Miksi en kelpaa miehille?
Olen siis nainen, mielestäni ihan tavallisen näköinen. En mikään kaunotar enkä instabeibe, mutta toisaalta ulkonäössäni ei ole mitään poikkeuksellisen häiritseviä piirteitä myöskään (kuten esim. arpinen naama, pahat hörökorvat, rikkinäiset hampaat tms). Ylikiloja on muutama (bmi 27) mutta niin on yli puolella suomalaisista, eli sillä tavallakin olen ihan tavallinen. Pukeudun tavalliseen tyyliin eli siistit suorat housut tai farkut ja siisti paita ja esim. joku neule. Hiukset on pitkät. Olen hyvässä ammatissa, ja enemmän älykäs kuin se vastakohta. Luonteeltani olen kiva, positiivinen, aika rauhallinen, ystävällinen, en ollenkaan ujo mutta en myöskään pälpätä kaikille koko ajan. En kännää enkä tupakoi, tatskojakaan ei ole. Alan juttelemaan uusien ihmisten kanssa usein ja uskallan itsekin ottaa kontaktia miehiin, en istu vain jossain nurkassa odottamassa että voisi tutustua johonkin. Haluan ihan tavallisen miehen, tavallisen näköisen. Se tosin on minulle ehdoton nounou jos mies käyttää kovin paljon alkoholia, mutta onneksi moni ei käytä liikaa. En kuitenkaan kelpaa oikein kenellekään miehelle, olen huomannut. Netin ym kautta ei tule treffiehdotuksia ja jos itse ehdotan niin ei ne treffit sitten miehen puolelta toteudu. Välillä käyn kyllä treffeillä, ja omasta mielestäni ne onnistuu ihan kivasti (juttua riittää, tunnelma on mukava), mutta tapaamisen jälkeen mies sanoo joko suoraan että ei tai ghostaa. Aina sanotaan, että nainen saa helposti miehen, mutta en kyllä ymmärrä miten.
Kommentit (625)
Hei Ap,
En lukenut koko ketjua, mutta sanoisin että juuri tää paljasti, mikset löydä sopivaa miestä. Itsekin oon kulttuurin suuntautunut n. ollut nuoresta alkaen, mutta eihän siis tällaista miestä ole itsellekään löytynyt.
Miehet on ihan Täysin erilaisia. Niin se vaan on.
Pk-seudulla on varmaan tuhansia naisia, jotka toivoo löytävänsä oman kaltaisen miehen: käy teatterissa, lukee kirjoja, keskustelee filosofisesti jne. Ei onnistu - jos haluaa samalla maskuliinisuutta, tervettä psyykettä siltä mieheltä. Tään yhdistäminen on kuvitelmaa.
Itse oon löytänyt monien voikeuksien kautta omakseni miehen, joka Täydentää mua: duunari, joo, joka saa aikaiseksi, siinä missä mä vaan haaveilen ja meinaan. Ei täydellinen, ei todellakaan, mutta silti, ehkä paras. Aina voi haaveilla siitä kultturellista miehestä, ei se oo todellisuutta eikä sellista tästä maasta löydy - tai jos löytyy se on täynnä kaiken maailman traumoja.
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
En lukenut koko ketjua, mutta sanoisin että juuri tää paljasti, mikset löydä sopivaa miestä. Itsekin oon kulttuurin suuntautunut n. ollut nuoresta alkaen, mutta eihän siis tällaista miestä ole itsellekään löytynyt.
Pk-seudulla on varmaan tuhansia naisia, jotka toivoo löytävänsä oman kaltaisen miehen: käy teatterissa, lukee kirjoja, keskustelee filosofisesti jne. Ei onnistu - jos haluaa samalla maskuliinisuutta, tervettä psyykettä siltä mieheltä. Tään yhdistäminen on kuvitelmaa.
Itse oon löytänyt monien voikeuksien kautta omakseni miehen, joka Täydentää mua: duunari, joo, joka saa aikaiseksi, siinä missä mä vaan haaveilen ja meinaan. Ei täydellinen, ei todellakaan, mutta silti, ehkä paras. Aina voi haaveilla siitä kultturellista miehestä, ei se oo todellisuutta eikä sellista tästä maasta löydy - tai jos löytyy
Teatterissakäyntikö teillä on se parisuhteen lopettava asia? Tai se että ei lue kaunokirjallisuutta? Ei mikään ihme että ei löydy kumppania. Itse aiheutettu ongelma.
Täydellisyyden tavoittelu saattaa karkoittaa osan miehistä.
Vierailija kirjoitti:
Täydellisyyden tavoittelu saattaa karkoittaa osan miehistä.
Edes sinkuista kaikki eivät ole täydellisiä. Voitko kuvitella!
Pukeudutko miten? Onko minkä väriset hiukset? Oletko ajatellut värjääväsi niitä vaaleammiksi? Pukeutumisessa kannattaa suosia aiempaa tiukempia tai vartalonmukaisempia vaatteita. Liikuntaa lisää, alkuun vaikka pitkäkestoisia lenkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vaikuttaako tuo "olen hyvässä ammatissa" koska moni mies voi ajatella että "ei tuo kumminkaan minusta kiinnostu" jos mies on vähemmän koulutettu jne. koska jos akateeminen tai muu korkeankoulutuksen ammatti niin perusduunari kokee mahdollisuutensa olemattomiksi ja osa naisistakin ei halua alemman koulutuksen miestä mikä ilmaistu hyvin selkeästi täällä ja muualla.
Näin, koska 99% ajasta se on totta, että perusduunari ei kelpaa kouluttautuneelle naiselle, joten miksi edes yrittää? Kouluttautunut nainen monesti hakee "vertaistaan" tai vielä korkeammin kouluttautunutta/menestynyttä.
Tähän perään tarina jostain tutun tutun kaverista, joka tietää pariskunnan missä nainen on erikoislääkäri ja mies tarjoilija, ja tämä todistaa, ettei naisia kiinnosta miehen ammatti!
Miksu miehet eivät sitten kouluttaudu pidemmälle? Miksi niin moni jää perusduunariksi?
En usko että akateeminen koulutus tai ura on mikään kriteeri juuri kenellekään miehelle. Silti se aina pitää muistaa mainita, että tällainen löytyy ja missä nyt vika kun en kelpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kääntyvätkö miehet koskaan katsomaan sinua vaikka kadulla kävellessä? Tulevatko miehet ikinä juttelemaan sinulle? Osoittavatko miehet ikinä mitään kiinnostusta sinua kohtaan sosiaalisissa tilanteissa?
Jos vastasit kaikkiin kolmeen kysymykseen "ei", niin sanoisin että sun peli on pelattu.
Kiitos tiedosta. Vastasin kaikkiin ei. Nyt voinen sitten keskittyä loppuelämäkseni ihan muihin asioihin kuin pariutumisen miettimiseen.
N41, eri
Mutta täällä sä olet vänisemässä muiden mukana... ai että teidän inceleiden itku on musiikkia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
Itse oon löytänyt monien voikeuksien kautta omakseni miehen, joka Täydentää mua: duunari, joo, joka saa aikaiseksi, siinä missä mä vaan haaveilen ja meinaan. Ei täydellinen, ei todellakaan, mutta silti, ehkä paras. Aina voi haaveilla siitä kultturellista miehestä, ei se oo todellisuutta eik
Teatterissakäyntikö teillä on se parisuhteen lopettava asia? Tai se että ei lue kaunokirjallisuutta? Ei mikään ihme että ei löydy kumppania. Itse aiheutettu ongelma.
Eikä mitä tahansa kaunokirjallisuutta vaan näiden mielestä miehen tulee kyetä keskustelemaan analyyttisesti Jane Austenin ja Saara Särmän tuotannosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä vaikuttaako tuo "olen hyvässä ammatissa" koska moni mies voi ajatella että "ei tuo kumminkaan minusta kiinnostu" jos mies on vähemmän koulutettu jne. koska jos akateeminen tai muu korkeankoulutuksen ammatti niin perusduunari kokee mahdollisuutensa olemattomiksi ja osa naisistakin ei halua alemman koulutuksen miestä mikä ilmaistu hyvin selkeästi täällä ja muualla.
Näin, koska 99% ajasta se on totta, että perusduunari ei kelpaa kouluttautuneelle naiselle, joten miksi edes yrittää? Kouluttautunut nainen monesti hakee "vertaistaan" tai vielä korkeammin kouluttautunutta/menestynyttä.
Tähän perään tarina jostain tutun tutun kaverista, joka tietää pariskunnan missä nainen on erikoislääkäri ja mies tarjoilija, ja tämä todistaa, ettei naisia kiinnosta miehen ammatti!
Miksu miehet eivät sitten kouluttaudu pidemmälle? Miksi niin moni jää perusduunariksi?
Miksi kouluttautuisivat kun kerran haluavat tehdä jotain muuta elämällään kuin istua yliopistossa kuuntelemassa humanistien kertovan kaiken pahan olevan miesten vika.
Eikö sinusta perusduunareita tarvita? Mieti kuka sinunkin hiuksesi leikkaa, tuskin sillä on tohtorin tutkintoa
Jos on, siinä meni taas yhden naisen verorahoilla maksettu koulutus nappiin.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kaikkien etu että miehiä olisi saatavilla vapaasti ja helposti. Ennen oli baarit ja muut kohtaamispaikat niin oli helppoa mutta nykyään pitää mennä Tinderiin yms että sais miehen itselleen. Ovat keksineet tavan nirsoilla vaikka sitä samaahan siellä on tarjolla kuin oli baareissakin, katsoo ja valitsee, nyt miehet on kotona eivätkä jaksa vaivautua sohvalta edes treffeille huoh
Ei pidä paikkaansa. Olen treffaillut lähes jokaisen tinderosuman ja vaivautunut jopa satojen kilometrien päähän. Ongelma on että te naiset ootte supernirsoja ja pienikin naistenlehtien mukaan havaittu ongelma tai virheliike aiheuttaa treffailun lopettamisen.
Minä deittailen tavallisia ihmisiä ja ymmärrän että ihmisissä on puutteita mutta naiset olettavat löytävänsä joku satukirjojen prinssin.
M47
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
Itse oon löytänyt monien voikeuksien kautta omakseni miehen, joka Täydentää mua: duunari, joo, joka saa aikaiseksi, siinä missä mä vaan haaveilen ja meinaan. Ei täydellinen, ei todellakaan, mutta silti, ehkä paras. Aina voi haaveilla siitä kultturellista miehestä, ei se oo todellisuutta eikä sellista tästä maasta löydy - tai jos löytyy
Hei nyt jotain rajaa. Viimeksi kun kävin teatterissa ja taidenäyttelyssä, niin ei siellä pelkästään naisia ollut (tosin okei, nyt ei kyllä muistu mieleen, oliko miehiä yksin liikkeellä, vai olivatko naisten raahaamia). Sitä en osaa kommentoida, olivatko miehet traumatisoituneita. Ja lukeviakin miehiä on, tosin reippaasti vähemmän kuin naisia.
Se on harmi, kun miehet eivät niin kulje vastavirtaan ja harrastele muuta kuin äijäilyjuttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
Itse oon löytänyt monien voikeuksien kautta omakseni miehen, joka Täydentää mua: duunari, joo, joka saa aikaiseksi, siinä missä mä vaan haaveilen ja meinaan. Ei täydellinen, ei todellakaan, mutta silti, ehkä paras. Aina voi haaveilla siitä kultturellista miehestä, ei se oo todellisuutta eik
Hei nyt jotain rajaa. Viimeksi kun kävin teatterissa ja taidenäyttelyssä, niin ei siellä pelkästään naisia ollut (tosin okei, nyt ei kyllä muistu mieleen, oliko miehiä yksin liikkeellä, vai olivatko naisten raahaamia). Sitä en osaa kommentoida, olivatko miehet traumatisoituneita. Ja lukeviakin miehiä on, tosin reippaasti vähemmän kuin naisia.
