Suomi täynnä paskoja työnantajia
-laittomia potkuja
-kyykytystä
-kiusaamista
-savustamista
-supattelua
-kyttäämistä
-ammattitaidon kyseenalaistamista
-eipä ihme, kun moni haluaa olla työtön ja epäkohta listaa voisi jatkaa
Kommentit (71)
Kommunismi on vastaus tähän ongelmaan. Ei enää kiusaamista eikä tasa-arvo-ongelmia.
Mua naurattaa ja myötähävettää ihmiset jotka luulee, että vakkari työ on vakkari hautaan saakka, vaikka irtisanomis lappu voi tulla tuosta noin vain. Ja sitten hankitaan 300 000 talolainat.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat vähenee, työntekijöitä on enemmän kuin tarpeeksi, työnantajat voi alkaa röyhkeiksi ja työntekijöiden pitää vaan kestää jos haluavat pitää työnsä, koska tilalle tulijoita riittää kyllä. Toki ei ihan joka alalla, mutta yleisesti ottaen.
Muutenkin Suomessa on totuttu ajatukseen, että työntekijä on joku orja, että työsopimus on orjasopimus, eikä suinkaan kahden välinen kauppa, missä toinen myy osaamistaan sovitusta hinnoista, sovituin ehdoin. Työnantajat puhuvat usein tavalla, mistä paistaa läpi että olettavat työntekijöiden olevan jotenkin kiitollisuudenvelassa heitä kohtaan kun he suvaitsevat pitää tekijänsä töissä. Tämä ainakin naisvaltaisilla aloilla.
Aloilla, missä osaamista arvostetaan on eri meininki ja työntekijöille tehdään selväksi että ovat arvostettuja, ei pyritä menemään kustannuksissa aina rimaa hipoen, vaan halutaan palkita työntekijöitä ja pitää heidät motivoituneina, hyvälle
"Työnantajat puhuvat usein tavalla, mistä paistaa läpi että olettavat työntekijöiden olevan jotenkin kiitollisuudenvelassa heitä kohtaan kun he suvaitsevat pitää tekijänsä töissä. Tämä ainakin naisvaltaisilla aloilla."
Sama juttu miesvaltaisilla aloilla. Vielä kun miespomoilla on noussut valta päähän ja he on jumalasta seuraavia. Ei edes laki kosketa heitä.
Kieltäydyt tekemästä työsuoritusta koska se on vaarallinen ja tiedät että laki on sinun seläntakana asiassa niin voi olla varma että sinun lähtölaskenta alkoi.
M38
Vierailija kirjoitti:
Mua naurattaa ja myötähävettää ihmiset jotka luulee, että vakkari työ on vakkari hautaan saakka, vaikka irtisanomis lappu voi tulla tuosta noin vain. Ja sitten hankitaan 300 000 talolainat.
300 000 hintainen talo on todellakin aika normi. Miksi palkka ei riitä siihen vaan joudutaan ottamaan lainaa? Mikä on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja keiden toimesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työpaikat vähenee, työntekijöitä on enemmän kuin tarpeeksi, työnantajat voi alkaa röyhkeiksi ja työntekijöiden pitää vaan kestää jos haluavat pitää työnsä, koska tilalle tulijoita riittää kyllä. Toki ei ihan joka alalla, mutta yleisesti ottaen.
Muutenkin Suomessa on totuttu ajatukseen, että työntekijä on joku orja, että työsopimus on orjasopimus, eikä suinkaan kahden välinen kauppa, missä toinen myy osaamistaan sovitusta hinnoista, sovituin ehdoin. Työnantajat puhuvat usein tavalla, mistä paistaa läpi että olettavat työntekijöiden olevan jotenkin kiitollisuudenvelassa heitä kohtaan kun he suvaitsevat pitää tekijänsä töissä. Tämä ainakin naisvaltaisilla aloilla.
Aloilla, missä osaamista arvostetaan on eri meininki ja työntekijöille tehdään selväksi että ovat arvostettuja, ei pyritä menemään kustannuksissa aina rimaa hipoen, vaan halutaan palkita työntekiOlin naisena miesvaltaisella vartiointi alalla Pyhäjoen ydinvoimalassa ja oli kamalaa. Suoranaista kiusaamista. Tein pakollisen työharjoittelun, enkä ole tuon jälkeen tehnyt alan töitä. Nykyään toisella alalla. Ydinvoimala loppui, karma kosti huonolle työpaikalle jossa kiusattiin.
Suomalainen työelämä on täysin mielisairasta touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
300 000 hintainen talo on todellakin aika normi. Miksi palkka ei riitä siihen vaan joudutaan ottamaan lainaa? Mikä on mennyt pieleen tässä yhteiskunnassa ja keiden toimesta?
En ikinä ottaisi tuollaista lainaa, enkä kyllä palkallani edes saisi. Oma palkka on ollut alimmillaan 1800 euroa vuonna 2018. Sen jälkeen 2100-2600 euroa. Verojen jälkeen ei jää edes käteen 2000 euroa. Ei ole kannattavaa, mutta pakko jotain tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen työelämä on täysin mielisairasta touhua.
