Mikä on tekosyysi siihen, että et osta 100.000€ maksavaa sähköautoa joka kulkee miltei ilmaiseksi 500km?
Kuitenkin kyseessä on vain noin kolmasosa suomalaisen perusasunnon markkinahinnasta.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon on pakko ottaa kaikki (akku)vakuutukset. Kalliiksi tulee. Lisäksi tehtävä vanhaan ok-taloon mittava sähköremontti maakaapeleineen. Ei tule mitään.
Minä pelkään latausta ja akkupaloa. Pihamaa on niin pieni että se auto olisi oltava ihan talon vieressä. Jos akku syttyy palaa koko talo .
Synteettinen bensa ja vetyautot ovat tulevaisuutta. Sähköakkuauto tulevaa menneisyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisi vuotta sitten en halunnutkaan ostaa tuollaista. Ajattelin, ettei autoon kannata käyttää niin paljoa rahaa. No, nyt meillä on jo toinen sähköauto, ja tällä kerralla minulla ei ollut tekosyytä. On se vaan niin kiva.
Sebbo, tiedätkö mistä tunnistin sinut ja trollisi taas? Sinä et koskaan opi.
Olen 56-vuotias nainen.
Minäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka ottaa vaihdossa sun 300tkm rullatun sähköauton, kaikki akkutakuut menny umpeen ajat sitten.Ja kuka sellasen enää ostaa.
Noi jää sit jollakki käteen niinku mustapekkakortti. 5-7 vuotta ni noita yritetään jakaa ilmaseks jos vain jollekki kelpais.
Erikoinen ajatusmalli et ajaminen melkeen ilmasta kun siihen pitää ensiks sijoittaa 100000 e.
Tolla rahalla saa 5 hyvää polttomoottoriautoo.
No joku 300t rullattu polttis on yhtä kuonaa, menee jobbarille suoraan ja vaihtohyvitykset on tonnin.
Haista kukkanen. Minun -97 Volvolla on ajettu yli 300 000 ja ajan sillä vielä toiset 300 000, etkä voi sitä estää. Sinun sähköpaskasi on jo paalaamossa silloin.
Sy
Sorry, katsastettu toukokuussa. Läpi meni, ei ruostetta eikä muutakaan huomauttamista : )
Ei katsastus tee siitä hyvää ajaa. Itelläkin mennyt 20v vanhat alkuperäiset iskarit läpi ja vaihdettaessa ei mitään takaisinponnahdusta. Samoin moottorin ja vaihteiston tukikumit, laskeneet yli sentin uusista.
Vierailija kirjoitti:
Synteettinen bensa ja vetyautot ovat tulevaisuutta. Sähköakkuauto tulevaa menneisyyttä.
Aika kauan saat odotella noita.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Miten insinöörit voi kuvitella autoilun perustuvan hevosen painoisille akuille? Insinöörit ei päättäneet sähköautopakosta, vaan neidit Tampereelta ja Brysselistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sähköautoon on pakko ottaa kaikki (akku)vakuutukset. Kalliiksi tulee. Lisäksi tehtävä vanhaan ok-taloon mittava sähköremontti maakaapeleineen. Ei tule mitään.
Minä pelkään latausta ja akkupaloa. Pihamaa on niin pieni että se auto olisi oltava ihan talon vieressä. Jos akku syttyy palaa koko talo .
Eikös akun lataus oltava vähintään 7 metriä asuinrakennuksesta? Jossain kaupungeissahan, paloviranomaisesten kiellolla, akkua ei saa ladata edes autotallissa
Vierailija kirjoitti:
Et ole vissiin vetyautoihin perehtynyt yhtään. Raskaassa teollisuudessa eri juttu. Ei toimi henkilöautoissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jokapäiväistä. Toki meidän ja EU:n tytöt vaikeuttivat kehitystä, koska sähkö- akku- ja kaivosmafia voitti EU:ssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle jokapäiväistä. Toki meidän ja EU:n tytöt vaikeuttivat kehitystä, koska sähkö- akku- ja kaivosmafia voitti EU:ssa.
Rallissa jo ajetaan synteettisellä bensalla. Synteettinen bensa ei vaati mitään investointeja sun autoon. Siksi sähköautopakko EU:ssa määrättiin koska THE BISNES.
Rahat pois: enemmän, useammin, nopeammin = sähköauto.
Sähköautovastaiset imbesillit on täysin naurettavia, joten tästäkin ketjusta näkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rallissa jo ajetaan synteettisellä bensalla. Synteettinen bensa ei vaati mitään investointeja sun autoon. Siksi sähköautopakko EU:ssa määrättiin koska THE BISNES.
Rahat pois: enemmän, useammin, nopeammin = sähköauto.
Meppi Eeero Heinähattu (nimi muutettu) kertoili vaalikoneessa jotenkin näin: "ei me (huonoa) polttomoottorikieltopäätöstä voida joka toinen vuosi muutella."
On se Eero kuningas. Se päätti.
Vierailija kirjoitti:
Sähköautovastaiset imbesillit on täysin naurettavia, joten tästäkin ketjusta näkee.
Itseasiassa minulla ei ole edes ajokorttia saati autoa mutta kun sähkisuskovaisia on niin helppo provosoida.
Vierailija kirjoitti:
Miten bensa tai vety tekee autosta paremman? Minulle itse autolla on merkitystä, eli sillä, miten turvallinen se on ja miten ajaa itse. Kulkemisen mahdollistamisen muodolla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on 100k maksanut hybridibemari jolla ajan käytännössä kaikki ajoni sähköllä. Kesällä vieläpä omista aurinkopaneeleista tulleella sähköllä
Bensaa tankkasin siihen viimeksi helmikuussa ja tankki on vielä puolillaan. Halpaa ajoa siis.
Muista että viimeistään 100 tkm kohdalla menee akku vaihtoon hintaan 20 000 euroa. Ehkä jo alle 60 tkm, jos et ole noudattanut 20-80 % varausastesääntöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseasiassa minulla ei ole edes ajokorttia saati autoa mutta kun sähkisuskovaisia on niin helppo provosoida.
Annoin juuri ilmi tämän ketjun kommenttisi perusteella:
"
Tätä ketjua käytetään spämmiin:
"sähkisuskovaisia on niin helppo provosoida"
"
Satatonnia autoon, ei pysty. Akun vaihtaminen liian kallista. Kulkeeko 900 km lataamatta välillä? Onko latauspisteitä pohjoisen perukoilla? Akun valmistaminen luonnolle iso ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten bensa tai vety tekee autosta paremman? Minulle itse autolla on merkitystä, eli sillä, miten turvallinen se on ja miten ajaa itse. Kulkemisen mahdollistamisen muodolla ei ole mitään merkitystä.
500 kiloa vähemmän painoa. Esimerkiksi. Olisko merkitystä?
Olen 56-vuotias nainen.