Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ev.lut-kirkko hajoamassa kahtia? Päivi Räsänen pohtii eroa kirkosta?

Vierailija
08.07.2025 |

Sanoo että moni on jo eronnut. Varmaan jakaantuu kahtia. KD:n jää varmaan vanhoilliset kristityt.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/3b7946a8-4200-452e-874a-aa494440f…

Kommentit (379)

Vierailija
141/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis Samaa mieltä tuosta varojen ohjailusta. - En pidä häntä virheettömänä mutta arvostan hänen ehdottomuuttaa ja lujaa vakaumustaan. - Ja vielä sekin on sanottava, että pidän vastenmielisenä, kuinka en ole täysin voinut välttyä mielikuvalta, että syyttäjä on alkanut politikoimaan nostamalla Räsäsen tikun nokkaan..(..)   

Uskovainen mies

No kerro nyt edes sinä jotain siitä varojen ohjailusta, kun kerran tiedät. Kerro edes mitä etsiä, jos et voi suoraan sanoa tai linkata.

Kiitos asiallisesta kysymyksestäsi ja hyvästä huomiostasi! Saatteeksi ennen tunnustan, että jouduin itsekin googlaamaan ja valitsin tulokseksi demarien äänenkannattajana tunnetun lehden artikkelin aiheesta. - En ole itse demarien jäsenkirjaa omaava mutta uskon tuon jutun olevan kuitenkin riittävän neutraali kertomaan mistä oli kyse; - Toisaalta l

Kiitos asiaa selventävästä vastauksestasi. Demarin jutun ja mainitun tviitin sisältämän listan luettuani en voi kuitenkaan kuin todeta, että kyseisen tiivistäminen muotoon Räsänen lapioi yhteiskunnan varoja miehensä bisneksiin on todella tarkoitushakuisesti ja ilkeästi tehty. 

Vierailija
142/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen viittä vaille eroamassa kirkosta sen luopumuksen takia muutenkin. Jos Räsänenkin eroaa, niin varmaan teen samoin. En voi enää nytkään mennä mihinkään tilaisuuteen kun monessa paikassa on niin paljon sellaista, mitä konservatiivina en voi ymmärtää.

Harva jää kaipaamaan.

Tosi harva. Tuskin kukaan :) ja ihan hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä noudattaa tuttta kaavaa: Ääriterroristit kaappaavat organisaation ja valjastavat sen omien päämääriensä ajamiseen. Tämä jatkuu jonkun aikaa kunnes täyspäiset jäsenet hylkäävät organisaation ja se kuihtuu pois. 

Räisäsen ja muiden pitäisi nyt ottaa sateenkaarikirkolta verotusoikeus pois.

Mitä ev lut kirkosta jää jäljelle, jos Raamattuun uskovat lähtevät pois? Seinät ja jotain askartelu- ja humppahetkiä?

Onhan siellä ne liberaalit ja sateenkaariväki. Eikös ne riitä täyttämään kirkkojen penkit?

Ei niitä kiinnostanut muu kuin toisten ahdasmielisyyden tuomitseminen. Nyt kun se on tehty, kirkko ei kiinnosta niitäkään.

Vierailija
144/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä noudattaa tuttta kaavaa: Ääriterroristit kaappaavat organisaation ja valjastavat sen omien päämääriensä ajamiseen. Tämä jatkuu jonkun aikaa kunnes täyspäiset jäsenet hylkäävät organisaation ja se kuihtuu pois. 

Mitä ev lut kirkosta jää jäljelle, jos Raamattuun uskovat lähtevät pois? Seinät ja jotain askartelu- ja humppahetkiä?

Onhan siellä ne liberaalit ja sateenkaariväki. Eikös ne riitä täyttämään kirkkojen penkit?

Ei niitä kiinnostanut muu kuin toisten ahdasmielisyyden tuomitseminen. Nyt kun se on tehty, kirkko ei kiinnosta niitäkään.

Se on sitten voi voi. Ei konservatiivit halua olla kirkossa, joka luopuu Raamatun sanasta ja opettaa vain ihmisoppeja.

Vierailija
145/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sitten voi voi. Ei konservatiivit halua olla kirkossa, joka luopuu Raamatun sanasta ja opettaa vain ihmisoppeja.

