Mä tiedän, että mun pitäisi pudottaa painoa terveyssyistä, mutta motivaatio puuttuu
Tiedän kyllä mitä pitäisi tehdä, mutta on niin helppoa syödä liikaa, vääränlaista ruokaa ja herkkuja. Nytkin olen viikonlopun aikana syönyt ihan liikaa suklaata.
Painavimmillaan olen ollut 125kg. Vaikea elämäntilanne vei ruokahalun ja lyhyessä ajassa paino tippui useamman kilon. Välillä paino oli 106kg ja vauhti pudotuksessa oli hyvä, mutta nyt motivaatio on ollut kadoksissa yli vuoden. Nyt painan 115kg eli painoa on tullut valitettavasti takaisin.
Mä haluaisin päästä edes normaalipainon puolelle joka tarkoittaisi mun pituiselle n.70kg. Se olisi jo paljon parempi kuin tämän nykyinen paino. Ja kun pääsisi alkuun edes kaksinumeroiseen lukuun.
Ikä ei varmaan helpota painonpudotus koska olen 46v ja vaihdevuosi-ikäinen vaikka en edes tiedä onko mulla vaihdevuodet jo päällä. Menkat kun tulee ihan normaalisti. Masentuneisuus ja univaikeudet voi liittyä vaihdevuosiin, mutta myös siihen mitä tapahtui aiemmin ja vei mun elämän ihan pohjamutiin. Edelleen yritän koota itseäni ja päästä normaaliin elämään. Työt yms. mennyt monesti automaatiolla ja sitten istun yksin kotona itkemässä. Varmaan tulisi masennusdiagnoosi, jos asiaa alettaisiin tutkimaan. En vain halua asiaa tutkittavan vaan koitan yksin selvitä.
Kommentit (67)
Keskittyisin tuohon henkiseen puoleen, muu seuraa sitten, kun voit paremmin.
Ei kannata odottaa motivaatiota. Asioita voi alkaa tehdä ilmankin, ja motivaatio voi kasvaa, kun tuloksia tulee.
Vierailija kirjoitti:
kattokaa instassa/facessa jne niitä ylilihavia komesataa kiloisia ja vertailun vuoksi niitä kolmesataa kiloisia jotka aloittivat muodonmuutoksen!
Mä olen saanut inspistä niistä.
Ihan pikkuasioita muutan, en kaikkea kerralla.
Teen vain yhden annoksen, en ota lisää.
Teen kauppaan ostoslistan tai tilaan kotiin.
Paljon kasviksia, joista tykkään-ei väkisin ja ei mitään"syö raejuustoa"-inhoan sitä.
Muuta ajattelua suklaan suhteen. määrittele päivä-"tänään syön suklaata"...vaikka maanantaina, seuraava suklaa vaikka seuraavalla viikolla.
JOKA PÄIVÄ on aloitettava samalla lailla- mulla on ohjelma, pidän kii siitä.
Kyllä se siitä! Lue terveyskylän sivuilta vinkkejä! Siellä on painonhallintatalo, saat lisää juttuja!
Mulla ainakaan ei toimi nuo, kun mietin vain että eihän oma tilanteeni olekaan niin paha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullista että oma terveys ei ole sinulle riittävä motivaatio. Joudatkin kuolla pois, epäterveellisillä elintavoillasi olet vähintään tuleva rasite ja terveysriski yhteiskunnalle.
Ehkäpä kaltaisesi psykopaatin olisi parempi kuolla ensin. Kaltaisesi myrkyttää koko ympäristösi. Se se on todella suuri rasite yhteiskunnalle.
Miksi otat pulttia että ap saa epäkohteliaita kommentteja kun itsekin on epäkohtelias? Menikö nyt itsellesi nahkan alle?
Ap ei ollut kirjoittanut yhtään epäkohteliasta kommenttia ennenkuin kun se ruumisarkusta kirjoittaja tuli palstalle. Kenelleköhän lie tässä nahkan alle mennyt?
Minä aloitin koronavuosina pätkäpaaston enkä edelleenkään syö iltaisin mitään. Alkuun paino laski, sitten melkein kaikki tuli takaisin. Pari vuotta sitten lopetin karkinsyönnin. Alkuun paino laski, sitten osa tuli takaisin. Lopetin leipomisen ja pullan syönnin puolisen vuotta sitten, kävi kuten ennenkin. Rupesin pari kuukautta sitten sauvakävelemään. Teen noin viitenä päivänä viikossa puolen tunnin lenkin mäkisessä maastossa. Pari kiloa tippui, nyt ne on tulleet takaisin. Turhauttaa, kun painoa olisi paljon pudotettavana. Kasviksista tykkään, niitä syön paljon enkä juo kaloreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aamu ja iltapuuro, kasviksia enemmän, hedelmiä ja marjoja. Lihaa syön vähän. En kieltänyt itseltäni mitään makeaa enkä esim sipsejä mutta nyt ei enää edes tee niitä mieli.. Tällä tavalla saanut 10 kiloa pois muutamassa kuukaudessa kun uudistin ruokavalioni.
Hyvä. Mitä puuroja söit ja söitkö jotain muuta puuron kanssa. Minulla on mietinnässä samankaltainen ruokavalio.
Kaurapuuroa syön ja laitan hedelmiä tai mustikoita sekaan sekä mehukeittoa
Miksi otat pulttia että ap saa epäkohteliaita kommentteja kun itsekin on epäkohtelias? Menikö nyt itsellesi nahkan alle?