Onko vanhempi mielestänne vastuussa tulla ns. toimeen lapsensa kanssa?
Tajusin juuri, ettei omaa äitiäni kiinnostanut tällainen ollenkaan, toisin sanoen siis oman lapsensa tunteet. Jos suutuin hänelle jostakin, hän ei ikinä piitannut ottaa vähääkään selvää, mikä sen aiheutti, vaan ainoastaan syytti minua. Minä elin siis koko lapsuuteni ajan kärsien pahasta olosta, johon siis HÄN ja vain hän oli syypää.
Toki minulla oli muuta mukavaa, onneksi, lapsuudessani, mutta äitini oli hirviö ja lähes ainoastaan pahoinvoinnin lähde.
Kommentit (223)
Vierailija kirjoitti:
Ootko vähän tyhmä? Et osaa käyttää vauvan lainauksia ja lisäksi kuvittelet, että lapsena aiheutetut traumat noin vain ois kaikki aina oivallettavissa!!!??? Luuletko sinä, että se mun työkaveri esim HUVIKSEEN irtisanoutui? Oli ollut talossa kauemmin kuin minä eli yli 15 vuotta. Ainoa syy se, ettei kestä sitä miten uusi pomo kohtelee. Aika raffia. Siinä meni työura, kun et ole saanut itseäsi TUKEVAA ja itseäsi puolustamaan pystyvää kotikasvatusta!!
Ap
Ei sinun äitisi ole kasvattanut sitä sinun työkaveriasi. Eli et tiedä yhtään, mistä syystä hänellä oli vaikeaa. Ehkä hänellä oli kasvatus, jossa häntä aina tuettiin ja ymmärrettiin, eikä hän oppinut kestämään sitä, että joku on eri mieltä.
Ihan yhtä väärin sekin on. Eikä tee sen uuden pomon käytöksestä millään tasolla ok:ta.
Ap
Ilon silmistäni veit, pahaa sydämelle teit 😭😭😭😭😭
ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan alistettu, se kohtelu oli väärin ja minua syyllistettiin siitä, etkö tajua? Miksei se juttu sitten mennyt niin, että "mä oon vaan ihminen", joka en halua leikkiä sen serkun kanssa ja äitini hymyillyt ystävällisesti, jos kerran kaikki on noin ok, kuin sä väität?
Ap
Ei kukaan aina hymyile ystävällisesti. Et taatusti sinäkään.
Ei tietenkään aina, mutta pitää, jos toisessa ei ole mitään vikaa. Jos omaa käytöstavat.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Onhan alistettu, se kohtelu oli väärin ja minua syyllistettiin siitä, etkö tajua? Miksei se juttu sitten mennyt niin, että "mä oon vaan ihminen", joka en halua leikkiä sen serkun kanssa ja äitini hymyillyt ystävällisesti, jos kerran kaikki on noin ok, kuin sä väität?
Ap
Olenpas!
Ap
Ootko vähän tyhmä? Et osaa käyttää vauvan lainauksia ja lisäksi kuvittelet, että lapsena aiheutetut traumat noin vain ois kaikki aina oivallettavissa!!!??? Luuletko sinä, että se mun työkaveri esim HUVIKSEEN irtisanoutui? Oli ollut talossa kauemmin kuin minä eli yli 15 vuotta. Ainoa syy se, ettei kestä sitä miten uusi pomo kohtelee. Aika raffia. Siinä meni työura, kun et ole saanut itseäsi TUKEVAA ja itseäsi puolustamaan pystyvää kotikasvatusta!!
Ap
Totta, en osaa käyttää näitä lainauksia, mutta onneksi en sentään ole niin sekaisin kuin sinä ja jauha samoista asioista vuosikymmeniä.
Minä en luule mitään, koska tiedän etten tiedä. Hän on voinut vaikka löytää puolison Nepalista ja muuttaa sinne, mutta sanoa muille että se oli pomon vika. Minä en tiedä, kun enää häntä tunne. Sinä olet itse ruokkinut omaa traumaasi nyt vuosikymmeniä, vaikka olisit voinut tehdä asialle jotain.
Sinä voit aloittaa vaikka nyt heti kehittämään tällä sekunnilla kehittämään heikkoja puoliasi itsessäsi. Fyysistä, henkistä, rahallista, oikeudellista kaikenlaista voi kehittää, jolla itseään voi puolustaa. Ihan vaikka olisi synytynyt orvoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei tietenkään aina, mutta pitää, jos toisessa ei ole mitään vikaa. Jos omaa käytöstavat.
Ap
Eli sinä hymyilet omille lapsillesi aina? Ystävällisesti?
Vierailija kirjoitti:
Ap
Totta, en osaa käyttää näitä lainauksia, mutta onneksi en sentään ole niin sekaisin kuin sinä ja jauha samoista asioista vuosikymmeniä.
Minä en luule mitään, koska tiedän etten tiedä. Hän on voinut vaikka löytää puolison Nepalista ja muuttaa sinne, mutta sanoa muille että se oli pomon vika. Minä en tiedä, kun enää häntä tunne. Sinä olet itse ruokkinut omaa traumaasi nyt vuosikymmeniä, vaikka olisit voinut tehdä asialle jotain.
Sinä voit aloittaa v
En kuuntele 🙄🙉
ap
Jahas, joku ryhtyi vastailemaan minuna sitten. Eli 83 & 85.
Ap
Hei, hei, ootko se tyyppi, jolla oli se salasuhde?
