"Hallitus hyväksyi alisuoriutumisen irtisanomisperusteeksi."
Kommentit (154)
Ihan sama, eipä tarvitse taaskaan alkaa miettimään töihin menoa. Hyvin olen pärjännyt ilman töitä 25 vuotta ja hyvin tulen pärjäämään seuraavatkin. Ei stressiä, eikä aikaisia aamuheräämisiä. Herätyskellon viheliäinen ääni innoittakoot hallituslaiset työpaikoilleen. Minä nautin kesästä, kiireettömyydestä sekä lämmöstä. Tulee ne työttömyyskorvaukset Kreikankin seinistä ulos.
Siinähän menee yrityksiltäkin maine, jos lähtevät mukaan tähän hallituksen alisuoriutumishömppään mukaan.
Kuka edes viitsisi hakea sellaisen yrityksen palvelukseen, joka kohtelee henkilökuntaansa hetken oikkujen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan tätä tullaan vielä mittaamaan oikeuasteissa, että mikä on riittävää alisuoriutumista
Kuten täällä on jo aikaisemminkin arveltu, niin työnantajien mielestä kaikki ovat alisuoriutujia, paitsi halpatyöläiset sekä perseennuolijat jotka tekevät mitä tahansa mitä pomo käskee/pyytää. Ehkä myös harjoittelijat sillä heillehän työpaikan ei tarvitse maksaa mitään mutta heidätkin voi potkia pois jos he eivät miellytä pomoa.
Vierailija kirjoitti:
Siinähän menee yrityksiltäkin maine, jos lähtevät mukaan tähän hallituksen alisuoriutumishömppään mukaan.
Kuka edes viitsisi hakea sellaisen yrityksen palvelukseen, joka kohtelee henkilökuntaansa hetken oikkujen mukaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto kuukaudessa. Pakko monen on hakea töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama, eipä tarvitse taaskaan alkaa miettimään töihin menoa. Hyvin olen pärjännyt ilman töitä 25 vuotta ja hyvin tulen pärjäämään seuraavatkin. Ei stressiä, eikä aikaisia aamuheräämisiä. Herätyskellon viheliäinen ääni innoittakoot hallituslaiset työpaikoilleen. Minä nautin kesästä, kiireettömyydestä sekä lämmöstä. Tulee ne työttömyyskorvaukset Kreikankin seinistä ulos.
Minä olen ollut työtön vähän yli kymmenen vuotta. Aluksi häpesin työttömyyttäni koska en voinut ymmärtää miksi en saanut enää töitä. Minulla oli kuitenkin jo useampi vuosi työkokemusta muutamalta alalta. Kaikki työsuhteet tosin olivat siihen asti olleet määräaikaisia. Yhdestä irtisanouduin itse. Sitten häpeä alkoi onneksi hälvenemään.
Erityisesti viimeisten viiden vuoden aikana olen tullut erittäin vahvasti siihen tulokseen, että minä en enää työelämään halua. Se on erittäin sairas maailma jota hallituskin, ainakin Kokoomus, haluaa sairastuttaa vielä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin valtion virastossa kuumeessa töissä, koska sairaslomapalkkaa ei saa ekaan 2 kuukauteen. Vakituinen jäi saikulle hetken kuluttua ja oli korona.
Itselleni on tuo myös aivan päivänselvää, että jos sairaspäivä on palkaton, sitten menen töihin piittaamatta siitä, mitä siitä seuraa muille.
No jos olet oikeasti sairas, niin et todellakaan jaksa tai kykene menemään töihin.
Se joidenkin kaltaisesi ihmispaskan tyhmyys aina yllättää. Tosiasiassa moni sairaus - kuten vaikkapa korona - voi olla monella lieväkin pienen flunssan kaltainen samalla, kun sen saava kollega tai asiakas voi saada sen pikkuflunsaiselta vaiavanakin.
Sinäkös se just uhosit meneväsi töihin sairaana piittaamatta siitä, mitä tuosta seuraa muille ? Ymmärrätkö, mitä tulit tuossa kertoneeksi itsestäsi ?
Äänestämällä persuja äänestät kokoomusta.
Kokoomus ja mielivalta. Nyt on korkea aika ryhtyä vallankumoukseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Tämähän se hirveää onkin. Suojatyöpaikat menee.
Sairaanhoitajat, lähihoitajat, vanhustenhoitajat ovat varmasti tulilinjalla, jos saikkuja on liikaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi koskee myös julkisen työpaikkoja ja valtion.
