Lotta 65 kg ei löydä sopivia pyöräilyvaatteita
Lukiko kukaan tätä Iltalehden juttua? Lotalla tuntui olevan vaikea hyväksyä, että kilpapyöräilijöiden kalliit merkkivaatteet ei mahdu hänelle ja kamalaa jos vaatteen kokolapussa lukee L, kun hän on s/m kokoa eikä vaatteet sovi hänen salilla treenatuille reisille.
Olen itse L/XL-kokoa oleva nainen eikä pyöräily ole kyllä ikinä vaatteista jäänyt kiinni, en tunnistanut tätä valitusta ollenkaan. Esim. Craft valmistaa laadukkaita pyöräilyvaatteita ja kyllä niissä koot vastaa ihan täysin kokoaan, mahtuu isommatkin reidet ja takamus helposti pyöräilytrikoisiin.
https://www.iltalehti.fi/treeni/a/7195ffb1-f76c-4571-86fe-c094dfcb2cf4
Kommentit (209)
161cm ja 65kg ei ole S-kokoinen, vaikka hän niin väittäisi. Joku osa kropasta on vähintään paljon isompi. Hänellä selvästi alakroppa. Jaloista voisi ottaa 5-10kg pois, niin sitten hän voisi oikeasti olla S-kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaikilla on nykyään ruma tatuointi? 😢
Se on kato sitä voimaantuneisuutta, ei haluta vahingossakaan miellyttää ketään tuntematonta miestä joten tehdään itsestä kerralla huomattavasti vähemmän viehättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hassua, että 65 kg (normaalipituinen) olisi S-kokoinen.
Monissa Marimekon koltuissa minun pitää ostaa XS-koko, olen samaa kokoluokkaa niin pituudelta kuin painoltani. Hajoa sinä vain siihen.
Eli paras mekko on se, minkä kokolapussa on pienin arvo, vaikka todellisuudessa olisit kuinka norsu ?
Jos minä olisin vaatekauppias, tilaisin suomimammoille puolijoukkuetelttoja, joiden kokomerkinnät olisi xxs, xs ja sitten "curvydelicious ++ mallisto" koossa S.
Kauppa kävisi kuin siimaa.
Marimekon koltut on tunnetusti telttoja, joten voi hyvällä omallatunnolla ottaa sen XS-koon.
Sitten kun pitäisi löytää istuvat vaatteet, niin voikin tulla eteen eri koot. Ja se on ihan normaalia, että yli 60 kiloisella lyhyellä naisella on esimerkiksi iso peppu ja reidet, jotka voivat olla kokoa L/XL kun taas yläosa voi olla selvästi pienempi S.
Itse harrastin myös pyöräilyä aktiivisesti n. 4 vuotta, kunnes lopetin. Ei vaan yksinkertaisesti sovi mun anatomialle. Satulat ei sovi yhteen alapään kanssa 😞. Max 70km lenkit ja pilde ihan tunnoton
Vierailija kirjoitti:
Tämän on kyllä erikoinen keskustelu. Tuntuu että kyse on ensisijaisesti identiteetistä: *minä* on s-kokoinen ihminen ja *minä* käytän vain s-kokoisia vaatteita.
Vaatteen koko määrittyy kuitenkin sen fyysisistä mitoista, ei siihen ommellun lapun kirjaimesta. Jos vaate ei mahdu päälle, on se liian pieni, riippumatta siitä mitä lapussa lukee.
Tämä tosiaan on ihmeellistä. Asia on todella yksinkertainen, mutta jostain syystä niin kovin vaikea ymmärtää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon 60kg ja 163cm, käytän yläosista kokoa XS ja alaosista kokoa S. Riippuu siis täysin ruumiinrakenteesta.
Se, että XS mahtuu päälle ei tarkoita että se näyttäisi hyvältä. Makkarankuoret ja lähes repeilevät saumat eivät kaunista ketään.
1. Osta väärän kokoiset pyöräilyhousut
2. Itke iltapaskalehteen kun oma perse ei mahdu housuihin
3. Saa huomiota
Mitä helvettiä liikkuu päässä?
AHNAS RÖMPSÄ HOTKAISI PYÖRÄN SATULAN, KENEN ON VASTUU?
