Lotta 65 kg ei löydä sopivia pyöräilyvaatteita
Lukiko kukaan tätä Iltalehden juttua? Lotalla tuntui olevan vaikea hyväksyä, että kilpapyöräilijöiden kalliit merkkivaatteet ei mahdu hänelle ja kamalaa jos vaatteen kokolapussa lukee L, kun hän on s/m kokoa eikä vaatteet sovi hänen salilla treenatuille reisille.
Olen itse L/XL-kokoa oleva nainen eikä pyöräily ole kyllä ikinä vaatteista jäänyt kiinni, en tunnistanut tätä valitusta ollenkaan. Esim. Craft valmistaa laadukkaita pyöräilyvaatteita ja kyllä niissä koot vastaa ihan täysin kokoaan, mahtuu isommatkin reidet ja takamus helposti pyöräilytrikoisiin.
https://www.iltalehti.fi/treeni/a/7195ffb1-f76c-4571-86fe-c094dfcb2cf4
Kommentit (209)
Vierailija kirjoitti:
Sama, 62 kg 163 cm ja koko XS/S. Olen kyllä urheilullinen. Itse treenaan spinningiä ja kyllä tunnistan tämä ongelman eli s-koon housut ei mahdu.
Jos s-koko ei mahdu niin et ole s-kokoinen. Meinaatko että s-kokoa pitäisi suurentaa. Itse olen 162 cm ja 55 kg ja käytän pääsääntöisesti s-kokoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen nainen itkee someen ja iltapaskaan kun liian pienet vaatteet eivät mahdu päälle eikä hyväksy että syyllinen löytyy peilistä.
Noloimpia juttuja pitkään aikaan.
Kuvien perusteella en kyllä sanoisi ylipainoiseksi.
Joo ihan sopivalta näyttää, ja nelikymppiseksi freesi.
Mutta eihän 161/65 ole S-kokoinen. Ilmeisesti hänellä ei ole ongelmaa pukea ylleen pyöräilykamoja koossa L/XL tai isommat, mutta tarpeeksi isoja ei vaan löydy? Vai eikö ne brändit kelpaa?
Jos hän on valmis maksamaan pyöräilyshortseista joka tapauksessa 300e, niin ompelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1. Osta väärän kokoiset pyöräilyhousut
2. Itke iltapaskalehteen kun oma perse ei mahdu housuihin
3. Saa huomiota
Mitä helvettiä liikkuu päässä?
Ilmeisesti tarkoitus on kertoa, että Minulla on Oikeus olla s-kokoa, mutta vaatevalmistajat eivät Hyväksi sitä.
Kävin kattoon tuon alkuperäisen instapostauksen, mikä oli mielestäni ihan asiallinen ja selvensi paremmin mistä on kysymys.
Iltalehti saanut rakennettua vähän dramaattisemman jutun. Ilmeisesti siis on ylipäätään vaikea löytää pyöräilyvaatteita tarpeeksi isoissa koissa, ja markkinoilla olevat on liian pieniä suomalaiselle lyhyelle 60+ kiloiselle naiselle.
Aina löytyy joku valmistaja ja koko, joka on itselle riittävän hyvä. Ihan turhaa lässytystä.
Vierailija kirjoitti:
Sama, 62 kg 163 cm ja koko XS/S. Olen kyllä urheilullinen. Itse treenaan spinningiä ja kyllä tunnistan tämä ongelman eli s-koon housut ei mahdu.
MINKÄ HELVETIN TAKIA NIIDEN PITÄISI MAHTUA KUN ET OLE S-KOKOINEN? OPETTELE OSTAMAAN ISOMPIA VAATTEITA, ET OLE NIIN SIRO JA PIENI KUIN KUVITTELET.
Vierailija kirjoitti:
Ylipainoinen nainen itkee someen ja iltapaskaan kun liian pienet vaatteet eivät mahdu päälle eikä hyväksy että syyllinen löytyy peilistä.
Noloimpia juttuja pitkään aikaan.
No jos hän on ylipainoinen mielestänne nii ei ole ihme että tinderissä vaan läskit tykkäilee teistä kun pidätte läskinä suunnilleen kaikkia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hassua, että 65 kg (normaalipituinen) olisi S-kokoinen.
Monissa Marimekon koltuissa minun pitää ostaa XS-koko, olen samaa kokoluokkaa niin pituudelta kuin painoltani. Hajoa sinä vain siihen.
Eli paras mekko on se, minkä kokolapussa on pienin arvo, vaikka todellisuudessa olisit kuinka norsu ?
Jos minä olisin vaatekauppias, tilaisin suomimammoille puolijoukkuetelttoja, joiden kokomerkinnät olisi xxs, xs ja sitten "curvydelicious ++ mallisto" koossa S.
