Ero ja huonosti palkattu työ
Jään 12v yksinhuoltajaksi, mies löysi uuden suhteen. Olen lastenhoitaja varhaiskasvatuksessa, ja nettopalkka n 1900 e kk Helsingissä. Asumme kaksiossa vuokra on 960 e kk,lapsella oma huone. Laskin että vuokran jälkeen jää meille 1100 e ruokaan ja laskuihin, vesilaskun ja sähköön jne. Bussilippu on välttämätön minulla se on 85 e.
Elareita ei ole selvitetty vielä mutta luultavimmin maksaa sen 200 e kk, laskin sen jo tuohon 1100 euroon. Lapsilisän olen säästänyt lapselle se tietysti tulee käyttöön.
Onko tuo normasli summa millä tulee toimeen? Aikaisemmin meille jäi perheenä vuokran jälkeen n 3200 e kk vuokran jälkeen miehen palkka suunnilleen sama kuin itselläni.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla vielä markkina-arvoa? myyt seksiä. poskihoito 80€ ja pano 200€. Näitä muutama kuukaudessa niin kivaa lisätienestiä.
80€??älä nyt naurata. 10-20€ oikea hinta
Muutat halvemmalle alueelle tai toiselle paikkakunnalle jos rahat eivät riitä. Tai ponnistelet ansiotasosi nostamiseksi. Paskottu parisuhde ei ole yhteiskunnan ja veronmaksajan ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sä asumistukea saat ja lapsilisän yh-korotuksella.
Laskin ne jo mukaan. Asumistuki n 74 e ja laosilisä korotuksella 168 e.
T: ap
Oletteko todella asuneet aiemmin halvemmalla? Miehellä sama palkka eli aiemmin nettotulot lapsilisän kanssa 3900 ja tästä on jäänyt vuokran jälkeen 3200.
Miksi ette jääneet tuohon asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Muutat halvemmalle alueelle tai toiselle paikkakunnalle jos rahat eivät riitä. Tai ponnistelet ansiotasosi nostamiseksi. Paskottu parisuhde ei ole yhteiskunnan ja veronmaksajan ongelma.
Lapsi aloittaa juuri 6 luokan ja koulu lähellä minulla vakituinen työ. Lastenhoitajan työtä ei ole nyt helppo saada vakituista ainakaan. Asumme Hekalla. Työ lähellä kun vuorot vaihtelee paljon.
En paskonut suhdetta, mies löysi nuoremman naisen. Yritin pitää suhdetta yllä olimme naimisissa 20 v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien varaan ei kannata rakentaa yhtään mitään.
Laittaisin lapsen miehen mukaan uuteen suhteeseen. Siitä ei edes keskustella.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko todella asuneet aiemmin halvemmalla? Miehellä sama palkka eli aiemmin nettotulot lapsilisän kanssa 3900 ja tästä on jäänyt vuokran jälkeen 3200.
Miksi ette jääneet tuohon asuntoon?
Miehen netto 2200 mulla 1900. Tässä kaksiossa olemme asuneet jo 8 v.
Vierailija kirjoitti:
Siellä vieraannuttaja heti haaveilee yh-lisästä ja yksinhuoltajuudesta ylipäänsä.
No 1100 on todella vähän jos siitä pitää maksaa kaikki vuokraa lukuun ottamatta. Itse en pärjäisi.
Voitko hankkia lisätienestejä?
Ao jatkaa vielä että asumme lähiössä lähellä ns huonoa aluetta jo ei missään keskustassa tms lapsi ei halua vaihtaa koulua on ollut koulukiusattu aiemmin. Nyt koulumatka kävelymatkan päässä. Hki vuokrat kalliit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukien varaan ei kannata rakentaa yhtään mitään.
Jo pelkään siihen saattaa mennä useampi kuukausi, että elatuksesta päästään sopuun. Helsingissä ensimmäinen vapaa aika lastenvalvojalle on reilun viiden kuukauden päässä.
Vierailija kirjoitti:
No 1100 on todella vähän jos siitä pitää maksaa kaikki vuokraa lukuun ottamatta. Itse en pärjäisi.
Voitko hankkia lisätienestejä?
Mulla vuorot vaihtelee 5.30- 19 välissä viikoittain. Työ vie kyllä kaikki energian.
En usko että olen ainoa yh lastenhoitaja. Miten muut pärjäävät? Olisi kiva kuulla mitä ratkaisuja olette tehneet
Paljonko ne muut laskut on? Sähkö, vesi, puhelimet, netti, suoratoistot, bussi, vakuutukset, mitä kaikkea sulla nyt onkaan? Itse sinä tiedät parhaiten mitä laskuja sulla tulee. Paljonko jää laskujen jälkeen ruokaan kuussa? Onko lapsella harrastuksia? Sulla itselläsi? Paljonko menee vaatteisiin?
Tee budjetti.
Miksi ette sopineet yhteishuoltajuudesta? Onko mies siis täysi hulttio? Ja 20 vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ette sopineet yhteishuoltajuudesta? Onko mies siis täysi hulttio? Ja 20 vuotta yhdessä.
Mies muuttaa uuden naisen perässä toiselle paikkakunnalle. Suunnittelee näkevänsä lasta 1 krt kk ja lomilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies muuttaa uuden naisen perässä toiselle paikkakunnalle. Suunnittelee näkevänsä lasta 1 krt kk ja lomilla.
Lapsi miehelle mukaan.