Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sairastui ennen lomaa ex kieltäytyy hoitamasta

Vierailija
13.07.2025 |

Siis enpä olisi uskonut kirjoittavani tätä, mutta.. meillä alakoulu ikäinen lapsi exän kanssa, ollaan jo useampi vuosi jaettu huoltajuus ja ihan ok on mennyt, ollaan pystytty kommunikoimaan ja välit ihan perus hyvät. Exällä uusi perhe ja kaksi pienempää lasta, mulla myös uusi kumppani, mutta ei asuta yhdessä. 

Lapsi on siis ollut loman alun tähän asti mun kanssa, pidin töistä lomaa, reissattiin ja osan aikaa lapsi oli mun sukulaisten luona, ettei tarvinnut olla yksin päiväsellä. Mulla jatkui nyt työt ja lapsen oli tarkoitus viettää loppu loma exän perheen kanssa, he ovat varanneet ulkomaan matkan, aika pitkät lennot, on suunniteltu jo talvesta lähtien. No nyt reilu viikko ennen kuin heidän on tarkoitus lähteä, lapsi mursi jalkansa. Koko jalka kipsissä, kepeillä pääsee just ja just könkkäämään. Lääkäri ei suosittele mitään lentoja saati lomaa jossain ulkomailla jne. Lapsi surun murtama, oli odottanut niin paljon tätä.

Nyt exä on sitä mieltä, että lapsi jää mun hoitoon ja hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle, kaikki maksettu ja buukattu, uusi puoliso ei halua lähteä yksin heidän kahden lapsen kanssa. Minulla se ongelma, että olen töissä, mulla ei ole järjestää lapselle hoitoa, ei voi olla jalka paketissa yksin kotona kaiket päivät. Mulla myös kaksi yön yli työmatkaa. Lisäksi olen elokuun alussa varannut ja maksanut mun puolison kanssa yhteisen miniloman. Ja olen siis jo ollut koko loman tähän asti lapsen kanssa ja hän myös odottaa, että pääsisi viettämään aikaa toisen vanhemman kanssa. 

Ex ei liikahda pätkääkään, pitää kiinni siitä, että hän lähtee uuden perheensä kanssa lomalle. Mitä voin tehdä?? Mietin yhteydenottoa johonkin sossuun tms (mihin?), jos ei pystytä tätä selvittämään. 

Kommentit (580)

Vierailija
21/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti, joka ei halua hoitaa lastaan ja toinen äiti, joka on kykene reissaamaan ilman miestään. Sanaton... Vetäkää vaikka pitkällä tikulla kumpi sen jalkapotilaan nyt saa loppukesäksi vaivoikseen.

Tekstistä ei käy ilmi onko kyseessä isä vai äiti. Miksi oletat, että ap on äiti?

Totta. Sukupuolella ei ole väliä. Kyseessä on kuitenkin vanhemmat, joista kukaan ei halua olla yksin lastensa kanssa. Tässä on 3 aikuista kuitenkin sopassa, joista kukaan ei halua joustaa mihinkään suuntaan. 

Vierailija
22/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se siitä tulee kun pariudutaan ja erotaan hetken mielijohteesta. Kärsi, ap, kärsi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"...osan aikaa lapsi oli mun sukulaisten luona, ettei tarvinnut olla yksin päiväsellä."

Pyydä näitä sukulaisia avuksi. 

No ei mun sukulaisilla ole koko kesää mahdollista auttaa, ovat jo tosi paljon auttaneet, että alkukesä saatiin järjestettyä. Enkä kyllä ymmärrä miksi mun suvun pitäisi taas rientää apuun kun lapsen toisen vanhemman vastuuvuoro on alkanut.

Miksi sukulaistesi piti auttaa, kun sinä lomailit? 

Ymmärsin, että lapsella on koulusta loma ja ap oli töissä ja lomansa piti lapsen kanssa. 

Vierailija
24/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa kurja tilanne. Lapsesta tuntuu varmasti vielä kurjemmalta, jos isä ja uusi perheensä lähtevät matkaan eikä lapsi pääse mukaan kuten oli sovittu. Mutta eipä lapsen isä tunnu häntä ajattelevan eikä kyllä sinuakaan ap. Ajatellaan omaa iloa ja rahaa. Matkan peruminen ei ilmeisesti käy mielessä? En ole itse perheellinen, mutta kyllä tuossa tilanteessa harkitsisin sitä. Isän kanssa on sovittu että lapsi on hänen luonaan. Jos lapselle tapahtuu jotain, isän pitäisi säätää omat menonsa sen mukaan.

En tiedä, moniko nykyään ottaa matkavakuutuksia, mutta meillä ainakin on jatkuva matkavakuutus, josta voi hakea korvauksia jos joku matkalle osallistuja ei pääsekään mukaan ja matka halutaan perua. Just taas olen käyttänyt tätä vaihtoehtoa kun satutin käteni ennen reissua.

Ei matkavakuutus korvaa kuin tuon jalan murtaneen lapsen maksuja. Ei todellakaan korvaa koko porukan reissua jos olisivat yhden takia peruneet koko reissun

Vierailija
25/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään monen ihmisen lomaa tuosta syystä peruta. Lapsi mukaan vaan. Ei murtunut jalka elämää estä. Uida ei tietenkään voi ja pesut kannattaa suorittaa ihan kosteuspyyhkeillä loman aikana.

Mutta onhan sitä paljon tekemistä mihin voi osallistua. Pyörätuolin voi yleensä lainaa lähes mistä tahansa. Valitsee vaan esteettömiä reittejä lomalla. Moni joutuu suoriutumaan arjesta näin jokainen päivä.

Vierailija
26/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipsatun jalan kanssa lentokoneeseen matkustaminen on yleensä mahdollista, mutta on muutamia asioita, jotka on hyvä ottaa huomioon. Jos kipsin laittamisesta on alle 48 tuntia, se pitää yleensä halkaista lentämisen ajaksi, jotta turvotus ei aiheuta ongelmia. Myös pidemmillä lennoilla (yli kuusi tuntia) saatetaan tarvita lääkärintodistus, joka vahvistaa, että voit lentää kipsin kanssa. 

Vierailija
27/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa kurja tilanne. Lapsesta tuntuu varmasti vielä kurjemmalta, jos isä ja uusi perheensä lähtevät matkaan eikä lapsi pääse mukaan kuten oli sovittu. Mutta eipä lapsen isä tunnu häntä ajattelevan eikä kyllä sinuakaan ap. Ajatellaan omaa iloa ja rahaa. Matkan peruminen ei ilmeisesti käy mielessä? En ole itse perheellinen, mutta kyllä tuossa tilanteessa harkitsisin sitä. Isän kanssa on sovittu että lapsi on hänen luonaan. Jos lapselle tapahtuu jotain, isän pitäisi säätää omat menonsa sen mukaan.

En tiedä, moniko nykyään ottaa matkavakuutuksia, mutta meillä ainakin on jatkuva matkavakuutus, josta voi hakea korvauksia jos joku matkalle osallistuja ei pääsekään mukaan ja matka halutaan perua. Just taas olen käyttänyt tätä vaihtoehtoa kun satutin käteni ennen reissua.

Ei matkavakuutus korvaa kuin tuon jalan murtaneen lapsen mak

Tottakai korvaa, eihän lapsi voi yksin jäädä kotiin.

Vierailija
28/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat sosiaalihuoltoon ja ehdotat että tulevat hakemaan lapsen huostaan.

Ja jatkossa et lisäänny tai varsinkaan ala huoltajaksi polygamisen apinan kanssa.

Vierailija
29/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin järkky kirjoitus. Monelle vanhemmalle se oman lapsen seura on parasta lomassa. Miettikää sitä.

