Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhempi mielestänne vastuussa tulla ns. toimeen lapsensa kanssa?

Vierailija
06.07.2025 |

Tajusin juuri, ettei omaa äitiäni kiinnostanut tällainen ollenkaan, toisin sanoen siis oman lapsensa tunteet. Jos suutuin hänelle jostakin, hän ei ikinä piitannut ottaa vähääkään selvää, mikä sen aiheutti, vaan ainoastaan syytti minua. Minä elin siis koko lapsuuteni ajan kärsien pahasta olosta, johon siis HÄN ja vain hän oli syypää.

Toki minulla oli muuta mukavaa, onneksi, lapsuudessani, mutta äitini oli hirviö ja lähes ainoastaan pahoinvoinnin lähde.  

Kommentit (223)

Vierailija
1/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hän siis teki et sulla oli paha olo?

Vierailija
2/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän siis teki et sulla oli paha olo?

No milloin mitäkin, mistä suutuin, johan kerroin. Sellainen tunne on täysin oikeutettu ja inhimillinen. Vai meinaatko, ettei omille vanhemmilleen saa suuttua mistään? 

Siis hän saattoi sanoa jostain ikävästi tai muuten loukata minua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on hänen huollettavansa niin joo.

Vierailija
4/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sulla ollut isää?

Vierailija
5/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on sana tulla toimeen. Kai sitä voi tulla toimeen jos molemmat osaa käyttäytyä asiallisesti. Välillä niin ei ole. Vaikka kuinka itse yrittää lapsena. Niin joskus aikuisten käytös ei ole aina kovin aikuismaista. 

Vierailija
6/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ollut isää?

Oli, mutta asuin kaksin äitini kanssa. Näin isää joka viikko kun yövyin 1-2 yötä hänellä ja loma-aikoina myös. Mutta isä ei ollut koskaan paikalla todistamassa äitini käytöstä, kun huusi sitten minulle, kun olin vihainen hänelle. Koska hän ei hyväksynyt sitä, että olin vihainen, koska se toi hänelle itselleen peilin lailla esiin sen, ettei ole täydellinen äiti, Sen näkeminen oli hänelle tietenkin lapsen vika. 

Hän itse muutti erilleen isäni luota, isä ei siis ollut lähtenyt.

Vierailija
7/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat eivät ole täydellisiä. Kukaan ei aina ymmärrä tai reagoi oikein. Ne tunteet on hyvä jotenkin käsitellä ja sitten siirtyä eteenpäin. Toista ei voi muuttaa. 

Vierailija
8/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mikä on sana tulla toimeen. Kai sitä voi tulla toimeen jos molemmat osaa käyttäytyä asiallisesti. Välillä niin ei ole. Vaikka kuinka itse yrittää lapsena. Niin joskus aikuisten käytös ei ole aina kovin aikuismaista. 

Minusta toi ei ole ok tai äiti on huono äiti. Äidin pitää aikuisena osata tulla lapsensa kanssa toimeen, eikä saada tälle aikaan tunnetta, ettei vanhempi välitä siitä, millä suututti lapsen. 

Ap

Vierailija
9/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sulla ollut isää?

Oli, mutta asuin kaksin äitini kanssa. Näin isää joka viikko kun yövyin 1-2 yötä hänellä ja loma-aikoina myös. Mutta isä ei ollut koskaan paikalla todistamassa äitini käytöstä, kun huusi sitten minulle, kun olin vihainen hänelle. Koska hän ei hyväksynyt sitä, että olin vihainen, koska se toi hänelle itselleen peilin lailla esiin sen, ettei ole täydellinen äiti, Sen näkeminen oli hänelle tietenkin lapsen vika. 

Hän itse muutti erilleen isäni luota, isä ei siis ollut lähtenyt.

Oletko äitihullu/kivikissa? Kuulostat vähän samalta. 

Vierailija
10/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta toi ei ole ok tai äiti on huono äiti. Äidin pitää aikuisena osata tulla lapsensa kanssa toimeen, eikä saada tälle aikaan tunnetta, ettei vanhempi välitä siitä, millä suututti lapsen. 

Ap

No minusta aikuisena äiti ja lapsi ovat enenmän tasavertaisia. Sinun pitää ymmärtää myös äitisi lähtökohtia ja toki hänen pitäisi yrittää myös ymmärtää sinua. 

