Toisesta ketjusta tuli mieleen jossa haukuttiin matkatilille joka kk 420€ säästävä, että mitä tässä on vikaa?
Jos tulot 2200€/kk niin eiköhän niitä riitä muuhunkin kuin matkailuun?
Kuinka paljon sinä laitat rahaa sivuun matkailua varten? Eikö se parempi ole säästää etukäteen rahaa ja sitten reissun jälkeenkin on edelleen niitä säästöjä jäljellä, kuin että joutuisi matkan jälkeen lyhentämään luottokortti-, Klarna- ties mitä velkojaan pakosta?
Musta se on hienoa tulla reissusta kotiin, maksaa kaikki luottokortit nollille ja silti sen jälkeenkin löytää matkatililtään 2400€ seuraavan reissun pesämunaksi...
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa kuin aloittajan mielestä 2200 olisi hyvä palkka...
No siinä aiemmassa ketjussa kylläkin kirjoitin että minut lasketaan pienituloiseksi niin vastaukset olivat tyyppiä ehei
No kun et sä ole pienituloinen 2200 euron nettopalkalla.
Vierailija kirjoitti:
^ siis oikeestiko toimit noin? Mietit vuoden etukäteen?
Niin minäkin mietin.
Jo silloin kun olimme hyvin köyhiä ja yhä nyt kun meidän tulot on 140ke/v.
Lokakuussa teen excelin seuraavalle vuodelle, näen heti milloin on ylimääräistä rahaa esim matkoihin tai remppaan tai hankintoihin. Saan tehtyä suunnitelmat ja matkavaraukset hyvissä ajoin kun hinnat on halvimmillaan.
Kerran kk päivitän tarkat laskujen summat kohdilleen ja kerran vuodessa lisään palkankorotukset, bonukset ja lomarahat oikeilla summilla.
Me matkustellaan osingoilla.. Miksi säästää tilille matkaa varten, kun parempi laittaa raha poikimaan ja matkustella tuotoilla? Näin voi matkustalle niin usein kun haluaa eikä tarvitse huolehtia lomakassasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä on säästää etukäteen jos matkoilla ehdottomasti haluaa. Summan voinee. Jokainen päättää itse.
Minulla taas ei ole matkoille mitään hinkua, niin käytän sen summan joka kuu nostaakseni arkielämäni tasoa. En saa enkä tarvitse paris kallista törsäysviikkoa kerran vuodessa, elämäni on kivaa joka päivä.
Meinaatko siis että matkatilille rahaa laittava kituuttaa elämästään 50 viikkoa ja matkalla elää 2 viikkoa kuin kroisos? Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Noinhan ne matkustelemattomat mielellään ajattelevat. Jännän mustavalkoista.
Itse asiassa mä luulen että aika monikin tekee noin. Siis törsää, ainakin tietyissä kohteissa oikein elvistellään että luodaan varakas vaikutelma
Niin jotkut idiootit miehet toimii noin ja sitten tulevat ryöstetyksi ja huijatuksi.
Itse olen 46v heteronainen enkä näin sinkkunakaan lähde ulkomaille seuraa etsimään. Menen ulkomaille tutustumaan siihen paikkaan, nauttimaan hyvästä ruoasta, katsomaan nähtävyyksiä jne. En elvistele vaan yritän olla huomaamaton enkä rikkaan näköinen.
N46
2200€ nettona saava ei todellakaan ole pienituloinen. Ei ole suurituloinenkaan, mutta ihmisten pitäisi opetella ymmärtämään, että on muutakin kuin ääripäät.
Yksi asuvan pienituloisuusraja on n.1470€/kk. Siinä ap:lle miettimistä.
Kuinka ap edes kehtaa väittää itseään pienituloiseksi!
Vierailija kirjoitti:
Jos vähänkään seuraat palstan palkkakeskusteluja, tuollaiselle netolle tullaan ilkkumaan. Niin tässäkin ketjussa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos vähänkään seuraat palstan palkkakeskusteluja, tuollaiselle netolle tullaan ilkkumaan. Niin tässäkin ketjussa...
Ei se silti tee ap:sta pienituloista ja se on ihan fakta!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti ei (tilastot näyttää ihan mitä halutaan maksajan toiveiden mukaan) mutta arkitodellisuudessa on kun vertaa ostovoimaa ja hintoja Suomessa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilastollisesti ei (tilastot näyttää ihan mitä halutaan maksajan toiveiden mukaan) mutta arkitodellisuudessa on kun vertaa ostovoimaa ja hintoja Suomessa
Ei ole siltikään pienituloinen. Ihan turha jankuttaa tästä asiasta. Mä olen oikeasti pienituloinen kun saan nettona n.1400€. Ei, en saa mitään tukia mistään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tulot on 2200 euroa ja siitä laittaa aina matkatilille yli 400 euroa, niin siitä voi päätellä, että muihin säästöihin ei juuri rahaa menee. Mikäs siinä, jos haluaa käyttää kaikki rahat matkusteluun, mutta itse en tuollaisella suhteella säästäisi. Laittaisin vähemmän matkatilille ja enemmän rahastoihin, osakkeisiin ja muihin säästöihin.
On mulla muihinkin säästöihin n. 300€ per kk. Tuo 420€ tuli siitä kun ajattelin että 5000€ per vuosi olisi kiva matkabudjetti. Pääsee välillä lähemmäs ja välillä kauemmaksikin samalla säästöllä.
Pienituloinen ei todellakaan laita säästöön 720€/kk. Mua oikeasti ärsyttää kun tuollaiset tyypit väittää itseään pienituloiseksi vaikka ei ole lähelläkään sitä.
Mihin se muka pienituloinen ap katosi?
Vierailija kirjoitti:
Mitä haluat kysyä? Ei täällä ole ollut mitään uutta kommentoitavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan takoa sun paksuun kalloon, että sä et ole pienituloinen. Olet todella ylimielinen, halveksuttava ja oikeasti pienituloisia pilkkaava kun väitä olevasi pienituloinen. Vastenmielistä käytöstä sulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluan takoa sun paksuun kalloon, että sä et ole pienituloinen. Olet todella ylimielinen, halveksuttava ja oikeasti pienituloisia pilkkaava kun väitä olevasi pienituloinen. Vastenmielistä käytöstä sulta.
Tietäisitpä vaan millaiselle henkilölle siellä uhoat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitpä vaan millaiselle henkilölle siellä uhoat
En mä mitään uhoa vaan kerron tosiasiat. Sä tässä aloit uhkailla.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä mitään vikaa ole. Pääsee nuorena monta kertaa upeille reissuille eikä tarvitse tinkiä majoituksen tai ruuan tasosta.
Tai sitten laittaa ne 60 vuodeksi indeksirahastoon, kärvistelee koko elämänsä ja joku muu kuin sinä käyttää ne kuitenkin matkusteluun ja elämänsä helpottamiseen.
Elämyksiin sijoittaminen on ihan yhtä validi strategia, koska rajan taakse ei saa kuollessan euroakaan mukaan.
Näinhän sä luot kuvaa. Kolmessa kuukaudessa tienannut osakkeilla 950 euroa. Sijoitettavat rahat tuottava ratkaisu. No jokainen taklaa tavallansa.
"Eikö se parempi ole säästää etukäteen rahaa ja sitten reissun jälkeenkin on edelleen niitä säästöjä jäljellä, kuin että joutuisi matkan jälkeen lyhentämään luottokortti-, Klarna- ties mitä velkojaan pakosta?" ENSIN sanot että kannattaa säästää ettei ole luottolaskua loman jälkeen, SITTEN:
"maksaa kaikki luottokortit nollille ja silti sen jälkeenkin löytää matkatililtään 2400€ seuraavan reissun pesämunaksi.".Tässä ei ole mitään järkeä, luotolla lomailla, sitten könttänä maksaa velka pois ja muka uutta taas...
Säästän joka kuukausi lomaa varten, ja käytän sen säästön lomalla. EI luottokortteja. loman jälkeen aloitan uudelleen säästämisen.
Esim kaikki bonusrahat menee "sijoituksiin" niistä käytän matkaan, ja "voitot" kanssa, pieniä ne on mutta...Ei todellakaan tarvii loman jälkeen miettiä syötyjä ruokia enää...
Vierailija kirjoitti:
"Eikö se parempi ole säästää etukäteen rahaa ja sitten reissun jälkeenkin on edelleen niitä säästöjä jäljellä, kuin että joutuisi matkan jälkeen lyhentämään luottokortti-, Klarna- ties mitä velkojaan pakosta?" ENSIN sanot että kannattaa säästää ettei ole luottolaskua loman jälkeen, SITTEN:
"maksaa kaikki luottokortit nollille ja silti sen jälkeenkin löytää matkatililtään 2400€ seuraavan reissun pesämunaksi.".Tässä ei ole mitään järkeä, luotolla lomailla, sitten könttänä maksaa velka pois ja muka uutta taas...
Säästän joka kuukausi lomaa varten, ja käytän sen säästön lomalla. EI luottokortteja. loman jälkeen aloitan uudelleen säästämisen.
Esim kaikki bonusrahat menee "sijoituksiin" niistä käytän matkaan, ja "voitot" kanssa, pieniä ne on mutta...Ei todellakaan tarvii loman jälkeen miettiä syötyjä ruokia enää...
Tietysti lomalla maksetaan lennot, hotellit, retket ja muut ostokset luottokortilla jotta on peruutusvakuutus mukana. Teen aina niin vaikka tilillä olisi 10000 ja maksaisin luottokortin tyhjäksi heti sen maksun vahvistamisen jälkeen. Mitään lentoja tai vastaavia ei ikinä tule maksaa pankkikortilla. Ihan sama juttu nettiostoksissakin.
Mun mielestä kosmetiikka, baarikäynnit, elektroniikka, merkkivaatteet ja -laukut yms krääsä on turhaa rahankäyttöä.
Matkailu antaa enemmän kuin ottaa