Kyllä, vanhempi on vastuussa siitä, tulee toimeen lapsensa kanssa, jos lapsi ei ole rikollinen, psykopaatti, aggressiivinen, valehtelija tms. Lapsen ei tarvitse jakaa samaa arvomaailmaa kuin vanhempi. Vanhemman tehtävä on tukea, kannustaa, ei syyllistää.
Mieti, miten vammainen se pomo on, kun sillä on pulju täynnä alaisia, jotka eivät pidä hänestä? Miksei ennemmin tapa itseään, kuin aiheuttaa haittaa muille täällä maan päällä, ihmettelen? Tai miksei hän mene yksiöön keinumaan tuolilleen pizzalaatikoiden keskelle pimeyteen, asema, mikä hänelle oikeudenmukaisuuden nimissä kuuluisi?
Ap
Lue tekstisi ja mieti mikä kaikki siinä on pielessä. Sinä olet oikeasti se ongelma.
Omena ei kauas puusta putoa, ap. ;)
Vierailija kirjoitti:
Mieti, miten vammainen se pomo on, kun sillä on pulju täynnä alaisia, jotka eivät pidä hänestä? Miksei ennemmin tapa itseään, kuin aiheuttaa haittaa muille täällä maan päällä, ihmettelen? Tai miksei hän mene yksiöön keinumaan tuolilleen pizzalaatikoiden keskelle pimeyteen, asema, mikä hänelle oikeudenmukaisuuden nimissä kuuluisi?
Ap
Lue tekstisi ja mieti mikä kaikki siinä on pielessä. Sinä olet oikeasti se ongelma.
Olet haisuli.
ap
Voi ei ei 💔💔💔💔💔💔💀💀💀💀💀
Pahaa syämmelle teit 😭😭😭🥺🥺🥺🥺🥺👌🏻👌🏻👌🏻
MÄ TIEDÄN MÄ TIEDÄN 😫😫😫😣😣😣😣
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sinä voit aloittaa v
Kyllä meillä on sen verran avoin työyhteisö, että tasan tarkkaan tiedämme, että hän lähti, koska hänen oma elä'mänsä meni tuon pomon käytöksestä aivan sekaisin, eikä hän ole ainoa. Pomon käytöksessä todellakin on vikaa, hän on mm huutanut eräälle alaiselle, vaikka se on työpaikallamme täysin asiatonta käytöstä, olen ollut siellä 2 aiemman pomon alaisuudessa, enkä ikinä kuullut kenenkään omistajan huutavan, oltuaan vielä alle viikon talossa, kellekään! Ja aiemmin olen ollut samalla alalla useissa työpaikoissa, eikä tuollaista käytöstä ole ollut ikinä. Pahinta oli, kun hän nappasi erään syömässä olleen työkaverin herkun tämän edestä ja söi sen. Kun työkaveri sanoi, että "mä olin ajatellut syödä tuon kahvitauolla", niin pomo sanoi: "no, nyt et voi, koska mä haukkasin tästä!" ja siis ei sanaakaan että apua, anteeksi, oliks tää sun!? Mä käyn äkkiä ostamassa sulle uuden. Siis kenenkään edestä ei syödä hänen omia eväitään, se ei voinut jäädä epäselväksi, että työntekijä oli ne itse ostanut, koska no ei ne sen työnantajankaan tarjoamia olleet!
Ja siis tuo syöntiepisodi on vielä silleen "pientä", ettei liity työtehtävien hoitoon, mutta oli sanonut työtehtäviin liittyvästi ja työntekijöiden irtisanomisiin aiemmasta firmastaanm kaikenlaista muutakin, miksi sillä yhdellä esimiestason työntekijällä ei mieli kestänyt ja irtisanoutui. Siis oli sanonut antaneensa potkut edellisessä paikassa viidelle laiskimmalle, mikä on ilkeää puhetta, eikä sovi sivistyneelle pomolle. Lisäksi hän (oli kuullut työterveyden kautta huhuja, että kolme miettii irtisanoutumistaan), sanoi, että niin siis että se irtisanominen johtui siitä, että (oli oikeasti tuotannolliset syyt), eikä siitä, että ois katsellut viisi laiskinta ja antanut potkut.
Allallamme jokainen yrittää aina parhaansa, työ on tarkkuutta vaativaa eikä sitä voi siksi määräänsä nopeuttaa, etei ala syntyä virheitä. Siksikin tuollaiset puheet ovat erityisen vääriä ja ilkeää puhetta alaisille.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Enhän ole. Mieluummin olisin pitänyt sen kivan ja ystävällisen ja hyväntahtoisen esimiehen, kuin tuon pskapään, joka pilaa työpaikan ilmapiirin ja työnteon.
Ap
Mitä tää uusi omistaja esim. tekee tullakseen toimeen työntekijöittensä kanssa!? Ei yhtään mitään. K-pää.
Ap
MUN KYYYYYYNELEEEEET 😫😫😫😫
NIIN PITKÄÄN VUOTANEEEEET 🥺🥺🥺😣😣😣
TÄNÄÄÄÄÄN NE SAAAA MUT KIMALTAMAAAAAAAAN 😩😩😩😩😩😩
Ilon silmistäni veit🥀🥀🥀🥀🖤🖤🖤
pahaa syämmelle teit 💔💔💔
MÄ TIEDÄN MÄ TIEDÄN 😫😣😭💀
Ap