Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko vanhempi mielestänne vastuussa tulla ns. toimeen lapsensa kanssa?

Vierailija
06.07.2025 |

Tajusin juuri, ettei omaa äitiäni kiinnostanut tällainen ollenkaan, toisin sanoen siis oman lapsensa tunteet. Jos suutuin hänelle jostakin, hän ei ikinä piitannut ottaa vähääkään selvää, mikä sen aiheutti, vaan ainoastaan syytti minua. Minä elin siis koko lapsuuteni ajan kärsien pahasta olosta, johon siis HÄN ja vain hän oli syypää.

Toki minulla oli muuta mukavaa, onneksi, lapsuudessani, mutta äitini oli hirviö ja lähes ainoastaan pahoinvoinnin lähde.  

Kommentit (223)

Vierailija
201/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat tuolla toimeentulemisella?

Että äiti on paras kaveri, vaikka joo, kaverivanhemmuus on osittaisesti huono kyllä, mutta kai sitten että lapsi kokee, ettei olisi voinut saada vanhemmiltaan enempää. Että nämä ovat tehneet rajallisilla resursseillaan parhaansa. Kun oot sanonut heille jonkin satuttaneen, kyykistyvät luoksesi selvittämään asiaa. Eikä sen käsittelyä lopeteta, ennen kuin lapsi saa tunteen, että vanhempi ei tehnyt väärin vittumaisuutaan, vaan koska ei itsekään osaa sitäkään asiaa, mitä taas meni vaatimaan lapselta. 

Lue ketjun sivuja 7-9 eiköhän siellä ollut muutama hyvä kommentti tähän.

Ap

Vierailija
202/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provoahaan tämä ja yrität koko ajan ärsyttää keskusteluun osallistujia. Luomasi hahmo kuulostaa lellitellyle jakaralle, jonka itse olisin potkinnut huushollistani pihalle! Miten kuvittelet kenenkään olevan velvollinen kuuntelemaan tuollaista ihmistä kuin sinä, ja vielä yrittämään "tulla toimeen"?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äitini ei edes haukkunut vain sitä nurinaa, vaan mi-nu-a, minua persoonana ja ihmisenä.

Ap

Ja tämän takia sinä olet itse pilannut 30 vuotta elämästäsi ja luultavasti myös läheistesi elämät.

Kannattiko?

Täh? Enhän mä siinä mitään väärää tehnyt. Mä oon tuon käytöksen uhri. Selkeästi ei itselläsikään ole koskaan kovin hyvin mennyt, kun et selkeää asiaa ymmärrä.

Ap

https://kultainensulka.fi/uhriutuminen-menneisyydelle-vie-voimasi-tasta…

Mullahan tää siis on just liittolainen ja kasvun katalyytti, jos et sitä tajunnut, repp

Käytöstavat ja vuorovaikutustavat sulla on todella rumat ja ristiriidassa jus sanomaasi vastaan: "

Tähän vielä, että ja tietysti sellainen oma itseni, josta muutkin voivat pitää. 

Ap

Et osaa idiootti ees laittaa kommenttiasi oikeaan kohtaan, mutta siis ei ystävällisesti vastaaville, jotka TAJUAVAT stana ilman ratakiskoa, etten oo syyllinen.

Ap

Vierailija
204/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän siis teki et sulla oli paha olo?

No milloin mitäkin, mistä suutuin, johan kerroin. Sellainen tunne on täysin oikeutettu ja inhimillinen. Vai meinaatko, ettei omille vanhemmilleen saa suuttua mistään? 

Siis hän saattoi sanoa jostain ikävästi tai muuten loukata minua.

Mitä äitisi olisi pitänyt tehdä ? Ymmärtää ja silitellä raivoavaa kakaraa ja pyydellä anteeksi olemassa oloaan ? 

Vierailija
205/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provoahaan tämä ja yrität koko ajan ärsyttää keskusteluun osallistujia. Luomasi hahmo kuulostaa lellitellyle jakaralle, jonka itse olisin potkinnut huushollistani pihalle! Miten kuvittelet kenenkään olevan velvollinen kuuntelemaan tuollaista ihmistä kuin sinä, ja vielä yrittämään "tulla toimeen"?

Kuinka kertoa, että olet katkera ja ihmissuhdetaidoton kertomatta sitä 🤭

Moikka äiti vaan!

Ap

Vierailija
206/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän siis teki et sulla oli paha olo?

No milloin mitäkin, mistä suutuin, johan kerroin. Sellainen tunne on täysin oikeutettu ja inhimillinen. Vai meinaatko, ettei omille vanhemmilleen saa suuttua mistään? 

