Työttömällä tutulle menee 500€/kk ruokakauppaan, minulla keskituloisella ei ole varaa kuin 200€/kk käyttää ruokaan!
Kommentit (168)
Jotenkin pettynyt AV palstaan kun ensimmäisen kerran avaa, ja taas se perus 2 aloitusta tuista ja ties mistä paskasta. Molemmat aloitukset täyttä porvoota ja silti jotkut uunot vielä haksahtaa niihin. Jessus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on liikaa asuntovelkaa.
Ei ole asuntovelkaa koska pankki ei myönnä lainaa, vuokralla olen.
ap
Silloin saat asumistukea ja toimeentulotukea palkkasi ollessa pieni eli saman rahan kuin työtön ystäväsi.
Palkkani 4000€/kk, en saa mitään tukia todellakaan!
ap
Tuosta ei riitä kuin vuokraan, sähköön, puhelimeen, bussikorttiin ja 200 e ruokaan. Joopa joo.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin työtön niin jäisi asumiskulujen jälkeen ruokaan ja lääkkeisiin yms alle 100€/kk. Katsopas kun kaikki työttömät ei saa tukia (oikeen monikossa) vaan pelkän työmarkkinatuen josta maksetaan myös vastike ja laina.
Näin se on. Mulla jää vuokran (sähkö + vesi) jälkeen käyttörahaa vähän yli satanen kuussa. Velaksi joudun elämään.
Itsekin aion kohta elää mukavaa työttömän elämää. Ikää nyt 57 ja irtisanominen astuu voimaan lokakuussa (6kk irtisanomisaika). Aion tän 6kk nostaa palkkaa tekemättä oikein yhtään mitään. Välillä saikutan ja töissä ollessa puuhailen pääasiassa omiani. Lokakuusta lähtien nostelen sen max määrän ansiosidonnaista ilman mitään aikomusta mennä töihin.
Asunto on oma, sijoituksia n 600k ja 66-vuotiaana odottaa n 3k eläke. Hyvin tulen pärjäämään turha stressata. Asunnon varmaan myyn ja muutan vuokralle. Talvet jossain leudommassa ilmanalassa.
Porsche.