Finnairin lentoemäntä diagnosoi asiakkaan liian sairaaksi lentämään
Eli ei kannata mennä vessaan ennen lentoa vaan lentokentällä ja sitten heti kun on noustu
Suomalaisnainen poistettiin Finnairin lennolta erikoinen syy - Ilta-Sanomat
Kommentit (159)
Niin, lentoemäntä teki työtään. Tämä potilas siis otti yhteyttä pas....kalehteen omista pas...kavaivoistaan, nimettömänä. Miksi ihmeessä? Diagnosoisin tälle potilaalle jonkun mielenhäiriön.
Minulla on Ibs ja krooninen nuha. Saatan vaikuttaa hyvin sairaalta ulkopuolisen silmin.
Kiva kun joku lääkäriä leikkivä lentoemäntä pilaisi lomasi🙁.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnoosin tekee,lääkäri. Ei kukaan muu.
Näkemättä ja tuntematta potilasta?
Mulla ei ole yhtään tuttua lääkäriä lähipiirissä, eli jokainen lääkäri on mulle tuntematon. Silti diagnoosit tulee ja osuvat hyvin oikeaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripuloiva tai oksenteleva ei saa lentää. Se tautihan on muuten seuraavana päivänä puolella koneessa olijoista. Mutta jotkut ei vaan välitä.
Ja Finnairilla on aina päivystävä lääkäri vuorossa. Näissä tilanteissa purseri soittaa päivystävälle lääkärille ja konsultoi häntä. Päätös koneesta poistamisesta terveydentilan perusteella pohjautuu siis lääkärin arvioon.
IBS tai laktoosi-intoleranssi ei kyllä tartu. Eikä moni muukaan vastaava..
Ja senhän lentoemäntä pystyy erottamaan ihan kurkkaamalla jätöstä, mistä on kyse, vai mitä? Suolistosairautta - ihan oikeaa sellaista - potevaa voin kertoa, että myös meille voi tulla tartuntatauti.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei käy vessassa ennen nousua. Me käydään aina koko perhe, ilman mitään vatsavaivoja.
Tämä. Ihan lyhyelläkin lennolla alkaa se hel.. vessa ravaus heti nousun jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ripuloiva tai oksenteleva ei saa lentää. Se tautihan on muuten seuraavana päivänä puolella koneessa olijoista. Mutta jotkut ei vaan välitä.
Ja Finnairilla on aina päivystävä lääkäri vuorossa. Näissä tilanteissa purseri soittaa päivystävälle lääkärille ja konsultoi häntä. Päätös koneesta poistamisesta terveydentilan perusteella pohjautuu siis lääkärin arvioon.
Todella monessa koneessa on oksentavia ihmisiä. Eikä nämä mitenkään automaattisesti tartu muihin matkustajiin. Usein oksennus johtuu jo edeltävänä/edeltävinä päivinä syödystä ruoasta. Joitakin voi myös jännittää itse lento ja siksi on huono olo. Monta kertaa olen nähnyt kun huonovointisia matkustajia on käynyt WC:ssä jo ennen lentoa. Ei ole poistettu koneesta. Lentoemännät sen sijaan ovat tuoneet matkustajalle juotavaa, vaihtaneet paikan lähelle WC:tä jne. Lentoyhti
😁 Ihana. Joo tosiaan lennolla oksentavia ihmisiä ei poisteta kesken lennon, mikäli matkustajilla ei ole omaa laskuvarjoa mukana. Ja IATA:n kansainväliset ohjeistukset toki koskevat vain Finnairia, sivistyneet maat eivät niitä ohjeita noudata. 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisitko halunnut matkustaa esim kolera tapauksen kanssa, vessa haisten koko matkan? Lentoemäntien pitää tehdä hankalia päätöksiä.
(En siis väitä mitään tuosta tapauksesta, vaan yleisesti).
Kyllähän pikkulapsillekin voi tulla kakka housuun ja kyllä nekin haisee. Lentoemånnällekin voi tulla yhtäkkiä ripulit housuun tai kapteenille.
Siis onko sun mielestä ihan normaalia yhtäkkisesti vaan kakkia housuun?!
Sellainen EI OLE normaalia, eikä sellaista nyt vaan yhtäkkiä käy kenelle tahansa.
Tämän tapauksen kakkija varmasti on ihan syystä jätetty koneesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentoemäntä ajattelee olevansa turvallisuusalan ja terveyden asiantuntija. Kannattaa varoa mitä heille päästää suustaan. Sanoo vaan että kaikki hyvin ja pissattaa kovasti.
Niinhän he ovat.