Kauppa kävisi kuin siimaa.
No, sinulla on aivot kuin norsulla, niin läskiintyneet kuin olla voi. Mulla on tuo koko mennyt viimeiset parikymmentä vuotta, muilla valmistajilla S-M.
Arto tässä. Olen tuohtunut kun XS-koon pikkarit eivät mahdu, olen 180 cm ja 125 kg. Kassit hiertyvät vereslihalle ja kulli pyrkii ulos pöksyistä koko ajan. Mihin voin valittaa?
Minä olen törmännyt urheiluvaatteita ostaessa sellaiseen ongelmaan, että esimerkiksi treenitrikoot on tehty ns. tasapaksun pötkylän mallisille ihmisille. Minun vartalolle sellaiset eivät käy, koska ne ovat yleensä vyötäröltä aivan liian löysät ja alkavat lököttää.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on kyllä erikoinen keskustelu. Tuntuu että kyse on ensisijaisesti identiteetistä: *minä* on s-kokoinen ihminen ja *minä* käytän vain s-kokoisia vaatteita.
Vaatteen koko määrittyy kuitenkin sen fyysisistä mitoista, ei siihen ommellun lapun kirjaimesta. Jos vaate ei mahdu päälle, on se liian pieni, riippumatta siitä mitä lapussa lukee.
Erikoinen olet itse. Luulisi urheiluvaatteiden noudattavan edes suurinpiirtein muiden vatteiden kokoja, tai sitten S-koko on tarkoitettu täysin anorektikoille.
Mietin että onko 15 kiloa painavampi kokoa s ? Vai onko urheiluvaatteissa muuttunut niissäkin koko merkinnät, että s ei olekaan enää s
Vierailija kirjoitti:
1. Osta väärän kokoiset pyöräilyhousut
2. Itke iltapaskalehteen kun oma perse ei mahdu housuihin
3. Saa huomiota
Mitä helvettiä liikkuu päässä?
Mitä voi odottaa tatuoiduilta naisilta? No, ei kovin paljoa tämän enempää.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa puhuttiin jostain gravel- ja alamäkipyöräilystä, joissa varmasti tarvitaan enemmän täsmävarusteita. Mutta aika pientä ihmisjoukkoa koskettava ongelma kyllä.
Gravelissa ei tarvitse periaatteessa kuin hyvät pehmustetut ajohousut ja tiukan yläosan, hyvin samanlainen asu kuin maantiepyöräilyssä eikä näitä ole mitenkään mahdotonta löytää oikean kokoisina. Alamäkipyöräily onkin sitten eri juttu, kun on kaikenlaisia suojapanssareita, joiden täytyy suojata kehoa jos kaatuu kovassa vauhdissa.
Hei sinä pyöräilijä. Sinä riität. Olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Hyväksy itsesi ja hanki itsellesi sopivat vaatteet. Kaikki järjestyy, eikä tarvitse iltapäivälehtiin mennä.
Seuraavan kerran kun en saa ryyppyputken jälkeen housunnappia kiinni, niin otan yhteyttä iltalehteen ja haukun housujen valmistajan.
HÄPYHUULET HANKAUTUIVAT VERILLE JA TUNSIN KOVAA KIPUA, JOTEN JATKOIN POLKEMISTA KOSKA OLEN HUIPPUÄLYKÄS. SITTEN OTIN YHTEYTTÄ ILTAPÄIVÄLEHTEEN KOSKA S-KOON VAATTEET EIVÄT MAHDU M-KOON VARTALOONI.
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan kerran kun en saa ryyppyputken jälkeen housunnappia kiinni, niin otan yhteyttä iltalehteen ja haukun housujen valmistajan.
Pidemmän ryyppyputken jälkeen tosin voi olla syönyt aika vähän ja kroppa kuivunut entistä laihemmaksi. Voit joutua valittamaan, että housujen koko on liian iso. Miksi s-koko tarvitsee vyön???
Vierailija kirjoitti:
Miksei olisi? Itse olen 163 cm ja 65-66 kg, ja käytän yläosissa kokoa XS, ja alaosissa kokoa S. Mitä hassua siinä on?
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Mä olen 60 kg ja 175 cm ja mullekaan ei aina mahdu s-koko.
Kävin kattoon tuon alkuperäisen instapostauksen, mikä oli mielestäni ihan asiallinen ja selvensi paremmin mistä on kysymys.
Iltalehti saanut rakennettua vähän dramaattisemman jutun. Ilmeisesti siis on ylipäätään vaikea löytää pyöräilyvaatteita tarpeeksi isoissa koissa, ja markkinoilla olevat on liian pieniä suomalaiselle lyhyelle 60+ kiloiselle naiselle.