Lapsi sairastui ennen lomaa ex kieltäytyy hoitamasta
Siis enpä olisi uskonut kirjoittavani tätä, mutta.. meillä alakoulu ikäinen lapsi exän kanssa, ollaan jo useampi vuosi jaettu huoltajuus ja ihan ok on mennyt, ollaan pystytty kommunikoimaan ja välit ihan perus hyvät. Exällä uusi perhe ja kaksi pienempää lasta, mulla myös uusi kumppani, mutta ei asuta yhdessä.
Lapsi on siis ollut loman alun tähän asti mun kanssa, pidin töistä lomaa, reissattiin ja osan aikaa lapsi oli mun sukulaisten luona, ettei tarvinnut olla yksin päiväsellä. Mulla jatkui nyt työt ja lapsen oli tarkoitus viettää loppu loma exän perheen kanssa, he ovat varanneet ulkomaan matkan, aika pitkät lennot, on suunniteltu jo talvesta lähtien. No nyt reilu viikko ennen kuin heidän on tarkoitus lähteä, lapsi mursi jalkansa. Koko jalka kipsissä, kepeillä pääsee just ja just könkkäämään. Lääkäri ei suosittele mitään lentoja saati lomaa jossain ulkomailla jne. Lapsi surun murtama, oli odottanut niin paljon tätä.
Nyt exä on sitä mieltä, että lapsi jää mun hoitoon ja hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle, kaikki maksettu ja buukattu, uusi puoliso ei halua lähteä yksin heidän kahden lapsen kanssa. Minulla se ongelma, että olen töissä, mulla ei ole järjestää lapselle hoitoa, ei voi olla jalka paketissa yksin kotona kaiket päivät. Mulla myös kaksi yön yli työmatkaa. Lisäksi olen elokuun alussa varannut ja maksanut mun puolison kanssa yhteisen miniloman. Ja olen siis jo ollut koko loman tähän asti lapsen kanssa ja hän myös odottaa, että pääsisi viettämään aikaa toisen vanhemman kanssa.
Ex ei liikahda pätkääkään, pitää kiinni siitä, että hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle. Mitä voin tehdä?? Mietin yhteydenottoa johonkin sossuun tms (mihin?), jos ei pystytä tätä selvittämään.
Kommentit (580)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo, sossuun yhteys 👍👍👍👍👍
Eli jos en saa tahtoani läpi, tulee viranomaisasia?
Eihän kyse ole siitä vaan siitä ettei isä tee osuuttaan.
Isä on ap.n mukaan tehnyt vuosia osuutensa. Johan siinä sossut nauraisivat pihalle, jos tällaisen "ongelman" vuoksi yhteyttä otettaisiin.
Matkavakuutuksest asiaa rahat takaisin, lääkärintodistuksella, koska lapsi ei voi lentää.
Tosin tämä on saman satutädin uusperhe-viha-aloitus kuin se aiempi, missä lapsi on 3 viikkoa isällään lomalla ja uusi vaimo ei jaksa lasta. Ihan sama tyyli tarinoida
Vierailija kirjoitti:
Joku kysyi että mitä jos exän uuden petheen lapsista joku sairastuisi ennen matkaa. Palstalaisten logiikan mukaan tämäkin lapsi tungettaisiin jonnekin muualle hoitoon (exän nyxän sukulaisille ehkä) ja sitten eikun matkaan. Vähän kyllä epäilen että sitten jäätäisiin porukalla kotiin kun "kaikki" eivät pääse!
Jos alunperinkin toinen vanhempi olisi jäämässä kotiin, niinkuin tässä äiti nyt on, niin tietysti muut lähtisivät ja sairastunut menisi toiselle vanhemmalleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tuo peukku-kommentti ollut sarkasmia. :)
Vierailija kirjoitti:
Se siitä tulee kun pariudutaan ja erotaan hetken mielijohteesta. Kärsi, ap, kärsi!
Toivottavasti saat väkivaltaisen/alkoholisti/persoonallisuushäiriö sen/pettävän tai muuten todella hankalan puolison, jotta voi erota "hetken mielijohteesta"
Idiootti
Kumpikaan vanhemmista ei vaikuta huolestuneelta lapsen terveydestä. Kiinnostaako ketään paraneeko lapsen jalka?
Aikuiset vaan vinkuvat, että mun matka, mun työt, mun rahat, mun vapaa-aika, yhyy yhyy, epistä jos pitää hoitaa omaa lasta..
Jos lapsi on loppuloman isällä, ei kait matka kestää kuukautta
Matkan jälkeen isälle
Ap varmaan kuuluu näihin jotka jättävät lapsen sairaalan aulaan jos etä sinne joutuu kuoleman kielissä kun SE ON SUN VIIKKO NYT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lähes kukaan ei täällä ymmärrä, että ap:n lapsi tuntee itsensä ulkopuoliseksi, kun muut lähtevät matkalle ja hän ei. Sitä ei välttämättä korjata uusilla matkoilla ja sirkustempuilla.
Siis kaikkihan tuon nyt ymmärsi. Se on vaan valitettava sivujuonne, jonka kanssa lapsen pitää oppia elämään.