Vierailija
30/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei matkavakuutus korvaa kuin tuon jalan murtaneen lapsen mak

Korvaahan. Ainakin minulla korvaa.

Vierailija
31/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti, joka ei halua hoitaa lastaan ja toinen äiti, joka on kykene reissaamaan ilman miestään. Sanaton... Vetäkää vaikka pitkällä tikulla kumpi sen jalkapotilaan nyt saa loppukesäksi vaivoikseen.

Tekstistä ei käy ilmi onko kyseessä isä vai äiti. Miksi oletat, että ap on äiti?

Ai tämä olikin "miksi oletit sukupuolen" provoaloitus. Hajaantukaa, täällä ei ole mitään nähtävää.

Ihan normaalia tuolle pakkomielteiselle provojen suoltajalle.

Vierailija
32/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmaan vakuutuksesta, muuta luulisi nyt ainakin korvaavan lapsen lisäksi yhden aikuisen. Eihän noin nuorta voi yksinkään viikoksi jättää. Mutta korvaa tai ei, niin ei se oikeuta vastuun pakoilua vanhemmalta. Lapsen kanssa ollaan omalla vuorollaan, toisinaan terveenä, toisinaan ei. Niinhän se menee ydinperheissäkin. Joskus lomat peruuntuu ja sellaista se on. 

Vierailija
33/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, meillä kyllä tuossa tilanteessa lähdettäisiin siitä, että matkaa ei peruta. Joko lapsi lähtisi kipseineen päivineen mukaan, tai sitten se joka ei ole lähdössä matkalle hoitaa.

Vierailija
34/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei matka

Ei lapsi jää yksin, koska äiti

Vierailija
35/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään monen ihmisen lomaa tuosta syystä peruta. Lapsi mukaan vaan. Ei murtunut jalka elämää estä. Uida ei tietenkään voi ja pesut kannattaa suorittaa ihan kosteuspyyhkeillä loman aikana.

Mutta onhan sitä paljon tekemistä mihin voi osallistua. Pyörätuolin voi yleensä lainaa lähes mistä tahansa. Valitsee vaan esteettömiä reittejä lomalla. Moni joutuu suoriutumaan arjesta näin jokainen päivä.

Tästä samaa mieltä. Ihan järjetöntä odottaa, että reissu perutaan.

Vierailija
36/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten toimisitte tilanteessa, jossa molemmat vanhemmat olisivat töissä ja lapsella jalka poikki? Kuka silloin hoitaisi?

Vierailija
37/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Sukupuolella ei ole väliä. Kyseessä on kuitenkin vanhemmat, joista kukaan ei halua olla yksin lastensa kanssa. Tässä on 3 aikuista kuitenkin sopassa, joista kukaan ei halua joustaa mihinkään suuntaan. 

Tässä on neljä aikuista sopassa, joista kukaan ei halua olla lapsen kanssa! Koska hän pilaa kaikkien lomat. Mahtava tunne lapsella.

Vierailija
38/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsi parkaa, kun kukaan ei hänestä halua huolehtia. Parempi kuin ei olisi syntynytkään. Vaivaa vain muille. 

Vierailija
39/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipsijalan kanssa lentäminen on terveysriski. Verisuonitukoksen riski on suuri pitkällä lennolla.

Tämä vanhempi tekee kyllä väärin. Jos lapsen hoidot on sovittu niin niistä pidetään kiinni. Tasan tarkkaan kyseessä on isä, joka ei lasta ota. Niin tuttua. 

Vierailija
40/580 |
13.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten toimisitte tilanteessa, jossa molemmat vanhemmat olisivat töissä ja lapsella jalka poikki? Kuka silloin hoitaisi?

Toinen jää lapsen kanssa tilapäiselle hoitovapaalle, vedotaan sukulaisiin tai palkataan hoitaja.

-ei Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi