Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kela kyttää nykyään myös tekemäsiäsi matkoja ja vaatii lentolipun!

Vierailija
08.07.2025 |

Olet hakenut perustoimeentulotukea. Tarvitsemme hakemukseesi vielä seuraavia lisätietoja:

- selvitys tekemästäsi matkasta, kuten kopio matkalipuista.

- tiliotteen jokaisen toimeentulotukiperheeseen kuuluvan henkilön kaikista kotimaisista ja ulkomaisista tileistä

- yhteenvedot kaikista perheesi pelitileistä 1.6.2025 alkaen siihen asti, johon yhteenvedot on mahdollista saada.

Minä olen varmaan deletoinut kaikki vanhat lentoliput, lol. Nyt ne kyttää jo matkoja, kuinka paljon rahaa sinne meni ja pelitilejä, jos on pelannut veikkauksen sivulla. ennen tä'llaista törkeää toimintaa ei ollut Kelalla!

Kommentit (232)

Vierailija
81/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallitus suunnittelee Kelan tiedonsaantioikeuksien lisäämistä eli että kela pääsee jatkossa ihmisten tileille. Moni hakee Kelasta sairaspäivärahaa ja äitiyslomarahaa. 

Suunnittelee mutta ei se ole varma asia että se asia menee läpi enkä usko vaikka menisi läpi että voivat huvikseen käydä katsomassa vaan pitää olla ekana  syy eli epäilys väärinkäytöstä.

Vierailija
82/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on oikeasti varaton EI SILLOIN MATKUSTELLA!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ops epähuomiossani ostin yhden lennon Kelan kortilla eli kelatililtä, pitää kai selittää että "olin Espanjassa", koska olinhan mä sielläkin

ap

Kelatili? Kelakortilla? Mitä viddua sä sekoilet?

Vierailija
84/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä matkustetaan jos joku muu maksaa sen.

Vierailija
85/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten toimeentulotukea saavalla on varaa käydä ulomaanmatkoilla, kun moni työssäkäyvä ei kykene matkustamaan. Samoin työeläkettä saavat pysyttelee kiltisti kotimaassa, koska on pakko. Tällaiseenko kaikki maksamani verorahat menivät?

Mulla alkoi olla jännästi rahaa kun lopetin baarissa juomisen ja pizzojen yms. ruokien tilaamisen.

En käy baareissa enkä juo kotona. En ole ikinä tilannut pizzaa tai muuta ruokaa kotiin.  Joskus harvoin ostan einespizzan tai teen pizzaa kotona tehden taikinankin itse. Päälle halpoja tomaatteja ja juustoraastetta.

Vierailija
86/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon takia lopetin pelaamisen. Jos tulee esim. 100e voitto niin se on tuesta pois. Joo, ei ole tullut voittoa.

Kyllä siinä oli syy kun pelaaminen muutettiin henkilökohtaiseksi.

Pelaa jollekin ulkomaiselle yhtiölle ja kytke maksutapahtumat nettilompakkoon. Eivät näy kotiutukset silloin tiliotteessa.

Vierailija
87/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et sitä määrää.

Vierailija
88/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ops epähuomiossani ostin yhden lennon Kelan kortilla eli kelatililtä, pitää kai selittää että "olin Espanjassa", koska olinhan mä sielläkin

ap

Se varmaan tarkoittaa sitä tiliä, jonka tiliote pitää toimittaa Kelaan.

Vierailija
89/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi pelitili nyt on vanha juttu. Esim sama kun haet asuntolainaa.

Ei multa pyydetty tietoja pelitileistä kun hain asuntolainaa noin puoli vuotta sitten.

Vierailija
90/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miten toimeentulotukea saavalla on varaa käydä ulomaanmatkoilla, kun moni työssäkäyvä ei kykene matkustamaan. Samoin työeläkettä saavat pysyttelee kiltisti kotimaassa, koska on pakko. Tällaiseenko kaikki maksamani verorahat menivät?

Mulla alkoi olla jännästi rahaa kun lopetin baarissa juomisen ja pizzojen yms. ruokien tilaamisen.

En käy baareissa enkä juo kotona. En ole ikinä tilannut pizzaa tai muuta ruokaa kotiin.  Joskus harvoin ostan einespizzan tai teen pizzaa kotona tehden taikinankin itse. Päälle halpoja tomaatteja ja juustoraastetta.

Ja silti ei ole varaa työssä käyvänä???

Vierailija
91/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se varmaan tarkoittaa sitä tiliä, jonka tiliote pitää toimittaa Kelaan.

Kelalle annetaan kaikkien tilien tiedot.

Vierailija
92/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä matkustetaan jos joku muu maksaa sen.

Monella yh-äidillä on miesystävä ja lisäksi vanhemmat. 

Vierailija
93/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta. En ymmärrä minäkään miten perustoimeentulotukea saavan matkailu pitäisi kustantaa veronmaksajien rahoilla. 

Vierailija
94/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin ulkomailla ystävän häissä. Halpislennot ja yövyin ystävän luona. Rahaa kului alle satanen enemmän kuin jos olisin ollut kotona.

Vierailija
95/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaillaolosta on kysytty hakemuksella jo vuosia. Ainahan se on laissa ollut, että ulkomaillaolo vaikuttaa toimeentulotukeen 7 päivän jälkeen. Ei se mikään Kelan juttu ole. 

Elämänhallintakysymys. Elät nuukasti niin kyllä raha riittää sinullakin. Et shoppaile, tilaa lehtiä tai maksukanavia. Puhelin halvimmalla simmillä, ei vakuutuksia, autoa, bussikorttia ja syöt nuukasti etkä hienostele vaatteilla ja sitten ostat sieltä ulkomailta tuliaisiksi sellaista, millä saa osan matkan hinnasta kuitattua. Vaikkapa Turkista vaatteet.

Elän jo valmiiksi nuukasti ja viimevuotiset kevyet farkut putoavat päältä, jos en sido niitä jollain nauhalla. Puhun totta. Puhelin on prepaid ja yksinkertainen, ei älytoimintoja. Minulla ei ole autoa. Kuka senkin maksaisi? Vaatteet on ostettu kirpputorilta ja alennusmyynnistä , jotkut Anttilan viimeisinä aikoina. Bussikortti sentään on. Ei voi kutsua vieraitakaan, kun ei kehtaa tarjota halpaa leipää kahvin kanssa.

Vierailija
96/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis työtön pummi ei saa matkustaa edes Espanjassa, mutta samat toimeentulorahat saa ja PITÄÄ käyttää kotimaassa ALKOON ja tupakkaan, joihin menee n 500 e kuussa?

Vierailija
97/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaillaolosta on kysytty hakemuksella jo vuosia. Ainahan se on laissa ollut, että ulkomaillaolo vaikuttaa toimeentulotukeen 7 päivän jälkeen. Ei se mikään Kelan juttu ole. 

Ei ole varaa matkustaa.  Nuo reissaajat saavat jostain muualta rahaa, tai hakevat kaikki ruoat ruokajaoista (elävät leivällä, pullalla ja makaronilla satunnaisesti eineksiä) eivätkä osta yhtään mitään, eikä ole muita laskuja/ kuluja kuin pakollinen puhelin. 

T: toimeentulotukiasiakas

Vierailija
98/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa lennellä, ei tarvitse toimeentulotukea ja toimeentulotuki ei ole tarkoitettu lentelyyn.

Vierailija
99/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on varaa lennellä, ei tarvitse toimeentulotukea ja toimeentulotuki ei ole tarkoitettu lentelyyn.

Lentolipun voi saada ostettua tupakka-askin hinnalla.

Vierailija
100/232 |
08.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis työtön pummi ei saa matkustaa edes Espanjassa, mutta samat toimeentulorahat saa ja PITÄÄ käyttää kotimaassa ALKOON ja tupakkaan, joihin menee n 500 e kuussa?

Verorahat palautuu tehokkaasti, jos ostaa kotimaassa alkoa ja tupakkaa. Jos viet meidän rahat Espanjaan niin sinne ne myös jää