa vain nenää eikä perehdytä
Kuka on tämä """minua ei perehdytetty-tyyppi"" joka esiintyy joka ketjussa?
Jos yrittäjänä ja työnantajana toimimisen edellytyksenä olisivat luonnetestit, niin kaikille yrittäjiksi haluaville ei myönnettäisi lupaa toimia yrittäjänä ja työnantajana. Minulla on ollut sellainen yksityisellä sektorilla toiminut työnantaja joka yhtenä päivänä kehui ja kiitteli työntekijää vuolaasti jostakin asiasta ja toisena päivänä haukkui työntekijän lyttyyn samasta asiasta, tilipäivän lähestyessä työnantaja oli vähintään viikon ennen palkkapäivää kuin myrskyn merkki ja hänet oli viisainta kiertää kaukaa ja syynä se, että palkan maksaminen työntekijöille oli hänelle erittäin vastenmielistä. Tällä työnantajalla oli myös tapana pitää aina yhtä tai kahta henkilöä kerrallaan silmätikkuna ja vihansa purkukohteena . Arvata saattaa, että tässä työpaikassa työntekijöiden vaihtuvuus oli suuri, mutta siitä huolimatta tämä työnantaja pystyi pyörittämään melko hyvin menestynyttäkin yritystään todella pitkään.
Siivousalalla noi ap;n mainitsemat asiat hyvin yleisiä ja mikään ei muutu ikinä vaikka kuinka puhuttaisi kiusaamista vastaan.
Asemastaan epävarmoja esimiehiä jotka pelkäävät pallinsa menettämistä jos joutuvat palkkaamaan koulutukseltaan itseään paremman työntekijän. Siitä alkaa jatkuva ilkeily ja tylyttäminen ja kyllä ..... keinot irtisanomiseen löytyy aina.
Mutta "hyviä työntekijöitähän" ei potkita pihalle vaikka pomo olisi kuinka mulqqu eiks joo? :D
Vierailija kirjoitti:
Mutta "hyviä työntekijöitähän" ei potkita pihalle vaikka pomo olisi kuinka mulqqu eiks joo? :D
No ne viimeisetkin hyvät työntekijät lähtee itse huisin nevadaan.
Labra alalla jo 10+ vuotta työnantaja keskeyttää rekryt ei haluu ees haastatella ja puhua, ymmärrän sua. Pakko olla looseri firma ku ei ees puhu face to face.
Työpaikat ovat loppuneet, joten työttömyysjaksot ovat nyt ennätyspitkiä, 90-luvun lamakin on pientä tähän verrattuna:
Syksyllä tulee vielä lisää jätti-irtisanomisia ja konkursseja. Sama tapahtuu koko maailmassa ainakin ahneuden kiroamissa länsimaissa.
Teen labra aloista julkkiksia, mua ei pääse karkuun...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rupea itse työnantajaksi ja korjaa tämä epäkohta.
Ensiksi yritys pitää saada sen verran isoksi, että on varaa palkata ihminen tai ihmisiä. Siihen voi mennä vuosia tai se ei onnistu koskaan.
Yritys lähtee siitä että sillä on yksi työntekijä todennäköisesti sinä jos sellaisen perustat. Jos haluat siitä säädyllistä palkkaa eli 3000e niin kerro se kahdella. Toisin sanoen tuottavuus pitää olla mieluiten 3x 6000 euroa kuukaudessa.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi työllistyä omalla osaamisellaan joten olisi paras lakkauttaa sossutuet kokonaan.
Vankilassa rekisterikilpien painaminen ei ole mikään hyvä työ yhteiskunnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa ja myötähävettää ihmiset jotka luulee, että vakkari työ on vakkari hautaan saakka, vaikka irtisanomis lappu voi tulla tuosta noin vain. Ja sitten hankitaan 300 000 talolainat.
300 000 hintainen talo on todellakin aika normi. Miksi palkka ei riitä siihen vaan joudutaan ottamaan lainaa? Mikä on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja keiden toimesta?
300 000 euroa on niin iso summa, että vain hyvin harvoilla on koskaan ollut kerralla sellaisia summia.
Se on iso summa jos palkat on alle 5000 euroa kuukaudessa. Kuten tuo kirjoittaja mainitsee että miten voi olla että palkoista puuttuu yli puolet?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ja Suomi on täysin tuhottu kahden hallinnon voimin 2020-2025.
Ja mm. ostovoima on tuhottu pysyvästi valtavalla ahneudella, tuotteiden ja palveluiden hintojen ja katteiden 10-1000% korotuksilla. Inflaatio oli pelkkää valehtelua.
2000-2025
Olin joskus Solin kautta töissä puolisen vuotta. Se oli jotain aivan järjetöntä paskaa. Homma ei mennyt niin kuin alun perin suunniteltiin. Viimeinen niitti oli kun minut laitettiin Jyväskylään Valion tehtaalle siivoamaan muutaman tunnin perehdytyksen jälkeen. Siis minua "perehdytettiin" yhtenä päivänä ja seuraavana minun olisi pitänyt jo osata homma yksin. Joo ei. Itse perehdyttäjässä ei kuitenkaan ollut mitään vikaa vaan siinä, että perehdytys oli helvetin vähäistä koska perehdyttäjällä ei ollut enempää aikaa kuin se muutama tunti, sitten hänen piti jo lähteä muualle. En tiedä mitä v*ttua pomot olivat ajatelleet. Todennäköisesti eivät mitään.
Ensimmäinen ongelma oli se, etten osannut liikkua siellä tehtaassa yksin koska se on niin iso. En yksinkertaisesti löytänyt kaikkia paikkoja mihin minun piti mennä. Hortoillessa meni kauan aikaa. Sitten minun olisi pitänyt käyttää sellaista lattianpesulaitetta mutta en osannut koska sen käyttöä ei opetettu enkä todellakaan alkanut kokeilemaan josko osaisin laittaa sen päälle. Kuului siihen muutakin mitä en pystynyt tekemään koska en joko osannut lainkaan tai sitten en muistanut mitä minulle edellisenä päivänä opetettiin. Lähdin loppujen lopuksi kesken kaiken tehtaalta pois sillä ei hommasta tullut yhtään mitään. Veekäyrä oli korkealla.
Muutaman päivän päästä irtisanouduin. Olisi pitänyt uskoa varoituksia mitä olin Solista lukenut ennen kuin hain sinne.