Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ärsyttää mies niiiin paljon... Puhistava nyt hetki tätä ärsytystä tänne

Vierailija
09.07.2025 |

On menossa tänään töihin yövuoroon. Eilen puhuttiin että tehdään tiettyä ruokaa, että saa sitä ottaa evääksi.

No tänään mies heräsi aamupäivällä ja lähti samantien harrastukseensa. Sanoi tulevansa kotiin niin että ehtii ottaa päiväunet ennen kuin onkin jo viideltä lähdettävä töihin.

Niinpä niin. Itse teen etätyötä ja olen neljään saakka töissä. Mies selvästi odottaa nyt siis että teen ruuan hänelle yksin, a) joko työaikanani (eli käytän taukojani ruuanlaittoon) tai b) heti kun lopetan työt että ehdin saada ruuan valmiiksi ennen hänen lähtöään. Mitään tällaista ei sovittu.

Perhana että mieli tekisi lopettaa työt neljältä ja mennä pihakeinuun köllöttelemään ja "unohtaa" herran ruuanlaitto täysin 🙄

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla saattais tuossa kohtaa olla "ylitöitä". 

Jotenkin tosi tuttua, kun mies on sellainen, joka ei osaa yhtään suunnitella ja ennakoida, saati pitää kiinni aiemmin suunnitellusta. Sitten se aina yllättää, miten ei olekaan aikaa johonkin ja minun pitäisi jotenkin taikoa tilanne kuntoon. Se on varmaankin jo kotona kasvatettu siihen. 

Oma kasvatus taas on ollut sitä, että on pitänyt pärjätä itse ja ratkoa ongelmat itse. Siinä on väkisellä oppinut huolehtimaan ja organisoimaan.

Pahinta on tämmöinen pari yhdessä, kun kaikki kasaantuu sille, joka huolehtii kaikesta. Ei enää vain itsestään, vaan kaikesta. Siitä seuraa ennemmin tai myöhemmin burnout, ellei tuohon dynamiikkaan havahdu ajoissa ja tietoisesti muuta sitä. Sitä joutuu ikään kuin jatkamaan sen toisen keskenjäänyttä kasvatusta, että se oppii ottamaan vastuuta. Älä ole mahdollistaja.

Vierailija
22/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun puolisoni on ihan samanlainen ja niin eli myös edellinen ja sitä edellinen. Eli sympatiapisteet täältä... Eihän tuo vakava asia ole, mutta jos elää ihmisen kanssa, joka ei osaa yhtään suunnitella elämää ja olettaa tarpeen tullen, että kyllä se muija hoitaa, niin se alkaa jossain kohtaa ärsyttää. Etenkin, kun se ei koskaan toimi sitten toisin päin.

Olen kuitenkin oppinut elämässä jotain näistä tämäntyyppisistä miehistä. Anna sen tehdä omat virheensä. Älä ärsyynny turhaan, vaan mene tekemään jotain kivaa tai ole ylitöissä. Mies ei todennäköisesti koskaan tule muuttumaan täysin ainakaan, joten säästät paljon omia hermoja, kun hyväksyt että näin se vaan on. Mies myös oppii selvittämään omat sotkunsa. Jos pysyt itse rauhallisena, ei asiasta synny riitaa, mutta mies joutuu keksimään itselleen muun ratkaisun. Muutenkin parisuhteessa naisen kannattaa viimeiseen asti välttää korjaamassa miehen ongelmia, menee viimeinenkin aloitekyky... 

Toki jos asia ärsyttää liikaa, niin siinä tapauksessa voi olla hyvä miettiä suhdetta syvällisemmin ja mieluiten keskustella miehen kanssa jatkosta. Mutta todennäköisesti mitään suurta tai pysyvää muutosta ei tule tapahtumaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette sopineet ennalta, kumpi sen ruuan tekee? Jos kumpikaan ei ehdi, niin ostetaan sitten kaupasta valmista. Näin meillä tehtäisiin.

Vierailija
24/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä ruokaa. 

