Työttömällä tutulle menee 500€/kk ruokakauppaan, minulla keskituloisella ei ole varaa kuin 200€/kk käyttää ruokaan!
Kommentit (168)
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä muiden kanssa, ihan sairasta, että minun selkänahasta nämäkin tuet on revitty eikä minulla ole laittaa 500e ruokaan joka kuukausi !
Todennäköisesti et kuulu ylimpään 10% joka maksaa 90% kaikista verorahoista, joten sinun osuutesi tässä on melko olematon. Toiseksi, jos työssäkäydessä maksat(ja niin kun maksatkin) työttömyysakuutusmaksua, niin silloin on rahat ansaittu.
Tuet ei ole liian suuret vaan ne oli ihan liian pienet ennestäänkin. Sun tuttavasi on mies, eikö olekin, ja pilalle passattu, kädetön mies, joka ei osaa edes perunoita kuoria. Enkä ota kantaa siihen, pitääkö ne kuoria, mutta jos ei osaa, on melko käsi.
Ruuan raaka-aineet on edullisia, mutta ruuanlaittotaito olisi pitänyt oppia lapsesta saakka. Tulee kalliiksi se, ettei osaa vaan hakee jotain vtun maksalaatikkoa kaupasta tai valmista muusia ja lihapullia. Aikuisenakin voi opetella, mutta se taas edellyttää sisälukutaitoa ja tiedonhakuvalmiuksia, joita kaikilla kuupoilla ei ole.
Älkää kasvattako pojistanne kädettömiä ja aivottomia. Tyttäriltähän te jopa odotatte osaamista, eikö.
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä muiden kanssa, ihan sairasta, että minun selkänahasta nämäkin tuet on revitty eikä minulla ole laittaa 500e ruokaan joka kuukausi !
Sun selkänahasta mitään revitä. Jos sulla noin huono palkka on niin et maksa paljon verojakaan.
No ei kyllä käytä noin paljoa ruokaan jos ei ole perheellinen.
Joillakin menee 500 eurosta asumisen maksuja ja laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk on ok summa yhdelle ruokaan.Mihin sitten raha menee jos ei ole varaa enempään?Siis työssäkäyvällä?
Vuokra, vesi, sähkö, bussikortti
ap
Näihin saat menemään 3800e?
Minulla jää 4000€ palkasta vähän yli 1000€ käteen verojen ja ulosoton jälkeen
ap
Joopa taas. Että alle kuudensadan työttömyyskorvauksesta laittaa 500€/kk vain ja ainoastaan ruokaan. Ihan varmasti juu.
0/5.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
200e/kk on ok summa yhdelle ruokaan.Mihin sitten raha menee jos ei ole varaa enempään?Siis työssäkäyvällä?
ap
ap
Ja sekin on sinusta varmaan työttömien vika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Kyllä on joillain menoja, mulla ei ole noista kuin sähkö.
Mullakin menee ruokaan sis. pesuaineet ja paperit 500-700€/kk. En ole työtön. Ostan joka kerta tuoreita marjoja, kalaa mitä nyt sattuu mieli tekemään. Ja ihan yksin elän ja asun..
Vierailija kirjoitti:
Pienituloisen eläkeläisen ruokarahat jää alle huntin/kk. Kaiken lisäksi taas on jo uhattu kajota eläkkeisiin! Työkyvyttömyys eläkkeestä käteen jää 641,78/kk. katotaas mitä tällä kertaa otetaan pois, viimeks 2021 lähti kerralla lähes 14%, vajaa puolivuotta sen jälkeen uutisoitiin miten isoihin eläkkeisiin tuli lisää lähes 1200€/kk....näin Suomi nousuun, niiltä pois joilla rahat menee kulutukseen, ja niille lisää joille ne jää pankkiin...TÄYDESSÄ RISTIRIIDASSA NORMAALIN TALOUSHALLINNON KANSSA! Pemalauta jurkele, paappaa kiukuttaa...
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako tänne mitään sarkastista kirjoittaakaan kun +60% ottaa näköjään sen tosissaan. Onko medianlukutaito oikeasti tällä tasolla täällä?
Kannattaisiko minun vain poistua
Elä suotta...jäähän se 40%, ei kaikkea voi saada!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
ap
No jää sitten työttömäksi niin voi käyttää 500e ruokaan.
Ap unohti mainita että kaverilla (mielikuvitus, ei ap:lla oikeita kavereita) on perhe ja tuo 500 e sisältää useamman henkilön ruuat. Ap sen sijaan on yksinasuja, joten 200 e on ihan ok. Ihmettelen kuitenkin jos ap:n tulot on 4000 e kuukaudessa etteikö ruokaan jäisi enempää kuin 200. Taitaa ap hakea ruokajonosta ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
No ei kyllä käytä noin paljoa ruokaan jos ei ole perheellinen.
Sitä minäkin! Syömällä sisäfilettä ja juomalla punkkua aamupalaksi, lounaaksi, päivälliseksi, illalliseksi sekä iltapalalla ei saa kulutettua 500€/ 1hlö. Kokonainenperhekin syö tuolla summalla tosi hyvin jos tekee kotiruokaa!
Silloin kun olin työtön, mulle jäi käteen se toimeentulotuen perusosa.
Eli joku 480€/kk mitä se silloin joskus oli.
Kyllä mulla 350€ meni ruokaan kuussa, kun halusin voida hyvin huolimatta työttömyydestä. Kirppikseltä ostin vaatteet.
Vertasin tosin Lidlin ostoksia 10v aikavälillä ihan hiljattain, kun löysin vanhan kuitin vuodelta 2015. Ostin samat tuotteet (hedelmiä, marjoja, proteiinia, kasviksia, juureksia, perunaa, rahkaa tms.), ja hinta oli 73€ kuitilla. Tänä vuonna maksoin 120€.
Jos olisin edelleen työtön, niin melkoisesti köyhtyisi ruokavalio.
Jos ei ole kuin tt-tuki, ei asumistukea, leikkuri 40%, ei ole enää ruokarahaa ollenkaan. Asumisen hinta on kova ja muut rahastajat.