Se on harmi, kun miehet eivät niin kulje vastavirtaan ja harrastele muuta kuin äijäilyjuttuja.
Miksi pitäisi harrastaa jotain sellaista mikä ei kiinnosta?
Ai koska vulvateline haluaa niin? Miehen pitäisi palvoa vulvaa? Olet edelleen mielestäsi jalustalla?
Ala itse harrastamaan vaikka moottoriurheilua tai muuta äijäilyä kelvataksesi miehille. Ai et ala? Mutta vaadit vastaavaa miehiltä?
Mielenkiintoista
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
No, laitetaan asia perspektiiviin.
Minä haluan naisen joka rakastaa päriseviä laitteita kuten autoja, pitää lätkästä ja toimintaleffoista. Askeettinen sähkötön mökki kantovedellä riittää, ja syömään mennään ABC:lle.
Mutta on samalla feminiininen, pukeutuu naisellisesti ja on vimpan päälle huoliteltu.
Terve psyyke pitää olla. Ei juoksuja juostuna, eikä jännämiehiä kokeiltuna.
Useimmat miehet joutuvat tekemään jonkinlaisia kompromisseja.
Varmasti kelpaatkin monelle, mutta sinä haluat chadin, kuten kaikki naiset.
Olen arpinen kasvoilta, ylipainoinen ja minulla on rikkinäiset hampaat. Mutta olen löytänyt ihastuttavan kumppanin olemalla oma itseni.
Väkinäiset treffit on miehille turn off
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä keskustelussa on selvästi ongelmana tuo tavallisen miehen käsite. Naisille tavallinen mies on siististi pukeutuva, asiallinen, fiksu, johonkin ammattiin opiskellut, mukava (huom. ei komea mutta siisteydestä huolehtivan näköinen kuitenkin). Miehille tavallinen mies tarkoittaa jotain muuta ilmeisesti, en tiedä mitä.
Minäkin olen miettinyt millainen se miesten mielestä tavallinen mies on. Olisi hyvä kuulla tarkka ja konkreettinen kuvaus.
Koska kaikki miehet ovat samaa mieltä kaikesta?
Vttu te spermaviemärit olette sairaita pskoja
Kas tässä esimerkki tavallisesta miehestä. No, kelpaako teille, naiset?
Tuo on persu. Eri asia.
Mieheni lukee paljon, myös kaunokirjallisuutta, tykkää käydä museoissa ja teatterissa, on tuplamaisteri (DI + KTM), mutta ei se sulje pois noita "äijäharrastuksia". On treenannut ikänsä kamppailulajeja ja ajelee kesäisin moottoripyörällä. On siis toki myös varsin lihaksikas ja muutenkin maskuliininen (kilpailuhenkinen, johtajan työssä jne.). Ei tuo varmaan mikään maailman yleisin yhdistelmä ole, mutta tuskin ainakaan pk-seudulla mitenkään ainutkertaista. Minulle on jäänyt sellainen kuva, että ns. äijäharrastukset (esim. kova voimaharjoittelu, kamppailulajit) ovat nykyään johtajien parissa jopa tietyllä tavalla trendikkäitä.
N38
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei Ap,
Miksi haluaisni jakaa elämääni jonkun kanssa, joka ei edusta millään tavalla itseäni kiinnostavia asioita?
Naisella ei ol pienintäkään tarvetta tulla hedelmättömästi siitetyksi kerran viikossa. Petiä lämmittää kuumavesipullo. On hyvin vähän mitään perusteita millekään vuorovaikutukselle miesten kanssa, jos miehet eivät yksinkertaisesti edusta niitä asioita, jotka itseä elämässä kiinnostavat ja tuntuvat hyviltä.
Luin läpi ketjun enkä mielestäni huomannut keskustelussa sitä ilmiselvää asiaa. Toisen pitää tulla kanssasi kohdatuksi ja toisen pitää kokea että hän on kiinnostunut sinusta, aidosti.
Nykyaikana tuolla on helppo erottua ja toisen osapuolen kiinnostus on taattu.