Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä tiedän, että mun pitäisi pudottaa painoa terveyssyistä, mutta motivaatio puuttuu

Vierailija
06.07.2025 |

Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä, mutta on niin helppoa syödä liikaa,  vääränlaista ruokaa ja herkkuja. Nytkin olen viikonlopun aikana syönyt ihan liikaa suklaata.

Painavimmillaan olen ollut 125kg. Vaikea elämäntilanne vei ruokahalun ja lyhyessä ajassa paino tippui useamman kilon. Välillä paino oli 106kg ja vauhti pudotuksessa oli hyvä, mutta nyt motivaatio on ollut kadoksissa yli vuoden. Nyt painan 115kg eli painoa on tullut valitettavasti takaisin. 

Mä haluaisin päästä edes normaalipainon puolelle joka tarkoittaisi mun pituiselle n.70kg. Se olisi jo paljon parempi kuin tämän nykyinen paino. Ja kun pääsisi alkuun edes kaksinumeroiseen lukuun.

Ikä ei varmaan helpota painonpudotus koska olen 46v ja vaihdevuosi-ikäinen vaikka en edes tiedä onko mulla vaihdevuodet jo päällä. Menkat kun tulee ihan normaalisti. Masentuneisuus ja univaikeudet voi liittyä vaihdevuosiin, mutta myös siihen mitä tapahtui aiemmin ja vei mun elämän ihan pohjamutiin. Edelleen yritän koota itseäni ja päästä normaaliin elämään. Työt yms. mennyt monesti automaatiolla ja sitten istun yksin kotona itkemässä. Varmaan tulisi masennusdiagnoosi, jos asiaa alettaisiin tutkimaan. En vain halua asiaa tutkittavan vaan koitan yksin selvitä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sen jälkeen käytännöntasolla sanoisin, että aloitat mahdollisimman pienestä, sen sijaan, että uskottelet ettei 10min nopealla kävelyreissulla ole mitään merkitystä niin mene sille 10min kävelylle ja huomaa ero."

TÄMÄ! 

Olen tuo 8/13 ja mä esim teen "roskiskävelyn" meillä pääsee pihan ympäri pikkasen pidempää reittiä, siinä on kävelytir. Sinne vaan ja taas on tuo 10min tienattu.

Sitten kaikkia itse keksittyjä jumppaohjeita, tuolilla istuessa "kävelet" ihan kuin ne tuolijumpissa tekevät.

KAIKKI hyötyliikunta lasketaan.

Mulla tulee kauppareissullakin liki 4000 askelta kun kierran edestakaisin eri osastoilla ja eri kaupoissa ja apteekissa.

JOKA LIIKE LASKETAAN!

Ainiin: työväenopistojen ilmoittautumisaika on alkanut, etsi jokin verkkokurssi liikuntaan! https://ilmonet.fi/login tää on Espoo Hki Vantaa

Oletpas, Ap, ärtynyt. Eihän tilannettasi voi tietää, ennen kuin siitä kerroit. Tuli kurja olo tuon puolesta, joka yritti auttaa. Ilmeisesti et sitten apua kaipaakaan. -sivusta

Vierailija
42/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuulkaa nyt ihan vi tun sama teidän määkymiset. Mulla on elämä täyttä paskaa ja paskaa tuli lisää täältä. Painukaa hel vettiin pätemästä ja olettamasta. Täältä paskanpalstalta mitään apua koskaan saa. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda se painonpudotus nyt. Sinulla on muutenkin kestettävää.

Vierailija
44/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Motivoisiko ajatus extrasuuren arkun tarpeesta ja hinnasta lähiaikoina.

Ihan ensimmiseksi kerron sulle sellaisen tosiasian, että vittuilulla ja haukkumisella saat harvaa ylipainoista laihduttamaan. Et myöskään mua. Saa lähinnä ajattelemaan paskanvitut tästä ja ihan sama mitä syön.

Toisekseen mun kokoinen ihminen ei ole kuitenkaan niin iso, että pitäisi olla extrasuuri arkku. Teillä joillakin on melkoisen hämärtynyt käsitys ihmisten koosta.

Kolmanneksi mene hankkimaan apua omiin ongelmiisi. Fakta on se, että jos ihmisellä on oma korvienväli kunnossa, niin hän ei kirjoittele toisille tuollaisia mitä sä juuri kirjoitit mulle.

