Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kyttää nykyään myös tekemäsiäsi matkoja ja vaatii lentolipun!

Vierailija
08.07.2025 |

Olet hakenut perustoimeentulotukea. Tarvitsemme hakemukseesi vielä seuraavia lisätietoja:

- selvitys tekemästäsi matkasta, kuten kopio matkalipuista.

- tiliotteen jokaisen toimeentulotukiperheeseen kuuluvan henkilön kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistä

- yhteenvedot kaikista perheesi pelitileistä 1.6.2025 alkaen siihen asti, johon yhteenvedot on mahdollista saada.

Minä olen varmaan deletoinut kaikki vanhat lentoliput, lol. Nyt ne kyttää jo matkoja, kuinka paljon rahaa sinne meni ja pelitilejä, jos on pelannut veikkauksen sivulla. ennen tä'llaista törkeää toimintaa ei ollut Kelalla!

Kommentit (232)

Vierailija
121/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lopetin pelaamisen. Jos tulee esim. 100e voitto niin se on tuesta pois. Joo, ei ole tullut voittoa.

Kyllä siinä oli syy kun pelaaminen muutettiin henkilökohtaiseksi.

Olet malliesimerkki siitä miksi tukiloisille ei tule maksaa rahaa vaan tuki tulee maksaa hernekeittona. Minkälainen idiootti tuhlaa muiden rahoja uhkapeleihin ja pitää sitä normaalina? "Jos tulee 100e voitto" - v* ttu oletko oikeasti niin s* atanan tyhmä että luulet olevasi peli-v* tun-koneilla voitolla? Jos on varaa laittaa euroakaan pelikoneeseen, tarkoittaa se sitä että tukia maksetaan sinulle 150e liikaa. Leikkuriin vaan jokaiselta teiltä loiselta. Kelan tulee antaa ehtona tuen saamiselle se että ratkaisee lukion todennäköisyyslaskennan kurssista tehtävät oikein ennen kuin maksetaan loisille enää euroakaan.

Voi kun tietäisit mihin kaikkeen sitä onkaan  ollut varaa ;) En ala tässä kertomaan ja pahoittamaan mieltäsi enempää kuin olet jo ilmeisesti pahoittanut t:eri

Vierailija
122/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ops epähuomiossani ostin yhden lennon Kelan kortilla eli kelatililtä, pitää kai selittää että "olin Espanjassa", koska olinhan mä sielläkin

ap

Kelatili? Kelakortilla? Mitä viddua sä sekoilet?

Se voi olla pankkitili, johon Kelan maksamat rahat tulevat.

Ai? Eikö ole laittanut kelaan kaikkien pankkitilien tiliotteita? Tuo on kelan huijaamista! Ei tarvitse tukia jos toisella tilillä on rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen on kuningas tässäkin asiassa, ei jää  tilille merkintöjä esim lomamatkan maksusta tai ostoksista ulkomailla.

Mistä yhtiöstä saat lentoliput käteisellä? Tai laivaliput?

Vierailija
124/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaillaolosta on kysytty hakemuksella jo vuosia. Ainahan se on laissa ollut, että ulkomaillaolo vaikuttaa toimeentulotukeen 7 päivän jälkeen. Ei se mikään Kelan juttu ole. 

En tajua miten toimeentulotukea saavalla on varaa käydä ulomaanmatkoilla, kun moni työssäkäyvä ei kykene matkustamaan. Samoin työeläkettä saavat pysyttelee kiltisti kotimaassa, koska on pakko. Tällaiseenko kaikki maksamani verorahat menivät?

Minulle on varakas lähisukulainen maksanut matkoja. Ei tukirahoilla tietysti pystyisikään matkustamaan.

Voihan sitä vaikka pienen lainan ottaa jos saa. Siitä on olemassa 2 korkeimman hallinto-oikeuden ratkaisua että pankkilainat eivät saaa vaikutaa t

Linkki ei toimi.

Vierailija
125/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käteinen on kuningas tässäkin asiassa, ei jää  tilille merkintöjä esim lomamatkan maksusta tai ostoksista ulkomailla.

Voi vaikea ostaa lentolippu käteisellä.

Vierailija
126/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis jos vuokra on etelässäkin 600-850 e yksiö ja työkkäri ja asuntotuki lasketaan siihen  sulle ei jää mitään käteen, silloinko ei saisi hakea toimeentulotukea joka on yleensä päälle 400 e kk? toinen asuu jossain Lapissa ja vuokra 300 e ja toimeentuloa ei tarvita.

JOKAISELLA pitäisi olla oikeus saada sama 600 e käteen, oli asunto kallis tai halpa tai matkustaako vai ei tai polttaako ne rahat tupakkaan tai viinaan. 

Vierailija
127/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään nimesså ei kannata pelata veikkauksen pelejä jos saa tt tukea,voitot ovat tuesta pois!

Itse saan tt tukea en tee mitään, lähinnä kotona koska kaikki vaikuttaa tukeen.

Vierailija
128/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla menee se 20 e veikkauskelle per kk lottoamiseen enkä ole voittanut koskaan 20 e enempää

ap

Vierailija
129/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt köyhiä ketuttaa, täällä valitetaan ettei ole rahaa ruokaan ja seuraavassa lauseessa kun Kela kyttää ulkomaan matkoja. Oi aikoja, oi tapoja !

Ulkomailla on halvempaa elä oi kateutta oi orkkuja kun työtöntä kiusataan

Vierailija
130/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä.

Ja ei ole varaa mihinkään?

Vierailija
131/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eläkkeellä.

Ja ei ole varaa mihinkään?

Vierailija
132/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä yhtiöstä saat lentoliput käteisellä? Tai laivaliput?

Voihan sen matkan maksaa esim  kaverin tililtä ja maksat hänelle sen käteisenä.

Vierailija
133/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelitileistä?? Tarkoitatko että laitat veronmaksajien rahat jonnekin rikollisjärjestöjen ylläpitämille pelisaiteille? Häpeäisit!

Vierailija
134/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän Eu tuumaa suomenkelan kyttäilystä kun piti olla työvoiman vapaa liikkuminen. Itse ainakin aina ulkomaille mennessä ensitöikseni haen töitä. Kun onnistun jään sille tielle. Mikään ei pidättele suomessa, ei ole vaimoa, ei työtä, ei omaa kotia. Ei edes 9kk pituinen talvi pidättele jos töitä satun saamaan.

Vierailija
135/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nyt köyhiä ketuttaa, täällä valitetaan ettei ole rahaa ruokaan ja seuraavassa lauseessa kun Kela kyttää ulkomaan matkoja. Oi aikoja, oi tapoja !

Miksi mua ketuttaisi? On sulla nyt suuret luulot :D En ole valittanut mistään ja varaa on kaikkeen haluamaani :)

Vierailija
136/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mua ketuttaisi? On sulla nyt suuret luulot :D En ole valittanut mistään ja varaa on kaikkeen haluamaani :)

T: eri 

Vierailija
137/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miksei työtön saisi matkustaa`? ei se ole kiellettyä missään laissa. 

AI-yhteenveto

Kyllä, työtön voi matkustaa ulkomaille, mutta matkustamisen aikana on huomioitava tietyt asiat. Työttömän on oltava tavoitettavissa ja valmis palaamaan Suomeen, jos hänelle tarjotaan työhaastattelua tai työtä. Lisäksi työttömyysetuuksien saantiin voi vaikuttaa ulkomailla oleskelun kesto ja syy.

Työttömän matkustaminen ulkomaille ja työttömyysetuudet:

Työnhaku on voimassa:

Työttömän on oltava työnhakijana TE-toimistossa ja aktiivisesti etsimässä töitä myös ulkomailla ollessaan. 

Tavoitettavissa:

Työttömän on oltava tavoitettavissa työvoimaviranomaisten ja työnantajien toimesta matkansa aikana. 

Nopea paluu:

Työttömän on oltava valmis palaamaan Suomeen kohtuullisess

Ai ei ole luotettava lähde. Se muun muassa väitti pari päivä sitten, että keskivaikea masennus vaatii sähköshokki hoitoa ja että Orwellin kirja Eläköön tuonenkielo sisältyy kirjaan 1984. Uskomatonta kuraa se suoltaa. 

Vierailija
138/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytääkö ne nähdä luottokortin tietoja? Jos maksaa liput ja kaiken elämisen luottokortilla jonka maksaa kerralla pois, niin eihän tiliotteilla näy kuin maksu kortin myöntäjälle.

Ei pyydä

Vierailija
139/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin haluan Kelan tarjoamalle ryhmämatkalle Rodokselle. Miltä portilta lähtö?

Vierailija
140/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan kela, poliisi ja rajalaitos yhteistöissä tässä? Valvontaa, valvontaa!

Ei ole.