Työttömällä tutulle menee 500€/kk ruokakauppaan, minulla keskituloisella ei ole varaa kuin 200€/kk käyttää ruokaan!
Kommentit (168)
Eli hänestä on enemmän hyötyä kuin sinusta persaukisesta.
Kyllä minimi on 350 euroa itsellä. Olen ostanut vesimeloneja jo 60 eurolla tässä 3 viikon aikana. Rahaa saa kalaa kalastamalla ja myymällä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko asia muuten sinulle ja jos, miksi kuuluu ?
Kai saa yhteiskunnan epäkohdista keskustella?
ap
Mikä tässä on epäkohta? Sinulla on jotain muita menoja eli ostat/maksat jotain muuta, työtön tuttusi ilmeisesti laittaa kaikki rahansa ruokaan. Nimittäin eipä hänelle käyttörahaa juurikaan tuon jälkeen jää. Vai onko hänellä iso perhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk on ok summa yhdelle ruokaan.Mihin sitten raha menee jos ei ole varaa enempään?Siis työssäkäyvällä?
Vuokra, vesi, sähkö, bussikortti
ap
Näihin saat menemään 3800e?
Minulla jää 4000€ palkasta vähän yli 1000€ käteen verojen ja ulosoton jälkeen
ap
Ulosotto on kallis homma. Ei kannata päätyä ulosottoon, niin ei tarvitse tuensaajia kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joopa taas. Että alle kuudensadan työttömyyskorvauksesta laittaa 500€/kk vain ja ainoastaan ruokaan. Ihan varmasti juu.
0/5.
Ja vaihtoehdot on? Tarkennus tietenkin paikallaan. Pieni osa siitä menee wc-paperiin, shampooseen, roskispusseihin tms. Samalla ruokakauppareissulla siinä kaupassa. Olen hintatietoinen. Noihin mainittuihin ei sinänsä paljoa/kk mene rahaa.
Vaihtoehdot? Minäpä kerron; osta vähemmän ja halvempaa. Niin minä teen. Olen työtön ja kauhistus, mulla on koira, mitä kuulemma ei saa olla jos työttömäksi jää. Kenellekään ei tule mieleen, että elämäntilanteet voi muuttua, enkä tosta noin vaan anna pois parasta ystävääni siksi koska duunia ei ole enää.
Mutta siis asiaan. Asun yksin, kustannan siis vain omani ja koirani menot. Ja nyt puhutaan koiran kokoisesta koirasta, ei taskuun mahtuvasta. Ruoka ja pesuaineet, niihin menee noin 350€/kk. En usko hetkeäkään, että joku työtön voisi olla niin urpo, että upottaa pelkkään ruokaan viisi sataa euroa kuukaudessa. Tai sitten on todella syömishäiriöinen.
Helvetin huonosti olet taloutesi hoitanut, jos olet noin tiukoilla.
Trolli aloittaja. Huono sellainen.
Linkkasin aloituksen hallitukselle
200e/kk on ok summa yhdelle ruokaan.Mihin sitten raha menee jos ei ole varaa enempään?Siis työssäkäyvällä?
ap
ap
Laskuri näyttäisi, että sinulle pitäisi jäädä 1860 euroa. Mutta keksitty juttuhan tämä olikin. Haluat vain taas mustamaalata työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
Ulosotto on kallis homma. Ei kannata päätyä ulosottoon, niin ei tarvitse tuensaajia kadehtia.
Ap:n ulosottokin on varmasti työttömien vika. Työtön Suomessa: niin vähän valtaa ja pitäisi silti olla vastuussa kaikesta. Yhteiskunnan syntipukki nro 1.
Rahankäyttö on jännä laji. Toinen voi ostaa satasella kuukausittain vaatteita, mutta toinen tekee 1200 euron lomamatkan vuosittain, Luultavasti kumpikin ihmettelisi toista "ei mulla vain olisi varaa". En lähtisi vertailemaan kahden ihmisen rahankäyttöä vaan perkaisin oman kulutuksen läpi, että mihin minun rahat menee. Kun tietäisin mihin rahani käytän, niin miettisin minkä voi lopettaa kokonaan ja minkä voisin saada halvemmallakin.
Vierailija kirjoitti:
Linkkasin aloituksen hallitukselle
Oletko varma, ettei aloitus ole hallitukselta lähtöisin? Se ei minua ainakaan yllättäisi.
Millä rahalla? Ainakaan toimeentulotuesta ei edes jää noin paljoa ja sillä on kustannettava kaikki elinkustannukset. Kuulostaa fantasialangalta.
Työtönhän voi saada vaikka 10k euroa kuussa rahaa vuokrista.
Ja vaihtoehdot on? Tarkennus tietenkin paikallaan. Pieni osa siitä menee wc-paperiin, shampooseen, roskispusseihin tms. Samalla ruokakauppareissulla siinä kaupassa. Olen hintatietoinen. Noihin mainittuihin ei sinänsä paljoa/kk mene rahaa.