Tiedätkö ketään joka ei vain onnistunut saamaan ajokorttia?
Itselläni asia pohdinnassa, vähän hirvittää. Nuorena se asia vain jäi ja jäi, nyt mietin onko jo liian myöhäistä. Ikää 40 korvilla.
Pelkään etten osaa enkä opi.
Joten niin kuin otsikossa, niin tiedätkö sellaista ihmistä jolla vain lopulta jäi kortti saamatta yrittämisestä huolimatta? Ja mikä oli suurin syy?
Kommentit (15)
En. Joillakin on toki mennyt kolmekin kertaa et menee läpi, mut kyllä ne lopulta sen kortin on saanu.
Mä kävin inssissä neljä kertaa. Sain lopulta kortin, mutta inssi vannotti ajelemaan ja opettelemaan aluksi ihan kotikulmilla vaan.
Kokeile ensin. Sitten vasta mietit. Kokemus pikkuhiljaa auttaa.
Kaverin poika on 2 kertaa ilmoitettu autokouluun, mutta yhdellekään tunnille ei sitten mennyt, joku paniikki iski. Ja itse sinne halusi ja toinen kerta oli vuoden päästä ekasta.
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin inssissä neljä kertaa. Sain lopulta kortin, mutta inssi vannotti ajelemaan ja opettelemaan aluksi ihan kotikulmilla vaan.
Mun kaveri myös. Ja on oikein hyvä kuski nykyään! Rohkeasti vaan!
Vierailija kirjoitti:
Minä en uskolla ajaa autoa. On kaikenlaisia pelkotiloja. :S
Silloin on todella parempi oikeasti pysyä pois liikenteestä muita vaarantamasta.
Tunnen monta, jotka suorittivat ajokortin yli 60-vuotiaina. Eräs heistä ajoikin sitten 100-vuotiaaksi asti.
Sain ekalla yrityksellä kortin, vaikka en olisi todellakaan sitä ansainnut
Minun pitäisi uusia ajokortti, mutta en halua autoa. En tykkää juurikaan ajaa autolla. Nuorena se oli kivaa, mutta ei enää innosta. Liikenteessä on paljon kaikkia vaaroja, vaikka itse ajaisi kunnolla niin jotkut muut ei. Lisäksi autoista tulee paljon kuluja ja se maksaa. Mulla riittää rahat ruokaan ja lapseni tarpeisiin kun ei ole autoa. Jos olisi auto niin kuinkahan äkkiä loppuisi rahat kesken. Näin on kivempi. Voisin ajaa ajokortin jos pääsisin hyväpalkkaiseen työhön. Mutta pienituloiselle, en tiedä kannattaako. Huono puoli on, että mihinkään kauemmas ei pääse, esim. johonkin syrjempään johonkin pikkukylälle kesällä vaikka kansallispuistoon vaan aina joutuu pyytämään joltain autolliselta ihmiseltä apua ja vaivaamaan heitä nolona. Eikä autollisia edes kehtaa monesti pyytää kun kallistahan se on heillekkin eikä ketään voi edellyttää jatkuvasti kuskaamaan.
Kysyin joskus äidiltäni, että onkohan autolla ajaminen helppoa ja äiti vastasi että on. Ihmettelin sitten miksi hänellä ei ole korttia ja kertoi että irrotti inssissä kädet ratista ja laittoi ne silmilleen.🤭
Itselläni sama tilanne, tosin vähän nuorempi olen vielä. Olen ikäni asunut kaupungeissa, joissa tosi hyvät julkiset yhteydet, niin eipä ollut tarvetta, ja sitten vanhempana ei pahemmin varaakaan. Nyt alan olla elämäntilanteessa, jossa se kortti alkaisi olla aika oleellinen, mutta tosiaan... Pelko jarruttelee. Mietin aina joskus, että no joo, kyllä sitä tyhmemmätkin tuolla liikenteessä osaa mennä ja sitten... Se vaan lisää pelkoa. Se on aika iso vastuu ja pelkään, että jossain tärkeässä tilanteessa keskittyminen herpaantuu tai jonkun toisen virheen takia ei ole riittävästi aikaa reagoida. En halua satuttaa ketään liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Minun pitäisi uusia ajokortti, mutta en halua autoa. En tykkää juurikaan ajaa autolla. Nuorena se oli kivaa, mutta ei enää innosta. Liikenteessä on paljon kaikkia vaaroja, vaikka itse ajaisi kunnolla niin jotkut muut ei. Lisäksi autoista tulee paljon kuluja ja se maksaa. Mulla riittää rahat ruokaan ja lapseni tarpeisiin kun ei ole autoa. Jos olisi auto niin kuinkahan äkkiä loppuisi rahat kesken. Näin on kivempi. Voisin ajaa ajokortin jos pääsisin hyväpalkkaiseen työhön. Mutta pienituloiselle, en tiedä kannattaako. Huono puoli on, että mihinkään kauemmas ei pääse, esim. johonkin syrjempään johonkin pikkukylälle kesällä vaikka kansallispuistoon vaan aina joutuu pyytämään joltain autolliselta ihmiseltä apua ja vaivaamaan heitä nolona. Eikä autollisia edes kehtaa monesti pyytää kun kallistahan se on heillekkin eikä ketään voi edellyttää jatkuvasti kuskaamaan.
Ei kortin uusiminen edellytä auton hankkimista.
Ei tule mieleen, kun yksi tunnettu tubettaja.
Ilmoittaudu vaan ajokurssille. Hitaastihan sitä lähdetään liikkeelle ja opettaja on vieressä. Kyllähän sitä itseäkin jännitti 18 vuotiaana aikoinaan kun piti muistaa peilejä tarkkailla, eteenpäin liikennettä seurata, nopeutta katsoa, vilkku päälle jne jne. Mutta harjoitustahan se vaatii, kaikkialla on sama lähtötilanne. Hauskoja muistoja ajotunneilta. Lykkyä tykö!
Minä en uskolla ajaa autoa. On kaikenlaisia pelkotiloja. :S