Eivät ole. Ovat saaneet muutaman päivän koulutuksen, sillä ei pätevöidytä miksikään asiantuntijaksi, paitsi heidän omasta mielestään. Vaarana esim ylireagointi ja joustamattomuus.
Sori beibe, joku lääkäri päätti siitä että sinut poistettiin lennolta. Vaikka et sittenkään tainnut saada rakasta diagnoosiasi. Saattoi toki olla valelääkäri. 😁
Vierailija kirjoitti:
Minulla on Ibs ja krooninen nuha. Saatan vaikuttaa hyvin sairaalta ulkopuolisen silmin.
Tässä on tuskin kerrottu kaikkia asiaan vaikuttavia yksityiskohtia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia kiinnostaa kovasti kuulla nuhastasi. Kiitos kun jaoit asian kanssamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella monessa koneessa on oksentavia ihmisiä. Eikä nämä mitenkään automaattisesti tartu muihin matkustajiin. Usein oksennus johtuu jo edeltävänä/edeltävinä päivinä syödystä ruoasta. Joitakin voi myös jännittää itse lento ja siksi on huono olo. Monta kertaa olen nähnyt kun huonovointisia matkustajia on käynyt WC:ssä jo ennen lentoa. Ei ole poistettu koneesta. Lentoemännät sen sijaan ovat tuoneet matkustajalle juotav
Nauroin tälle ääneen. Jatkossa omat laskuvarjot mukaan, tosiaan :D
Se lentokoneessa tarjoiltu juotava tai syötävä voi sairastuttaa kuten myös ilmanvaihto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi ei käy vessassa ennen nousua. Me käydään aina koko perhe, ilman mitään vatsavaivoja.
Tämä. Ihan lyhyelläkin lennolla alkaa se hel.. vessa ravaus heti nousun jälkeen.
Tässä puhuttiin vessajonosta, ennen nousua. Eli alkoi ennen, kun edes ilmaan päästy? Erikoista.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on IBS ja reagoin esim. voimakkaisiin tuoksuihin tukkoisuudella ja yskimisellä. En silti ole a ) p*skantanut housuun lentokoneessa b ) p*skantanut housuun muualla c ) ripuloinut lentokoneessa d ) jäänyt lennolta, koska olin lentoemännän mielestä liian sairas lentämään.
IBS:sää sairastava on ihan itse vastuussa siitä, että syö (varsinkin) ennen lentoa niin, että koko lentoa ei tarvitse istua pöntöllä...
Entä, jos on ibs. Silloin käydään töissäkin paskalla monta kertaa päivässä. Työkyvyttömyyseläkkeelle ei pääse.
Törkeää kuulustella miksi joku jonottaa vessaan, ja puhua julkisesti terveystiedostaan, muttei yhtään yllätä tuo käytös Finnairin emänniltä. Joku ollut taas voimansa tunnossaan.
Toivottavasti saa rahansa takaisin! 😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on IBS ja reagoin esim. voimakkaisiin tuoksuihin tukkoisuudella ja yskimisellä. En silti ole a ) p*skantanut housuun lentokoneessa b ) p*skantanut housuun muualla c ) ripuloinut lentokoneessa d ) jäänyt lennolta, koska olin lentoemännän mielestä liian sairas lentämään.
IBS:sää sairastava on ihan itse vastuussa siitä, että syö (varsinkin) ennen lentoa niin, että koko lentoa ei tarvitse istua pöntöllä...
Minulla ei auta mikään ruokavalio eikä lääke. Kaikki kokeiltu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olisitko halunnut matkustaa esim kolera tapauksen kanssa, vessa haisten koko matkan? Lentoemäntien pitää tehdä hankalia päätöksiä.
(En siis väitä mitään tuosta tapauksesta, vaan yleisesti).
Kyllähän pikkulapsillekin voi tulla kakka housuun ja kyllä nekin haisee. Lentoemånnällekin voi tulla yhtäkkiä ripulit housuun tai kapteenille.
Siis onko sun mielestä ihan normaalia yhtäkkisesti vaan kakkia housuun?!
Sellainen EI OLE normaalia, eikä sellaista nyt vaan yhtäkkiä käy kenelle tahansa.
Tämän tapauksen kakkija varmasti on ihan syystä jätetty koneesta.
Kyllä sullekin voi käydä niin. Et sinäkään ole mikään robotti.
Oletko sinä tämä jutun sankari? Pystytkö yhtään näkemään asiaa 200 uusimman ystäväsi eli muiden lennolla olijoiden näkökulmasta? Vai onko kyse tosiaan vain yhden sisäisen sankarin oikeuksista siihen mitä hän haluaa? Annatko myös lapsellesi aamulla Buranaa jotta kuume laskee ja saat hänet päiväkotiin?