Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kela kyttää nykyään myös tekemäsiäsi matkoja ja vaatii lentolipun!

Vierailija
08.07.2025 |

Olet hakenut perustoimeentulotukea. Tarvitsemme hakemukseesi vielä seuraavia lisätietoja:

- selvitys tekemästäsi matkasta, kuten kopio matkalipuista.

- tiliotteen jokaisen toimeentulotukiperheeseen kuuluvan henkilön kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistä

- yhteenvedot kaikista perheesi pelitileistä 1.6.2025 alkaen siihen asti, johon yhteenvedot on mahdollista saada.

Minä olen varmaan deletoinut kaikki vanhat lentoliput, lol. Nyt ne kyttää jo matkoja, kuinka paljon rahaa sinne meni ja pelitilejä, jos on pelannut veikkauksen sivulla. ennen tä'llaista törkeää toimintaa ei ollut Kelalla!

Kommentit (232)

Vierailija
181/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kuulemma monilla nuorilla naisilla ns. "sokeri-isukkeja". Miten Kelassa otetaan huomioon nämä järjestelyt?

Käteisellä mennään tai jollain kalliilla tavaroilla.

Vierailija
182/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä jouduin Kelan orjaksi ilman omaa syytäni ja myöhemmin valmistumisen takia (valmistuin työttömäksi, koska kuten sanoin, töitä tällä alueella ei yksinkertaisesti saa.) Nyt olen ollut kurkkuani myöten täynnä tätä kela-paskaa jo niin kauan, että muutan vaikka keskellä yötä, jos mahdollisuus tulee. Haluan vain EROON kelasta. Lopullisesti. No eläkeikään asti.

MENE  T  Ö I  H  I  N !!!!!!

Ja elätä itse itsesi, niin pääset kelasta eroon.

Töihin voi mennä vasta sen jälkeen kun eka pitää hakea työpaikkaa ja jos työnantaja palkkaa niin vasta sen jälkeen voi mennä töihin .

TURPA KIINNI JA  T  Ö&nb

Sinä se jaksat aamusta iltaan. Eikö koskaan väsytä ja mietitytä, kun elämä menee tuolla tavalla kuin kankkulan kaivoon? Mitäs, jos alkaisit tehdä asialle jotain ja palkkaisit työttömiä töihin tai muuten auttaisit heitä antamalla osoitteita, jossa noita sinun  työpaikkojasi sijaitee, johon voi vain mennä töihin palkkaa vastaan. 

Mitä helvettiä??????

Mistä vtusta lähtien se MINUN asiani tai velvollisuuteni on teille lojujaisille on työpaikat hankkia????? Helvetti, minä olen ITSE aikanaan hankkinut omat työpaikkani, SE on ollut ja on minun velvollisuuteni. Ei mikään muu. Jumalauta että voi ja osaa olla vetelää sekä saamatonta sakkia, saatana!

MENKÄÄ T  Ö  I  H  I  N !!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaikki työttömät matkustaa joskus jonnekin edes ruotsin tai tallinan laivalle, ja nyt KELA kyttää sitä, että "oletko ollut matkalla, paljonko rahaa meni matkaan ja viinaostoksiin"

tää on mielisairasta, miksei KELA kyttää samalla sitä miten paljon viikossa menee rahaa tupakkaan tai kaljaan?

Vierailija
184/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla köyhät matkustavat? Oletko työkkärin kirjoilla, jos olet ulkomailla et silloin ole ollut työmarkkinoiden käytettävissä. 

Vierailija
185/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on kuulemma monilla nuorilla naisilla ns. "sokeri-isukkeja". Miten Kelassa otetaan huomioon nämä järjestelyt?

Käteisellä mennään tai jollain kalliilla tavaroilla.

Nuorilla on muitakin bisneksiä joissa pelataan käteisellä, nuoret miehetkin maksavat usein käteisellä ja heillä on iso pino 50 euron seteleitä lompakossa.

Vierailija
186/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttu on niin, että kun haet toimeentulotukea, olet myös tilivelvollinen talousasioistasi, ja niin sen pitääkin olla.

Vierailija
187/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tuo ole aika marginaalinen ryhmä, joka saa toimeentulotukea ja silti matkustaa. 

Mielestäni olisi reilua, jos pystyisi osittamaan, että on elänyt niin hel..tin nuukasti, että on saanut tt-tuesta säästettyä, että antaa matkustaa vaan. 

Ne jotka pistää sen tuen siinähetkessä elämiseen, niin sekin on vain yksilön valintaa.

Vierailija
188/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tuo ole aika marginaalinen ryhmä, joka saa toimeentulotukea ja silti matkustaa. 

Mielestäni olisi reilua, jos pystyisi osittamaan, että on elänyt niin hel..tin nuukasti, että on saanut tt-tuesta säästettyä, että antaa matkustaa vaan. 

Ne jotka pistää sen tuen siinähetkessä elämiseen, niin sekin on vain yksilön valintaa.

Jos saa toimeentulotuestasäästettyä,niin tilillä on rahaa seuraavaa kuukautta varten ja tukea tarvitaan vähemmän.

Vierailija
189/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kovin kurjaa, jos ei ymmärrä käyttää käteistä. miten te luulette, että isoveli, eli valtionvelliperseet kykenee valvomaan kunnolla, jos on käteistä käytettävissä? siksikö siitä halutaan eroon? mitä luulette?

Vierailija
190/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa toimeentulotuestasäästettyä,niin tilillä on rahaa seuraavaa kuukautta varten ja tukea tarvitaan vähemmän.

Niin, näinhän se menee, että tavallaan säästeliästä rangaistaan, tai ainakaan ei kannusteta säästämään. Kaiille varmaan annetaan se määrä tt- tukea, mikä laskennallisesti kuuluu antaa. Ei vähempää, ei enempää?

Joku pistää vaikka nautintoaineisiin, oma on asiansa.

Naapurissa asui perhe joka mm. kasvatti kasvimalla kaikki juurekset, vihannekset ja yrtit. Kävi kalassa ja äiti perheessä ompeli vaatteet ja kävivät kirppiksillä. Ne oli sellanen ekoperhe, joka oli pudonnut tt-tuelle sairastelujen vuoksi.  Niiltä olis jääny tt- tuesta jemmaan, mutta se vaan piti käyttää, kun systeemi on tehty sellaiseksi.

Ei ne kyllä matkustellu, olishan se hienoa näyttää lapsille, että näinkin voi elää ja näyttää vaikka maailmaa.

Vierailija
191/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kaikki työttömät matkustaa joskus jonnekin edes ruotsin tai tallinan laivalle, ja nyt KELA kyttää sitä, että "oletko ollut matkalla, paljonko rahaa meni matkaan ja viinaostoksiin"

tää on mielisairasta, miksei KELA kyttää samalla sitä miten paljon viikossa menee rahaa tupakkaan tai kaljaan?

Ei ne sitä kyttää, vaan kuinka kauan on ulkomailla ollut. Kun toimeentulotukea ei tarvitse maksaa ulkomaille, niin kahden viikon thaikkubiletys evää kahden viikon rahat ja ne voidaan periä takaisin. Mutta kyllä Thaimaahan mennä saa, sitä ei kukaan voi kieltää.

Vierailija
192/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on hyvä, että tukien käyttöä valvotaan. Toimeentulotuessa on kuitenkin selkeät pelisäännöt, joita kaikkien pitää noudattaa yhtä lailla. Ettei voi tehdä niin, että kerää rahaa vaikka jollekin toisen perheenjäsenen nimissä olevalle ulkomaalaiselle tilille ja käyttää sitä matkusteluun. Tai ettei pelitilillä voi olla rahaa piilossa. 

Miksi te vauhkoatte tästä?

Vierailija
193/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helvettiä??????

Mistä vtusta lähtien se MINUN asiani tai velvollisuuteni on teille lojujaisille on työpaikat hankkia????? Helvetti, minä olen ITSE aikanaan hankkinut omat työpaikkani, SE on ollut ja on minun velvollisuuteni. Ei mikään muu. Jumalauta että voi ja osaa olla vetelää sekä saamatonta sakkia, saatana!

MENKÄÄ T  Ö  I  H  I  N !!!!!!

Etkö osaa käyttäytyä tuon paremmin? Yritä edes. Toivottavasti sinunkin kohdallesi sattuu joskus niin, että työnantajasi itrtisanoo sinut etkä saa heti uutta työtä. 

Vierailija
194/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, näinhän se menee, että tavallaan säästeliästä rangaistaan, tai ainakaan ei kannusteta säästämään. Kaiille varmaan annetaan se määrä tt- tukea, mikä laskennallisesti kuuluu antaa. Ei vähempää, ei enempää?

Joku pistää vaikka nautintoaineisiin, oma on asiansa.

Naapurissa asui perhe joka mm. kasvatti

Kyllähän toimeentulotuki omalla tavallaan kannustaa tuhlaamaan kaiken minkä saa, mikä on kieltämättä ongelma. Mutta ei siinä säästeliästä rangaista, kyse on kuitenkin yhteisistä rahoista annettavasta viimesijaisesta välttämättömästä tuesta, tt-tuki ei ole mikään kuukausipalkka.

Vierailija
195/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle tt on kansalaispalkka, eikä muuta ole näköpiirissä tällaisella kurjistuspolitiikalla. Valtio käyttää tukea systemaattisena keinona leikata eläkkeitä. On ymmärrettävää, että tähän tulee kissa-hiiriasetelma, joka näyttää ulkopuolisesta huijaamiselta. Ihan samaahan se on työelämässä, että toiset saikuttaa syyttä ja toisilla taas jää ryyppy päälle lomilla ja osa vaan vetelehtii ja hidastelee siellä suorituksessa. Kyllä toimeentulotukilaisillakin on oikeus olla työssään hyviä ja ottaa se mikä irti lähtee.

Vierailija
196/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin kokeilla jopa Tin-deria huvikseen, herm-othan siinä meni 5 minuutissa. Täytä 10 eri p-uzzle tehtävää osoittaaksesi että et ole rob otti, ja niitä aivo-pähkäi-llessä en päässyt kaikkia teh-täviä läpi edes! sitten tee v id- eo tai varmista kuv asi jollain , varmaan pan-kkitunnu ksella kohta. tää aiv oton kirjautuminen ja vahvi staminen vie mielen kaikelta elämältä, minä en tee enää mitään.

ja sitten  päälle

ota vide-osel-fie! en vi --dd  u ota s--ökää pa-s-kaa!

Vierailija
197/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pitäisi käyttää enemmän tapauskohtaista harkintaa. Tiedän myös lapsiperheen, jossa iskä oli pinipalkkaisessa työssä. Äiti oli kotihoidontuella ja lapsilisillä. Saivat asumistukea ja joitain kymppejä tt-tukea.

Ne säästi kaikessa, mutta naamioi sen jotenkin vihreään elämäntyyliin ja mukavaan yhdessä olemiseen mm. puuhasteluun kasvimaalla ja marjojen ja sienten keräilyyn. 

Nekin laittoi kuukaisittain rahaa jemmaan. En tiedä paljonko. Lentämään eivät olisi lähteneet, mutta ehkä ne teki jotain muuta kivaa, vaikka isän kesälomalla. Ja olivat sen ansainneet.

Vierailija
198/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään toimeentulotukia saa käyttää vain 1) Somalian matkailuun sukulaisten luokse koska he ovat aina sairaana ja kuolemaisillaan 2) lesboiluun koska lespoja vai notaan ja he tarvitsevat tukia uuden adoptiolapsen vaippoihin

menee liiallisuuksiin jo että teinitytöt lespouilevat zombie sarjassa, joka puolella on lgbtq-värisiä takkeja ja 1 jakso on kahden homon tarina keskellä apokalypsia. Viimeinen jakso minkä katoin oli se kun pää sankarit 2 teinityttöä kohtaavat ja toinen ilmoittaa olevansa raskaana....seuraus hypätään "nus simaan heti ja tyydyttämään toinen toistaan" ja ollaan niin iloisia kun "uusioperhe kaksi ala-ikäistä teinityttöä saavatkin perheenlisäyksen, eli erivärisen lapsen joka tulee olemaan tummaihoinen"..

samaa paskaa oli last of us pelissäkin, hampun polttoa ja ala-ikäisten tyttöjen lespoilua

miten sairaaksi tää maailma on mennyt nyt PEDON AIKANA ja pahenee vielä

sunnuntaina meinasin käväistä kirkossa mutta siellähän oli SATEENKAARIMESSU ja uusi papitar oli ovella toivottamasssa tervetulleeksi sateenkaaarimessuun, oli sekin kuulemma lespotar

Vierailija
199/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomalla saa käydä mutta ei saa asua ulkomailla tai nostaa etuuksiaan jos ei asu Suomessa 

Vierailija
200/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä Kela ! Ei toimeentulotukea saavan kuulukaan saada matkustella lomalle kotimaahansa kuten vaikkapa Somaliaan. Kiitän Perussuomalaisia tuosta uudistuksesta.

Just näin! Jos ttt:lla (eli veronmaksajien rahoilla) on varaa matkustella edemmäskin, silloin systeemissä on jotain pielessä.