Tämähän se hirveää onkin. Suojatyöpaikat menee.
Ei ne ole mitään suojatyöpaikoja ja siellä tehdään paljon töitä vähenevillä resursseilla. Yksityisellä puolella laiskotellaan, esim. sairaanhoitajat. Julkisella puolella palkat huonoja ja jatkuva kiire, yksityisellä päinvastoin.
Taidan saada potkut, joskus tämän kesälomani jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus muut mahdolliset tuet. Vuonna 2025 jokaisen ei-karenssissa olevan ihmisen perusosa on 593,55 euroa kuukaudessa. Perusosa on laskennallinen summa joka jokaiselle pitäisi jäädä hyväksyttyjen asumismenojen jälkeen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että täysin tuloton ei-karenssissa oleva ihminen on oikeutettu yhteensä noin 973 - 1310 euron "perustukiin", asuinpaikasta riippuen. Perustuilla tarkoitan asumistukea, työmarkkinatukea/peruspäivärahaa/ansiopäivärahaa sekä toimeentulotukea. Perustukien lisäksi maksetaan maksimissaan 26,40 euron vesimaksu per henkilö ynnä sähkölaskut sekä terveydenhuoltokuluja. Niissä on kuitenkin rajansa eli mitä tahansa summia ei makseta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus muut mahdolliset tuet. Vuonna 2025 jokaisen ei-karenssissa olevan ihmisen perusosa on 593,55 euroa kuukaudessa. Perusosa on laskennallinen summa joka jokaiselle pitäisi jäädä hyväksyttyjen asumismenojen jälkeen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että täysin tuloton ei-karenssissa oleva ihminen on oikeutettu yhteensä noin 973 - 1310 euron "perustukiin", asuinpaikasta riippuen. Perustuilla tarkoitan asumistukea, työmarkkinatukea/p
Aika hulppea on tuo 1310 euron verovapaa tuki jos sen päälle maksetaan vielä kaikki sähkölaskut, vesimaksut, vakuutukset ja terveydenhuoltomenot. Ja mitä lie harkinnanvaraisia maksareita päälle. Alan ymmärtämään miksi ihmisiä ei enää kiinnosta lähteä pienipalkkaisiin duuniin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olin valtion virastossa kuumeessa töissä, koska sairaslomapalkkaa ei saa ekaan 2 kuukauteen. Vakituinen jäi saikulle hetken kuluttua ja oli korona.
Itselleni on tuo myös aivan päivänselvää, että jos sairaspäivä on palkaton, sitten menen töihin piittaamatta siitä, mitä siitä seuraa muille.
No jos olet oikeasti sairas, niin et todellakaan jaksa tai kykene menemään töihin.
Se joidenkin kaltaisesi ihmispaskan tyhmyys aina yllättää. Tosiasiassa moni sairaus - kuten vaikkapa korona - voi olla monella lieväkin pienen flunssan kaltainen samalla, kun sen saava kollega tai asiakas voi saada sen pikkuflunsaiselta vaiavanakin.
Sinäkös se just uhosit meneväsi töihin sairaana piittaamatta siitä, mitä tuosta seuraa muille ? Ymmärrätkö, mitä tulit tuossa kertoneeksi itsestäsi ?
Joo ymmärrän täysin. Jos sairaspäivä olisi palkaton ja vastakkain olisi oma tulonmenetys ja jonkun random kusimutterin terveys, niin töihin menisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plus muut mahdolliset tuet. Vuonna 2025 jokaisen ei-karenssissa olevan ihmisen perusosa on 593,55 euroa kuukaudessa. Perusosa on laskennallinen summa joka jokaiselle pitäisi jäädä hyväksyttyjen asumismenojen jälkeen. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että täysin tuloton ei-karenssissa oleva ihminen on oikeutettu yhteensä noin 973 - 1310 euron "perustukiin", asuinpaikasta riippuen. Perustuilla tarkoitan asumistukea, työmarkkinatukea/peruspäivärahaa/ansiopäivärahaa sekä toimeentulotukea. Perustukien lisäksi maksetaan maksimissaan 26,40 euron vesimaksu per henkilö ynnä sähkölaskut sekä terveydenhuoltokuluja. Niissä on kuitenkin rajansa eli mitä tahansa summia ei makseta.
Aika hulppea on tuo 1310 euron verovapaa tuki jos sen päälle maksetaan vielä kaikki sähkölaskut, vesimaksut, vakuutukset ja terveydenhuoltomenot. Ja mitä lie harkinnanvaraisia maksareita päälle. Alan ymmärtämään miksi ihmisiä ei enää kiinnosta lähteä pienipalkkaisiin duuniin.
Aina pitäisi selittää kaikki rautalangasta.
Mainitsemani noin 1310 euroa ynnä 26,40 euron vesimaksu on MAKSIMISUMMA mitä "perustukia" voidaan maksaa Helsingissä asuvalle täysin tulottomalle yksin asuvalle henkilölle. Se tarkoittaa sitä, että vuokra on tasan 715 euroa kuukaudessa. Siihen päälle sähkölaskut ja terveydenhuoltomenoja mutta niitä ei makseta loputtomiin eli niissä on ylärajansa. Vakuutuksista hyväksytään vain halvin mahdollinen kotivakuutus. Harkinnanvaraista toimeentulotukea maksetaan harvoin kellekään ja silloin pitää olla hyvä ja perusteltu syy.
On huomioitavaa, että tuet eivät ole tarkoitettu yksinomaan työttömille. Niitä voi saada kuka tahansa jos tulot ovat riittävän pienet. Kehoitan sinua lukemaan seuraavat jutut jotta et enää eläisi harhaluulojen ja mututiedon varassa:
Yleinen asumistuki: https://www.kela.fi/yleinen-asumistuki
Työttömyystuet: https://www.kela.fi/tyottomyystuet
Mihin voit saada toimeentulotukea: https://www.kela.fi/toimeentulotuki-mihin-menoihin
Perustoimeentulotuessa hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaiset rajat vuonna 2025: https://www.kela.fi/documents/d/guest/hyvaksyttavien-asumismenojen-kunt…
Kelan asiakaspalvelusta voit kysyä lisää jos et ymmärrä jotain tai et saanut kaikkeen vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Sanokoot sitten irti, jos mun työpanos ei tyydytä. Paskalla palkalla raskasta duunia tullut tehtyä jo vuosikymmenet ja terveys mennyt siinä raatamisessa. Eipähän tule karenssia kun jään kotiin makaamaan. Mun puolesta pomo voi itse alkaa tekemään niitä mun hommia.
Siivooja 63v
Tulee karenssi kun syy on sinun. Työtodistuksessa syy henkilöperusteinen. Uutta työtä et saa koskaan. 63 se tuskin haittaa, mutta nuorempia voi haitata.
Hyvä Suomi ja suomalaiset! Äänestetään jatkossakin fiksusti.
Työttömyys etuudesta menee vero ,toimeentulotukea ei kaikki saa toimeentulotukea vähentää mm asumistuki ,työttömyysturva ,palkkatuloa ym ym tieto on suoraan kelan sivulta .se toimeentulotuen laskennallinen määrä EI tarkoita että se maksetaan könttänä kaikkien tukien päälle päälle .asumistuessa on yläraja ,toimeentulotuki ei hyväksy yli suurta vuokraa vaan se ylimenevä osa menee omasta pussista .sähkölaskussa on yläraja 25e/kk ,vesilaskussa on yläraja 20 e/kk ylimenevä osuus menee omasta pussista .kotivakuutus maksaa muutaman euron kuukaudessa ,muita vakuutuksia ei hyväksytä.keskimääräinen toimeentulotuki on työmarkkinatuella olevalla n 100 euroa / kk joka maksetaan ja kaikki ei saa toimeentulotukea.ylisuurta vuokraa ei huomioida. Terveydenhoito kuluja ei ole kaikilla .kuinka vieläkin luullaan että toimeentulotuki maksetaan könttänä? .
Vierailija kirjoitti:
Huutista kun koko julkinen sektori saa kenkää alisuorittamisesta
Jep. Opettajat ja poliisit, kenkää kaikille. Samoin tuomareille ja syyttäjille, ei heitäkään tarvitse kun poliisit saa potkut. Ainakin Husissa aukeaa työpaikkoja, kun jokainen potkitaan.
Vierailija kirjoitti:
Pystytkö maksamaan asuntovelkaa 595 työmarkkinatuella?
Niinpä, mutta jos asunnon myy, niin valtio avustaa asuntosijoittajan velanmaksua asumistuen kautta.
Menehän juoppo jo muualle.