Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko totta vai pelkkä myytti, että 60-vuotiaat ja sitä vanhemmat ihmiset eivät liho?

Vierailija
13.07.2025 |

Jostakin muistan lukeneeni jotakin tuollaista. Se tuntui erikoiselta, mutta toisaalta helpottavalta, että eläkeikäisenä on edes jokin ilo elämässä: voi syödä niin paljon kuin haluaa lihomatta. Liittynee jotenkin aineenvaihdunnan muuttumiseen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytti. Ei ole totta. 

Vierailija
2/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täyttä skeidaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilo päivässä nousee paino joten myytti murrettu.

Vierailija
4/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläisten ruokahalu laskee ja muistisairaat eivät muista syödä, joten sen takia eivät yleensä lihoa kovin helposti. Kuka tahansa aikuinen laihtuisi jos eläisi kulholla puuroa ja kupilla maitokahvia päivässä. 

Vierailija
5/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat syödä vaikka 20 000 kcal päivässä ja paino ei nouse grammaakaan. Se ei nouse edes sen syödyn ruoan painon vertaa, joka ei mielestäni tässä kaikkein oudointa. Mihin se siis menee? Tähän tiede ei tiedä vastausta!

Vierailija
6/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myytti. 76v äitini juuri valitti, kun paino on noussut, vaikka koittaa syödä tosi vähän. Oli ennen vaatteet m-kokoa, nyt L, mikä selvästikin ärsyttää.

Vierailija
7/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen olikin syynä juuri tuo, että ruokahalut alkavat kadota kuudenkympin hujakoilla. Minun 60+ mummoni taannoin sanoi, että ei vaan ruoka enää maistu. Hän on laihtunut 10 kg parissa vuodessa - ja on siis 64-vuotias. Mutta on yhä virkeä, tekee kävelylenkkejä, pyöräilee, puuhastelee puutarhassa. Kaikenlaista krempaa on, mutta nuppi toimii edelleen.

Vierailija
8/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siihen olikin syynä juuri tuo, että ruokahalut alkavat kadota kuudenkympin hujakoilla. Minun 60+ mummoni taannoin sanoi, että ei vaan ruoka enää maistu. Hän on laihtunut 10 kg parissa vuodessa - ja on siis 64-vuotias. Mutta on yhä virkeä, tekee kävelylenkkejä, pyöräilee, puuhastelee puutarhassa. Kaikenlaista krempaa on, mutta nuppi toimii edelleen.

Mitä kremppaa? 64-vuotias on vielä ihan nuori. T. 75-vuotias jolla ei muuta krempaa kuin jotain tuki- ja liikuntaelinongelmaa.

Vierailija
9/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole totta, mutta 70 ikävuoden jälkeen alkaa. Terveillä vanhuksilla väheneminen on hidasta. (Duodecim)

Vierailija
10/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vesijuoksevat niin kovasti ja kävelevät, että laihtuvat.

Vierailija
11/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, kokeilepa. Sittenpähän näet miten käy

Vierailija
12/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdevuodethan silloin on, joten todellakin lihoo. 

Vierailija
13/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme ikärasistinen kommentti. Syytä on ollakin virkeä kun tuon ikäiset ovat nykyään vielä täyttä päätä töissäkin! 

Vierailija
14/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rintasyöpäpotilailla aiheutetaan vaihdevuodet lääkkeillä ja se saa nuoremmatkin yleensä lihomaan. 

Vierailija
15/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdevuodet ovat jo mennyttä aikaa kuuskymppisenä

Vierailija
16/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 63v nainen, käyn salilla 5 krt viikossa ja lenkkeilen ison koiran kanssa. Työelämässä olen tietenkin ja vielä vuosia. Ruokahalu on sama kuin ennenkin. En laihdu oikein millään, joskaan en ole kovin lihavaka

Vierailija
17/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sitten hyvä, että vanhana voi herkutella huoletta. Tarkoitan sitten 75+ jos siihen asti elää.

Vierailija
18/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko oikeesti nyt 64-vuotiaasta vai jostain 84-vuotiaasta? 64v on usein vielä työelämässäkin.

Vierailija
19/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä tarinalla hakeutuisivat syöpäselvittelyihin. Ei ole normaalia laihtua yrittämättä laihduttaa.

Vierailija
20/49 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihme ikärasistinen kommentti. Syytä on ollakin virkeä kun tuon ikäiset ovat nykyään vielä täyttä päätä töissäkin! 

Suurin osa 64-vuotiaista EI ole enää työelämässä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan