Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on tekosyysi siihen, että et osta 100.000€ maksavaa sähköautoa joka kulkee miltei ilmaiseksi 500km?

Vierailija
09.07.2025 |

Kuitenkin kyseessä on vain noin kolmasosa suomalaisen perusasunnon markkinahinnasta.

Kommentit (210)

Vierailija
101/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla on halvempi hybridi.

Auto jossa on akut ja polttomoottori on ehkä surkein keksintö ikinä. Valtavasti vikaantumisen mahdollisuuksia.

Vierailija
102/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En uskaltaisi ostaa sen suuren korjauskustannusten takia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautovastaiset imbesillit on täysin naurettavia, joten tästäkin ketjusta näkee.

Vähälahjaisena et näköjään kykene keskusteluun, ei ole ideoita eikä ajatusta?

Vähälahjaisen voit lukea tämänkin sähköautovastaisen ketjun ja todeta että teidän keskustelu on kaukana asiallisesta. 

Vierailija
104/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun talo maksoi tuon verran.

Vierailija
105/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulla on halvempi hybridi.

Auto jossa on akut ja polttomoottori on ehkä surkein keksintö ikinä. Valtavasti vikaantumisen mahdollisuuksia.

Persu tietää

Vierailija
106/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synteettinen bensa ja vetyautot ovat tulevaisuutta. Sähköakkuauto tulevaa menneisyyttä.

Miten bensa tai vety tekee autosta paremman? Minulle itse autolla on merkitystä, eli sillä, miten turvallinen se on ja miten ajaa itse. Kulkemisen mahdollistamisen muodolla ei ole mitään merkitystä. 

500 kiloa vähemmän painoa. Esimerkiksi.  Olisko merkitystä?

Eikö paino ole hyvä asia? Itse ajan kuplalla ja menen talvella välillä poikittain, kun se on niin kevyt. Ajattelen silloin aina, että painava auto ois kiva.

Vierailija
107/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sähköautoon on pakko ottaa kaikki (akku)vakuutukset. Kalliiksi tulee. Lisäksi tehtävä vanhaan ok-taloon mittava sähköremontti maakaapeleineen. Ei tule mitään.

Minä pelkään latausta ja akkupaloa. Pihamaa on niin pieni että se auto olisi oltava ihan talon vieressä. Jos akku syttyy palaa koko talo . 

Pirkanmaalla ainakin akun lataus autotallissa on kielletty. 

Vierailija
108/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Synteettinen bensa ja vetyautot ovat tulevaisuutta. Sähköakkuauto tulevaa menneisyyttä.

Miten bensa tai vety tekee autosta paremman? Minulle itse autolla on merkitystä, eli sillä, miten turvallinen se on ja miten ajaa itse. Kulkemisen mahdollistamisen muodolla ei ole mitään merkitystä. 

500 kiloa vähemmän painoa. Esimerkiksi.  Olisko merkitystä?

Eikö paino ole hyvä asia? Itse ajan kuplalla ja menen talvella välillä poikittain, kun se on niin kevyt. Ajattelen silloin aina, että painava auto ois kiva.

Sun pitäisi hankkia kuorma-auto. 

Vierailija
109/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 000 euroa mihinkään autoon on minusta hukkaostos. Tuosta kun auton arvo hupenee kuukausittain vaikkei aja metriäkään, niin itseäni ainekin hirvittää rahan tuhlaaminen. Minulle auto on käyttöesine, jolla pääsen paikasta toiseen. 

Työnnä sinä käyttöesineesi ahteriisi

Vierailija
110/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ottaa vaihdossa sun 300tkm rullatun sähköauton, kaikki akkutakuut menny umpeen ajat sitten.Ja kuka sellasen enää ostaa.

Noi jää sit jollakki käteen niinku mustapekkakortti. 5-7 vuotta ni noita yritetään jakaa ilmaseks jos vain jollekki kelpais.

Erikoinen ajatusmalli et ajaminen melkeen ilmasta kun siihen pitää ensiks sijoittaa 100000 e. 

Tolla rahalla saa 5 hyvää polttomoottoriautoo.

No joku 300t rullattu polttis on yhtä kuonaa, menee jobbarille suoraan ja vaihtohyvitykset on tonnin.

Haista kukkanen. Minun -97 Volvolla on ajettu yli 300 000 ja ajan sillä vielä toiset 300 000, etkä voi sitä estää. Sinun sähköpaskasi on jo paalaamossa silloin.

Et varmasti aja. Kuka hullu haluaa ajaa 28 vuotta vanhalla kenkälaatikolla?

Vierailija
111/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään autoissa on aivan turhia ominaisuuksia, jotka nostavat auton hintaa. Näiden huolto ja korjaus maksaa. Aivan turhat turvallisuusominaisuudet ym. muut nostavat hintaa. Ei mitään järkeä.

Vierailija
112/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tarvitse autoa kuin osan vuotta niin liisaan silloin kun tarvitsen.

Vierailija
113/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asunto on käyttötuote joka kuluu.

Se ei kuitenkaan ole kulutustavaraa.

Sen arvo nousee, kun remontoi vaikka uuden kylpyhuoneen. Jos asuntoa ei hoida, ja tarpeellisia remontteja tee, sitten voi arvo kyllä laskeakin. 

Vierailija
114/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 tonnilla sai minun käyttöön riittävän sähköauton käytettynä.

Vierailija
115/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina välillä saa lukea miten "sähköautoja tuputetaan". Tässäkään ketjussa ei kukaan ole tuputtanut. Ainoat jotka tuputtaa, on polttomoottoriautoilijat, niitä omiaan. Yrittävät nostaa niiden arvoa, haukkumalla sähköautoja. 

Se paradoksi tässä vaan on, että jokainen sähköautoilija jo tietää mitä on ajaa polttiksella. Ei heille tarvitse sitä kertoa että "pääsee tankillisella 1000km" kyllä ne sen tietää, ja silti valitsevat sähköauton. Luuletteko että sähköautoilijat ovat juuri kortin saaneita? 

Jotenkin ihan absurdia tämä eräiden sähköautoviha. Ja sitten että se vielä käännetään niin päin, että "vihaan siksi kun niitä tuputetaan". No, kolme sivua keskustelua olen lukenut, vielä ei ole tuputettu sähköautoja. Joissain kommenteissa on kyllä oikaistu vääriä argumentteja, mutta se ei vielä ole tuputtamista, pelkkää faktantarkistusta. 

Vierailija
116/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velipoika myi minulle 10 vuotta vanhan dieselinsä viidellä tonnilla, audilla oli ajettu 50 000 kilometriä. Sillä työtön joutuu nyt pärjäilemään.

Vierailija
117/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuljen julkisilla ja taksilla. Joskus vuokraan auton jos jotain erityistarvetta. Miksi mitään autoa riesakseni haluaisin? Kun on rahaa niin voi asua keskustassa ja autolle on harvemmin tarvetta. 

Vierailija
118/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tesla model 3 saa käytettynä 20 000 eurolla niin ei tarvitse ihan 100 000 euroa maksaa. Luvattu range jotain 630km, realistinen jotain 550-600 jos ei aja kuin aasi. Suurimmilla talvipakkasilla tippuu 380-480km rangeen, riittää ainakin minulle.

Vierailija
119/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät tarvii autoja. Rahakas ei sellaista tarvi. 

Vierailija
120/210 |
10.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ostin uuden 17000 euroa maksavan bensakäyttöisen Dacian. Siinä on auto minun makuuni. Perusauto, kulutus 5,5l.  Tankkauksella pääsee 940km.  Ei mitään turhaa.  Kerran vuodessa huolto, takuu voimassa 3 vuotta.  Muuta en kaipaa.  Sähköauton valmistus on epäeettistä.    Iso Rantatalo minulla toki on, mutta autoon ei mielestäni kannata sijoittaa enempää ja uudella on kiva ajaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi