Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kyttää nykyään myös tekemäsiäsi matkoja ja vaatii lentolipun!

Vierailija
08.07.2025 |

Olet hakenut perustoimeentulotukea. Tarvitsemme hakemukseesi vielä seuraavia lisätietoja:

- selvitys tekemästäsi matkasta, kuten kopio matkalipuista.

- tiliotteen jokaisen toimeentulotukiperheeseen kuuluvan henkilön kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistä

- yhteenvedot kaikista perheesi pelitileistä 1.6.2025 alkaen siihen asti, johon yhteenvedot on mahdollista saada.

Minä olen varmaan deletoinut kaikki vanhat lentoliput, lol. Nyt ne kyttää jo matkoja, kuinka paljon rahaa sinne meni ja pelitilejä, jos on pelannut veikkauksen sivulla. ennen tä'llaista törkeää toimintaa ei ollut Kelalla!

Kommentit (232)

Vierailija
221/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän pyytävät. En antaisi lisätietoa vaan sanoisin että olen lipun ostanut palkalla enkä tukirahoilla ja se miten palkkani käytän ei kuulu kelalle millään tavalla 

Toimeentulotuki ja tuleva yleistuki ovat siitä ihanat, että Kelalle nimen omaan kuuluu rahasi ja sen käyttäminen, jos Kelasta tukia haet. Jos sinulla on vaikkapa vain 4000 euroa, niin Kela tekee laskelman, mihin asti niiden on riitettävä. Siinä on turha pullikoida oikeuksista ja keksiä, että naisiin ja viinaan ne meni. Mikä on sinun, on myös Kelan ja puolueen.

Palkkatyöstä  ansaitsemani rahat ovat vain minun eikä se edelleen kuulu kelalle mihin palkan käytän eikä tule kuulumaan. En minä säästä vaan  käytän kakken ylimääräisen joka kk milloin mihinkin.

Ja lisään että tietenkin tiedän  sen että jos on säästöjä niin ne vaikuttaa tukiin mutta se ei kuulu kelalla nyt eikä jatkossakaan että mitä ostan joka kk palkallani.

Vierailija
222/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli kelasta selvitys ulkomailla olemisesta korona aikana kun kaikki kii. Unohtivat katsoa tiliotteita esim. Kmarket ei ole ulkomailla, josta selvisi alue. Samaan aikaan jotkut toiset elelee oikeasti huijaten ulkomailla, ilman tarkistusta. He kohdistaa valvontaa usein vääriin, syyttömiin. Tullut myös kysely puolison tuloja, ei ole puolisoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekemäsiäsi po. tekemiäsi. 

Vierailija
224/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en osta Kelan virkailijalle lentolippua! Kuinka kehtaavat vaatia lahjusta. 

Vierailija
225/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkaisee uuden tai vanhan matka kuvan tai vakka rantakuvan Suomessa se riittää kelalle, oletus on ulkomailla. Jotkut on vielä kateellisia ja ilmoittaa, vaikka kuvaisi rannan Suomessa ohimennen. Se riittää ja syytetään. Vain kotona saa olla 24h. Myös kotimaan eri alueella ajanvietto tulkitaan ulkomailla olemiseksi kelassa ja sossussa. 

Vierailija
226/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tavallista lentoa. Syyt perheet muualla jne. Pelitili siksi jos tuloja, toinen syy meneekö rahasi jotka saat käyttää toki haluamallasi tavalla,mutta jos varat kulkeutuvat peleihin ja muut velvoitteet, kuten laskut ja ravinto jne jäävätkin hoitamatta, silloin arvioidaan perusturvaasi uudelleen ja huoli-ilmoitusta. Normaalisti saat toki matkustaa. Ulkomailla olevat perheenjäsenet jne syyt. Saat pelatakin -kohtuudella.

Vierailija
227/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap levittää valeuutista 

Vierailija
228/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteistä sujuttaa 

Lippuja vaikea sujuttaa... nettimaksaminen. Mutta juu, matkustaa saa. Yleensä nuo matkakyselyt liittyvät siihen että on monikulttuurinen perhe. Huoltajuus,oiekus tavata lasta, siihen jopa harkinnanvaraista tuke haetaan. Muuten saa perusturvansa käyttää miten haluaa,kunhan obs! velvoitteet on hoidettu. Pelatakin saa kohtuudella,mutta jos näyttää, että on laiminlyöntejä velvoitteissa ja jää ravinnotta, addiktio, silloin voidaan mm tehdä huoli-ilmoitus ja esim. asumistuki 3kk  kuluttua ohjataankin vuokranantajan tilille. ( Vuokranantaja on kolmas osapuoli eikä muutoin asiakkuusteitoja saa välittää tälle taholle. Siksi tuet ohjautuvat asiakkaalle aina ensisijaisesti ja laskut siten, että maksaa itse ensin ja tositetta vastaan hyvitetään. kelan asiakkuusteidot ovat salaisia. Mutta jos 3kk ei ole esim. maksanut vuokraansa, silloin kela kylläkin ohjaa as, tuen v. antajalle.

Vierailija
229/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheeni varat ei kuulu kelalle, jälkikasvu asuu jo omillaan. Minulle ei kuulu heidän palkkansa eikä omaisuutensa. Eikä lomaillut kuulu. Jos menet ulkomaille, käytä käteistä.

Vierailija
230/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömällä On oikeus lomaan, olipa suomessa tai ulkomailla loma. Kysely voi tulla jos saat toimeentulotukea, ja matkustat ulkomaille.

Vierailija
231/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla köyhät matkustavat? Oletko työkkärin kirjoilla, jos olet ulkomailla et silloin ole ollut työmarkkinoiden käytettävissä. 

Kyllä on, netti on keksitty, jos pääsee työhaastatteluun silloin aika sovitaan haastattelijan kanssa aika. Ei kenenkään tarvitse kotona 24/7 kotona käkkiä. Töitä voi hakea vaikka Timbuktusta asti. Ihan turhaa valeuutisten levittämistä. 

Vierailija
232/232 |
05.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömällä On oikeus lomaan, olipa suomessa tai ulkomailla loma. Kysely voi tulla jos saat toimeentulotukea, ja matkustat ulkomaille.

Muistatteko vielä ajan, kun työtön ei saanut mennä edes viikon pakettimatkalle ulkomaille? Se piti tehdä salaa.