Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt ärsyttää mies niiiin paljon... Puhistava nyt hetki tätä ärsytystä tänne

Vierailija
09.07.2025 |

On menossa tänään töihin yövuoroon. Eilen puhuttiin että tehdään tiettyä ruokaa, että saa sitä ottaa evääksi.

No tänään mies heräsi aamupäivällä ja lähti samantien harrastukseensa. Sanoi tulevansa kotiin niin että ehtii ottaa päiväunet ennen kuin onkin jo viideltä lähdettävä töihin.

Niinpä niin. Itse teen etätyötä ja olen neljään saakka töissä. Mies selvästi odottaa nyt siis että teen ruuan hänelle yksin, a) joko työaikanani (eli käytän taukojani ruuanlaittoon) tai b) heti kun lopetan työt että ehdin saada ruuan valmiiksi ennen hänen lähtöään. Mitään tällaista ei sovittu.

Perhana että mieli tekisi lopettaa työt neljältä ja mennä pihakeinuun köllöttelemään ja "unohtaa" herran ruuanlaitto täysin 🙄

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos te vaan puhuitte, että teette tiettyä ruokaa, niin en usko että mies olettaa mitään. Ota vaan rennosti työpäivän jälkeen, kyllä hän osaa ruokkia itsensä. 

Vierailija
2/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas luulen, että olettaa, että "teette" tarkoittaa, että sinä teet. Paha mieshän tuo ei ole, silti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos te vaan puhuitte, että teette tiettyä ruokaa, niin en usko että mies olettaa mitään. Ota vaan rennosti työpäivän jälkeen, kyllä hän osaa ruokkia itsensä. 

Jep. APhan tässä itse keksii monimutkaisen tarinan miehensä ajatuksista, ja raivostuu niistä. Siis pelkästään oman päänsä sisällä tapahtuvista asioista.

Vierailija
4/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun minä tiedän, että hän olettaa. Sehän tässä ärsyttääkin että kehtaa päivänsä viettää muualla. Ap

Vierailija
5/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eilen puhuitte asiasta ja se sopi sinulle. Nyt tänään huomasit että aika ei riitä. Mikset eilen sanonut miehellesi että aikasi ei riitä juuri sen ruuan tekoon ja että jos mies haluaa sitä evääksi, hänen on tehtävä se itse. Olet siis vihainen siitä että et saanut suutasi auki sanoakseni tämän.

Vierailija
6/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan kun minä tiedän, että hän olettaa. Sehän tässä ärsyttääkin että kehtaa päivänsä viettää muualla. Ap

Oletko sä trolli? Miksi et sanonut miehelle, että teepäs sinä ruokaa kun minulla on muita juttuja. On se puhuminen ilmeisesti älyttömän vaikeaa. 

Vierailija
7/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä tee-niin yksinkertaista se on.

Jos kyselee niin kerro, että et lupautunut tekemään joten oletus on, että se kenellä on aikaa tekee ruuan. Jos miehellä on aikaa harrastaa niin onsilloin aikaa tehdä ruokaakin. Lähde töiden jälkeen omiin harrastuksiisi ja käy ostamassa joku valmisruoka itsellesi.

Vierailija
8/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on taas ongelmat.

Vierailija
9/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teette neljältä yhdessä sen ruoan? 

Vierailija
10/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis eilen puhuitte asiasta ja se sopi sinulle. Nyt tänään huomasit että aika ei riitä. Mikset eilen sanonut miehellesi että aikasi ei riitä juuri sen ruuan tekoon ja että jos mies haluaa sitä evääksi, hänen on tehtävä se itse. Olet siis vihainen siitä että et saanut suutasi auki sanoakseni tämän.

Mulle sopi kuten puhuttiin, että tehdään yhdessä se ruoka. Kun mies aloittaisi jo mun tehdessä työtä, se tulisi valmiiksi ajoissa. Mutta hän nyt näköjään suunnitteli päivänsä toisin. Eilen aikoi vielä olla kotona tämän päivän. Ap

Vierailija
11/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku voi välittää ruoasta näin paljon?

Vierailija
12/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkä kysynyt entäs se ruoka? Ostatko valmiiksi matkalta evästä töihin?

Vierailija
13/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopi kuten puhuttiin, että tehdään yhdessä se ruoka. Kun mies aloittaisi jo mun tehdessä työtä, se tulisi valmiiksi ajoissa. Mutta hän nyt näköjään suunnitteli päivänsä toisin. Eilen aikoi vielä olla kotona tämän päivän. Ap

Miten sä voit tehdä tästä noin vaikean asian? Et tee ruokaa, problem solved.

Vierailija
14/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät, että olettaa, niin opettele itse kommunikoimaan selkeästi. Että "niin siis sinä teet ruoan ennen töihin lähtöäsi, sillä minä en aio tehdä, ei ole aikaa nyt päivällä toisin kuin sinulla on". Eli kiukkuilet asiasta, jolle voisit itse tehdä jotain ennalta.

Vierailija
15/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teette neljältä yhdessä sen ruoan? 

Jos hän on siihen mennessä tullut kotiin, hän menee nukkumaan. Ei ehdi. Ap

Vierailija
16/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi välittää ruoasta näin paljon?

Jos välittää ennalta, niin ei tarvitse kokea turhaa nälkäkiukkua myöhemmin.

Vierailija
17/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muakin kiukuttais jos olisin yhtä tyhmä kuin ap.

Vierailija
18/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän luultavasti unohti koko asian ja kipaisee kyllä jonkun nakkimuusin kaupasta. Ongelma on teillä erilaiset puhumisen ja sopimisen tyylit. Sinä haluat olla jämpti, hänelle taas maailma on täynnä ruokaa. Sinä et halua jättää häntä ilman ruokaa, hänelle on tässä välissä tullut joku muu juttu eteen.

Vierailija
19/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee neljältä nukkumaan, jos on menossa viideksi töihin? Mikä harrastus hänellä on, kun koko päivä pitää kuluttaa? Ja miten edes ton jälkeen jaksaa yövuoron?

Vierailija
20/42 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei ehdi neljältä kokata, koska menee nukkumaan, mutta säkin oot neljään töissä? Olettaa, että teet ruuan työaikana? En tiedä millainen ilma siellä on, mutta ihan jo sen perusteella mä todellakin tekisin noin, että töiden jälkeen menisin ulos loikoilemaan. Kesän kolmas aurinkoinen päivä niin tänään ei kokata sisällä vaikka olis mitä puhuttu. Liittyykö miehen harrastuskin tähän? Sitten ymmärtäisin.