Ev.lut-kirkko hajoamassa kahtia? Päivi Räsänen pohtii eroa kirkosta?
Sanoo että moni on jo eronnut. Varmaan jakaantuu kahtia. KD:n jää varmaan vanhoilliset kristityt.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3b7946a8-4200-452e-874a-aa494440f…
Kommentit (379)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika erosi kirkosta. Itse asiassa koko perheemme erosi. Päkä väittää, ettei poikani pääse taivaaseen, koska poika on homo. No, Päkällä varmaan on varaa heittää ensimmäinen kivi. Toisaalta Päkää vaivaa ahneuden synti, lapioi yhteiskunnan varoja miehensä bisneksiin.
Ei kyse ole mistään taivaaseen pääsemisestä, vaan synnin siunaamisesta. Minä elän avoliitossa, ja kristillisen opin mukaan se on syntiä - kuten homoilukin. En odota, että kirkko vuokseni luopuu opista, ja siunaa minun syntiäni.
Eli yrität vakuutella itsellesi, että pääset taivaaseen, vaikka teet tietoisesti syntiä? Luulet, että voit valikoida syntejä?
Minulla on niin heikko usko, että en usko sieluni pelastuvan. Kuten ei pelastu _kukaan_ evlut-kirkostakaan - niin vieraantunut se on opista ja Kristuksesta, palvoo ihmistä, libidoa ja egoa. Mutta tässä on kyse siitä, että homot voivat toki hengata seurakunnassa ja kirkossa, kuten minäkin synteineni. Ei voi kuitenkaan odottaa kirkon siunaavan syntiä vastoin oppia. Eihän kukaan tuollaista vaadi ortodoksisuudessakaan, islamista puhumattakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meidän poika erosi kirkosta. Itse asiassa koko perheemme erosi. Päkä väittää, ettei poikani pääse taivaaseen, koska poika on homo. No, Päkällä varmaan on varaa heittää ensimmäinen kivi. Toisaalta Päkää vaivaa ahneuden synti, lapioi yhteiskunnan varoja miehensä bisneksiin.
Ei kyse ole mistään taivaaseen pääsemisestä, vaan synnin siunaamisesta. Minä elän avoliitossa, ja kristillisen opin mukaan se on syntiä - kuten homoilukin. En odota, että kirkko vuokseni luopuu opista, ja siunaa minun syntiäni.
Eli yrität vakuutella itsellesi, että pääset taivaaseen, vaikka teet tietoisesti syntiä? Luulet, että voit valikoida syntejä?
Kirkon ei pidä hyväksyä ja siunata syntiä. Yksittäisen ihmisen valinnat ovat toinen juttu. Ap ottaa riskin suhteessa Jumalaan. Sinänsä liiton muodollinen nimike ei ratkaise, vaan se, että se on elämänpituinen, ja aviopuolisoiden ensimmäinen ja ainoa seksisuhde. Se on Jumalan tarkoitus, uskollisuus. Mutta eihän sekään auta, jos usko Jumalaan puuttuu. Jumala näet haluaa olla avioliiton kolmas pyörä. Ja ilman Jumala kaikki on syntiä ja johtaa helvettiin.
Mitä enemmän luen näitä uskovaisten ulostuloja tässäkin ketjussa, sitä kiitollisempi olen lähipiirini ateisteista.
Fiksuja, empaattisia ihmisiä, joilla ei ole tarvetta tuomita muiden elämää saati nostaa itseään. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin heikko usko, että en usko sieluni pelastuvan. Kuten ei pelastu _kukaa
Tämä. Luterilainen kirkko on nykyisin juurikin se raamatussa varoiteltu Lavea Tie, ja nykyajan sateenkaaripapit sitä demonista, sisältäpäin tulevaa pimeyden kasvustoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fundamentalistikonservatiiveilla on jo omat lahkonsa. Eiköhän Räsänenkin sieltä kotinsa löydä.
Lähetyshiippakunnan joo.
Mutta muodostavatko Kansanlähetys ja SLEY kumpikin oman kirkkonsa?
Eivätköhän liity lähetyshiippakuntaan. Neuvotteluja on jo käynnissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luterilainen kirkko on nykyisin juurikin se raamatussa varoiteltu Lavea Tie, ja nykyajan sateenkaaripapit sitä demonista, sisältäpäin tulevaa pimeyden kasvustoa.
Eikä ole. Tämä on lapsellista tulkintaa jota jaksavat vapaiden suuntien edustajat jankata. Kannattaa varoa tuomion sanojaan, niistä voi vielä joskus joutua tuomiolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta tuo on, ja sinua pelottaa - ihan aiheesta.
Kaikkitietävää, kaiken näkevää jumalaa saa hämättyä kiroilemalla "oh my gosh" tai "what the heck", jolloin jumala ei huomaa että kiroili, kun vähän eri sanoin mutta samalla mielellä sanoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on niin heikko usko, että en usko sieluni pelastuvan. Kuten ei pelastu _kukaa
Hyvin kiteytetty.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkitietävää, kaiken näkevää jumalaa saa hämättyä kiroilemalla "oh my gosh" tai "what the heck", jolloin jumala ei huomaa että kiroili, kun vähän eri sanoin mutta samalla mielellä sanoi.
Ei sillä kukaan kuvittele hämäävänsä Jumalaa. Ihmisiä sillä hämätään.
Oikeasti jotenkin huvittavaa, että vuonna 2025 jotkut vieläkin uskovat jonkun pari vuosituhatta sitten eläneen kaksisuuntaisen puusepän horinoista syntyneeseen kulttiin.
Ja kiistelevät siitä kaikesta aina vaan. 😄
Vierailija kirjoitti:
Räsäsen eroa on toivottu 20v. Muttei ole mennyt pois. Perustaneet räsäismi lahkon. Genitaaliuskovien.
Avioliittoa kannattaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ev. lut. kirkossa tarvitaan uskonpuhdistus. Sateenkaariväki pitää polttaa roviolla.
Siinäpä jälleen kerran uskovaisen rakastava kommentti. 🥱
12 opetuslasta kysyivät Jeesukselta mitä lopunaikoina tapahtuu ja mikä on hänen tulemuksensa merkki. Ja mitä Jeesus sanoi ihan ensin? Hän sanoi "katsokaa ettei kukaan teitä eksytä."
Matteus 25 luvussa kerrotaan kuinka taivasten valtakunta on oleva 10 morsiusneidon kaltainen jotka odottavat kaikki Jeesuksen paluuta maanpäälle. Kyllä, koko kirkkokansa odottaa. Ja mitä muuta kirkkokansa tekee? Se nukkuu ja väsyy. Sitten vielä ihmetellään miksi tuo sitä ja tuo toinen jotain toista. Eli miksi kirkkoon tulee kaikenlaisia puoskareita ja silmänkääntäjiä. Ja miksi itseään uskoviksi nimittävät ovat niin kireitä ja kiukkuisia. Siksi että heistä suuri osa elää aivan kuten uskosta tietämättömät, keräävät mammonaa ja viis veisaavat mitä toisille kuuluu.
Sitten kuuluu huuto että herätkää, Jeesus tulee pian takaisin! Osa Jumalan seurakunnasta pääsee Jeesuksen mukaan ja osa ei. Osa tekee parannuksen synneistänsä (uskovistakin ja osa ei). Juuri nyt Suomessa monet uskovat heräävät siihen tosiasiaan kuinka pascoja ovat olleet ja tekevät parannuksen. Osa ei käsitä ja meno jatkuu aivan kuten uskon ulkopuolella olevillakin. Jeesuksen todellisen seuraamisen tie on kapea ja ahdas eikä moni halua sitä elämää. Kun Jeesus saarnasi ja puhui totuutta hän vaatii synnin hylkäämistä. Hänen puheensa olivat niin kovia että ihmiset menivät pois! Hän kysyi kerran niiltä 12. "Tahdotteko tekin mennä pois?" He eivät halunneet lähteä pois. Pietarin sanojen mukaan he käsittivät että "Jeesuksella on iankaikkisen elämän sanat."
Sori, mutta mä käyn tällaisissa ketjuissa vain saadakseni aina päivän parhaat naurut.
Uskisten jutut tulvivat tahatonta komiikkaa. :D
.......Luterilainen kirkko on nykyisin juurikin se raamatussa varoiteltu Lavea Tie, ja nykyajan sateenkaaripapit sitä demonista, sisältäpäin tulevaa pimeyden kasvustoa......
.......Eikä ole. Tämä on lapsellista tulkintaa jota jaksavat vapaiden suuntien edustajat jankata. Kannattaa varoa tuomion sanojaan, niistä voi vielä joskus joutua tuomiolle.....
Minä olen ihan luterilainen konservatiivi ja ihan samaa mieltä ensimmäisen kirjoittajan kanssa. Raamattu varoittaa valheopettajista, jollaisia erityisesti nykypiispat ovat. Heidän kanssaan ei pidä olla tekemisissä. Yrität tukkia varoittajien suut vetoamalla "ei saa tuomita" -kohtaan. Kuitenkin pidä varasi, ettet itse ole häpeässä kerran viimeisellä tuomiolla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti jotenkin huvittavaa, että vuonna 2025 jotkut vieläkin uskovat jonkun pari vuosituhatta sitten eläneen kaksisuuntaisen puusepän horinoista syntyneeseen kulttiin.
Ja niin surullista, että tuollaisia sokeita tuhoon hoippuvia ihmisiä kuten sinä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja niin surullista, että tuollaisia sokeita tuhoon hoippuvia ihmisiä kuten sinä on olemassa.
Sinua en puhuisi tuhosta mitään.
Te "kristityt" tukehdutte vihaanne. 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä kukaan kuvittele hämäävänsä Jumalaa. Ihmisiä sillä hämätään.
"olen hyvä ihminen kun kiroilen-mutta eri sanoilla"? eli muoto on tärkeämpi kuin tarkoitus. sellaisia pikku sutkiparkoja, sutkata pitää vaikka ei osaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä ole mitään huvittavaa. Sinuakin on varoitettu (helvetin iakaikkisuudesta) ja Jeesuksesta on kerrottu. Jostain syystä tätäkin ketjua halusit tulla lukemaan. Ei jengin Nooankaan päivinä tajunnut että loppu tulee. Oli aivan tavallisia viikkoja, kuukausia ja päiviä. Mitään erilaista ei ollut ilmassa. Sitten kerrotaan että alkoi sataa. Se oli ensimmäinen kerta kun maapallolle satoi vettä. Nyt on ihan sama homma. Maapallo ratkeaa liitoksistaan eli on jopa silminnähtäviä varoitusmerkkejä ja ilmassa. Uskovat huutavat parhaan mukaan. Mutta ei! Jumala itse kutsuu, antaa synnintunnon ja kutsuu ihmisiä tekemään parannusta eli hylkäämään syntinsä. Joka ikisen on otettava kantaa Jeesuksen, tuon puusepän persoonaan. Liian moni ihminen maapallolla on saanut parantua ja hylätä syntinsä että hän olisi ihan "vain jorinoinut".
Kolmas silmä on perssilmä eikä mikään muu. Pidetään kiitos housut jalassa.