Pitkät naiset putoavat kaikista Tinder-swipeistä - miesten rehellinen syy järkyttää
Me Naisten kysely paljasti brutaalin totuuden: kumppanin pituus RATKAISEE enemmän kuin kuvittelimme. Kyselyyn vastasi 200 ihmistä, ja vastaukset olivat kovia luettavia. 180-senttinen Anu kertoo suoraan: "Miehet ovat usein karttaneet minua vaikka baarissa, koska olen 'liian pitkä'." Toinen nainen, 185-senttinen Emilia, kertoo kuulleensa "kauhistelua ja rumia kommentteja" pituudestaan ja tulleensa kutsutuksi "jätiksi", vaikka on naamasta nätti.
Kyselystä paljastui myös miesten raa'an rehellisiä ajatuksia. Eräs 67-vuotias Jorma myönsi pelkäävänsä, että "pitkä vaimo dominoisi parisuhdetta." Toisaalta miehetkin kärsivät: lyhyt Joosua, 39, joutuu jättämään pituuden mainitsematta deittisovelluksissa päästäkseen edes tapaamaan jonkun ja kutsuu tilannetta "kauhean raadolliseksi."
Vaikka osa vastaajista väitti pituudella ei olevan väliä, todellisuus paljasti tiukan seulonnan. Reilu puolet myönsi suoraan, että kumppanin pituudella ON väliä. Kolme neljäsosaa näistä halusi itseään pidemmän kumppanin. Eräs nainen summasi: "Haluan sopia puolison kainaloon." Vain kymmenen prosenttia toivoi samanpituista kumppania.
Miksi me edelleen valitsemme kumppanin kuin ostaisimme huonekalua - pitää olla "sopivan kokoinen"? Onko tämä vain biologiaa vai opittua käyttäytymistä?
Kommentit (141)
miehillä on tosi huono itsetunto jos nainen on pidempi olen huomannut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
99,9% naisista ei voi harkitakaan itseään lyhempää miestä.
99,9 % miehistä pelästyy itseään pidemmistä naisista.
Samaan aikaan kolme neljästä, joille pituudella on merkitystä haluaa nimenomaan itseään pidemmän kumppanin.
Vierailija kirjoitti:
On kyllä outo oletus, että pitkä nainen dominoisi suhteessa. Kertoo vähän miehestä, että ikään kuin itse haluaisi isommalla koollaan ja pelotteella hallita naista ja pitää ruodussa. Pelätäänkö, että pitkä nainen antaa miehelle riitatilanteessa tukkapöllyä ja pistää nippusiteisiin. :D
Ja sitten kumminkin pikkuiset ja räväkät Justiinat ovat suosittuja.
Olen ujo ja herkkä nainen ja pitkä ja en todellakaan dominoi suhteessa. Mieheni on miehekäs tässä suhteessa.
Pelko siitä, ettei tuo olekaan syntymässään ollut nainen.
Vierailija kirjoitti:
Ei se mihinkään katoa sellaisesta, että nainen on lyhyempi. On korjattavissa oleva asia, mutta muulla keinoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä väliä sillä on, mitä 99,9% miehistå ajattelee? Suurin osa naisista haluaa löytää YHDEN miehen. Loppujen mielipiteellä ei ole merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tykkää isoista rohjoista.
Iso nainen, iso pillu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ajattelee kullillasn ja naisen ulkonäkö on tärkein kriteeri. Miehet pinnallisesti etsivät hyvää pillua ja näyttelyesinettä, joten tämä on lopputulos.
Tästä syystä naisten ei kannata ottaa miehiä vakavasti koskaan, ja parisuhteeseen kannattaa ryhtyä vain, jos hyötyy siinä ja paljon, koska miehet hyötyvät aina parisuhteessa, nainen harvoin. Minkään ATM miehen ja harvan taviksen kanssa ei kannata ryhtyä mihinkään, niistä ei ole naiselle mitään iloa eikä hyötyä.
Suurin osa miehistä ei oikeasti voi rakastaa, kunnioittaa ja arvostaa kuin kaunista naista, siksi miehet eivät ollessaan parisuhteessa tavallisen tai ruman naisen kanssa viitsi panostaa. Ottavat vain sen hyödyn, minkä saavat paremman puutteesa- pillun lähinnä ja talouskoneen.
Joo, ja naisethan tunnetusti eivät lainkaan miehen ulkonäöstä... Puhumattakaan ammatista, koulutuksesta, st
''Joo, ja naisethan tunnetusti eivät lainkaan miehen ulkonäöstä... Puhumattakaan ammatista, koulutuksesta, st''
No kun miehet kiinnittävätkin huomiota ainoastaan pinnallisiin naisiin, joiden elämä pyörii ulkonäkönsä ympärillä. Muista naisista ei niinkään perusteta.
Minkähän takia esim. Jenkeissä pitkällä naisella on lyhyt kaljupäinen ukko ja hyvin näyttävät onnellisilta. Oisko itsetunto paremmin kohdallaan kuin suomalaisilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, pitkille naisille on tarjolla vain lyhyitä miehiä ja pitkille miehille lyhyitä naisia. Ei mene tässäkään nallekarkit tasan.
Siksi koska pitkät miehet ja lyhyet naiset voivat valita - ja he valitsevat toisensa. Tiedän tämän, koska olen itse pitkä nainen. Pitkiä miehiä EI kiinnosta pitkät naiset, vaan hekin mieluummin ottavat sen sirorakenteisen taskuvenuksen kumppanikseen. Oma mieheni on hieman lyhyempi, ei vaivaa minua, eikä miestäni.
Näin se menee. Pitkällä naisella on kaikista vähiten valinnanvaraa. Tiedän tämän vallan hyvin itse pitkänä naisena.
Vierailija kirjoitti:
pelkäätkö myös lyhyitä miehiä koska ehkä he ovatkin syntyneet naisiksi :D
Vierailija kirjoitti:
Katso kengän koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, pitkille naisille on tarjolla vain lyhyitä miehiä ja pitkille miehille lyhyitä naisia. Ei mene tässäkään nallekarkit tasan.
Siksi koska pitkät miehet ja lyhyet naiset voivat valita - ja he valitsevat toisensa. Tiedän tämän, koska olen itse pitkä nainen. Pitkiä miehiä EI kiinnosta pitkät naiset, vaan hekin mieluummin ottavat sen sirorakenteisen taskuvenuksen kumppanikseen. Oma mieheni on hieman lyhyempi, ei vaivaa minua, eikä miestäni.
Näin se menee. Pitkällä naisella on kaikista vähiten valinnanvaraa. Tiedän tämän vallan hyvin itse pitkänä naisena.
Mulla on nätit kasvot ja olen pitkä ja kyllä uskon et oisin saanut melkeinpä kenet vaan tuossa 18-29 vuootiaaana
Pitkät huippumallit tekevät rahaa ulkonäöllään, sinä et. Lue uudelleen niin monta kertaa, että ymmärrät.
Vierailija kirjoitti:
Yhä useammassa maassa, esimerkiksi Britanniassa, tulee syyte raiskauksesta, jos on salannut syntymäsukupuolensa.
Vierailija kirjoitti:
Ja samoin naisilla miestä kohtaan. Ihan molempiin suuntiin menee.
Kai se jotakin sellaista on, että naisilla on tarve olla yleisesti pienikokoisempia kuin oma kumppani on. Ja miehillä taas on tarve olla yleisesti suurikokoisempia kuin oma kumppani.
Itse olen ollut lapsesta asti lihava nainen, joten minulla ei koskaan ole ollut mitään haaveita vaikka miehen flanellipaitaan pukeutumisesta romattisena mökkiviikonloppuna tai muuta kokoeroon liittyvää haaveilua. Ei ole kumppanin pituudella tai koolla ollut minkäänlaista väliä ikinä.
Kumppaniksi sattui vain muiden ominaisuuksien perusteella valikoitumaan itseäni 20 cm pidempi ja normaalivartaloinen, klassisen komea kumppani. Itsellä oli ehkä alussa kriisiä niin päin, että onko hän liian komea minulle, kun minulla on ollut aika paljon traumoja hyvännäköisistä miehistä, jotka ovat ilkeitä vähemmän viehättäviksi kokemilleen naisille.
Nuokin ajatukset karisivat aika nopeasti, koska mieheni on ihana, eikä hänelläkään ole koskaan ollut tarkkoja ulkonäkökriteerejä kumppanille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tykkää isoista rohjoista.
Iso nainen, iso pillu?
Suomalainen mies, pieni pili?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä miesten pelko joku itsetuntonne kohotukseksi keksimänne juttu naiset? Tehän pelkäätte yleensä lähestulkoon kaikkea itse niin jotain projisointia ja voimafantasiaa?
Joo, ja naisethan tunnetusti eivät lainkaan miehen ulkonäöstä... Puhumattakaan ammatista, koulutuksesta, statuksesta, vauraudesta jne.