Raamattu ei ota kantaa siihen mikä on "mies" ja mikä "nainen", ei myöskään siihen, mikä on ihminen.

Vierailija
146/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on sitten voi voi. Ei konservatiivit halua olla kirkossa, joka luopuu Raamatun sanasta ja opettaa vain ihmisoppeja."

Aika pitkään moni kuten Räsenenkin on kuitenkin syystä tai toisesta halunnut.

Vierailija
147/379 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se on sitten voi voi. Ei konservatiivit halua olla kirkossa, joka luopuu Raamatun sanasta ja opettaa vain ihmisoppeja."

Niin on. Koska evl. kirkko on ollut monelle rakas ja eroaminen on vaikea päätös. Ei sitä kevyesti tehdä.

Vierailija
148/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän poika erosi kirkosta. Itse asiassa koko perheemme erosi. Päkä väittää, ettei poikani pääse taivaaseen, koska poika on homo. No, Päkällä varmaan on varaa heittää ensimmäinen kivi. Toisaalta Päkää vaivaa ahneuden synti, lapioi yhteiskunnan varoja miehensä bisneksiin. 

Vierailija
149/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän poika erosi kirkosta. Itse asiassa koko perheemme erosi. Päkä väittää, ettei poikani pääse taivaaseen, koska poika on homo. No, Päkällä varmaan on varaa heittää ensimmäinen kivi. Toisaalta Päkää vaivaa ahneuden synti, lapioi yhteiskunnan varoja miehensä bisneksiin. 

Ei kyse ole mistään taivaaseen pääsemisestä, vaan synnin siunaamisesta. Minä elän avoliitossa, ja kristillisen opin mukaan se on syntiä - kuten homoilukin. En odota, että kirkko vuokseni luopuu opista, ja siunaa minun syntiäni. 

Vierailija
150/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Räsänen eroaa niin monet muutkin päätyvät samaan ratkaisuun. Varmaan minäkin. 

Minulla on myös ero ihan liipasimella. Ja liittyminen lähetyshiippakuntaan.

Vierailija
151/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis Samaa mieltä tuosta varojen ohjailusta. - En pidä häntä virheettömänä mutta arvostan hänen ehdottomuuttaa ja lujaa vakaumustaan. - Ja vielä sekin on sanottava, että pidän vastenmielisenä, kuinka en ole täysin voinut välttyä mielikuvalta, että syyttäjä on alkanut politikoimaan nostamalla Räsäsen tikun nokkaan..(..)   

Uskovainen mies

No kerro nyt edes sinä jotain siitä varojen ohjailusta, kun kerran tiedät. Kerro edes mitä etsiä, jos et voi suoraan sanoa tai linkata.

Kiitos asiallisesta kysymyksestäsi ja hyvästä huomiostasi! Saatteeksi ennen tunnustan, että jouduin itsekin googlaamaan ja valitsin tulokseksi demarien äänenkannattajana tunnetun lehden artikkelin aiheesta. - En ole itse demarien jäsenkirjaa omaava mutta uskon tuon jutun olevan kuitenkin riittävä

Olet ihailtavan naiivi. 

Vierailija
152/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivi voi rauhassa erota. Se ei kirkkoa hajota. Luterilainen kirkko voisi kyllä vetää tiukemman rajan näihin konservatiiveihin. Tarkoitan lahkoja jotka eivät esim hyväksy kin tietynlaisia ihmisiä joukkoonsa kuten Päivin "herätys"liike.

Minulle kirkko on rauhan tyyssija,  latautumisen ja hiljentymisen paikka. Siellä myös kohtaan kanssakulkijoita, kaikenlaisia ihmisiä kohtaloineen ja kipuineen ja iloineen. Olen saanut parhaan tuen kirkon piiristä kun elämässä on ollut suruja ja kriisejä.

Vierailija
153/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole mistään taivaaseen pääsemisestä, vaan synnin siunaamisesta. Minä elän avoliitossa, ja kristillisen opin mukaan se on syntiä - kuten homoilukin. En odota, että kirkko vuokseni luopuu opista, ja siunaa minun syntiäni. 

Eli valikoit rusinat pullasta, kuten Päkä. Sopii uskovaisiin, uskonnosta riippumatta. 

Vierailija
154/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista muuten toi muiden päättäjien kiima naitattaa suomen naiset kaikkien muiden kuin suomalaisten miesten kanssa. Hmmm..

Miksi hetero haluaisi lesbon kanssa naimisiin? Miksi lesbo haluaisi heteron kanssa naimisiin? 

Vierailija
155/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niitä kiinnostanut muu kuin toisten ahdasmielisyyden tuomitseminen. Nyt kun se on tehty,

Vai ei Raamattu ota kantaa mieheyteen ja naiseuteen? Kyllä Raamattu ottaa siihen kantaa.

1) Jumala loi ihmisen mieheksi ja naiseksi.

2) Mies luopukoon vanhemmistaan ja liittyköön naiseen

3) Mies ja nainen ovat Jumalan edessä yhtä tärkeät, mutta heillä on eri tehtävät.

4) Avioliitto on tarkoitettu elinikäiseksi, jos on jostain syystä "avioon kelpaamaton" (esim. homoseksuaali), ei pidä mennä avioon.

5) Muun kun oman aviopuolison kanssa ei saa harjoittaa seksiä. Erityisesti saman sukupuolen kanssa yhtyminen on kielletty.

6) Miehen ja naisen pitää avioliitossa kilpailla toinen toisensa kunnioittamisessa. Erityisesti naisen pitää kunnioittaa ja miehen pitää rakastaa.

7) Lasten synnyttäminen on naiselle tärkeä elämäntehtävä.

Vierailija
156/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirkko ei kuitenkaan estä sinua menemästä naimisiin. 

Vierailija
157/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli yrität vakuutella itsellesi, että pääset taivaaseen, vaikka teet tietoisesti syntiä? Luulet, että voit valikoida syntejä? 

Vierailija
158/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kirkko on ollut ennen hyvä. On surullista jättää hyvästit omalle hengelliselle kodilleen ja äidilleen. Jumala on isä ja kirkko on äiti. Mutta joskus on se repäisy tehtävä. Jos äidistä on tullut väkivaltainen huumeaddikti hu*ra

Vierailija
159/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Räsäsellä ei ole mitään tekemistä Kirkon kanssa, mutta KD on Suomen Taliban.

Te, joiden mielestä Räsänen on oikeassa, ette tiedä, mitä Jeesus opetti armosta, rakkaudesta ja yhdenvertaisuudesta ja mitä Lääkäriliitto Räsäsen homopuheista huomautti jo vuosikymmeniä sitten: Räsänen on väärässä ja levittää perättömiä väitteitä psykoseksuaalisesta kehityshäiriöstä.

Räsänen osti itsensä eduskuntaan kirjoittamalla hövelisti saikkulappuja. Sittemmin hän on koko ajan jäänyt enemmän jälkeen lääketieteen kehityksestä.

Tämä nainen on halpa, pakkomielteinen ja vallanhimoinen  populisti, joka ei rakasta ketään. Ei enää pätevä lääkärinä eikä ikinä Raamatun selittäjänä.

Ammattipätevyys ei siirry kyrvänvartta pitkin kumpaankaan suuntaan.

Vierailija
160/379 |
09.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksipä Räsänen ei eroaisi?

Olen kastamaton, pakana, enkä usko Jumalaan.

Jos hänen kirkkonsa toimii hänen vakaumustaan vastaan, hän toimii kuten kunnollinen kristitty, vakaumuksensa mukaan.

Vakaumus on kristitylle tärkeämpää kuin kirkkohäät ja kirkkoon kuuluminen.

Vaikken Raamatusta pidäkään, sen tunteminen olisi välttämätöntä tässä vaiheessa aivan jokaiselle suomalaiselle. Muutoin voi olla, että paikallinen satanisti joutuu valistamaan sinua ateismin ja agnostismin erosta ja pitämään vielä teologisen luennon. Paleontologia ei yksinkertaisesti auta ymmärtämään länsimaisen ihmisen kulttuuria.

Tämä vahvistaa kyllä itselläni käsitystä siitä, että tapakristittyjen yhteinen kulttuuri liittyy lähinnä naispappeihin ja homoparien kirkkohäihin.

Terveisiä totaalisen kyllästyneeltä ihmiseltä, jota ei kyllä mihinkään kirkkoon saisi edes tuoda, mikäli uskonrauha merkitsee yhtään mitään Suomen laissa.