Niin on. Huonot palkat, ei saisi olla mitään omaa elämää vaan koko elämä tulisi omistaa huonolle pomolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ikinä ottaisi tuollaista lainaa, enkä kyllä palkallani edes saisi. Oma palkka on ollut alimmillaan 1800 euroa vuonna 2018. Sen jälkeen 2100-2600 euroa. Verojen jälkeen ei jää edes käteen 2000 euroa. Ei ole kannattavaa, mutta pakko jotain tehdä.
Muistan kun olin tehdastöissä äskettäin aloittanut niin pankki kutsui "asiakasneuvotteluun" missä tyrkyttivät suorastaan epätoivoisesti ottamaan asuntolainaa, soittivat vielä peräänkin kun olin lähtenyt vaikka sanoin jo heti että en ota asuntolainaa, en luota tämän työpaikan jatkuvuuteen, tai että jaksan siinä raataa kovin pitkään kun osoittautui yllättävän fyysisesti raskaaksi. Tänä päivänä olen työtön ja hyvilläni etten mennyt pankkivirkailijan ansaan, maksamatta olisi jäänyt asuntolaina.
Paskat työnantajat tekevät vain kaikkensa estääkseen työnhakijoita työllistymästä, huutelevat vaan että mene töihin mutta eivät ota ketään töihin. Ilmoittelevat haamutyöpaikkoja, ovat kehitelleet isolla rahalla algoritmejä, jotka tuottavat vain automaattivastauksen hakijalle: "Kiitos hakemuksesta mutta valinta ei osunut teihin.", vaikkeivät edes valitse ketään niihin työpaikkoihinsa, he oikein elävät sille että torjuvat työnhakijat, maksoi mitä maksoi!!
SAK:lle ei kannata mennä töihin, hehän jakavat potkuja jatkuvasti. Eli tosiaan oma firma, ja ala jakamaan itse potkuja.
Suomi on täynnä paskoja työntekijöitä. T: Työnantaja
Jokainen voi työllistyä omalla osaamisellaan joten olisi paras lakkauttaa sossutuet kokonaan.
Kiinasta löytyisi 100 milj. aktiivista, innokasta työntekijää suomeen. Ottaisko ne vaihdossa vastaan suomen saikuttajat?
Vierailija kirjoitti:
Ite oon Postilla ja tykkään. Ei valittamista
Piti oikein googlata.
Postilla on tarkoittanut alun perin Raamatun evankeliumiperikooppeja, mutta myös epistolatekstejä seuraavaa selittävää saarnanomaista tekstiä. Postilla sisältää koko kirkkovuoden saarnat. Sana on lyhentynyt latinankielisestä ilmauksesta Post illa verba textus "näiden tekstisanojen jälkeen".
Vierailija kirjoitti:
Rupea itse työnantajaksi ja korjaa tämä epäkohta.
Ensiksi yritys pitää saada sen verran isoksi, että on varaa palkata ihminen tai ihmisiä. Siihen voi mennä vuosia tai se ei onnistu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Kommunismi on vastaus tähän ongelmaan. Ei enää kiusaamista eikä tasa-arvo-ongelmia.
Huonot työnantajat kuopan reunalle vaan. Oppivatpahan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite oon Postilla ja tykkään. Ei valittamista
Joskus olin postilla Sollin kautta ja tein sitä työtä päivän. Siihen kuului myös jotain isoja matkahuollon paketteja joita olisi jaksaa nostaa ilman nokkakärryjä. Ne paketit painoi varmaan enemmän kuin minä sirona naisena. Sitten tää Sollin vuokrafirman pomo alkoi vain jotain lässyttään, että minun olisi pitänyt tämä itse älytä. Ok, pomo olisi voinut ottaa vastuun virhe rekrystä ja kertoa ettei nokkakärryjä ole käytössä. En voinut nuorena likkana tietää.
Miksi et ole parempaa työpaikkaa hankkinut? Ei kukaan ole loppuelämää tuommoisessa työssä. Tuo on jokin kauttakulkuammatti, ei kukaan siellä kauaa ole. Hae vaikka Valtioneuvoston kansliaan sihteeriksi tai EU:lle Brysseliin.
Et todellakaan ymmärrä lukemaasi.
Vierailija kirjoitti:
Jokainen voi työllistyä omalla osaamisellaan joten olisi paras lakkauttaa sossutuet kokonaan.
Kotonasi olevat arvotavarat alkavat näyttää todella houkuttelevilta juuri nyt...
Aloilla, missä osaamista arvostetaan on eri meininki ja työntekijöille tehdään selväksi että ovat arvostettuja, ei pyritä menemään kustannuksissa aina rimaa hipoen, vaan halutaan palkita työntekijöitä ja pitää heidät motivoituneina, hyvälle työntekijälle kun on kysyntää muissakin firmoissa ja jos ei miellytä/joku tarjoaa parempaa, ei mikään estä vaihtamasta firmaa, samalla tulee sitten kilpailutettua työnantajia.