Ap

Kylläpäs sitä ollaan valmiina siilipuolustukseen. Minä en näe tuossa kommentissa mitään vittuilua enkä haukkumista vaan kehoituksen ottaa oma terveys pääasiaksi. Ilmaisu on sarkastinen mutta ei mitenkään mollaava. Kyllä lääkärikin kertoo ylipainoiselle potilaalle faktaa lisääntyneestä kuolemanvaarasta. Sinun logiikkasi olisi kait se, että koska minulle ei puhuta niinkuin minä haluaisin, en suostu laihduttamaan. Eihän se meidän muiden huoli ole ollenkaan, vain sinun. 

t. Eri

Vierailija
45/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kuulkaa nyt ihan vi tun sama teidän määkymiset. Mulla on elämä täyttä paskaa ja paskaa tuli lisää täältä. Painukaa hel vettiin pätemästä ja olettamasta. Täältä paskanpalstalta mitään apua koskaan saa. 

Ap

Ei niin. Tämä ei ole psykiatrista apua tarvitseva palsta. Sinä tarvitset ensi sijassa sitä. 

46/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Saatat olla hyvinkin oikeassa siinä, että sulla on masennus. Mitä pelkäät siinä, että masennustasi alettaisiin hoitamaan? Sitäkö, että se diagnoosi olisi sitten sulla ikuisesti? Mutta entä, jos saisitkin avun ja kun mielialasi paranisi, jaksaisitkin taas alkaa kiinnittää huomiota ruokavalioosi? Ylipainosi taitaa olla nyt ongelmistasi pienin, joten kannattaa ensin lähteä ratkomaan ja hakemaan apua niihin suurempiin ongelmiin ja unohtaa toistaiseksi ajatus laihduttamisesta. Laihduttamisen aika tulee sitten myöhemmin. 

Vierailija
47/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi oletat, että ihmiset pätevät, taustatiedoilla ei hirveän hyvin pystynyt päättelemään minkälaista sinun arkesi on, minun silmissäni ihmiset vain jakoivat yleisimpiä tapahtumia ja neuvoja?

En päde enkä kiusaa vaan suosittelen aidosti, että käyt juttelemassa mielenterveyden ammattilaisen kanssa, uskon täydestä sydämestäni, että elämä on seikkailu ja seikkailu ei lopu ennen kuin ihminen itse päättää sen lopettaa/kuolema korjaa.

Miljoonat yksinäiset ovat löytäneet keinoja elämän jatkamiseen ja merkityksen löytämiseen niin on mielestäni aika itsekästä ajatella, että juuri minä olen niin erityinen lumihiutale, ettei tämä päde minuun. 

KAIKKI elämässä on opittua, uskallan väittää ettei sinulla ole yhtäkään originellia ajatusta pääsi sisällä, kuten ei minullakaan, ainoa asia mikä meidät erottaa on perspektiivi ja kokemuksemme, mutta täytyy pitää mielessä, että se toinenkin mahdollisuus on olemassa kuin tämän hetkiset ajatukset.

Vierailija
48/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jestas miten aggressiivisesti aloittaja kuittailee vastaajille! Jos olet yksinäinen ja masentunut, vastuuhenkilö löytyy peilistä. Ei kait sinun seuraa kukaan kestäisi pitkään. 

Vierailija
49/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä anna sellaisten asioiden joihin et voi vaikuttaa, (menneisyys) vaikuttaa niihin asioihin joihin voit vaikuttaa nyt.

Vierailija
50/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas miten aggressiivisesti aloittaja kuittailee vastaajille! Jos olet yksinäinen ja masentunut, vastuuhenkilö löytyy peilistä. Ei kait sinun seuraa kukaan kestäisi pitkään. 

Mä en ymmärrä sun kaltaisia ihmisiä joiden pitää päästä lyömään lyötyä. Todella typerää olettaa, että ap:n seuraa ei kukaan kestäisi pitkään. Mulle on kirjoitettu samaa vaikka mulla on kyllä ihmisiä elämässäni. Mä voin kuitenkin henkisesti huonosti ja palstalla saattaa napsahtaa, kun joku vähänkin kirjoittaa jotakin eriävää. En ole tuollainen irl. Muiden ihmisten parissa olen täysin normaali, mutta olen kuten ap eli yksin ollessa itken pahaa oloani.

Vierailija
51/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan ensimmiseksi kerron sulle sellaisen tosiasian, että vittuilulla ja haukkumisella saat harvaa ylipainoista laihduttamaan. Et myöskään mua. Saa lähinnä ajattelemaan paskanvitut tästä ja ihan sama mitä syön.

Toisekseen mun kokoinen ihminen ei ole kuitenkaan niin iso, että pitäisi olla extrasuuri arkku. Teillä joillakin on melkoisen hämärtynyt käsitys ihmisten koosta.

