Lapsi sairastui ennen lomaa ex kieltäytyy hoitamasta
Siis enpä olisi uskonut kirjoittavani tätä, mutta.. meillä alakoulu ikäinen lapsi exän kanssa, ollaan jo useampi vuosi jaettu huoltajuus ja ihan ok on mennyt, ollaan pystytty kommunikoimaan ja välit ihan perus hyvät. Exällä uusi perhe ja kaksi pienempää lasta, mulla myös uusi kumppani, mutta ei asuta yhdessä.
Lapsi on siis ollut loman alun tähän asti mun kanssa, pidin töistä lomaa, reissattiin ja osan aikaa lapsi oli mun sukulaisten luona, ettei tarvinnut olla yksin päiväsellä. Mulla jatkui nyt työt ja lapsen oli tarkoitus viettää loppu loma exän perheen kanssa, he ovat varanneet ulkomaan matkan, aika pitkät lennot, on suunniteltu jo talvesta lähtien. No nyt reilu viikko ennen kuin heidän on tarkoitus lähteä, lapsi mursi jalkansa. Koko jalka kipsissä, kepeillä pääsee just ja just könkkäämään. Lääkäri ei suosittele mitään lentoja saati lomaa jossain ulkomailla jne. Lapsi surun murtama, oli odottanut niin paljon tätä.
Nyt exä on sitä mieltä, että lapsi jää mun hoitoon ja hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle, kaikki maksettu ja buukattu, uusi puoliso ei halua lähteä yksin heidän kahden lapsen kanssa. Minulla se ongelma, että olen töissä, mulla ei ole järjestää lapselle hoitoa, ei voi olla jalka paketissa yksin kotona kaiket päivät. Mulla myös kaksi yön yli työmatkaa. Lisäksi olen elokuun alussa varannut ja maksanut mun puolison kanssa yhteisen miniloman. Ja olen siis jo ollut koko loman tähän asti lapsen kanssa ja hän myös odottaa, että pääsisi viettämään aikaa toisen vanhemman kanssa.
Ex ei liikahda pätkääkään, pitää kiinni siitä, että hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle. Mitä voin tehdä?? Mietin yhteydenottoa johonkin sossuun tms (mihin?), jos ei pystytä tätä selvittämään.
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolimatta siitä kuka hoitaa lasta nyt, lapsen pitäisi saada uusi matka isän kanssa vaikka syyslomalla, niin että pettymys lieventyisi.
Mistä lähtien lahjonta on parantanut lapsen henkisiä haavoja?
Eiköhän tuommoinen laatuloma olisi lapsellekin mieleen, jos tosiaan pääsis isänsä kanssa kaksin. Voittaa mennen tulleen uusperhelomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huolimatta siitä kuka hoitaa lasta nyt, lapsen pitäisi saada uusi matka isän kanssa vaikka syyslomalla, niin että pettymys lieventyisi.
Se varmaan onnistuu jos muu perhe pääsee matkalle nyt. Jos koko perhe joutuu perumaan matkan, niin isänhän pitää ostaa koko porukalle korvaava reissu ja siinä menee luultavasti kauan aikaa ennekuin se onnistuu. (Koska matka oli kauan odotettu ja suunniteltu, tuskin isällä on varaa joka vuosi tällaisia reissuja tehdä).
Fiksu matkaajalla on kattava matkavakuutus, että niillä rahoilla varmaan se seuraava reissu onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lähtien lahjonta on parantanut lapsen henkisiä haavoja?
Eiköhän tuommoinen laatuloma olisi lapsellekin mieleen, jos tosiaan pääsis isänsä kanssa kaksin. Voittaa mennen tulleen uusperhelomat.
Eihän se isä tuollaiselle lähde, kun vaimo vaatii, että pitää ottaa kaikki mukaan.
Vierailija kirjoitti:
joo, sossuun yhteys 👍👍👍👍👍
Eli jos en saa tahtoani läpi, tulee viranomaisasia?
Onpa hankala tilanne kaikkien kannalta! Mä en näe kuin kaksi vaihtoehtoa; lapsi lähtee lomalle mukaan jalasta huolimatta tai sitten koko perheen matka perutaan. Kumpikin vaihtoehtoa varmasti onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Miten tämä uusioperhe toimisi siinä tilanteessa, jos heidän lapselta olisi murtunut jalka?
Kaikkihan riippuu siitä miten ja mistä jalka on murtunut. Tässä tapauksessa lääkäri ei ollut suositellut lomaa koko jalan kipsin kanssa. Vanhemmat päättivät kunnioittaa lääkärin päätöstä.
Siis lähes kukaan ei täällä ymmärrä, että ap:n lapsi tuntee itsensä ulkopuoliseksi, kun muut lähtevät matkalle ja hän ei. Sitä ei välttämättä korjata uusilla matkoilla ja sirkustempuilla.
Kyllä hyvät vakuutukset korvaavat koko perheen reissun, jos joku sairastuu.
Joku kysyi että mitä jos exän uuden petheen lapsista joku sairastuisi ennen matkaa. Palstalaisten logiikan mukaan tämäkin lapsi tungettaisiin jonnekin muualle hoitoon (exän nyxän sukulaisille ehkä) ja sitten eikun matkaan. Vähän kyllä epäilen että sitten jäätäisiin porukalla kotiin kun "kaikki" eivät pääse!
Täällä ilmeisesti kuvitellaan, että vanhemmalla on mahdollisuus järjestää jotain korvaavia matkoja tuosta noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis lähes kukaan ei täällä ymmärrä, että ap:n lapsi tuntee itsensä ulkopuoliseksi, kun muut lähtevät matkalle ja hän ei. Sitä ei välttämättä korjata uusilla matkoilla ja sirkustempuilla.
Ap:n lapselle tulee siis paha mieli, onpa ikävää. Entä ne kaksi muuta lasta, eikö heidän pahalla mielellä ole väliä jos eivät pääse matkalle?
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikkihan tuon nyt ymmärsi. Se on vaan valitettava sivujuonne, jonka kanssa lapsen pitää oppia elämään.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ilmeisesti kuvitellaan, että vanhemmalla on mahdollisuus järjestää jotain korvaavia matkoja tuosta noin vaan.
Miksei olisi? matkavakuutuksesta rahat ja lomaa saa töistä, kun tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo, sossuun yhteys 👍👍👍👍👍
Eli jos en saa tahtoani läpi, tulee viranomaisasia?
Eihän kyse ole siitä vaan siitä ettei isä tee osuuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Kai se siellä reissussa pärjää sen saman kuin kotonakin.
Särkevän jalan kanssa helteessä. Ahtaassa lentokoneessa. Et joko ole ollut kipsattuna tai et ole mataillut.
Jo on ongelma. Mun exä ei ole ikinä suostunut edes tapaamaan lasta, saatikka hoitamaan. Elarit maksaa, mitään yhteyttä ei pidä. Syynä uusi puoliso, joka pelkää, että rahaa valuu lapselle, jos tapailevat. Exä suostuu kaikkiin hänen määräyksiinsä. Yksin hoidan lapsen asiat. Lastenvalvojan mukaan, jollei etävanhempi halua tavata lasta, ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ei täällä kuvitella mitään. Mutta onhan se nyt ihan helkkarin surullista että joku ulkomaanmatka menee oman lapsen edelle. Isä pakenee vastuutaan ja te täällä alapeukutatte kun isältä vaaditaan myös sitoutumista lapsensa hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikkihan tuon nyt ymmärsi. Se on vaan valitettava sivujuonne, jonka kanssa lapsen pitää oppia elämään.
Vanhempana sun pitää myös tilanteiden mukaan pystyä asennoitua siihen että joskus ne matkat vaan pitää perua ja sen kanssa on pystyttävä elämään. Miten joku etelänreissu menee oman lapsen edelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:n lapselle tulee siis paha mieli, onpa ikävää. Entä ne kaksi muuta lasta, eikö heidän pahalla mielellä ole väliä jos eivät pääse matkalle?
Aha, eli heidän ei tarvitse pystyä oppimaan elää pettymysten kanssa, ainoastaan sen, joka joutuu jäämään matkalta pois?
Kyllä se on isä joka jää hoitovuoroaan Suomeen pitämään. Äiti jo oman osuutensa tehnyt ja pitänyt yhteisen loman lapsen kanssa.