Ne jotka ihmettelee hintaa. Käykää vaikka 20 kilometrin pyörälenkillä huonolla alustalla jossain shortseissa. Siksi pyöräilyhousuissa on säämiskä ja ne maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Tämän on kyllä erikoinen keskustelu. Tuntuu että kyse on ensisijaisesti identiteetistä: *minä* on s-kokoinen ihminen ja *minä* käytän vain s-kokoisia vaatteita.
Vaatteen koko määrittyy kuitenkin sen fyysisistä mitoista, ei siihen ommellun lapun kirjaimesta. Jos vaate ei mahdu päälle, on se liian pieni, riippumatta siitä mitä lapussa lukee.
Jep. Lisäksi luulisi jokaisen tajuavan, ettei 161cm/65kg eli bmi 25.1 ole S-kokoinen.
Tässä on nyt menty jo aika pitkälle siinä S-kokoisen identiteetissä roikkumisessa, kun Iltalehtikin uutisoi henkilön tilanteesta. :D
Vierailija kirjoitti:
Mä painan 58 kg ja olen kyllä M- kokoinen.
Vierailija kirjoitti:
AHNAS RÖMPSÄ HOTKAISI PYÖRÄN SATULAN, KENEN ON VASTUU?
Pyörävalmistaja kiistää vastuun. Käyttöohjeissa on maininta ja varoitus hotkaisun mahdollisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
3. Saa huomiota
Normaali ihminen palauttaisi nämä itsekseen nettikauppaan ja kokeilisi isompaa kokoa tai eri merkkiä. Mutta pitää saada oma 15 min hetki julkisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa puhuttiin jostain gravel- ja alamäkipyöräilystä, joissa varmasti tarvitaan enemmän täsmävarusteita. Mutta aika pientä ihmisjoukkoa koskettava ongelma kyllä.
Verkkareissa ei voi alamäkipyöräily harrastaa? Miksei voi?
Miksi niitä verkkareita tuputetaan joka ketjussa urheiluvaatteeksi, vai onko tämä joku vitsi mitä en tajua :D juostessa ne lerpattaa, hiertyy, kiertyy ja valuu alas, ellei niitä vedä niin kireälle ja ylös että lörppö collegekangas hilautuu perävakoon muhimaan. Ihan järkyttävän epämukavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Aika hassua, että 65 kg (normaalipituinen) olisi S-kokoinen.
Mä painan 58 kg ja olen kyllä M- kokoinen.
Ootko sinkku 🙂
Vierailija kirjoitti:
No itse olen kyllä havainnut urheiluvaatteissa saman kuin Lotta: tunnen itseni kokomerkintöjen perusteella jättiläiseksi urheiluvaatteissa esim. just pyöräilyvaatteet (Craft ei ole se merkki, jota pyöräilyyn panostava käyttää) ja vaellustamineissa (Fjällräven yms.)
Eiköhän ne tehdä kiinassa ja kiinamitoituksella, ihan samoin kuin kaikki muukin nykypäivänä. Jopa marimekon laukut, tulee jostain intian hikipajoista. Se siitä suomalaisesta brändistä.
Vierailija kirjoitti:
Itse harrastin myös pyöräilyä aktiivisesti n. 4 vuotta, kunnes lopetin. Ei vaan yksinkertaisesti sovi mun anatomialle. Satulat ei sovi yhteen alapään kanssa 😞. Max 70km lenkit ja pilde ihan tunnoton
Kauan kuitenkin jaksoit, joten hatunnosto sinulle ja pildellesi siitä.
Vierailija kirjoitti:
3. Saa huomiota
Olisko hällä OnlyFans tili pistetty pystyyn? Tuntuu että kertoi lehdessä lukija sitten siilien silitysharrastuksestaan tai ruohonleikkuusta kynsisaksilla, niin aina taustalla on se että halutaan näkyvyyttä OF tilille...
Vierailija kirjoitti:
3. Saa huomiota
Ilmeisesti tarkoitus on kertoa, että Minulla on Oikeus olla s-kokoa, mutta vaatevalmistajat eivät Hyväksi sitä.
Miksi tuon pitää sitten väkisin mahtua siihen s-kokoon. Ostaisi sen kokoisia vaatteita mitkä sopii päälle. En yhtään ymmärrä Lotan ongelmaa.