Siis hän saattoi sanoa jostain ikävästi tai muuten loukata minua.

Mitä äitisi olisi pitänyt tehdä ? Ymmärtää ja silitellä raivoavaa kakaraa ja pyydellä anteeksi olemassa oloaan ? 

Olla suuttumatta siitä, etten pidä kaikesta, mitä hän sanoo. Ei ole sellaista vaatimusta lapsella, että kaikkeen pitää vastata hymyillen joo tms. ja ellei, vanhempi saa haukkua lapsen persoonan.

Ap

Vierailija
207/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin miksi olette juuttuneet mun äitiini kun kysymyshän koski aihealuetta yleisesti ja taustana oli tää työpaikalla pelkoa ja ahdistusta luonut uusi omistaja????

Varmaan aika universaali haaste, alaisen objektiivisesti katsottuna hankala esimies.

Ap

Vierailija
208/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlisäksi en ole edes tästä oivalluksestani edes soittanut äidilleni, se ei jaksa enää käsitellä mitään vanhoja käytöksiään. Helppo tie ulos!

Olisin voinut toki sanoa, että sä kpää estit mua ajattelemasta, että "en pidä sinusta" hankalista ihmisistä, koska olit itse sellainen, mutta et suostunut saamaan sitä peiliä lapseltasi, että olisit joutunut katselemaan inhottavaa käytöstäsi peilistä!

Ja tää on tehnyt minusta heikon työelämään! Sitäkö halusit? Ei. Mikset ikinä sitten kuunnellut, kun sanoin sulle, että satutat ja loukkaat!? Miksi et piitannut!!

No, koska oot narsisti. Mutta vain tiedoksesi, OON KÄRSINYT SUN TAKIASI, ei muuta! Moidooo. Onneksi miljoonat helpotti sitäkin!

Ap

Vierailija
209/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari miltsiä, nii, joita mun ei edes pitänyt saada, sun kuvitelmies (toiveittesi?) mukaan! 

Ja miksei muka. Isä oli lähinnä pihi ihminen, kunnon Roope Ankka, kuten hyvin tiesit..

Ap

Vierailija
210/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n ehkä kannattaisi mennä hoitamaan sitä flunssaansa.

Vierailija
211/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ehkä kannattaisi mennä hoitamaan sitä flunssaansa.

Se ei hoidoilla parane. Levolla ehkä, mutta olinkin äsken makuulla.

Vierailija
212/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin miksi olette juuttuneet mun äitiini kun kysymyshän koski aihealuetta yleisesti ja taustana oli tää työpaikalla pelkoa ja ahdistusta luonut uusi omistaja????

Varmaan aika universaali haaste, alaisen objektiivisesti katsottuna hankala esimies.

Ap

Koska otsikkosi on "Onko vanhempi mielestänne vastuussa tulla ns. toimeen lapsensa kanssa?"

Vierailija
213/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja äitini ei edes haukkunut vain sitä nurinaa, vaan mi-nu-a, minua persoonana ja ihmisenä.

Ap

Ja tämän takia sinä olet itse pilannut 30 vuotta elämästäsi ja luultavasti myös läheistesi elämät.

Kannattiko?

Täh? Enhän mä siinä mitään väärää tehnyt. Mä oon tuon käytöksen uhri. Selkeästi ei itselläsikään ole koskaan kovin hyvin mennyt, kun et selkeää asiaa ymmärrä.

Ap

https://kultainensulka.fi/uhriutuminen-menneisyydelle-vie-voimasi-tasta…

Ihan tyhmää pistää tällainen kirjoitus tähänkin ketjuun, mitähän yritit tälläkin sanoa? 

"Me olisimme ansainneet hyvän lapsuuden ja me ansaitsemme kannustavamman ja heikompiosaista tukevan yhteiskunnan Mutta emme saavuta näitä asioita kieltämällä itseltämme onnellista elämää tässä hetkessä takertumalla niihin asioihin jotka olivat joskus pielessä. Sillä tavalla toistamme vain menneen kipuja ja pitkitämme niiden kestoa. Sillä tavalla menetämme voimamme muuttaa asioita nykyhetkestä. Että tulemme sinuiksi menneen kanssa vaatii kyllä töitä ja asioiden läpikäymistä, mutta se on mahdollista."

Mitä toi sekoilija oikein sönköttää? Missä tässä kukaan KIELTÄÄ itseltään onnellista elämää? :DDDDD Missä se onnellinen elämä on sillä, joka joutui jättämään työpaikkansa uuden pomon käytöksen takia, kun ei pärjää sille???? 

Mulla voi olla edessä sama juttu, jos en opi pärjäämään ja samalla voimaan edelleen hyvin siinä. Mitä toi paskanlässytysartkkeli sitä asiaa auttaa????? Kun OIKEIN olisi se, että henkilö voi valita, lähteekö vai jääkö. Nythän hänen on siis pakko lähteä. Toinen vaihtis ois pitkä sairasloma, eikä palatessaan mikään ois muuttunut, koska ihmiset tuppaavat olemaan sitä mitä ovat. 

Niin miten siitä elämästä aina saa parempaa, kun tuollaista sattuu, että on siis pakko oman mt:n takia irtisanoutua? Mitäs, jos se huononee? Elämä? Missä oikeus työntekijöille? Miksei sen Portugalinkin suurlähettilään tapauksessakin vain levitelty käsiä, että mitäs läksitte töihin kyseiseen puljuun? Vaikka olittekin siellä ennen häntä.

Mutta kun on yksityinen firma, onko työntekijöillä oikeuksia hyvään kohteluun? Miltä auktoriteetilta? Entä, jos ei uskalla alkaa sanomaan vastaan, pelkää romahtavansa kaikkien silmien edessä? 

Tuollainen artikkeli ei auta paskaakaan kärsiviä tai elämässä ilman omaa syytään aiempaa heikompaan asemaan joutujia, syyllistää vaan. 

Ap

Vierailija
214/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Koska otsikkosi on "Onko vanhempi mielestänne vastuussa tulla ns. toimeen lapsensa kanssa?"

No, vanhempi ja lapsi on kaikilla tuntemattomillakin se asetelma aina ollut, haloo. Ei vaadi mun elämäni tarkastelua, urpo.

Ap

Vierailija
215/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun itkin ystävälleni eräänä päivänä, että olisin varmasti erilainen ihminen jos minulle ei olisi käynyt mitä on käynyt niin hän sanoi: Onneksi et ole. Tuon kuuleminen tuntui todella hyvältä ja vapauttavalta. Menneessäni ei ole mitään vikaa. Minun ei tarvitse kantaa harteillani mahdotonta tehtävää: menneen muuttamista."

Missäs täällä on teidän nuija-nillittäjien nämä sanat aloituksen tekijälle?

Ap

Vierailija
216/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi artikkelin kirjoittaja onkin joku pöpipää, jonka geeneissä on perhesurmaa yrittänyt. Ei ehkä ihan sovellu sellaisiin tilanteisiin, joissa kasvattaja on kiusannut omaa lastaan vuosikausia esiintyen sädekehältään erinomaisena vanhempana kaikille muille.

Ap

Vierailija
217/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikää, miten hyvin hänkään ois elämässä pärjännyt, jos kukaan ei ois tota perhesurman yritystä nähnyt ja jos kerrot siitä, keksivät kyllä syyn sinusta, miksi tekijä koki sen aiheelliseksi ja sanoisivat itsekin tekevänsä niin samasta syystä, ja säälisivät tekijän vaikeaa lapsuutta? 

Ap

Vierailija
218/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko jonkun konkreettisen tilanteen, niin olisi helpompi ymmärtää. 

Et osaa edes kuvitella tilannetta, jossa vanhempi loukkaa omaa lastaan? Mietipä esim. huono päivä, kun on superväsynyt ja onnistuit pilaamaan toisen (lapsi) päivän.

Ap

Helposti osaan, lapsihan voi loukkaantua, kun äiti vaatii laittamaan pyöräilykypärän tai syömään kasvikset. Sinun pitää oikeasti avata tätä vähän enemmän, että me voidaan ymmärtää mitä tarkoitat.

Vierailija
219/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko jonkun konkreettisen tilanteen, niin olisi helpompi ymmärtää. 

Et osaa edes kuvitella tilannetta, jossa vanhempi loukkaa omaa lastaan? Mietipä esim. huono päivä, kun on superväsynyt ja onnistuit pilaamaan toisen (lapsi) päivän.

Ap

Helposti osaan, lapsihan voi loukkaantua, kun äiti vaatii laittamaan pyöräilykypärän tai syömään kasvikset. Sinun pitää oikeasti avata tätä vähän enemmän, että me voidaan ymmärtää mitä tarkoitat.

Silloinkin se on aikuisen tehtävä hyväksyä kyseinen reaktio eikä moittia. Joten ei, ei tätä tarvitse avata yhtään enempää kuin epäempaattisille kiusaajavanhemmille. 

Ap

Vierailija
220/223 |
07.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka kertoa, että olet katkera ja ihmissuhdetaidoton kertomatta sitä 🤭

Moikka äiti vaan!

Ap

Juu moro moro. Ootko tulossa tyttö käymään?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kolme