Toisesta ketjusta tuli mieleen jossa haukuttiin matkatilille joka kk 420€ säästävä, että mitä tässä on vikaa?
Jos tulot 2200€/kk niin eiköhän niitä riitä muuhunkin kuin matkailuun?
Kuinka paljon sinä laitat rahaa sivuun matkailua varten? Eikö se parempi ole säästää etukäteen rahaa ja sitten reissun jälkeenkin on edelleen niitä säästöjä jäljellä, kuin että joutuisi matkan jälkeen lyhentämään luottokortti-, Klarna- ties mitä velkojaan pakosta?
Musta se on hienoa tulla reissusta kotiin, maksaa kaikki luottokortit nollille ja silti sen jälkeenkin löytää matkatililtään 2400€ seuraavan reissun pesämunaksi...
Kommentit (170)
Vierailija kirjoitti:
No virkkailehan niitä patalappujasi Edinburghin matkakassaasi varten sitten
Mitä patalappuja? En mitään patalappuja tee enkä suunnittele matkaa Edinburghiin. Ihmeellistä raivoamista kun en mielistele sua.
Palstaäm mät vetää herneet nenään jos ei tee kuten he haluaa.
Ei ole isoa kasaa tilejä eri tarkoituksiin. On käyttötili, joka saa ennen palkkapäivää huveta nollille. Lisäksi on säästötili, jolle laitan joka palkasta osan. Säästötililtä maksan jos vaikka kodinkone hajoaa tai haluan matkalle. Toisessa pankissa on hätävarakäyttötili jos toinen kortti ei toimi. Ja Nordnettiin menee rahastoihin aina kun on ylimääräistä.
Rahan tuhlaaminen etukäteen on tyhmää, mukavampi on käyttää jo omistamaansa rahaa. Käytän kyllä luottokorttiakin, mutta se on nettiostoksia varten, jos tilattu tuote ei tulisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä on säästää etukäteen jos matkoilla ehdottomasti haluaa. Summan voinee. Jokainen päättää itse.
Minulla taas ei ole matkoille mitään hinkua, niin käytän sen summan joka kuu nostaakseni arkielämäni tasoa. En saa enkä tarvitse paris kallista törsäysviikkoa kerran vuodessa, elämäni on kivaa joka päivä.
Meinaatko siis että matkatilille rahaa laittava kituuttaa elämästään 50 viikkoa ja matkalla elää 2 viikkoa kuin kroisos? Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Niinno, tuskin se siellä matkallakaan elää kuin kroisos. Mutta totta kai se aiheuttaa arkeen enemmän kituuttamista, jos 25% tuloista menee matkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erittäin hyvä on säästää etukäteen jos matkoilla ehdottomasti haluaa. Summan voinee. Jokainen päättää itse.
Minulla taas ei ole matkoille mitään hinkua, niin käytän sen summan joka kuu nostaakseni arkielämäni tasoa. En saa enkä tarvitse paris kallista törsäysviikkoa kerran vuodessa, elämäni on kivaa joka päivä.
Meinaatko siis että matkatilille rahaa laittava kituuttaa elämästään 50 viikkoa ja matkalla elää 2 viikkoa kuin kroisos? Ei se nyt ihan noinkaan mene.
Niinno, tuskin se siellä matkallakaan elää kuin kroisos. Mutta totta kai se aiheuttaa arkeen enemmän kituuttamista, jos 25% tuloista menee matkoihin.
Että kaikki tilin rahat pitäisi tuhlata kuin viimeistä päivää jos saldona on vaikka 10000€? Ettei vaan vahingossakaan kituuta?
Kyllä matkustelu on ollut parasta sinkkuna. Perheen kanssa matkustaminen on sellaista stressiä että huh huh. Vaimo tekee aina suuruuden hulluja matkasuunnitelmia joiden toteuttamiseen ei ole mitään mahdollisuuksia. Päivät aina täynnä kaikenlaista ja kiirettä. Siirtymiin ei osaa varata aikaa ja sitten kitisee kun hänen hyvät ideansa eivät toteudukaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä matkustelu on ollut parasta sinkkuna. Perheen kanssa matkustaminen on sellaista stressiä että huh huh. Vaimo tekee aina suuruuden hulluja matkasuunnitelmia joiden toteuttamiseen ei ole mitään mahdollisuuksia. Päivät aina täynnä kaikenlaista ja kiirettä. Siirtymiin ei osaa varata aikaa ja sitten kitisee kun hänen hyvät ideansa eivät toteudukaan.
No sehän riippuu ihan siitä puolisostakin. Meillä oli ainakin mukava reissu Roomaan mun tyttären ja silloisen aviomieheni kanssa. Yhdessä suunniteltiin päivien ohjelmaa eikä tehty mitään suuruudenhulluja.
Viime kesänä olin reissussa kahdestaan aikuisen tyttäreni kanssa ja yhdessä suunniteltiin mitä tehdään. En tiedä oliko meidän viimeinen yhteinen reissu koska tytär nyt muuttanut yhteen poikakaverin kanssa ja tekevät yhdessä reissuja. Mä en tänä kesänä mene mihinkään, kun ei ole nyt varaa, mutta ehkä ensi vuonna yksin johonkin.
Joko ap tajuaa oman tyhmyytensä?
Olen eläkeläinen ja teen pientä osa-aikatyötä, jonka palkan laitan matkatilille. Sinne myös satunnaiset kirpparimyyntitulot ynnä muut.
On kiva maksaa matkatililtä lennot ja hotellit, tuntuu vähän, kuin se olisi ilmaista rahaa. Jokainen tyylillään, minusta on kiva kun on erillisiä tilejä, säästöt korkeampikorkoisilla ja käyttörahat erikseen.
Eläkeläisellä ei tietenkään nuorempien mielestä pitäisi olla varaa matkustaa ollenkaan, joten alapeukkuja odotellessa.
No virkkailehan niitä patalappujasi Edinburghin matkakassaasi varten sitten
Mitä patalappuja? En mitään patalappuja tee enkä suunnittele matkaa Edinburghiin. Ihmeellistä raivoamista kun en mielistele sua.