Kela kyttää nykyään myös tekemäsiäsi matkoja ja vaatii lentolipun!
Olet hakenut perustoimeentulotukea. Tarvitsemme hakemukseesi vielä seuraavia lisätietoja:
- selvitys tekemästäsi matkasta, kuten kopio matkalipuista.
- tiliotteen jokaisen toimeentulotukiperheeseen kuuluvan henkilön kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistä
- yhteenvedot kaikista perheesi pelitileistä 1.6.2025 alkaen siihen asti, johon yhteenvedot on mahdollista saada.
Minä olen varmaan deletoinut kaikki vanhat lentoliput, lol. Nyt ne kyttää jo matkoja, kuinka paljon rahaa sinne meni ja pelitilejä, jos on pelannut veikkauksen sivulla. ennen tä'llaista törkeää toimintaa ei ollut Kelalla!
Kommentit (232)
Nykyään on kuulemma monilla nuorilla naisilla ns. "sokeri-isukkeja". Miten Kelassa otetaan huomioon nämä järjestelyt?
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin Kelan orjaksi ilman omaa syytäni ja myöhemmin valmistumisen takia (valmistuin työttömäksi, koska kuten sanoin, töitä tällä alueella ei yksinkertaisesti saa.) Nyt olen ollut kurkkuani myöten täynnä tätä kela-paskaa jo niin kauan, että muutan vaikka keskellä yötä, jos mahdollisuus tulee. Haluan vain EROON kelasta. Lopullisesti. No eläkeikään asti.
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Ja elätä itse itsesi, niin pääset kelasta eroon.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hakea toimeentulotukea reissukuukausilta. Thaimaassakin kun olen ollut talvisin pari kuukautta, niin haen vain työttömyyskorvauksen ja asumistuen. Muutenkin käytän siellä vain käteistä, niin ei jää jälkiä tileille. Parin viikon reissuille Kanarialle, käytän yleensä kaveria bulvaanina.
Tälläiset loiset ja pummit onneksi tuhoaa koko helvetin demarisyöpäisen kelan ja siitä päästään eroon pysyvästi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä jouduin Kelan orjaksi ilman omaa syytäni ja myöhemmin valmistumisen takia (valmistuin työttömäksi, koska kuten sanoin, töitä tällä alueella ei yksinkertaisesti saa.) Nyt olen ollut kurkkuani myöten täynnä tätä kela-paskaa jo niin kauan, että muutan vaikka keskellä yötä, jos mahdollisuus tulee. Haluan vain EROON kelasta. Lopullisesti. No eläkeikään asti.
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Töihin voi mennä vasta sen jälkeen kun eka pitää hakea työpaikkaa ja jos työnantaja palkkaa niin vasta sen jälkeen voi mennä töihin .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Ei kai kukaan nyt Kelalle kerro, jos käy lomilla. Ei tsiisus.
Kela näkee tiliotteesta, onko rahaa käytetty lentolippuun. Siitä alkaa tarkempi syyni.
Miten usein ja tarkasti Kela syynii tiliotteet? Oon käsittänyt että katsovat sieltä lähinnä panot eli mitä rahaa tilille tulee. Ei kai sillä ole väliä että käytätkö 200 euroa Prismaan vai lentolippuun?
Vierailija kirjoitti:
Pyytääkö ne nähdä luottokortin tietoja? Jos maksaa liput ja kaiken elämisen luottokortilla jonka maksaa kerralla pois, niin eihän tiliotteilla näy kuin maksu kortin myöntäjälle.
Lähtökohtaisesti ei pyydetä, mutta tuo on iso virhe että maksat kerralla pois vaikka 500 euron luottokorttilaskun. Siitähän se kiinnostus herää ja kysytään selvitys maksusta. Luottokortin kanssa pitää maksaa jälkeen pienemmissä erissä, jolloin tulee korkoa. Tai sitten siirtää sinne ylimääräistä saldoa ennen maksua, mutta siinä on riski, että jäät kiinni rahan piilottamisesta. Säästääkään ei saa kuin viisikymppiä seuraavalle kuulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata hakea toimeentulotukea reissukuukausilta. Thaimaassakin kun olen ollut talvisin pari kuukautta, niin haen vain työttömyyskorvauksen ja asumistuen. Muutenkin käytän siellä vain käteistä, niin ei jää jälkiä tileille. Parin viikon reissuille Kanarialle, käytän yleensä kaveria bulvaanina.
Tälläiset loiset ja pummit onneksi tuhoaa koko helvetin demarisyöpäisen kelan ja siitä päästään eroon pysyvästi.
Ja sinä menet näiden persutrollien miinoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE T Ö I H I N !!!!!!
Töihin voi mennä vasta sen jälkeen kun eka pitää hakea työpaikkaa ja jos työnantaja palkkaa niin vasta sen jälkeen voi mennä töihin .
TURPA KIINNI JA T Ö I H I N SIITÄ ! ! ! ! !
Teiltä lojujaisilta ei koskaan lopu tekosyyt miksi ei voisi mennä töihin. HUS HUS!!! PITÄISI OLLA JO!!!
Vierailija kirjoitti:
On törkeää. Olin matkalla Australiassa, kolme kuukautta, eikä Kela meinannut maksaa kulujani. Onneksi tein valituksen ja sain lentolippujen ja hostellien maksut takautuvasti tililleni. Ei voi olettaa, että työtön vain makaa kotonaan. Myös työttömällä pitää olla oikeus matkustella ja viettää laatuaikaa.
Älä nyt viitsi trollata, kun joku saattaa jopa uskoa.
Kohta muutkin kuin tt asiakkaat saavat nostella käteiseksi rahaa kun asumistukeenkin on tullut "varallisuusraja", miten tätä muuten valvotaan? Pitääkö antaa tiliotteet jos tahtoo asumistukea?
En kyllä aijo kertoa Kelalle paljon rahaa minulla on, ei kuulu sille pätkääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Kela näkee tiliotteesta, onko rahaa käytetty lentolippuun. Siitä alkaa tarkempi syyni.
Miten usein ja tarkasti Kela syynii tiliotteet? Oon käsittänyt että katsovat sieltä lähinnä panot eli mitä rahaa tilille tulee. Ei kai sillä ole väliä että käytätkö 200 euroa Prismaan vai lentolippuun?
Kela on saanut uuden ohjeistuksen Purralta, että tukea ei saa maksaa ulkomaille. Niin se laissakin on samoin kuin kansan- tai takuueläke. Matkustaminen kyllä on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpö höpö.
Kela on saanut uuden ohjeistuksen Purralta, että tukea ei saa maksaa ulkomaille. Niin se laissakin on samoin kuin kansan- tai takuueläke. Matkustaminen kyllä on sallittua.
No sitten vaan pitää huolen ettei ole ulkomailla kun on tukien maksupäivä. Ei sitä silloin ulkomaille makseta jos on Suomessa maksupäivänä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä aijo kertoa Kelalle paljon rahaa minulla on, ei kuulu sille pätkääkään.
Kelasta tulee pyyntö, että tämä ja tämä vaatii selvitystä ja pyynnössä lukee selvästi, että selvittämättä jättäminen estää päätöksen tekemisen. Ei pakko ole kertoa muuta kuin se, mitä kysytään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE T Ö I H I N !!!!!!
TURPA KIINNI JA T Ö I H I N SIITÄ ! ! ! ! !
haha taisit mielesi pahoittaa :D Taisi totuus sattua :)
Vierailija kirjoitti:
Kohta muutkin kuin tt asiakkaat saavat nostella käteiseksi rahaa kun asumistukeenkin on tullut "varallisuusraja", miten tätä muuten valvotaan? Pitääkö antaa tiliotteet jos tahtoo asumistukea?
Jos saat pankista korkoa tilillesi, niin siitä Kela saa tiedon verotuspäätöksestäsi, joka on julkinen paperi. Ihan talletuskoroista nähdään miten paljon mistäkin pankista korkoa on tullut. Saati jos on suurempia pääomatuloja, niin soittoa ja kirjettä tulee varmasti.
Jos on varaa matkoihin ja lentolippuihin, ei todellakaan kuulu olla oikeutettu toimeentulotukeen.
Vierailija kirjoitti:
Jos on varaa matkoihin ja lentolippuihin, ei todellakaan kuulu olla oikeutettu toimeentulotukeen.
Et ole itse kituuttanut vielä tilanteessa?
Uusi yleistuki ensi vuonna yhtenäistää hakuprosessin samaksi yhden hakemuksen malliksi toimeentulotuen ja asumistuen osalta. Työmarkkinatuki ja peruspäiväraha lakkaavat olemasta kokonaan ja ne sulautuvat osaksi yleistukea. Tietysti asumistukeen tulee sama selvitysmenettely kuin toimeentulotuessa on nyt, koska on kyseessä sama yleistuki. Lisäksi Kela saanee oikeuden kysyä tilitiedot suoraan pankista.
Ja ymmärrät varmaan minkä siivun VEROTTAJA ottaa välistä kaikesta omaisuudesta