Vierailija
11/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja siis on väärin vaatia lapselta, että "tullaan toimeen", kun itse aiheuttaa lapselle pahan mielen, lapsella on silloin kaikki oikeus käyttäyttä ilkeästi vanhempaansa kohtaan. Se käytös on nimenomaan reagointia vanhemman vikoja vastaan, että korjaa ne, saatana. 

Ap

Vierailija
12/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja siis on väärin vaatia lapselta, että "tullaan toimeen", kun itse aiheuttaa lapselle pahan mielen, lapsella on silloin kaikki oikeus käyttäyttä ilkeästi vanhempaansa kohtaan. Se käytös on nimenomaan reagointia vanhemman vikoja vastaan, että korjaa ne, saatana. 

Ap

Ei kenelläkään ole mitään oikeutta olla ilkeä. Joskus se on inhimillistä, mutta ei se koskaan ole oikein. 

Vierailija
13/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No minusta aikuisena äiti ja lapsi ovat enenmän tasavertaisia. Sinun pitää ymmärtää myös äitisi lähtökohtia ja toki hänen pitäisi yrittää myös ymmärtää sinua. 

Nyt onkin kyse siitä, että oot itse se lapsi. Niin pitääkö aikuisen tulla kanssasi toimeen, vaiko ei? Äitisi siis. 

Vierailija
14/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Ei kenelläkään ole mitään oikeutta olla ilkeä. Joskus se on inhimillistä, mutta ei se koskaan ole oikein. "

No onhan, jos vanhemman ihmistaidot ovat sillä tasolla, ettei osaa edes oman lapsensa kanssa tulla toimeen. Eihän sille lapselle silloin jää mitään muuta keinoa, kuin olla ilkeä takaisin. 

ap

Vierailija
15/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt onkin kyse siitä, että oot itse se lapsi. Niin pitääkö aikuisen tulla kanssasi toimeen, vaiko ei? Äitisi sii

Ei minusta lasta pidä kaikessa myötäillä. Rajat pitää asettaa ja lasta pitää kasvattaa. Rakkautta tottakai pitää osoittaa myös. Mutta kukaan meistä vanhemmista ei ole täydellinen, se pitää kuitenkin myös hyväksyä. 

Vierailija
16/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

" Ei kenelläkään ole mitään oikeutta olla ilkeä. Joskus se on inhimillistä, mutta ei se koskaan ole oikein. "

No onhan, jos vanhemman ihmistaidot ovat sillä tasolla, ettei osaa edes oman lapsensa kanssa tulla toimeen. Eihän sille lapselle silloin jää mitään muuta keinoa, kuin olla ilkeä takaisin. 

ap

Onko siitä ilkeilystä jotain apua?

Vierailija
17/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nyt onkin kyse siitä, että oot itse se lapsi. Niin pitääkö ai

Ei minusta lasta pidä kaikessa myötäillä. Rajat pitää asettaa ja lasta pitää kasvattaa. Rakkautta tottakai pitää osoittaa myös. Mutta kukaan meistä vanhemmista ei ole täydellinen, se pitää kuitenkin myös hyväksyä. 

Eihän se mitään myötäilyä ole, hyvänen aika, jos ottaa selville syyn, jolla ITSE satutti omaa lastaan!!!!!!! Ja muutenkin suhtautuu lapsen kiukutteluun asiana, jossa on viesti ja katselee peiliin, jos itsessä on syytä! 

Tässähän se asetelma on sellainen, että lapsessa ei saa olla vikaa, kun ei a) saa suuttua oman äitinsä loukkaavasta käytöksestä eikä b) osoittaa, että on vihainen eikä c) odottaa, että tämä haluaa korjata välit ja ottaa selvää, mikä meni vikaan!

Ap

Vierailija
18/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Onko siitä ilkeilystä jotain apua?

Ei tietenkään, ei siitä ole kysymys. Se vain on lapselle terve tapa reagoida. 

Ap

Vierailija
19/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko jonkun konkreettisen tilanteen, niin olisi helpompi ymmärtää. 

Vierailija
20/223 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko jonkun konkreettisen tilanteen, niin olisi helpompi ymmärtää. 

Et osaa edes kuvitella tilannetta, jossa vanhempi loukkaa omaa lastaan? Mietipä esim. huono päivä, kun on superväsynyt ja onnistuit pilaamaan toisen (lapsi) päivän.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi