Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kyttää nykyään myös tekemäsiäsi matkoja ja vaatii lentolipun!

Vierailija
08.07.2025 |

Olet hakenut perustoimeentulotukea. Tarvitsemme hakemukseesi vielä seuraavia lisätietoja:

- selvitys tekemästäsi matkasta, kuten kopio matkalipuista.

- tiliotteen jokaisen toimeentulotukiperheeseen kuuluvan henkilön kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistä

- yhteenvedot kaikista perheesi pelitileistä 1.6.2025 alkaen siihen asti, johon yhteenvedot on mahdollista saada.

Minä olen varmaan deletoinut kaikki vanhat lentoliput, lol. Nyt ne kyttää jo matkoja, kuinka paljon rahaa sinne meni ja pelitilejä, jos on pelannut veikkauksen sivulla. ennen tä'llaista törkeää toimintaa ei ollut Kelalla!

Kommentit (232)

Vierailija
201/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä ei ole mitään törkeää, jos estetään loisiminen toisten piikkiin. Jos sulla on varaa lomamatkoihin, niin voit varmaan maksaa itse myös esim. asumisesi... Ihan naurettavaa valittaa että Kela kyttää sitä ja tätä. Ei v*ttu kyttää, kun maksat itse asiasi.

Vierailija
202/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottaa, kun täällä aina kannustetaan rikkomaan lakia, esim. miten saa Kelalta salattua ulkomailla suhaamisen tai toiset tilit.

Kelalta rahan kusettaminen on rikos. On kyse täsmälleen samasta asiasta kuin marssisi pankkiin tai kauppaan ja sieltä varastaisi rahaa. Jostain syystä siihen ei kannusteta yhtä ponnekkaasti, miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sulla on varaa matkustaa lentämällä jos olet toimeentulotukiasiakas?

Tätä minäkin ihmettelen. En ole aikoinaan satunnaisina työttömyyskausinakaan käynyt edes Suomessa tapaamassa läheisiä koska "en olisi ollut työvoiman käytettävissä" 24/7. Mutta nykyään kai saa reissatakin? Jopa ulkomailla. 

Ja toki lentolippuja saa halvallakin, mutta majoitus on se, mikä maksaa. Syödäkin pitää ja maksaa vielä ne kotiosoitteen juoksevat kulut. 

Vierailija
204/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kela on kyllä niin perseestä kuin olla ja voi. Toimeentulotukilaki samoin. Tässä odottelen jatkuvasti lähtösaappaat jalassa muuttoa toisella alueelle, sitä ennen olen Kelan orjana (täällä ei töitä yksinkertaisesti saa.) ONNEKSI pelkkä työ ei ole todellakaan syyni muuttaa, saattaisin katua myöhemmin. Olen kyllä jo vuosia sitten tiennyt, että haluan kyseiselle alueelle asumaan ihan muista syistä. Sinä päivänä kun pääsen eroon Kelasta eli töihin, olen onneni kukkuloilla. En tuomitse yhtäkään kela-rottaa, koska jos joku ihan oikeasti haluaa elää viranomaisen valvonnan alaisena, niin siitä vaan. En todellakaan kadehdi. Ei se ole mitään elämää.

No sen kun lopetat Kela-tukien hakemisen ja vastaanottamisen. Problem solved. 

Kerää vaikka pulloja. 

Monessa maassa ei ole MITÄÄN tukia. Elät sillan alla tai viemärissä ja kerjäät tai varastat ruokasi. 

Vierailija
205/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Ei kai kukaan nyt Kelalle kerro, jos käy lomilla. Ei tsiisus.

Mihin ihmeeseen sohvalla makoileva tukiloinen tarvitsee lomaa? Onko työttömän loma töiden tekeminen vai mikä juttu tuo oikein on?

Kai se työtön perheenäiti tai isä saa lähteä perheen yhteiselle lomamatkalle mukaan?

Vierailija
206/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä aijo kertoa Kelalle paljon rahaa minulla on, ei kuulu sille pätkääkään.

No ei sulle Kela sitten maksa tukiakaan. Omapahan on valintasi

Maksaahan se Kela, jos asianomainen ei kerro rahatilannettaan. Eihän kaikki raha näy pankkitileillä. Minullakin on kaapissa lähes 700€. En ole toimeentukiasiakas.

Vierailija
207/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinähän pyytävät. En antaisi lisätietoa vaan sanoisin että olen lipun ostanut palkalla enkä tukirahoilla ja se miten palkkani käytän ei kuulu kelalle millään tavalla 

Vierailija
208/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHDOINKIN OIKEUTTA!

KIITOS RIIKKA, KIITOS PETTERI!

T. 50k€ veroja vuodessa maksava.

Vierailija
209/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinähän pyytävät. En antaisi lisätietoa vaan sanoisin että olen lipun ostanut palkalla enkä tukirahoilla ja se miten palkkani käytän ei kuulu kelalle millään tavalla 

Kela ei perusta puheista, vaan se vaatii kuitit. Ei auta sanoa, että ne on hävinnyt. Kela ei vaan käsittele hakemusta ennen kuin selvitys on tehty, mutta ei sinun ole pakko etuutta hakea. Haet sitten seuraavassa kuussa uudestaan.

Vierailija
210/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei Thaimaahan voi nostaa tukia 

Vierailija
211/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. 

Ei kai kukaan nyt Kelalle kerro, jos käy lomilla. Ei tsiisus.

Mitä väliä? Laillistahan se on lomailla ja lentää minne tahansa maahan, jonne saa viisumin.

Vierailija
212/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ookoo mutta keulakin sanoisi että ookoo tuet 0 euroa 

Vierailija
213/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki ja tuleva yleistuki ovat siitä ihanat, että Kelalle nimen omaan kuuluu rahasi ja sen käyttäminen, jos Kelasta tukia haet. Jos sinulla on vaikkapa vain 4000 euroa, niin Kela tekee laskelman, mihin asti niiden on riitettävä. Siinä on turha pullikoida oikeuksista ja keksiä, että naisiin ja viinaan ne meni. Mikä on sinun, on myös Kelan ja puolueen.

Vierailija
214/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samanlaista alkaa olla kun itä naapurissa tukien saavilla ei mitään yksityisyyttä

Vierailija
215/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VIHDOINKIN OIKEUTTA!

KIITOS RIIKKA, KIITOS PETTERI!

T. 50k€ veroja vuodessa maksava.

Joudat maksamaan enemmänkin. 

Vierailija
216/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ikinä kysytty mitään lippuja mihinkään. Seuraavalla matkallani säilytän liput ja anon, että Kela maksaa. 

Vierailija
217/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelalla pitää olla hurjasti vapaana työntekijöitä joilla on aikaa seurata ihmisten matkustamista. Entä junaliput, bussiliput, oman auton kilometrit? Seuraako joku? Ei ole ikinä kysytty mitään.

Vierailija
218/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela tekee työnsä, joka sille lain mukaan kuuluu. Tukia ei pidä kenenkään väärinkäyttää sillä silloin varastaa veronmaksajilta.

Vierailija
219/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuki ja tuleva yleistuki ovat siitä ihanat, että Kelalle nimen omaan kuuluu rahasi ja sen käyttäminen, jos Kelasta tukia haet. Jos sinulla on vaikkapa vain 4000 euroa, niin Kela tekee laskelman, mihin asti niiden on riitettävä. Siinä on turha pullikoida oikeuksista ja keksiä, että naisiin ja viinaan ne meni. Mikä on sinun, on myös Kelan ja puolueen.

Palkkatyöstä  ansaitsemani rahat ovat vain minun eikä se edelleen kuulu kelalle mihin palkan käytän eikä tule kuulumaan. En minä säästä vaan  käytän kakken ylimääräisen joka kk milloin mihinkin.

Vierailija
220/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on ihan ookoo mutta keulakin sanoisi että ookoo tuet 0 euroa 

No sitten sanoisi.