Vierailija
25/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies huomioi kivasti ja oli päivän pois että saat tehdä työsi

Vierailija
26/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ruoka

Parempi mieli.

Vierailija
27/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikös se ole jokaisen aikuisen murhe pohtia, mitä töissä syö. Miksi pidät miestä lapsenasi?

Vierailija
28/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, jos ideana oli säästää rahaa tekemällä iso yhteinen ruoka. Muuten toki kummatkin voivat ostaa erikseen jotain valmisruokaa.

Vierailija
29/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi välittää ruoasta näin paljon?

Ja miten vaikea ruoka se on kun pitää laittaa vaivaa jo ajattelemiseen. Monenko lajin päivällinen.

Vierailija
30/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ette sopineet ennalta, kumpi sen ruuan tekee? Jos kumpikaan ei ehdi, niin ostetaan sitten kaupasta valmista. Näin meillä tehtäisiin.

"Mulle sopi kuten puhuttiin, että tehdään yhdessä se ruoka."

Vierailija
31/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sulla on laiska mies. Minä teen eväät ite.

Vierailija
32/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut, olette ehkä Suomen tavallisin pariskunta. Ja jos tämä on teillä suurin ongelma suhteessa niin onnittelut myös siitä, ei ole mikään iso juttu.

Vierailija
33/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ratkaisit asian ap?

Aikuinen mies saa kyllä ruokansa ihan itse, toivottavasti et alkanut kokkaamaan.

Vierailija
34/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset stressaa kyllä aivan älyttömistä asioista...

Vierailija
35/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt pysty kokemaan suurta empatiaa tässä.

Se johtunee siitä, että minulla ja  läheisilläni on riittämiin ihan oikeita ongelmia, haasteita, menetyksiä ja surua. 

Ehkä tosiaan jonkun vaikeudet ja mielipaha ovat tätä tasoa. Ehkä elämä vielä opettaa.

Voimia ja iloa miehellesi!

Vierailija
36/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos te vaan puhuitte, että teette tiettyä ruokaa, niin en usko että mies olettaa mitään. Ota vaan rennosti työpäivän jälkeen, kyllä hän osaa ruokkia itsensä. 

Jep. APhan tässä itse keksii monimutkaisen tarinan miehensä ajatuksista, ja raivostuu niistä. Siis pelkästään oman päänsä sisällä tapahtuvista asioista.

Mä teen tota jatkuvasti...

Mies ei ainakaan koskaan myönnä, että olisin ollut oikeassa.

Vierailija
37/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt pysty kokemaan suurta empatiaa tässä.

Se johtunee siitä, että minulla ja  läheisilläni on riittämiin ihan oikeita ongelmia, haasteita, menetyksiä ja surua. 

Ehkä tosiaan jonkun vaikeudet ja mielipaha ovat tätä tasoa. Ehkä elämä vielä opettaa.

Voimia ja iloa miehellesi!

Miten vaan. Itselläni on päivittäisiä kipuja ja lisäksi tällä hetkellä syöpäepäily päällä. Siksi toivoin apua ruuanlaittoon koska juuresten kuorimisesta kädet tulee tosi kipeäksi. Mies ei tätä vain "muista". 

Mutta ihanaa että toivotit hänelle voimia ja iloa. Toivottavasti sinuakin elämä vielä opettaa. 

Vierailija
38/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ratkaisit asian ap?

Aikuinen mies saa kyllä ruokansa ihan itse, toivottavasti et alkanut kokkaamaan.

En tehnyt yksin ruokaa koska se ei onnistu enkä jaksa. Mies tuli kolmelta ja ehdotti että aletaan heti tehdä ruokaa yhdessä. En alkanut koska olin vielä tunnin töissä. Nyt mies lähti töihin ja otti snackseja ruuaksi. ap

Vierailija
39/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei mies mennyt päiväunille tultuaan ja olisitte kokannut yhdessä neljältä kun ap:n työt loppuu? Jatkossa kannattaa valita helpompia ruokalajeja kun elämänne on niin hektistä. 

Vierailija
40/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro ap mikä tämä mystinen vaikea ruoka on ?