Vanhempana sun pitää myös tilanteiden mukaan pystyä asennoitua siihen että joskus ne matkat vaan pitää perua ja sen kanssa on pystyttävä elämään. Miten joku etelänreissu menee oman lapsen edelle?
Että tämä yksi lapsi on pyhä ja kaikki menee hänen edelleen? Miehellä on vaimo ja kaksi muutakin lasta. Heidänkin elämänsä lasketaan. Ja kyllä demokratiassa enemmistö määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kyse ole siitä vaan siitä ettei isä tee osuuttaan.
Isä on ap.n mukaan tehnyt vuosia osuutensa. Johan siinä sossut nauraisivat pihalle, jos tällaisen "ongelman" vuoksi yhteyttä otettaisiin.
No voi herrajumala, mitaliko isälle pitäisi ojentaa että on suoriutunut tähän asti osuudestaan? Jos nyt on isän vuoro olla lapsen kanssa niin ei mahda mitään, onnettomuuksia ja sairastumisia vaan sattuu, ei ne kysele ajankohtaa, vakuutukset on sitä varten. Suomessakin nyt ihan kunnon helteet. Mökki viikoksi että kaikki pääsee nauttimaan. En ikinä laittaisi omaa matkaa tärkeysjärjestyksessä lapsen edelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis lähes kukaan ei täällä ymmärrä, että ap:n lapsi tuntee itsensä ulkopuoliseksi, kun muut lähtevät matkalle ja hän ei. Sitä ei välttämättä korjata uusilla matkoilla ja sirkustempuilla.
Siis kaikkihan tuon nyt ymmärsi. Se on vaan valitettava sivujuonne, jonka kanssa lapsen pitää oppia elämään.
Vanhempana sun pitää myös tilanteiden mukaan pystyä asennoitua siihen että joskus ne matkat vaan pitää perua ja sen kanssa on pystyttävä elämään. Miten joku etelänreissu menee oman lapsen edelle?
Että tämä yksi lapsi on pyhä ja kaikki menee hänen edelleen? Miehellä on vaimo ja kaksi muutakin lasta. Heidänkin elämänsä lasketaan. Ja kyllä demokratiassa enemmistö määrää.
Ei mene kaikki edelle. Vaimo voi mennä muiden lasten kanssa, ja isä jää kotiin yhden kanssa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä myös kaksi omaa lasta kyseessä, joilta loma perutaan yhden vuoksi. Eli kuka lapsi nyt menee kenenkin edelle.
Ei meillä ikinä olla lähdetty osissa reissuun. Jos joku on sairastunut niin vakuutuksesta rahat takaisin ja jääty kotiin ja keksitty muuta kivaa tekemistä. Ideana on kuitenkin lähteä reissuun yhdessä, eikä kokemus ole sama, jos kaikki eivät ole mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan siinä myös kaksi omaa lasta kyseessä, joilta loma perutaan yhden vuoksi. Eli kuka lapsi nyt menee kenenkin edelle.
Lasten pitäisi olla tasa-arvoisia. Kaikki mukaan tai ei mennä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsi ei koe itseään ulkopuoliseksi kun vanhemmat riitelevät siitä kumman täytyy ottaa lapsi seuraavien parin viikon ajaksi 🤷
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos kyse oisi tämän uuden vaimon lapsesta, määräisikö enemmistö silloinkin?
Olisiko mahdollista exän ja lapsen lähteä myöhemmin kahden kesken pienelle viikonloppureissulle, kun tämä reissu lapselta nyt peruuntuu? Tilanne on varmasti vaikea kummallekin osapuolelle, mutta lapsi ei joka tapauksessa pääse reissuun huolimatta siitä, kuka lasta reissun ajan hoitaa. Jos se helpottaisi lapsen mielipahaa, kun tietää pääsevänsä myöhemmin reissun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Äiti, joka ei halua hoitaa lastaan ja toinen äiti, joka on kykene reissaamaan ilman miestään. Sanaton... Vetäkää vaikka pitkällä tikulla kumpi sen jalkapotilaan nyt saa loppukesäksi vaivoikseen.
Jaaa-a , töihinkö se äiti sen lapsen mukaan ottaa? jos hoidot olivat sovittu kesän osalta näin niin isän vastuu on hoitaa lasta vuorollaan tai ainakin järjestää järkevä hoito systeemi lomansa ajaksi. puhumalla ja sopimalla asia olisi tietysti paras hoitaa. kurjaa lapselle että joutuu jo jäämään lomareissulta niin fiksut vanhemmat järjestäisivät hänelle jotain extraa viimeistään kun jalka kunnossa. ymmärrän myös että isä haluaa reissulle toisten lasten kanssa, kyllähän sielläkin on odotettu. nyt joustoa ja fiksuuttaa molemmilta niin asia lienee hoituu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isä jää hoitamaan yhtä lastaan ja uusi rouva voi halutessaan matkustaa kohteeseen omien lastensa kanssa.
Lapset pettyy jos ei lähdetä = vanhempien itsekkyyttä, eikä lasten etujen ajattelemista.