Kolmanneksi mene hankkimaan apua omiin ongelmiisi. Fakta on se, että jos ihmisellä on oma korvienväli kunnossa, niin hän ei kirjoittele toisille tuollaisia mitä sä juuri kirjoitit mulle.

Ap

Kylläpäs sitä ollaan valmiina siilipuolustukseen. Minä en näe tuossa kommentissa mitään vittuilua enkä haukkumista vaan kehoituksen ottaa oma tervey

No tuohan ei ollut mitään muuta kuin vittuilua. Et ole päästäsi terve.

Vierailija
52/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet saanut paljon neuvoja. Kaikki ehdotukset kuitenkin vaikuttaa sinusta olevan pasko**. Ehdotan, että älä tee asialle mitään. Aika turha nettiin kirjoitella motivaation puutteesta, jos kaikki ehdotukset sitten aiheuttaa hirveät defenssit. Tiedätkin, että ruoka on sen 80% laihtumisesta. Toimi sen mukaan. Jos ei ole motivaatiota olla syömättä, älä mene kauppaan ja kerää houkutuksia lähellesi. Kun ei ole mitä syödä, et syö. Ei ole silloin kiinni motivaastiosta. Itsesi sabotointi, jota harrastat, vaatii työtä. Sinulla on motivaatiota selitellä herkuttelu. Vie silloin pois sen konkreettinen mahdollisuus. Et ole ainoa punkero. Meitä on muitakin ja tiedetään varsin hyvin, että on helpompi syytellä kaikkea ikävää, jotta voi mahdollistaa oman ylensyönnin ja mennä hyvillä mielin sinne kauppaan hakemaan lisää rasvamaksaa. 

Vierailija
53/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on paras neuvo eli unohda laihdutukset ja kokeile puolittaa kaikki mitä olisit ennen syöny. Sitte keksit elämälles suunnan ja tähtäät siihen. 

Vierailija
54/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu ja iltapuuro,  kasviksia enemmän,  hedelmiä ja marjoja. Lihaa syön vähän. En kieltänyt itseltäni mitään makeaa enkä esim sipsejä mutta nyt ei enää edes tee niitä mieli.. Tällä tavalla saanut 10 kiloa pois muutamassa kuukaudessa kun uudistin ruokavalioni. 

Vierailija
55/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamu ja iltapuuro,  kasviksia enemmän,  hedelmiä ja marjoja. Lihaa syön vähän. En kieltänyt itseltäni mitään makeaa enkä esim sipsejä mutta nyt ei enää edes tee niitä mieli.. Tällä tavalla saanut 10 kiloa pois muutamassa kuukaudessa kun uudistin ruokavalioni. 

Hyvä. Mitä puuroja söit ja söitkö jotain muuta puuron kanssa. Minulla on mietinnässä samankaltainen ruokavalio.

Vierailija
56/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet arvokas ja ansaitset hyvän elämän, ihran mukana kantaminen laittaa turhaan kapuloita rattaisiin.

Hyvänmakuisia ruokavalioita on olemassa joiden avulla kilot lähtevät eikä tarvitse kärvistellä nälässä.

Tee itsellesi palvelus ja aloita tänään, pienikin askel oikeaan suuntaan on kuitenkin askel oikeaan suuntaan.

Vierailija
57/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kylläpäs sitä ollaan valmiina siilipuolustukseen. Minä en näe tuossa kommentissa mitään vittuilua enkä haukkumista vaan kehoituksen ottaa oma tervey

Oletko todella noin tyhmä? Minusta on kyllä suurta ilkeyttä tuoda ruumisarkku ap'n keskustelun avaukseen. Vieläpä ihan ketjun alussa. Aivan niinkuin joku kirjoitti. 

Vierailija
58/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Motivoisiko sinua tuo ajatus, jos sinun on muuten vaikeata lopettaa ryyppäämistä. En ole ap.

Vierailija
59/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista että oma terveys ei ole sinulle riittävä motivaatio. Joudatkin kuolla pois, epäterveellisillä elintavoillasi olet vähintään tuleva rasite ja terveysriski yhteiskunnalle.

Vierailija
60/67 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista että oma terveys ei ole sinulle riittävä motivaatio. Joudatkin kuolla pois, epäterveellisillä elintavoillasi olet vähintään tuleva rasite ja terveysriski yhteiskunnalle.

Ehkäpä kaltaisesi psykopaatin olisi parempi kuolla ensin. Kaltaisesi myrkyttää koko ympäristösi. Se se on todella suuri rasite yhteiskunnalle.